Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg svarer ikke når folk skriker DU til meg. "Unnskyld" eventuelt et "Hei/Hallo" går fint

Hadde noen unge gutter som kunder da jeg jobbet i bakeri.

Stod å holdt på med pakking av brød når de kom inn, de gikk opp til disken og før jeg engang hadde rukket over PLYSTRET de på meg (Altså type "kom her hunden" plystring.

Da ga jeg de beskjed om at jeg ikke var en hund og at det ikke var greit å få oppmerksomheten til folk på den måten.

Er rett og slett respektløst.

Stakkars, ble fryktelig flau gutten!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Har egentlig lyst å få meg spiseforstyrrelse så den jævla bitchen som stirra på kroppen min og lo, kan brenne i helvete med dårlig samvittighet.

hadde jeg ikke likt jobben min så hadde jeg slått til henne.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener Kiwi uniformen som praktisk talt svir i øynene må folk være fargeblinde for å ta feil av den :fnise:

Ikke Kiwi, men minst like ille :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen unge gutter som kunder da jeg jobbet i bakeri.

Stod å holdt på med pakking av brød når de kom inn, de gikk opp til disken og før jeg engang hadde rukket over PLYSTRET de på meg (Altså type "kom her hunden" plystring.

Da ga jeg de beskjed om at jeg ikke var en hund og at det ikke var greit å få oppmerksomheten til folk på den måten.

Er rett og slett respektløst.

Stakkars, ble fryktelig flau gutten!

Til pass for han! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskere som bare "sprechen sie deutsch?"

Også svarer jeg "nein", også babler de til meg på tysk, en hel setning, tar en kunstpause og ser rart på meg som om de forventer at jeg på magisk vis skal svare tilbake på flytende tysk. Også har de liksom førsteretten på bli fornærmet når jeg fatter nada? Himler med øynene og uffer seg. Det eneste jeg kan av tysk er det jeg har lært av Gunther fra Pondus liksom :( Kan de ikke bare peke og flakse med armene som normale folk som ikke kan et ord engelsk? Er flytende i det per nå, flaksing og peking altså. Men ikke tysk!

Mein Gott.

Hva er greia med tyskere egentlig? Møtte en tysker i Danmark en gang. Jeg snakket til han på norsk, for jeg regnet med at han var dansk, når han på tysk klarte å formidle at han var tysk, la jeg om til engelsk, hvorpå han spurte, som over her "sprechen sie deutsch" jeg svarer "no" og rister på hodet, hvorpå han babler i vei på tysk :murvegg:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greia med tyskere egentlig? Møtte en tysker i Danmark en gang. Jeg snakket til han på norsk, for jeg regnet med at han var dansk, når han på tysk klarte å formidle at han var tysk, la jeg om til engelsk, hvorpå han spurte, som over her "sprechen sie deutsch" jeg svarer "no" og rister på hodet, hvorpå han babler i vei på tysk :murvegg:

Jeg tror de på lik linje med franskmenn er litt arrogante når det gjelder språket sitt, irriterende er det i hvert fall! Man blir jo sett på som rablende loco om man drar til utlandet med den intensjonen om å konversere på norsk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til pass for han! ;)

Huff det lærte jeg på den måten i fjor.... SKAL ALDRI MER plystre på en servitør... Jeg ba om unnskyld sikkert ørten ganger. jeg forstår utrolig godt at dette tas som hån.... Learned it the hard way. og igjen unskyld til denne flotte kvinnen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest gjennom HELE tråden (tok jo bare en hel evighet), og må si at jeg kjenner meg igjen i alt for mye av dette.

Senest i forrige uke fikk jeg kjeft av en kunde fordi en annen kunde ikke hadde kontroll på barna sine, og kunden mente da at det var mitt ansvar å sette disse barna på plass..?

(Jeg jobber i lekebutikk, ikke barnehage!)

Hadde også en kunde som tydeligvis ikke har hørt om konseptet personal space.. Han stilte seg HELT inntil meg da jeg hjalp han med å finne en presang, og for hvert laaange skritt jeg flyttet meg unna, kom han etter. Til slutt hadde jeg vært så uheldig å rygge meg inn i et hjørne, og hadde mest lyst til å rope at han måtte se til helvete å flytte seg unna. Æsj..

Også var det denne koselige hendelsen for noen dager siden:

Jeg står og pakker ut varer fra en palle, da jeg hører noen brøle ut "DU!!"

Dum som jeg var snudde jeg meg, og ser en mann som står 10 meter unna, bak en reol.

K(unde): "DU! JOBBER DU HER?"

M(eg): "..ja?"

K: "KOM HIT!"

Noe motvillig gikk jeg over, i et helt normalt tempo (løper ikke ræva av meg for slike kunder), og da jeg kom bort til kunden rakk jeg ikke engang å si hei før kunden nærmest roper "Jeg skal ha denne! Men i blå!" mens han holder opp en cd-spiller.

M: "Den er vi dessverre utsolgt for, men jeg kan.."

K: "Du må jo sjekke på lageret før du sier at dere er utsolgt!"

M: "Jeg vet at det er tomt på lageret, for jeg sjekket for en kunde tidligere i dag. Men jeg kan som sagt ringe.."

K: "DU MÅ JO SJEKKE LAGERET! Jeg SKAL ha denne, i BLÅ!"

På dette tidspunktet var jeg så irritert at jeg gikk inn på lageret, og ringte (som jeg prøvde å tilby kunden) til nabofilialen for å høre om de hadde den inne. Noe de hadde, så jeg går ut til kunden og spør om han vil at de skal legge den av til han i nabofilialen.

Selvfølgelig ville han jo det, for HER var det jo elendig service... Så stormet han ut av butikken, og jeg håper jeg aldri ser han igjen. Møkkamann!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonen ringer, og jeg tar den:

Kunde "ER DAGLIG LEDER DER, SNAKKER JEG MED HENNE NÅ??"

"Nei, men jeg kan gjerne hjelpe deg. Butikksjefen jobber ikke i dag."

Kunde "Nei, det er ikke godt nok! Jeg trenger å snakke med noen som er ekspert på jakker!"

"Ok, hva trenger du hjelp til?"

Kunde "Er du ekspert på jakker? du er ikke daglig leder..."

"Hva trenger du hjelp til!?"

Kunde "Hvordan vasker man en skalljakke som jeg har kjøpt av dere? Kona fatter ingenting, og jeg bor 15 mil unna dere og dere burde ha sagt ifra når jeg kjøpte jakken!

Har forresten prøvd å ringe dere syv ganger tidligere i dag, men dere tok den ikke før nå. Ærlig talt!"

1. Det er en vaskelapp inni jakken.

2. Må man være daglig leder og ekspert på jakker, for å vite hvordan de skal vaskes?

3. Klokken var 10.10, vi åpner kl 10. Han hadde ringt syv ganger mellom 8 og 9.30, når ingen var på jobb. Vi ringer alltid opp kunder, men det er ikke noe førstepri. rett etter åpningstid.

4. (glemte nesten denne), elsker kunden som ikke sier hei til deg!

Når jeg hadde forklart han det på en høflig måte, la han bare på. Sa ikke takk, ok, hadebra ol.

Alltid hyggelig å hjelpe slike kunder :) :) :) :) :) :) :) :)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Må man være daglig leder og ekspert på jakker, for å vite hvordan de skal vaskes?

Kjenner så alt for godt igjen denne. :laugh:

Kunder sprader inn bort til kassen, "er butikksjefen her?" "kan jeg få snakke med butikksjefen?" "butikksjefen, takk". Eller bare; "butikksjef!!".

Deretter spør jeg - som jeg har lært - "kan jeg spørre hva det gjelder?".

  1. De fleste er skikkelige og svarer; "jeg vil ha pengene igjen for noen råtne aprikoser jeg kjøpte her i går". Da svarer jeg at det kan jeg ordne for dem. De fleste godtar det, uansett om noen er overrasket at det ikke trengs en butikksjef for å ta retur på noe frukt.

    Andre igjen står på sitt og sier noe ala "jeg vil snakke med en som er ansvarlig her!". Jeg kan ringe etter frukt&grønt-sjefen om du vil det, hun er her akkurat nå? Her er det noen som sier "åja", og godtar det. Når fruktsjefen da kommer bort til kassen sier fruktsjefen kort og greit; "oida, beklager den, hun der i kassen gir deg tilbake pengene, hun".

    Andre igjen sier "nei, det er butikksjefen jeg skal snakke med!". (...se punkt 2 her).

  2. På "kan jeg spørre hva det gjelder?"-spørsmålet er det derimot et par råtasser som sier "nei, ring etter butikksjefen" eller "dette skal jeg snakke med butikksjefen om" eller "jeg sier hva det gjelder når butikksjefen står foran meg."

    Jeg ringer etter henne, som noe forfjamset kommer ut av hulen sin (=kontoret), det skjer akkurat ikke daglig at en kunde vil snakke med henne om et eller annet.

    Hun kommer altså ut, smilende (halvveis) og glad (nesten), hilser på kunden og spør hva hun kan hjelpe med. "Jo, se her - og jeg har med kvitteringen altså - jeg kjøpte disse aprikosene av dere i går, og alle sammen er råtne".

    Huff - svarer butikksjefen - det var veldig beklagelig! Jeg skal si i fra til frukt&grønt-sjefen, og så får du pengene igjen av denne jenten her i kassen. Beklager så mye! (= ferdig på 10 sekunder).

...tror ikke det norske folk er vant med såpass store matvarebutikker at vi er inndelt i avdelinger, og at butikksjefen selv (hos oss) aldri fyller på varer i hyllene, eller sitter i kassen. Hos oss er butikksjefen en slags kontoransatt som driver med... kontorting. Vi andre er fullt kapable til å gi deg penger tilbake for de råtne aprikosene dine.

En annen variant;

"Hei, du!! Kan du ringe etter en vekter?!"

"Kan jeg spørre hva det gjelder?"

"Jeg har mistet en 1000-lapp / en veske / en pose med klær fra Cubus!!!"

"Da må du stikke innom vekterkontoret, det er der de har alle ting som de finner eller blir levert inn."

"UAAAHHHH, KRISE NEI RING RING RING" <--- de sier ikke denne siste her, men er sånn jeg alltid innbiller meg at situasjonen er.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer stadig vekk jobbsøkere innom, den yngre garde henvender seg oftest til kassen, og spør om vi ikke kan viderebringe cv'en til den som har med det å gjøre. Dersom det er tidlig på dagen, så spør jeg om de ikke vil snakke med han (sjefen) selv. Neinei, det går bra at jeg bare leverer det.

Og de forventer at de skal få jobb? :klo: Skjønner ikke..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker i jobbetelefonen med en kunde, når en annen kunde kommer inn i butikken og roper ut et spørsmål til meg, jeg snur meg, smiler, fortsetter å snakke i telefonen og viser at jeg faktisk snakker i telefon. Kunden står bare og stirrer på meg resten av samtalen (sånn ca 10 sek)..

Jeg legger på, henvender meg til kunden og spør hva hun spurte om. Får sprøsmål om hva hun skal velge av vare 1, vare 2 og vare 3. Jeg smiler, begynner å gå mot reolen der varene er, mens jeg begynner å prate om forskjellene mellom dem.. Snur meg, og da har kunden ignorert meg, og står å snakker med sønnen sin om en helt annen vare….

….. Skulle så veldig ønske det var flere kunder som trengte hjelp, så jeg kunne bruke EKSTRA lang tid på dem før jeg hjalp denne kunden igjen ….

Hun kom tilbake med det samme spørsmålet 2 minutter etterpå da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på kundesenteret til en utenlandsferge.

"Du, jeg vant en flaske [navn på likør] forrige gang jeg reiste med båten. Hva bruker jeg den til?"

Det var ganske stille den dagen, så jeg mailet henne en liste med drink-oppskrifter. Kollegaene mine som overhørte samtalen lurte FÆLT på hva jeg drev med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann skulle ha paracet og holdt den. Og når det var på tide å få slått den inn så la han den ikke pent oppå kasse som normale folk. Han slang den foran meg! Kastet den liksom. Ikke sa han takk eller noe heller. Herregud

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En mann skulle ha paracet og holdt den. Og når det var på tide å få slått den inn så la han den ikke pent oppå kasse som normale folk. Han slang den foran meg! Kastet den liksom. Ikke sa han takk eller noe heller. Herregud

Sleit fælt med å skjønne dette her jeg... Men går ut ifra at du jobber i kassa og skulle Slå inn Paracetten inn på kasseapperatet........ Om ikke, er jeg fremdeles i tåka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer stadig vekk jobbsøkere innom, den yngre garde henvender seg oftest til kassen, og spør om vi ikke kan viderebringe cv'en til den som har med det å gjøre. Dersom det er tidlig på dagen, så spør jeg om de ikke vil snakke med han (sjefen) selv. Neinei, det går bra at jeg bare leverer det.

Og de forventer at de skal få jobb? :klo: Skjønner ikke..

De fleste som kommer til oss spør etter daglig leder, men det som irriterer meg skikkelig er de som kommer sånn type to og to, FNISENDE "trenger dere flere ansatte eller? hihihihihi"... tar ikke i mot de søknadene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit fælt med å skjønne dette her jeg... Men går ut ifra at du jobber i kassa og skulle Slå inn Paracetten inn på kasseapperatet........ Om ikke, er jeg fremdeles i tåka

Regner med at vedkommende jobber på et apotek. Er vel eneste stedet du kan finne paracet selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...