Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En på Kiwis facebook sider kom med en klage, og Kiwi har da svar henne med "Hei *fornavn*!". Dette falt ikke akkurat i god jord hos denne kvinnen, som svarte Kiwi at; "Forøvrig vil jeg ha meg frabedt å bli tiltalt med fornavn av folk jeg overhodet ikke kjenner. Det er å tråkke over folks private grenser". :laugh: Om du har problemer med at folk svarer deg med fornavnet ditt burde du kanskje funnet et annet medium å klage gjennom enn Kiwis facebooksider som er åpne for absolutt alle.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takke meg til køsystemet i England. Felleskø til alle kassene.

Jeg har ikke sett en eneste fellskø til betjente kasser i UK. På Tesco har de kun felleskø til selvbetjeningskassene og scan-as-you-shop-kassene.

Hadde en frekk dame som snek forran meg på Currys PC World i går - da bare stirret jeg intenst og dømmende på henne til hun gikk bak i køen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett en eneste fellskø til betjente kasser i UK. På Tesco har de kun felleskø til selvbetjeningskassene og scan-as-you-shop-kassene.

Hadde en frekk dame som snek forran meg på Currys PC World i går - da bare stirret jeg intenst og dømmende på henne til hun gikk bak i køen.

Da har ikke du handlet i mange butikker i UK. For stort sett alle butikker jeg handler i har det. Alle klesbutikkene jeg handler i som River Island, Primark, M&S og Evans, Tesco hvor jeg handler alle dagligvarer har felleskoe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai omgitt av snikere om dagen! Denne gangen på biblioteket... Stod i kø i skranken, en foran meg som blir ekspedert. Jeg står bak han og er TYDELIG nestemann.. Det kommer en kvinne, femti år kanskje? og stiller seg ved siden av meg. Så kommer det en ny biblotekar til og sier "neste" hvorpå damen tar et skritt frem og begynner å prate!!! Da hadde jeg allerede ventet i tre minutter, hun i kanskje 30 sekunder? Heldigvis sier hun første biblotekaren(som hjelper mannen foran meg) i fra til biblotekar nr to at jeg var først, og får hysjet på damen...

Makan....! Hun SÅ jo at jeg var først! Folk er FREKKE!
Hun kunne gjerne gått før meg, jeg hadde goood tid, men SPØR hvert fall...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ikke du handlet i mange butikker i UK. For stort sett alle butikker jeg handler i har det. Alle klesbutikkene jeg handler i som River Island, Primark, M&S og Evans, Tesco hvor jeg handler alle dagligvarer har felleskoe.

Jeg bor også i Storbritannia. Har gjort det lenge. Står fast ved det jeg skrev tideligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Storbritania, men føler deter veldig vanlig. Kanskje det er en London-greie, eller kanskje jeg bare har hatt flaks.

Skjønner uansett ikke hvorfor ikke større butikker i Norge begynner med det. Det funker jo i tax free-en på Gardermoen.

Endret av Singha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har ikke du handlet i mange butikker i UK. For stort sett alle butikker jeg handler i har det. Alle klesbutikkene jeg handler i som River Island, Primark, M&S og Evans, Tesco hvor jeg handler alle dagligvarer har felleskoe.

Felleskø er noe herk. I høytider må vi dele opp kassene med kurver fordi folk bare krangler om hvem som kom først og hvem som skal hvor. I lavsesong stiller de seg bare ved den kassen de først kommer til, selv om jeg står tre kasser bort og roper ledig kasse. Uff...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felleskø er noe herk. I høytider må vi dele opp kassene med kurver fordi folk bare krangler om hvem som kom først og hvem som skal hvor. I lavsesong stiller de seg bare ved den kassen de først kommer til, selv om jeg står tre kasser bort og roper ledig kasse. Uff...!

Er det snakk om en fysisk skiltet felleskø, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om en fysisk skiltet felleskø, da?

Nei, det har jeg ikke sett før. Vi har bare en lang kasse og folk stiller seg i kø i gangen frem til kassen. Hadde vært mye greiere med kasser slik som i matbutikken, da ville folk faktisk kommet bort til kassen vi stod. Hadde vært fint å slippe å gå 4 kasser bort, hente kundens varer for å så gå tilbake. Det blir man litt lei av etter kunde 200 som gjør det samme den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame stiller seg 4 kasser bort.

Jeg: hei! Hvis du kommer bort hit kan jeg hjelpe deg :)

Kunde: nei, det gidder jeg ikke. Du får komme hit.

Woho. Vi har ansvar for egen kasse som er låst inne, vi kan ikke bytte eller bruke andres. Er ikke det vanlig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame stiller seg 4 kasser bort.

Jeg: hei! Hvis du kommer bort hit kan jeg hjelpe deg :)

Kunde: nei, det gidder jeg ikke. Du får komme hit.

Woho. Vi har ansvar for egen kasse som er låst inne, vi kan ikke bytte eller bruke andres. Er ikke det vanlig?

Da hadde jeg sagt "okey. Værsegod neste!"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sagt "okey. Værsegod neste!"

Jeg hadde lyst. Men jeg sa at hun måtte nesten komme til meg hvis jeg skulle ta imot betalingen hennes. Da kom hun mumlende bort og sa noe ala "dere har jo kasse der borte også". Kjente at kundeservicen satt langt inne siden hun var så frekk og ubehagelig. Men men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Jeg var skikkelig dum kunde sist jeg var i Sverige...huff. Vi var i en liten by og skulle innom systembolaget. Dette var et søtt lite systembolag med én kasse som i tillegg var plassert litt rart (midt i lokalet). Da jeg skulle betale ble jeg litt usikker på hvilken vei varene skulle sendes men satte flaskene pent fra meg og ventet på tur (én kunde til i kassa). Da kikker plutselig kassadamen på meg og sier litt halvsyrlig at jeg må bare vente på tur. Ikke nok med at jeg hadde satt flaskene i feil ende av båndet/kassa men på toppen av det hele trodde hun tydeligvis at jeg prøvde å snike i køen... Pinlig! Jeg var tydeligvis en sånn dum norske :rodme:

Sånn ellers har jeg lagt merke til et spesielt fenomen her jeg bor. Jeg bor i en liten by omgitt av mange landlige småsteder med få innbyggere. På disse småstedene er det veldig spredt bebyggelse og i mange tilfeller må de kjøre veldig langt for å komme til byen. Jeg overhører stadig kunder som har kjørt ens ærend (ofte på en lørdag) til en butikk i byen for å klage på en vare, og så blir eitrende sure når den ansatte ikke kan skaffe ny vare med én gang. Ofte sier den ansatte at de dessverre ikke kan ordne dette på en lørdag på så kort varsel men at varen må bestilles og kan skaffes over helga. Dette er aldri nok for kundene og et vanlig utbrudd er at "Her har vi altså kjørt i timesvis ens ærend hit for å få hjelp og så klarer dere ikke skaffe ny vare??? Vi trenger den nå! Hva skal vi gjøre uten *sett inn tilfeldig varetype* til mandag???"

Altså, er det ikke en ide å ringe butikken før du hiver deg i bilen på en lørdag og kjører flerfoldige mil for å få byttet i ny vare? Det er jo litt bortkastet tid å kjøre bomtur.

Men neida, bare fordi de har kjørt langt og mest sannsynlig kommer til å dø uten den varen (f.eks. en madrass), så skal det kjeftes og smelles (og bannes) så det høres over hele kjøpesenteret. Det nytter ikke at varen kan skaffes på mandag for kunden har jo kjørt hit idag og da må jo de ansatte skjønne at de må ha varen inne! All ære til butikkansatte som klarer å holde seg rolig i møte med sånne kunder.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur innom Subway på vei hjem fra jobb for å kjøpe lettvinn "middag" i dag. Det ble en tidkrevende affære for mannen før meg i køen var "kunden fra helvete". Subway har tilbud på skinke og ost sub til 25 kr og han skulle ha 5 stykker. På 4 forskjellige brødtyper. 3 skulle varmes. 2 skulle ikke varmes. Alle 5 skulle ha forskjellig sammensetning av grønnsaker, dressing, salt og pepper. Det var en ansatt på jobb og jeg kunne se at hun var stressa, men hun klarte å beholde fatningen til tross for at køen vokste ganske kraftig mens hun ekspederte ham. Beundringsverdig! :takke::takke::takke:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skikkelig dum kunde sist jeg var i Sverige...huff. Vi var i en liten by og skulle innom systembolaget. Dette var et søtt lite systembolag med én kasse som i tillegg var plassert litt rart (midt i lokalet). Da jeg skulle betale ble jeg litt usikker på hvilken vei varene skulle sendes men satte flaskene pent fra meg og ventet på tur (én kunde til i kassa). Da kikker plutselig kassadamen på meg og sier litt halvsyrlig at jeg må bare vente på tur. Ikke nok med at jeg hadde satt flaskene i feil ende av båndet/kassa men på toppen av det hele trodde hun tydeligvis at jeg prøvde å snike i køen... Pinlig! Jeg var tydeligvis en sånn dum norske :rodme:

Sånn ellers har jeg lagt merke til et spesielt fenomen her jeg bor. Jeg bor i en liten by omgitt av mange landlige småsteder med få innbyggere. På disse småstedene er det veldig spredt bebyggelse og i mange tilfeller må de kjøre veldig langt for å komme til byen. Jeg overhører stadig kunder som har kjørt ens ærend (ofte på en lørdag) til en butikk i byen for å klage på en vare, og så blir eitrende sure når den ansatte ikke kan skaffe ny vare med én gang. Ofte sier den ansatte at de dessverre ikke kan ordne dette på en lørdag på så kort varsel men at varen må bestilles og kan skaffes over helga. Dette er aldri nok for kundene og et vanlig utbrudd er at "Her har vi altså kjørt i timesvis ens ærend hit for å få hjelp og så klarer dere ikke skaffe ny vare??? Vi trenger den nå! Hva skal vi gjøre uten *sett inn tilfeldig varetype* til mandag???"

Altså, er det ikke en ide å ringe butikken før du hiver deg i bilen på en lørdag og kjører flerfoldige mil for å få byttet i ny vare? Det er jo litt bortkastet tid å kjøre bomtur.

Men neida, bare fordi de har kjørt langt og mest sannsynlig kommer til å dø uten den varen (f.eks. en madrass), så skal det kjeftes og smelles (og bannes) så det høres over hele kjøpesenteret. Det nytter ikke at varen kan skaffes på mandag for kunden har jo kjørt hit idag og da må jo de ansatte skjønne at de må ha varen inne! All ære til butikkansatte som klarer å holde seg rolig i møte med sånne kunder.

Det hørte jeg nesten hver dag på jobben min "Her har vi kjørt i mange timer, og så forteller du meg først nå at dette er bestillingsvare/gått ut av sortimentet for tre år siden/ikke fra deres butikk"

... Herregud, da. Det er lov å sjekke på forhånd, vi har faktisk en oppdatert nettside med lagerbeholdning i de forskjellige butikkene...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så DRITTLEI av menn som ikke TROR på meg når jeg sier at det er JEG som er sjefen!

Kunde ringer inn til oss for å klage på *et eller annet*. Vedkommende som tar telefonen er gutt, og prøver å hjelpe kunden. Kunden setter seg på bakbena og krever å få "prate med sjefen". Den er grei, og han blir satt over til meg. Så blir telefonsamtalen sånn som dette...

Meg: *firmanavn*, du prater med *navnet mitt*

Kunde: hei, jeg skulle bli satt over til sjefen?

Meg: ja, det er meg! Hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: er DU sjefen?

Meg: Ja. Hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: Jeg tror ikke på at du er sjefen.

Meg: hvorfor ikke det?

Kunde: fordi du ..... du.... er jo kvinne!?

Meg: :hakeslepp:

Han skal være glad jeg pratet med han på telefon, og ikke face to face! Det hadde fort blitt hand to face-bitch slap på den fyren! RASSHØL!!!!

Dette er noe jeg opplever mange ganger i løpet av et år. Jeg blir så forbanna!!!!!!!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden kommer inn i butikken ett minutt før stengetid og spør.

"Hvor mye er klokken?"

"Meg 19.59."

"Bra! Så da kan jeg bli her ett minutt. For det har jeg rett til."

"Meg ja, vær så god."

Så sto han nå der i ett minutt da.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden kommer inn i butikken ett minutt før stengetid og spør.

"Hvor mye er klokken?"

"Meg 19.59."

"Bra! Så da kan jeg bli her ett minutt. For det har jeg rett til."

"Meg ja, vær så god."

Så sto han nå der i ett minutt da.

Hvorfor får jeg ikke sånne morsomme kunder?! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld måtte arbeidsplassen vår stenges og politiet kom for å hente en aggressiv og dopa kunde som begynte å beføle en fremmed jente i tenårene som satt å spiste mat. Han prøvde å bryte seg inn i vinduet etter døren ble låst. Var mye dumt som ble sagt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...