frksølekopp Skrevet 5. august 2014 #6081 Del Skrevet 5. august 2014 Vi har en kunde som alltid sier galt navn på tobakken han vil ha... Hver eneste gang han er innom skal han ha "Tiedeman Gul", og jeg spør han HVER gang om det virkelig er den gule han skal ha. Og ja, det er det, "det var jo det jeg sa!". Så betaler han, får lappen, henter den i maskinen og kommer gående tilbake til meg og sier at "nei, det var jo ikke denne her jeg skulle ha! Den som er rød skal jeg ha!". Ååehhhrrr. Okei. Har et spørsmål til alle dere her som driver med tipping. Av og til kommer det kunder innom som feks skal ha en Lotto på to ulike spillekontoer. På vår maskin er det slik at en handel MÅ betales før en kommer seg videre til å gjøre noe som helst, altså går det ikke an å ta en Lotto på et spillerkort for så å ta en på et annet, og deretter betale samlet - en må betale lottoene hver for seg (når de skal være på ulike kontoer). Dette er det noen kunder som kommenterer "er noe de gjør andre steder", og da lurer jeg rett og slett på om det er riktig? På vår tippemaskin er nemlig noe annet ikke teknisk mulig! Vi også har det slik at man egentlig ikke kan gå videre. Men vi slår ut salget, og "later som" om vi hsr fått betalt. Så bare plusser vi sammen når kunden er ferdig. Men vi har ikke kort termial, bare kontanter, så kanskje det er grunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 5. august 2014 #6082 Del Skrevet 5. august 2014 Vi også har det slik at man egentlig ikke kan gå videre. Men vi slår ut salget, og "later som" om vi hsr fått betalt. Så bare plusser vi sammen når kunden er ferdig. Men vi har ikke kort termial, bare kontanter, så kanskje det er grunnen? Er det vi ikke kan gjøre. Eneste to måtene vi kommer oss "ut" er om spillerkortet står i / logget inn slik at vi kan kansellere kupongene, eller ved å betale. På den andre maskinen vi har - Rikstotoen - kan vi komme oss ut uten å betale, men der har vi en slik manuell kasse istedenfor CashGuard som vi har på den normale tippemaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allergikeren Skrevet 5. august 2014 #6083 Del Skrevet 5. august 2014 Har et spørsmål til alle dere her som driver med tipping. Av og til kommer det kunder innom som feks skal ha en Lotto på to ulike spillekontoer. På vår maskin er det slik at en handel MÅ betales før en kommer seg videre til å gjøre noe som helst, altså går det ikke an å ta en Lotto på et spillerkort for så å ta en på et annet, og deretter betale samlet - en må betale lottoene hver for seg (når de skal være på ulike kontoer). Dette er det noen kunder som kommenterer "er noe de gjør andre steder", og da lurer jeg rett og slett på om det er riktig? På vår tippemaskin er nemlig noe annet ikke teknisk mulig! Vi også har det slik at man egentlig ikke kan gå videre. Men vi slår ut salget, og "later som" om vi hsr fått betalt. Så bare plusser vi sammen når kunden er ferdig. Men vi har ikke kort termial, bare kontanter, så kanskje det er grunnen? Der jeg jobbet tidligere måtte vi også slå ut salget og "late som" om det er betalt, og så plusse sammen etterpå. Men der var det heller ikke kortterminal, bare kontanter. Er det vi ikke kan gjøre. Eneste to måtene vi kommer oss "ut" er om spillerkortet står i / logget inn slik at vi kan kansellere kupongene, eller ved å betale. På den andre maskinen vi har - Rikstotoen - kan vi komme oss ut uten å betale, men der har vi en slik manuell kasse istedenfor CashGuard som vi har på den normale tippemaskinen. Det virker som at det er CashGuarden som er problemet, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 5. august 2014 #6084 Del Skrevet 5. august 2014 Vi har en kunde som alltid sier galt navn på tobakken han vil ha... Hver eneste gang han er innom skal han ha "Tiedeman Gul", og jeg spør han HVER gang om det virkelig er den gule han skal ha. Og ja, det er det, "det var jo det jeg sa!". Så betaler han, får lappen, henter den i maskinen og kommer gående tilbake til meg og sier at "nei, det var jo ikke denne her jeg skulle ha! Den som er rød skal jeg ha!". Ååehhhrrr. Okei. Har et spørsmål til alle dere her som driver med tipping. Av og til kommer det kunder innom som feks skal ha en Lotto på to ulike spillekontoer. På vår maskin er det slik at en handel MÅ betales før en kommer seg videre til å gjøre noe som helst, altså går det ikke an å ta en Lotto på et spillerkort for så å ta en på et annet, og deretter betale samlet - en må betale lottoene hver for seg (når de skal være på ulike kontoer). Dette er det noen kunder som kommenterer "er noe de gjør andre steder", og da lurer jeg rett og slett på om det er riktig? På vår tippemaskin er nemlig noe annet ikke teknisk mulig! Vi også har det slik at man egentlig ikke kan gå videre. Men vi slår ut salget, og "later som" om vi hsr fått betalt. Så bare plusser vi sammen når kunden er ferdig. Men vi har ikke kort termial, bare kontanter, så kanskje det er grunnen? Det er cashguarden som gjør det. Vi har kortterminal, men ikke cashguard og takk gud for det. De gangene jeg har bedt kundene om å betale i to omganger blir de så sinna. Når vi fikk installert bankterminal i tippekassen fikk vi beskjed om at det måtte gjøres sammen nå og kundene bare Heldigvis fant jeg fort ut at det gikk helt fint så jeg slapp å få kjeft for hver bidige tippekunde med to kort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. august 2014 #6085 Del Skrevet 6. august 2014 Vi har en kunde som alltid sier galt navn på tobakken han vil ha... Hver eneste gang han er innom skal han ha "Tiedeman Gul", og jeg spør han HVER gang om det virkelig er den gule han skal ha. Og ja, det er det, "det var jo det jeg sa!". Så betaler han, får lappen, henter den i maskinen og kommer gående tilbake til meg og sier at "nei, det var jo ikke denne her jeg skulle ha! Den som er rød skal jeg ha!". Ååehhhrrr. Okei. Har et spørsmål til alle dere her som driver med tipping. Av og til kommer det kunder innom som feks skal ha en Lotto på to ulike spillekontoer. På vår maskin er det slik at en handel MÅ betales før en kommer seg videre til å gjøre noe som helst, altså går det ikke an å ta en Lotto på et spillerkort for så å ta en på et annet, og deretter betale samlet - en må betale lottoene hver for seg (når de skal være på ulike kontoer). Dette er det noen kunder som kommenterer "er noe de gjør andre steder", og da lurer jeg rett og slett på om det er riktig? På vår tippemaskin er nemlig noe annet ikke teknisk mulig! Cashguard sin skyld ;-) Men nå er det ulovelig ifølge norsk tipping å spille for andre om man vil være vrang :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alkasil Skrevet 6. august 2014 #6086 Del Skrevet 6. august 2014 Vi har en kunde som alltid sier galt navn på tobakken han vil ha... Hver eneste gang han er innom skal han ha "Tiedeman Gul", og jeg spør han HVER gang om det virkelig er den gule han skal ha. Og ja, det er det, "det var jo det jeg sa!". Så betaler han, får lappen, henter den i maskinen og kommer gående tilbake til meg og sier at "nei, det var jo ikke denne her jeg skulle ha! Den som er rød skal jeg ha!". Ååehhhrrr. Okei. Har et spørsmål til alle dere her som driver med tipping. Av og til kommer det kunder innom som feks skal ha en Lotto på to ulike spillekontoer. På vår maskin er det slik at en handel MÅ betales før en kommer seg videre til å gjøre noe som helst, altså går det ikke an å ta en Lotto på et spillerkort for så å ta en på et annet, og deretter betale samlet - en må betale lottoene hver for seg (når de skal være på ulike kontoer). Dette er det noen kunder som kommenterer "er noe de gjør andre steder", og da lurer jeg rett og slett på om det er riktig? På vår tippemaskin er nemlig noe annet ikke teknisk mulig! På narvesen slår de alt ut på kassen etter at folk har tippet. Så kan hende det er noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 6. august 2014 #6087 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Cashguard sin skyld ;-) Men nå er det ulovelig ifølge norsk tipping å spille for andre om man vil være vrang :-P Hadde ikke blitt særlig populær om jeg hadde nektet 50årige Edgar å tippe for sin 95årige mor Ragni som ikke kommer seg ut av huset. Endret 6. august 2014 av Miah 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 6. august 2014 #6088 Del Skrevet 6. august 2014 Hadde ikke blitt særlig populær om jeg hadde nektet 50årige Edgar å tippe for sin 95årige mor Ragni som ikke kommer seg ut av huset. Edgar får samle tippepengene og kjøpe smartphones med lotto app så slipper du dem mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 7. august 2014 #6089 Del Skrevet 7. august 2014 Det er cashguarden som gjør det. Vi har kortterminal, men ikke cashguard og takk gud for det. De gangene jeg har bedt kundene om å betale i to omganger blir de så sinna. Når vi fikk installert bankterminal i tippekassen fikk vi beskjed om at det måtte gjøres sammen nå og kundene bare Heldigvis fant jeg fort ut at det gikk helt fint så jeg slapp å få kjeft for hver bidige tippekunde med to kort Heldigvis slipper man styret med 2 og 3 og 6 kort...Da det kom nye regler i vår. Alle kunder hos Norsk Tipping har fått/får tilsendt nye kort iløpet av 2014. Kjøper man nytt kort blir det gamle ubrukelig igjen. Også nye koder. Men man kan fortsatt spille 10 joker på samme kortet x) Jeg fikk nå iallefall skriv om dette tidligere i år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowblind Skrevet 7. august 2014 #6090 Del Skrevet 7. august 2014 Lurer på om jeg skal være vanskelig kunde hos one call/visma. Jeg ringte til one call fordi jeg ville vite hvilke regninger jeg ikke hadde betalt ettersom abonnementet mitt ble sprerret. One call sa at alle regninger hos de var betalt, og de åpnet abonnementet mitt igjen, men at jeg hadde noe ubetalt hos visma. Hun sendte meg deretter beløpet jeg skulle betale hos dem og KID-nr og alt mulig. Jeg betalte en time etterpå og spurte hun hos one call om at alt kom til å være greit om jeg betalte den og hun svarte ja. Fikk deretter en regning fra visma om inkasso. Jeg tenker at ettersom hun sa at det var greit så burde det være greit. På meldingen stod det til og med mvh. visma collectors + beløp og alt annet. Jeg har ikke ringt de enda. Men jeg stolte jo på at det kom til å være greit når jeg betalte når hun sier det? Hvem har rett egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 7. august 2014 #6091 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Lurer på om jeg skal være vanskelig kunde hos one call/visma. Jeg ringte til one call fordi jeg ville vite hvilke regninger jeg ikke hadde betalt ettersom abonnementet mitt ble sprerret. One call sa at alle regninger hos de var betalt, og de åpnet abonnementet mitt igjen, men at jeg hadde noe ubetalt hos visma. Hun sendte meg deretter beløpet jeg skulle betale hos dem og KID-nr og alt mulig. Jeg betalte en time etterpå og spurte hun hos one call om at alt kom til å være greit om jeg betalte den og hun svarte ja. Fikk deretter en regning fra visma om inkasso. Jeg tenker at ettersom hun sa at det var greit så burde det være greit. På meldingen stod det til og med mvh. visma collectors + beløp og alt annet. Jeg har ikke ringt de enda. Men jeg stolte jo på at det kom til å være greit når jeg betalte når hun sier det? Hvem har rett egentlig? De har sikkert bare sendt ut inkasso varselet før de fikk betalingen. Slikt skjer dessverre. Ring for å være sikker. Syntes ikke du skal være vanskelig av den grunn Skrivefeil Endret 7. august 2014 av frksølekopp 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. august 2014 #6092 Del Skrevet 8. august 2014 Fra en venninne som jobber på apotek. Kunde kommer inn og lurer på om hun kan være gravid og hvordan hun kan finne det ut. Venninnen min viser henne en graviditetstest og forklarer henne hvordan den brukes og hvordan man leser av resultatet. Kunden går, glad og fornøyd for å ta testen. 5 minutter senere kommer hun tilbake, med den BRUKTE graviditetstesten. Holder den opp foran disken og spør. "Hva sier den? Er jeg gravid?" 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 8. august 2014 #6093 Del Skrevet 8. august 2014 Altså jeg (kunde) pleier ofte kjøpe tyggispakke eller noe hvis jeg skal ta ut penger, for synes det er greit å "betale" litt for seg. Men jeg spørr da alltid om de har mulighet først. Håper ingen har oppfatta at jeg skal "tvinge" de til å ta ut penger :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bippo Skrevet 8. august 2014 #6094 Del Skrevet 8. august 2014 "Altså om dere ikke har sukkerbiter kan dere da for pokker ikke forvente at jeg skal BETALE FOR KAFFEN!?!?!!!" Åja, det holder altså ikke med de ørten tusen papirrørene med sukker som ligger oppi skåla ved siden av, neivel, greit det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 8. august 2014 #6095 Del Skrevet 8. august 2014 "Altså om dere ikke har sukkerbiter kan dere da for pokker ikke forvente at jeg skal BETALE FOR KAFFEN!?!?!!!" Åja, det holder altså ikke med de ørten tusen papirrørene med sukker som ligger oppi skåla ved siden av, neivel, greit det. Haha! Jeg hadde sommerjobb på en cafe (typisk sånnen plass hvor det bare kommer gamle folk og lastebilsjpfører) for lenge siden. Der var det full oppstandelse en gang vi var tom for kandissukker. For ikke å snakke om den gangen vi var tom for karbonadesmørbrød!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 9. august 2014 #6096 Del Skrevet 9. august 2014 Fra en venninne som jobber på apotek. Kunde kommer inn og lurer på om hun kan være gravid og hvordan hun kan finne det ut. Venninnen min viser henne en graviditetstest og forklarer henne hvordan den brukes og hvordan man leser av resultatet. Kunden går, glad og fornøyd for å ta testen. 5 minutter senere kommer hun tilbake, med den BRUKTE graviditetstesten. Holder den opp foran disken og spør. "Hva sier den? Er jeg gravid?" Æsj. Håper virkelig ikke det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M1A Skrevet 9. august 2014 #6097 Del Skrevet 9. august 2014 Haha! Jeg hadde sommerjobb på en cafe (typisk sånnen plass hvor det bare kommer gamle folk og lastebilsjpfører) for lenge siden. Der var det full oppstandelse en gang vi var tom for kandissukker. For ikke å snakke om den gangen vi var tom for karbonadesmørbrød!! Man tuller ikke med gamlingene og karbonadesmørbrødene deres altså :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perlesnor Skrevet 9. august 2014 #6098 Del Skrevet 9. august 2014 Var 16 år og under opplæring på mcdonalds. Jeg glemte å sette drikken på brettet til mannen, så han gikk og satte seg. Da jeg gikk ut med drikken (han satt ganske langt inn i restauranten i et hjørne) så sa jeg "beklager jeg glemte å gi deg drikken, vær så god". Han endte opp med å reise seg opp og ta av seg jakken og skjelle meg ut ved å si "nå får jeg ikke drikken og maten samtidig, OG DU SKAL STRAFFES JEG SKAL HA GRATIS MAT NÅ, DU SKAL STRAFFES" osv osv.. ble livredd han fikk gratis mat og jeg måtte ta pause. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. august 2014 #6099 Del Skrevet 9. august 2014 Meg: Unnskyld, vi har stengt. Kunde: Nei, det har dere ikke. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 9. august 2014 #6100 Del Skrevet 9. august 2014 KLONK! Hva var det? Jo, lyden av ei middelaldrende dame med handlevogn som skallet i gitterporten. Vi bygger om butikken (som tidligere nevnt), og hadde satt masse paller foran porten, som i tillegg var senket så åpningen var i ca brysthøyde. Hun bøyde seg ned, men klarte likevel å skalle skikkelig. Hvordan hun kom seg mellom pallene, og i tillegg ikke så noen av de 5 plakatene om ombygging er uvisst. "Hva, er det STENGT??" 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå