Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I dag stod jeg på "andre siden av kassen" og opplevde en klassisk ting kunder burde skjerpe seg med som de gjør! Køen var ikke helt utrolig lang, men lang nok til at personen i kassen lett kunne se at her trengtes det enda en åpen kasse, så det ble ringt på en ny person. Hadde sikkert stått der selv i litt over ett minutt. Med EN gang en ny ansatt kom til og ropte "ledig kasse!" spurter en kjerring som stod BAKERST i køen først i den nye køen, og jeg holdt på å klikke. Hadde lyst å enten riste hardt i henne eller å si på en pen måte "unnskyld, men jeg stod foran deg i køen". Neste gang noe slikt skjer skal jeg søren meg si i fra!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag stod jeg på "andre siden av kassen" og opplevde en klassisk ting kunder burde skjerpe seg med som de gjør! Køen var ikke helt utrolig lang, men lang nok til at personen i kassen lett kunne se at her trengtes det enda en åpen kasse, så det ble ringt på en ny person. Hadde sikkert stått der selv i litt over ett minutt. Med EN gang en ny ansatt kom til og ropte "ledig kasse!" spurter en kjerring som stod BAKERST i køen først i den nye køen, og jeg holdt på å klikke. Hadde lyst å enten riste hardt i henne eller å si på en pen måte "unnskyld, men jeg stod foran deg i køen". Neste gang noe slikt skjer skal jeg søren meg si i fra!

Jeg opplevde dette i går og så faktisk i fra til mannen som snek. "Unnskyld, stod ikke jeg før deg?" Sa jeg. Fikk svar "nå ble det laget en ny kø!" Til svar, og jeg svarer med "nei, det gjør det ikke. Jeg stod foran deg."

Så begynner kassedamen å slå inn varene hans selv om hun fikk med seg alt sammen... Sukk, trodde hun skulle støtte meg faktisk. Er så DRITTLEI at de som står bakerst skal gå foran!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette i går og så faktisk i fra til mannen som snek. "Unnskyld, stod ikke jeg før deg?" Sa jeg. Fikk svar "nå ble det laget en ny kø!" Til svar, og jeg svarer med "nei, det gjør det ikke. Jeg stod foran deg."

Så begynner kassedamen å slå inn varene hans selv om hun fikk med seg alt sammen... Sukk, trodde hun skulle støtte meg faktisk. Er så DRITTLEI at de som står bakerst skal gå foran!

Jeg er ikke typen som klarer å krangle så mye med ukjente mennesker, men hadde han svart sånn tilbake hadde jeg bare holdt kjeft og "mumlet" høyt at noen mennesker ikke eier folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette i går og så faktisk i fra til mannen som snek. "Unnskyld, stod ikke jeg før deg?" Sa jeg. Fikk svar "nå ble det laget en ny kø!" Til svar, og jeg svarer med "nei, det gjør det ikke. Jeg stod foran deg."

Så begynner kassedamen å slå inn varene hans selv om hun fikk med seg alt sammen... Sukk, trodde hun skulle støtte meg faktisk. Er så DRITTLEI at de som står bakerst skal gå foran!

håpe kassadama slo inn en snike i køen avgift. vet ikke om dere husker hjelpekorpset som gikk på tv2 før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg er så lei av at kunder forventer at vi som står i kassen skal kjefte på alle som sniker, tror dere vi får med oss alt som skjer i butikken mens vi hiver inn pizza, skanner varer eller lager pølser? Det er det samme som at kunder skal komme til meg og spørre om de kan komme først i køen - slike ting får kundene ta med ANDRE kunder. Åpenlys sniking gjør vi noe med da det bare er frekt og skaper utrivelighet, men om det er travelt og ting må bli skannet og gjort er det ikke alltid jeg som står i kassen får med meg sniking og sånt selv om det virker som den mest åpenbare tingen for den som står i køen. Og å ta en kunde - samme hvem det er, går fortere enn å ta del i en diskusjon om hvem som stod først. Skann vare - putt i pose - det blir 150 kroner - smack, ferdig, neste kunde.

Regner ærlig talt med at voksne folk klarer å holde noenlunde orden på køen selv. Er så tragisk når folk kommer til meg å griner ETTER at snikeren har betalt og forlatt butikken. Er liksom som at den frustrasjonen de følte for den som sneik blir rettet over på meg på en skikkelig feig måte. Javel, skal du ha det bladet eller skal du stå her å furte som en drittunge? -.-

Jeg vet det er plagsomt med sniking, det er så utrolig lavmål, men det er begrenset hvor mye vi kan blande oss eller får med oss. Sånn generelt sett er det ganske annoying når kunder blir helt "øyh, hun gikk foran meg, skal du ikke kjefte på henne?!" Djesus, hun står rett der, du kan vel si det selv? Det er ikke sånn at jeg er en barnehagetante heller. Hva vil du jeg skal gjøre, gi henne en time out i skammekroken? :vetikke: Er det for mye å forvente at voksne folk skal ha baller til å snakke på sine egne vegne?

Herregud, nordmenn er så veike og konfliktsky i sin dårlig fungerende kø-kultur. Jeg for min del elsker kunder som ikke er redd for å glefse til snikere, gjør jobben min mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg FORVENTER ikke at kassedamen skal reagere. Jeg ble lei for at hun IKKE gjorde det, fordi jeg pratet med snikeren RETT foran henne og hun så nøyaktig det som skjedde. Derfor jeg reagerte på at hun ikke reagerte. Jeg gikk heldigvis ikke hjem og gråt over hele situasjonen, så for min del er det ett fett. Men etter alle disse snikehistoriene har jeg fått inntrykk av at kassearbeiderne misliker sniker e like mye som meg. Så feil kan man visst ta!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniking er noe herk, men jeg som kassearbeider har som regel nok med å fokusere på det jeg skal gjøre, og det er IKKE å holde styr på voksne folk. Men for all del, ser jeg noen som tydelig presser seg frem foran noen andre, så får de da høre "jeg tror ikke det var din tur nå" eller noe sånt. Ellers, som jeg har nevnt før, pleier jeg å gå bort til noen som står relativt langt frem i køen og si "du kan bli med bort her" når jeg skal åpne ny kasse. Dette fungerer hos oss, fordi vi KUN har to kasser. Det går ikke i butikker med flere kasser og flere køer.

Edit: fikset idiotiske feil som den engelske stavekontrollen hadde laget...

Endret av Meaty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter som bare går og legger varer på bonde enda jeg står i kø, jeg skjønner ikke hvorfor:S er det fordi jeg har barnevogn eller noe, for det har begynt etter det. neste som prøver seg skal få høre det altsåå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter som bare går og legger varer på bonde enda jeg står i kø, jeg skjønner ikke hvorfor:S er det fordi jeg har barnevogn eller noe, for det har begynt etter det. neste som prøver seg skal få høre det altsåå!!

Legger varer på bonde? Er det mange bønder i butikken der? :fnise:

...Fra spøk til alvor, så skjønte jeg ikke helt hva du mente? Går de forbi deg, som tydelig står i kø, og legger varer på båndet? Det har jeg aldri opplevd med barnevogn, og jeg kan ikke skjønne at en barnevogn hadde vært utslagsgivende for det? Det er ikke noe vanskeligere å se at man står i kø, vel?

Si i fra neste gang ja! Skulle bare mangle :Nikke:

Edit: skrivefeil

Endret av Hattifnatten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger varer på bonde? Er det mange bønder i butikken der? :fnise:

...Fra spøk til alvor, så skjønte jeg ikke helt hva du mente? Går de forbi deg, som tydelig står i kø, og legger varer på båndet? Det har jeg aldri opplevd med barnevogn, og jeg kan ikke skjønne at en barnevogn hadde vært utslagsgivende for det? Det er ikke noe vanskeligere å se at man står i kø, vel?

Si i fra neste gang ja! Skulle bare mangle :Nikke:

Edit: skrivefeil

Vanligvis når man står i kø er man jo ganske tett hverandre, og med en gang en person er ferdig med å legge på så tar de et skritt forover og det er plass til neste person å begynne å legge på. Når man har barnevogn har man opp til en meter mellom seg og personen foran, så man kommer ikke frem til båndet før personen foran har flyttet seg helt vekk fra kassaområdet. Jeg har ikke opplevd at noen prøver å snik imellom da, men synes det er litt flaut/irriterende når personen foran ikke flytter på seg slik at jeg må vente helt til de har begynt å pakke sine varer før jeg kan legge på mine.

Nå vet jeg ikke om det var dette Amantes Amentus mente, men det var ihvertfall slik jeg opplevde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame 1: "Neste helg skal alle vi mødrene på fotballaget til sønnen min samles til en liten fest"

Dame 2: "Så gøy da!"

Dame 1: "Ja, jeg gleder meg veldig. Vi er ca 25 mødre på laget, men det blir vel bare halvparten som kommer"

Dame 2: "Å?"

Dame 1: "Nei, du veit, disse utlendingene stiller ikke opp på noe dem vettu"

Dame 2: *fniser*

Dame 1: "Men det er jo sant! Dem får jo sikkert så vidt gå ut av døra hjemme."

Denne samtalen foregikk høyt og tydelig ved kassaområdet mens jeg brettet klærne til Dame 1. At flertallet av de resterende kundne i butikken var av utenlandsk bakgrunn så hun ikke ut til å bry seg om. Drittkjerring. Ville ikke vært med på festen deres jeg heller (selv om jeg er norsk!!).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis når man står i kø er man jo ganske tett hverandre, og med en gang en person er ferdig med å legge på så tar de et skritt forover og det er plass til neste person å begynne å legge på. Når man har barnevogn har man opp til en meter mellom seg og personen foran, så man kommer ikke frem til båndet før personen foran har flyttet seg helt vekk fra kassaområdet. Jeg har ikke opplevd at noen prøver å snik imellom da, men synes det er litt flaut/irriterende når personen foran ikke flytter på seg slik at jeg må vente helt til de har begynt å pakke sine varer før jeg kan legge på mine.

Nå vet jeg ikke om det var dette Amantes Amentus mente, men det var ihvertfall slik jeg opplevde det.

Ja, men da har du liksom en vogn foran deg som sperrer for at andre får lagt ting på båndet? Da må de jo isåfall lene seg over barnevognen.

Edit: folk bruker jo handlevogner også, og det går vel stort sett bra

Endret av Hattifnatten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis når man står i kø er man jo ganske tett hverandre, og med en gang en person er ferdig med å legge på så tar de et skritt forover og det er plass til neste person å begynne å legge på. Når man har barnevogn har man opp til en meter mellom seg og personen foran, så man kommer ikke frem til båndet før personen foran har flyttet seg helt vekk fra kassaområdet. Jeg har ikke opplevd at noen prøver å snik imellom da, men synes det er litt flaut/irriterende når personen foran ikke flytter på seg slik at jeg må vente helt til de har begynt å pakke sine varer før jeg kan legge på mine.

Nå vet jeg ikke om det var dette Amantes Amentus mente, men det var ihvertfall slik jeg opplevde det.

Hva med å dra vogna etter deg gjennom kassa, istedenfor å skyve den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg FORVENTER ikke at kassedamen skal reagere. Jeg ble lei for at hun IKKE gjorde det, fordi jeg pratet med snikeren RETT foran henne og hun så nøyaktig det som skjedde. Derfor jeg reagerte på at hun ikke reagerte. Jeg gikk heldigvis ikke hjem og gråt over hele situasjonen, så for min del er det ett fett. Men etter alle disse snikehistoriene har jeg fått inntrykk av at kassearbeiderne misliker sniker e like mye som meg. Så feil kan man visst ta!

Om jeg oppfatter at kunden åpenbart brøyter seg forbi køen så sier jeg i fra. Men noen ganger når det ikke skjer så tydelig så tenker jeg bare "pick my battles..". Det går fortere å bare gjøre seg ferdig med snikeren enn å begynne å diskutere.

Det skjer ofte at køen fordeler seg skeivt når jeg åpner ny kasse, men voksne folk må da ordne seg sjæl, tenker jeg, uten at vi i kassen skal behøve å gjete kundene over i riktig kasse..

Ønsker meg kølapp-system eller én felles kø ja :icon_lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nesten nevne at den ene gangen hente på seven eleven , hun kom på og stelte seg i køen på siden av barnevogna og la varene på disken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

må nesten nevne at den ene gangen hente på seven eleven , hun kom på og stelte seg i køen på siden av barnevogna og la varene på disken.

Aaa! Da skjønner jeg. Der er det et litt mer åpent kasseområde enn i en matbutikk, ja. Sliter av og til litt selv med å finne ut hvor køen begynner på slike steder, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke på bensinstasjon. Da er de helt vanlige. På restauranter er det vanlig å ha muligheten til å bestille medium stekt kjøtt. Selvfølgelig, hvis noen SPØR etter medium stekt burger så skal de få det, men å lure på om burgerne i det hele tatt er gjennomstekt syns jeg var litt rart... Det sier liksom seg selv :P

Kan fint være at hun var gravid og bare formulerte seg litt rart. Gravide skal kun ha kjøtt som er godt stekt har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint være at hun var gravid og bare formulerte seg litt rart. Gravide skal kun ha kjøtt som er godt stekt har jeg hørt.

Nei hun var alt for gammal til å være gravid haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...