Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men tror dere at dere får noe annet svar enn "ja, det er riktig" uansett?

Tar dere en blå ku-pose og spør om det er stratosboller, så regner jo personalet

med at det er det og dermed svarer ja. Den gangen dere får "Nei, det er boller uten noenting,

jeg la feil i stad skjønner du, men jeg gadd ikke gjøre det om" så begynner jeg å lure litt :Hehe:

Min konklusjon: La være å spør og heller gå tilbake å bytt om det viser seg feil, eller evt skjekk etter selv før dere betaler :jepp:

Nå kjøper ikke jeg bollene mine på bensinstasjoner, men matbutikken. Det hadde vært enkelt å dra tilbake for bytte, men når man allerede har satt seg i bilen på vei hjem og det er det eneste stedet man vil, så frister det lite å dra tilbake for noen simple boller. De går forsatt ned, men med mer lærdom til neste gang :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid førerkortet som leg når jeg henter pakker. Finnes det et slikt nummer der også? Lurer bare

Jepp. Det er ganske langt med kun tall :)

Gjest Allergikeren
Skrevet

Det er ikke alle som klarer å lese, nei. Jeg jobber ikke på butikk, men det har hendt flere ganger at andre kunder spør meg om jeg kan lese hva som står på et produkt de skal ha. Det handler nødvendigvis ikke om kunsten å lese, men kanskje om synet? Ofte mange eldre som spør f.eks.

Sannsynligvis, ja. Ofte har jeg fått som forklaring at de ikke tok med seg (lese)brillene, og dermed ikke klarer å se hva som står der. Jeg for min del skjønner ikke hvordan det går an, men jeg har vel for dårlig syn? :P Alt som er lenger unna enn en meter blir tåkete/ufokusert, så jeg må ha briller eller linser uansett.

Skrevet

Jepp. Det er ganske langt med kun tall :)

Til og med i en praktisk strekkode på baksiden (gitt at man har førerkort av nyere dato, altså i bankkortstørrelse og ikke de store laminerte, eller enda eldre; den grønne boka)

Skrevet

Kunde:

Klarte å miste sin dyre skalljakke på t-banen etter tre gangers bruk, og hun hadde med kvitteringen for å kreve at vi ga henne ny jakke. Hun hadde nemlig kjøpt den hos oss for en uke siden, og mente det gikk på garantien...

:vetikke:

• Liker 34
Skrevet

Kunde:

Klarte å miste sin dyre skalljakke på t-banen etter tre gangers bruk, og hun hadde med kvitteringen for å kreve at vi ga henne ny jakke. Hun hadde nemlig kjøpt den hos oss for en uke siden, og mente det gikk på garantien...

Virkelig ?! Er det mulig ..

Skrevet

Virkelig ?! Er det mulig ..

Ja! Hahaha, og så sa jeg at dette dekkes evt. av reiseforsikringen hennes. Men det hadde jo hun ikke (dumme meg som ikke visste det!), så da var det plutselig vårt ansvar da.

Gjest constance90
Skrevet

Kunde:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!

Åh, alt som "går på" garantien

• Liker 3
Skrevet

Det er så sykt vanskelig holde maska i sånne situasjoner, haha

• Liker 5
Gjest constance90
Skrevet

Det er så sykt vanskelig holde maska i sånne situasjoner, haha

Jeg hadde garantert fått latterkrampe og spurt hvor de skjulte kameraene er.

• Liker 2
Skrevet

Kunde: Hva er forskjellen på disse to? Nei, det vet vel ikke du som er så ung.

Meg: Nei, vel. (Tusler vekk).

• Liker 19
Skrevet

Sannsynligvis, ja. Ofte har jeg fått som forklaring at de ikke tok med seg (lese)brillene, og dermed ikke klarer å se hva som står der. Jeg for min del skjønner ikke hvordan det går an, men jeg har vel for dårlig syn? :P Alt som er lenger unna enn en meter blir tåkete/ufokusert, så jeg må ha briller eller linser uansett.

Kan hende noen er langsynte :)

Så om ikke de har brillene sine med seg så klarer de ikke å lese ting som er nært.

(Som tanta mi når hun hadde lagt brillene fra seg en plass, leste avisa, så holdt hun armene langt unna for å klare å lese...Brillene var forresten alltid på hodet istedet..)

Jeg er veldig nærsynt så, om jeg ikke har brillene mine på foran dataen så ser ikke jeg hva jeg skriver på skjermen :) *just tried it*

• Liker 2
Skrevet

Ser folk skriver om kø-historier her...

Det var nylig et marked her. Ved en bod er det LANG kø. Det tok ca 20.minutter å komme frem til kassen. Da jeg var rett ved kassen kommer det en dame og stiller seg opp for å komme inn i køen den veien. TIl tross for en tydelig kø prøver hun aktivt å komme mellom folk helt fremst.

En jente foran meg sier "du kommer nok ikke inn i køen her, den begynner der borte". Damen ser bortover og sier "har de sagt det da?" med en arrogant mine. Jente: "nei, men det er jo en tydelig kø". Damen kikker litt mer og lurer på hva hun skal gjøre før hun går tilbake til følget sitt med en veldig sur kommentar om den ekstremt lange køen.

Klart det blir forvirringer på sånne marked, men det var en veldig tydelig kø. Og siden når må selgerne stå og informere hver kunde om hvor køen starter? De var opptatt og stresset så det holdt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker alltid førerkortet som leg når jeg henter pakker. Finnes det et slikt nummer der også? Lurer bare

Ja, kontrollnummeret på førerkort er førerkortnummerert. Hadde du tatt med deg f.eks pass hadde det vært passnummeret.

Skrevet

Jeg står og legger varer på rullebånde, så kommer det en fyr og legger varene sine på, jeg spør han om jeg skal betale for varene hans også, da ser han rart på meg, så åpner dem ny kasse så han går dit :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Er ekstremt maaange kunder som sliter veldig med terminalen vår! altså.. er det bare meg eller skal man stort sett alltid sette chipen ned, vendt mot seg? Var noen som sto å argumetnere lenge for at chipen skulle peke opp og begynte å kjefte på meg fordi vi hadde så merkelig terminal hvor kortet skulle settes inn HELT HELT HELT annerledes enn alle andre steder....

Gjest Allergikeren
Skrevet

Er ekstremt maaange kunder som sliter veldig med terminalen vår! altså.. er det bare meg eller skal man stort sett alltid sette chipen ned, vendt mot seg? Var noen som sto å argumetnere lenge for at chipen skulle peke opp og begynte å kjefte på meg fordi vi hadde så merkelig terminal hvor kortet skulle settes inn HELT HELT HELT annerledes enn alle andre steder....

Vi har terminaler der chipen skal være vendt opp, stripa ned. Sånne litt små, man setter inn kortet i "bunnen" av terminalen. Men da ligger jo kortet mer vannrett enn loddrett, da.

- Og på et apotek jeg jobbet på en gang, skulle chipen være vendt mot deg i "kassene" der man henter resepter og sånt(direktereseptur) og fra deg i kassen der man betaler ting uten resept(selvvalg).

Så jeg skjønner i grunn godt at mange blir forvirra på akkurat det punktet, jeg glemmer meg ofte selv. :P

Skrevet

Og akkurat hvordan mente de at chipen kan leses hvis den stikker opp, utenfor termibalens leserekkevidde?:klo:

• Liker 9
Skrevet

Vi har terminaler der chipen skal være vendt opp, stripa ned. Sånne litt små, man setter inn kortet i "bunnen" av terminalen. Men da ligger jo kortet mer vannrett enn loddrett, da.

- Og på et apotek jeg jobbet på en gang, skulle chipen være vendt mot deg i "kassene" der man henter resepter og sånt(direktereseptur) og fra deg i kassen der man betaler ting uten resept(selvvalg).

Så jeg skjønner i grunn godt at mange blir forvirra på akkurat det punktet, jeg glemmer meg ofte selv. :P

Sikkert fordi vi har en terminal hvor man setter inn kortet på toppen da ! haha :) men tok kaka med de osm mente at chippen ikke skulle inn i terminalen i det hele tatt altså, da blir jo kortet hvertfall ikke lest :P Er bare morsomt med de som blir sure på meg fordi terminalen er annerledes

• Liker 1
Skrevet

Og akkurat hvordan mente de at chipen kan leses hvis den stikker opp, utenfor termibalens leserekkevidde?:klo:

Les da, man setter inn kortet nederst på terminalen med chipen vendt opp....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...