Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Åhhh, jeg blir så provosert av kunder som skal ha alt til å være akkurat min feil :kjefte:

En kunde skulle reklamere en feilprodusert vare som ikke var kjøpt her i butikken, og da jeg ikke kunne gjøre det uten kvittering skjelte hun meg ut fordi det var MIN feil, at det var dårlig av MEG, og at JEG var vanskelig. Hvorfor hører ikke folk når jeg sier at det ikke er JEG som tar alle avgjørelser i en internasjonal kjede??

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får inn kunder stadig vekk som blir forbanna på meg når de ikke har betalt regningene sine på tre-fire måneder, og som blir enda surere og skal bytte selskap for "HELE FAMILIEN" når de får beskjed om at de faktisk må betale for å få bruke det og at det er sånn det fungerer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Nestegang: ;)

Jeg jobber på cafe.

På morningen har kun to personer satt seg ned (en kvinne og hennes far), den ene drikker kaffe og den andre en brus.

Det kommer en ny kunde som kjøper to kaffe.

Han går bort til de to kundene som allerede sitter ned, hvor kvinnen utbryter: "men pappa skulle jo ha påfyll", de diskuterer seg i mellom men ettersom jeg er opptatt med en ny kunde får jeg ikke med meg hva de sier.

Kvinnen kommer tilbake til disken og sier "vi skulle ha en påfyll", hvor jeg sier:"I stedet for den kaffe koppen han kjøpte eller en ekstra?"

Hun: Ikke i stedet jeg vil ha pengene tilbake (veldig sint)

Jeg: Åja, okei :-) jeg var ikke klar over at dere var her sammen.

Hun: Ja, du har jo så jævelig mange kunder, at det er vel kjeeeeempe vanskelig å holde styr på!! (mens hun himler med øynene og puster tungt)

Jeg: (måpte i noen sekunder først) (trekker pusten dypt) ee.. det synes jeg var litt frekt sagt av deg. Jeg beklager men slik oppførsel finner jeg meg ikke i. Du får trekke pusten dypt og legge fram det du vil på en ordentlig måte, hvis du forventer at jeg skal rydde opp i noe som ikke er min feil i utgangspunktet. Slik frekkhet kommer man ingen steder med. Nå hva var det du ønsket? :-)

Maken til frekkhet på hun dama der altså!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som irriterer meg over kunder som tror at det går fortere om de fyller opp båndet slik at varene ligger i en eneste sinnsykt rotere og høy pøl? Kan de ikke legge på varer uten å trøkke dem sammen? Går an å vente til båndet er i bevegelse og legge på etter hvert.

Jobbet i en nips-butikk en gang, og i jule og påsketider hadde vi mye kø og ikke tid til å pakke inn, men vi tilbød kundene å få med seg papir -gratis. Da var det faktisk flere som skjelte meg ut fordi de mente de hadde lovfestet rett til at jeg skulle pakke inn varene deres. Du har for pokker verken "rett" på det eller å i det hele tatt FÅ papir. Det er en ekstraservice noen butikker tilbyr. Ikke noen rettighet!

Når jeg hadde tid, pakket jeg selvsagt inn, men når det står 15 personer i køen og neste kunde kjøper ti ting som skal pakkes i separate pakker... NEI! Jeg har faktisk ikke tid, og hvor er fornuften når du i tillegg klager over lang kø?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Nei, du kan ikke få den dyre kjeksen til 10 kr bare fordi den står ved SIDEN av den tilbudskjeksen (til 10kr) som vi dessverre er tomme for… -.-

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft i dag fordi jeg ikke hadde sagt til en kunde at gardinene hun hadde kjøpt ikke kom til å bli fin hos henne. For ordens skyld, så aner jeg ikke hvordan hjemmet hennes ser ut.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bustyvel

Jeg fikk kjeft i dag fordi jeg ikke hadde sagt til en kunde at gardinene hun hadde kjøpt ikke kom til å bli fin hos henne. For ordens skyld, så aner jeg ikke hvordan hjemmet hennes ser ut.

Slike ting skal jo en butikkansatt vite :opplyser:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når kunder blir sure på meg for ting jeg IKKE KAN NOE FOR!!

Døra på stasjonen er litt merkelig, den åpner seg ikke noen ganger, så man må gå frem og tilbake til den åpner seg eller til en ansatt trykker på den knappen som gjør at døra holder seg åpen (altså ikke lukker seg igjen).

Kom en fyr inn: Hver eneste gang jeg fyller hos dere så er døra stengt!!!

Meg: Ja, jeg vet, den har vært sånn lenge.. Det er ganske plagsomt.

Kunde: Ja det er for dårlig altså, det er her 6. gangen det skjer og det kan ikke være sånn når jeg har dårlig tid. Kan ikke stå ute og vente da!

Meg: Ja, det var en fyr og kikka på den her for en stund sia. Men den ble tydeligvis ikke fikset.

Kunde: Nei, det må bli fiksa altså!!! Det er for dårlig!! Dårlig butikk er det og!! Kommer ikke til å se meg igjen som kunde hvertfall.

Jeg bare..... ok...? Bryr meg så fryktelig mye. Han kan jo heller spørre om å få prate med daglig leder enn å stå å kjefte på sommervikaren hvis det var så fryktelig viktig.

Fikk også kjeft av ei anna kunde idag fordi kortterminalene ikke funket som de skulle. Systemet slår seg litt vrang når det er dårlig vær tydeligvis, dårlig signal... Så da får man ikke betalt med mastercard. Så da får ikke folk bonusen sin. Hu ble jo dritsur på meg pga det, spesielt da jeg sa at systemet har vært litt kranglete i hele dag...

Da gaula hu ut at hvis systemet har vært dårlig idag så fikk jeg da se å få fiksa det!!! At jeg sto her på jobb og ikke gjorde noe med det??

JADA!!! La meg fikse det??? wtf. Vi har hatt samme problem før, og da må vi bare vente.

Ei anna kjerring trengte nytt feste til autopassgreia si. Vi driver ikke med sånt der jeg jobber. Jeg sa hun kunne dra på Statoil kanskje??

Kunde: Men det er der jeg kommer fra, de sa jeg skulle dra på Esso så da kom jeg hit også har dere ikke!!??

Meg: Eh... nei..... desverre, vi har ikke....

Kunde: Men de ba meg dra på ESSO!!! Det her er jo ESSO!!!

Meg: De mente sikkert Esso på *helt andre siden av byen*

Kunde: Ja har de det der da???

Meg: Ja de skal ha det der, det er det jeg har fått beskjed om hvertfall. (Vi har en lapp der det står hvilke stasjoner i området som har autopass siden så jævli mange kunder kommer inn og spør om det)

Kunde: Er du helt sikker på det?? For jeg gidder ikke dra dit for ingenting!!

Meg: Ja, det står her på lappen så da skal de ha det som jeg vet om!

Så fikk hu meg til slutt om å ringe den andre stasjonen og høre om de hadde sånn feste, noe de hadde. Da sier hun: Ja da får jeg ENDELIG litt service!!! Også går hun.

Hahahahaha jeg er så glad for å være hjemme igjen.......

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når kunder blir sure på meg for ting jeg IKKE KAN NOE FOR!!

Døra på stasjonen er litt merkelig, den åpner seg ikke noen ganger, så man må gå frem og tilbake til den åpner seg eller til en ansatt trykker på den knappen som gjør at døra holder seg åpen (altså ikke lukker seg igjen).

Kom en fyr inn: Hver eneste gang jeg fyller hos dere så er døra stengt!!!

Meg: Ja, jeg vet, den har vært sånn lenge.. Det er ganske plagsomt.

Kunde: Ja det er for dårlig altså, det er her 6. gangen det skjer og det kan ikke være sånn når jeg har dårlig tid. Kan ikke stå ute og vente da!

Meg: Ja, det var en fyr og kikka på den her for en stund sia. Men den ble tydeligvis ikke fikset.

Kunde: Nei, det må bli fiksa altså!!! Det er for dårlig!! Dårlig butikk er det og!! Kommer ikke til å se meg igjen som kunde hvertfall.

Jeg bare..... ok...? Bryr meg så fryktelig mye. Han kan jo heller spørre om å få prate med daglig leder enn å stå å kjefte på sommervikaren hvis det var så fryktelig viktig.

Jeg hadde også blitt litt grinete dersom jeg hadde vært kunde ofte hos dere, med den døra.. Ikke så grinete at jeg hadde begynt å kjefte som kunden din, men :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nestegang: ;)

Maken til frekkhet på hun dama der altså!

Ja, jeg kunne nok svart henne litt bedre, men jeg var så sjokkert at jeg ikke klarte å tenke skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt litt grinete dersom jeg hadde vært kunde ofte hos dere, med den døra.. Ikke så grinete at jeg hadde begynt å kjefte som kunden din, men :P

jeg er lei den dumme døra selv. Lei av at kunder kommenterer det. Også lei av at kortlesern på ene pumpa ikke funker. For jeg får høre det hver gang!

Men det er ikke jeg som styrer sjappa, og sjefen vet om problemet. Det vet ikke kundene da men... Jeg syns det er slitsomt likevel. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss slår vi inn alt på samme handel så slipper kunden å handle to ganger. Ved f.eks 3 for 2 og kunden tar tre ting til 299 kr og tre til 199kr får de en til 299kr og en til 199kr :-)

Skulle virkelig ønske det var sånn for oss også, enklere for både meg og kunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

lol seriøst?

Ja, og det er ikke den eneste som har stusset på navnene.

"Er dette vanlig cola?"

"Hva er dette fornoe tull???"

"Dette er for komplisert for meg..." - Dame som ikke klarte å se om det var zero eller vanlig cola pga. navnene. Å velge svart eller rødt falt henne kanskje ikke inn? Jaaa, jeg måtte hjelpe henne også... Troen på menneskeheten dalte noen hakk den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lag en plakat: "Jada, sjefen vet om det..."

Har lyst til å lage plakater om hver eneste ting som er "feil" på stasjonen, og også alle de plagsomme tingene kundene gjør, som jeg forstår at de gjør/spør om da.. Men det er irriterende å måtte forklare ting for 10ende gang på en dag xD Men da blir det litt for mange lapper rundt om kring.

Har søkt ny jobb nå, håper jeg får den. Det er i en klesbutikk, så sikkert noen dumme kunder der og, men slipper dumme spørsmål om maten, pumpene, døra, biler, autopass, gass osv osv :P Er lei av å jobbe på bensinstasjon.

Idag begynte jeg på jobb grytidlig og ikke så lenge før jeg ble ferdig var jeg dødssliten og stressa (hundre tusen kunder på søndager), og da hjelper det ikke akkurat med kunder og kollegar som stresser meg. Skulle gi tilbake kontanter til en kunde samtidig som kollegaen min sto og maste om ett eller anna jeg ikke fikk med meg samtidig som en anna kunde lurte på hvorfor det kosta 14 kr for en bolle, når jeg hadde sagt at hun fikk 3 for 19 (men hun overså jo på kvitteringa at nederst står det at det er trekt fra 23 kr) så jeg glemte å gi kunden tilbake vekslepengene sine. HVORFOR klarer ikke noen kunder å vente når de ser den i kassa er opptatt? Hadde samtidig en panini i ovnen og måtte huske på en pølse jeg skulle legge opp. Blah!

Ser kanskje ikke ut som vi har mye å gjøre, men det har vi noen ganger. Så kunder; ha litt tålmodighet!

Endret av Kjempeliten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur innom på søndags avdelingen til Kiwi i nærområdet mitt og ble ganske oppgitt over noen av de andre kundene. Som de fleste sikkert har fått med seg er disse butikkene små og trange (smale ganger mellom reolene).

Ved kjøla stod det tre personer og skravlet, virket som de ikke hadde sett hverandre på en stund og de hadde mye å snakke om. Problemet var at de var ganske i veien i den trange butikken. Den ene stod så det var umulig å åpne en av dørene i kjøledisken. Det var selvsagt der det jeg skulle ha befant seg. Jeg spurte henne høflig om å flytte seg og dama presterte da å skjelle meg ut for at jeg forstyrret samtalen deres. Jeg svarte at om de ville snakke uforstyrret var det kanskje en bedre ide å ta samtalen ute på parkeringsplassen og ikke inne i en trang butikk hvor de bare var i veien.

Skulle ikke tro det var så vanskelig å skjønne at de faktisk var i veien for de andre kundene...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kunde som alltid sier galt navn på tobakken han vil ha... Hver eneste gang han er innom skal han ha "Tiedeman Gul", og jeg spør han HVER gang om det virkelig er den gule han skal ha. Og ja, det er det, "det var jo det jeg sa!". Så betaler han, får lappen, henter den i maskinen og kommer gående tilbake til meg og sier at "nei, det var jo ikke denne her jeg skulle ha! Den som er rød skal jeg ha!". Ååehhhrrr. Okei.

Har et spørsmål til alle dere her som driver med tipping. Av og til kommer det kunder innom som feks skal ha en Lotto på to ulike spillekontoer. På vår maskin er det slik at en handel MÅ betales før en kommer seg videre til å gjøre noe som helst, altså går det ikke an å ta en Lotto på et spillerkort for så å ta en på et annet, og deretter betale samlet - en må betale lottoene hver for seg (når de skal være på ulike kontoer). Dette er det noen kunder som kommenterer "er noe de gjør andre steder", og da lurer jeg rett og slett på om det er riktig? På vår tippemaskin er nemlig noe annet ikke teknisk mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...