kaarebjarne Skrevet 16. mai #15001 Del Skrevet 16. mai sofie777 skrev (På 11.4.2024 den 23.32): Eller, som det er i det store utland, noen som pakker for kundene. Men akkurat det hadde nok blitt ramaskrik for her til lands. Man skal skille mellom kaldt og ikke-kaldt, eller noen vil ha store ting ett sted og bokser et annet, så det blir vanskelig Med lønnskravene i Norge kan man ikke ha slike ansatte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 16. mai #15002 Del Skrevet 16. mai Det morsomste hadde vært om vi bare bytta plass. Kunden skanner i selvbetjeninga, mens den ansatte står og pakker varene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaMe Skrevet 22. mai #15003 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 5.48): Jeg har hatt på meg en grønn bukse og genser (et sett) i nøyaktig samme grønnfarge som Kiwi-kjeden og da spurte en gammel dame meg om jeg jobbet der en gang jeg var på Kiwi. 🫢 Anonymkode: 98d60...55f Hvis du har på deg kiwi-grønne klær, er det da ikke rart kundene spør om du jobber der? 🤷♀️ 16 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 30. mai #15004 Del Skrevet 30. mai Kunder som ikke kan lese. De kommer til meg og blir sjokkerte over prisen på en vare når det er en stor plakat der det står svart på hvitt, midt i trynet hva den koster, og så får de likevel hakeslepp. Drit og dra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 30. mai #15005 Del Skrevet 30. mai (endret) Da jeg jobbet i matbutikk opplevde jeg mye rart.. eksempler: en kunde fant en litt halvvissen urte og lurte på om hun kunne kjøpe den rabattert. Jeg sa jeg kunne gi henne 50% (som jo er ganske bra) og da smalt hun tilbake at «det er det samme som 2 for 1, så da tar jeg med meg en til» og dro med seg en urte til, som var helt frisk 😅 jeg prøvde å forklare at det ikke er det samme, men det var uhørt kunde som kjeftet meg huden full fordi Fjordland kjøttkaker var dyrere hos oss enn rema 1000 🤷🏼♀️ ja vel så handle der da, de har jo ikke ferskvare som må finansierer f.eks «Får ikke noe igjen allikkavel» på spørsmål om kvittering «Skal jeg ta alt i lommene da eller?!» på standard spørsmål om pose 🙄 En middelaldrende mannlig kunde kom bort til meg da jeg satt på gulvet og fylte inn varer i den nederste reolen og sa sleskt «jasså du sitter her klar på kne for kundene dine 😉😉» med en tydelig undertone av noe seksuelt.. En annen mannlig kunde skulle alltid finne meg og snakke med meg og kom med gaver og komplimenter og fulgte etter meg til trikken hjem osv… måtte gjemme meg på lageret hver gang han kom og da løp han rundt og spurte alle etter meg xD Sjefen måtte tilslutt bortvise han Jeg fikk kastet en ketchupflaske etter meg i kassa en gang fordi en mann ble rasende da det ikke var tilbud på 2x ketchup, men kombinasjonen av ketchup og sennep 🤷🏼♀️ En annen gang kastet en kunde en hel, åpen pose med poteter på meg da jeg satt i kassa og ventet på skiftleder som skulle godkjenne returen. Det gikk visst ikke raskt nok. Vedkommende stormet ut før vi rakk å reagere ble «drapstruet» og skrikende, hytting med neven kalt et rumpehøl og en jævelsatan av en gæren beruset kjerring. Hun ble rasende da hun ikke fikk kjøpe de to six-pakkene hun sjangla bort i kassa med. En mannlig kollega måtte dytte henne ut av butikken mye rart Endret 30. mai av sommerfugl154 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #15006 Del Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 5.48): Jeg har hatt på meg en grønn bukse og genser (et sett) i nøyaktig samme grønnfarge som Kiwi-kjeden og da spurte en gammel dame meg om jeg jobbet der en gang jeg var på Kiwi. 🫢 Anonymkode: 98d60...55f Hvorfor gjorde du det? Skulle det liksom være morsomt? Anonymkode: 54d05...fbb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 31. mai #15007 Del Skrevet 31. mai sommerfugl154 skrev (7 timer siden): kunde som kjeftet meg huden full fordi Fjordland kjøttkaker var dyrere hos oss enn rema 1000 🤷🏼♀️ ja vel så handle der da, de har jo ikke ferskvare som må finansierer f.eks «Får ikke noe igjen allikkavel» på spørsmål om kvittering «Skal jeg ta alt i lommene da eller?!» på standard spørsmål om pose 🙄 Fascinerende at folk fortsatt nevner banale eksempler som dette på side 751, da dette er noe som ALLE som har jobbet i matbutikk i mer enn en måned har opplevd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 31. mai #15008 Del Skrevet 31. mai kaarebjarne skrev (47 minutter siden): Fascinerende at folk fortsatt nevner banale eksempler som dette på side 751, da dette er noe som ALLE som har jobbet i matbutikk i mer enn en måned har opplevd. Fascinerende at noen mener alle bør lese gjennom 751 sider før de poster noe i tilfelle andre har postet noe lignende før 😂 22 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 31. mai #15009 Del Skrevet 31. mai Myrmica skrev (15 minutter siden): Fascinerende at noen mener alle bør lese gjennom 751 sider før de poster noe i tilfelle andre har postet noe lignende før 😂 Jeg har selvfølgelig ikke lest gjennom alle siden selv, men jeg er intelligent nok til å forstå at eksemplene jeg siterte sannsynligvis er nevnt minst ti ganger i tråden, slik at jeg ikke ville fortelle om dem, selv om jeg har opplevd nøyaktig det samme. I sosiale lag forteller man tross alt ikke historier om ting som alle til stede opplever. Man velger seg ut de historiene som sannsynligvis er litt utenfor normalen. Jeg har f.eks. opplevd en kunde som banket på inngangsdøra kl. 23.05 en lørdags kveld, to minutter etter jeg hadde låst den, og ville inn. Det var ingen biler på parkeringsplassen da jeg låste. Jeg pekte på klokken og stod sånn her : 🤷♂️. Ikke noe jeg får gjort, siden vi var stengt. Når jeg kommer på jobb neste uke, forteller butikksjefen meg at vi har fått en klage per e-post. Der fikk jeg skylden for at han fyren som banket på døra og ikke klarte å handle i løpet av de 16 timene vi hadde åpent den lørdagen, ikke hadde fått kjøpt ingrediensene til en kake til dåpen til barnet sitt på søndag. Dette tror jeg ikke så mange har opplevd, og er verdt å dele. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 31. mai #15010 Del Skrevet 31. mai 1 hour ago, kaarebjarne said: Fascinerende at folk fortsatt nevner banale eksempler som dette på side 751, da dette er noe som ALLE som har jobbet i matbutikk i mer enn en måned har opplevd. Jeg er fullt klar over at dette er noe alle som jobber i butikk har hørt - eller sagt videre. Skrev det fordi det alltid er litt morsomt hvor syyykt vanlig det er å høre disse frasene om igjen og om igjen og at kundene jevnt over er så enkle 😂 Man jatter bare med for 10000 gang Så ja, vi er enige - men JEG så en humor i å nevne det. Tydeligvis ikke du da 😉 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15011 Del Skrevet 31. mai kaarebjarne skrev (50 minutter siden): Jeg har selvfølgelig ikke lest gjennom alle siden selv, men jeg er intelligent nok til å forstå at eksemplene jeg siterte sannsynligvis er nevnt minst ti ganger i tråden, slik at jeg ikke ville fortelle om dem, selv om jeg har opplevd nøyaktig det samme. I sosiale lag forteller man tross alt ikke historier om ting som alle til stede opplever. Man velger seg ut de historiene som sannsynligvis er litt utenfor normalen. Jeg har f.eks. opplevd en kunde som banket på inngangsdøra kl. 23.05 en lørdags kveld, to minutter etter jeg hadde låst den, og ville inn. Det var ingen biler på parkeringsplassen da jeg låste. Jeg pekte på klokken og stod sånn her : 🤷♂️. Ikke noe jeg får gjort, siden vi var stengt. Når jeg kommer på jobb neste uke, forteller butikksjefen meg at vi har fått en klage per e-post. Der fikk jeg skylden for at han fyren som banket på døra og ikke klarte å handle i løpet av de 16 timene vi hadde åpent den lørdagen, ikke hadde fått kjøpt ingrediensene til en kake til dåpen til barnet sitt på søndag. Dette tror jeg ikke så mange har opplevd, og er verdt å dele. Det tror jeg faktisk såpass mange har opplevd en variant av, at det etter dine kriterier ikke er verdt å dele. Som en som faktisk har lest alle 751 sidene, vet jeg at jeg har lest mange nok tilsvarende hendelser til at jeg ikke finner det spesielt oppsiktsvekkende i alle fall. Anonymkode: 3e488...a3b 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15012 Del Skrevet 31. mai sommerfugl154 skrev (10 timer siden): kunde som kjeftet meg huden full fordi Fjordland kjøttkaker var dyrere hos oss enn rema 1000 🤷🏼♀️ ja vel så handle der da, de har jo ikke ferskvare som må finansierer f.eks «Får ikke noe igjen allikkavel» på spørsmål om kvittering «Skal jeg ta alt i lommene da eller?!» på standard spørsmål om pose 🙄 kaarebjarne skrev (2 timer siden): Fascinerende at folk fortsatt nevner banale eksempler som dette på side 751, da dette er noe som ALLE som har jobbet i matbutikk i mer enn en måned har opplevd. Disse utsagnene er så uuuuuutrolig irriterende at de ikke kan nevnes nok ganger. Vil da i samme slengen legge til "To for jeg har bare to hender" på spørsmålet om antall poser. Og "Kan vel ikke trekke den ifra på skatten" på spørsmålet om kvittering. Anonymkode: 0b7b4...5a8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 31. mai #15013 Del Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det tror jeg faktisk såpass mange har opplevd en variant av, at det etter dine kriterier ikke er verdt å dele. Som en som faktisk har lest alle 751 sidene, vet jeg at jeg har lest mange nok tilsvarende hendelser til at jeg ikke finner det spesielt oppsiktsvekkende i alle fall. Anonymkode: 3e488...a3b Spesielt at det var så viktig for deg å "ta" meg, samtidig som du gjemmer deg bak anonym... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krabbekrølle Skrevet 31. mai #15014 Del Skrevet 31. mai kaarebjarne skrev (3 minutter siden): Spesielt at det var så viktig for deg å "ta" meg, samtidig som du gjemmer deg bak anonym... Om man er anonym eller har et kallenavn så er alle anonyme her. Eller står du frem med navn og bilde uten å gjemme deg? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 31. mai #15015 Del Skrevet 31. mai 1 hour ago, kaarebjarne said: Jeg har f.eks. opplevd en kunde som banket på inngangsdøra kl. 23.05 en lørdags kveld, to minutter etter jeg hadde låst den, og ville inn. Det var ingen biler på parkeringsplassen da jeg låste. Jeg pekte på klokken og stod sånn her : 🤷♂️. Ikke noe jeg får gjort, siden vi var stengt. Når jeg kommer på jobb neste uke, forteller butikksjefen meg at vi har fått en klage per e-post. Der fikk jeg skylden for at han fyren som banket på døra og ikke klarte å handle i løpet av de 16 timene vi hadde åpent den lørdagen, ikke hadde fått kjøpt ingrediensene til en kake til dåpen til barnet sitt på søndag. Dette tror jeg ikke så mange har opplevd, og er verdt å dele. Tja, siden du ter deg bryet med å kritisere meg for «banale eksempler» er det jo litt flaut for deg å komme med et like vanlig eksempel selv da. hvem i butikk har IKKE opplevd at kunder vil presse seg inn i siste liten liksom og står å tripper trassig utenfor døra 🙄😆 dette skjer jo minst en gang i måneden. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15016 Del Skrevet 31. mai sommerfugl154 skrev (7 minutter siden): Tja, siden du ter deg bryet med å kritisere meg for «banale eksempler» er det jo litt flaut for deg å komme med et like vanlig eksempel selv da. hvem i butikk har IKKE opplevd at kunder vil presse seg inn i siste liten liksom og står å tripper trassig utenfor døra 🙄😆 dette skjer jo minst en gang i måneden. Det samme tenkte jeg da jeg leste svaret hans. Det var jo i akkurat samme kategori som det han anklaget deg for; "Dumme ting kunder gjør stadig vekk i butikker" 😂 Anonymkode: a4fa0...6b9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 31. mai #15017 Del Skrevet 31. mai Krabbekrølle skrev (35 minutter siden): Om man er anonym eller har et kallenavn så er alle anonyme her. Eller står du frem med navn og bilde uten å gjemme deg? Jeg antar du er smart nok til å forstå forskjellen på er brukernavn med full innleggshistorikk, og AB. Og så har jeg strengt tatt fullt navn som brukernavn, så utsagnet ditt faller på sin egen urimelighet. sommerfugl154 skrev (6 minutter siden): Tja, siden du ter deg bryet med å kritisere meg for «banale eksempler» er det jo litt flaut for deg å komme med et like vanlig eksempel selv da. hvem i butikk har IKKE opplevd at kunder vil presse seg inn i siste liten liksom og står å tripper trassig utenfor døra 🙄😆 dette skjer jo minst en gang i måneden. Jeg antar du er smart nok til å forstå at det var den skriftlige klagens begrunnelse som var det mindre vanlige. Merkelige forsvarsmekanismer KG-brukere har altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 31. mai #15018 Del Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det samme tenkte jeg da jeg leste svaret hans. Det var jo i akkurat samme kategori som det han anklaget deg for; "Dumme ting kunder gjør stadig vekk i butikker" 😂 Anonymkode: a4fa0...6b9 Jeg antar du er smart nok til å lese hele innlegget før du kommenterer, og dermed klarer å skille det uvanlige fra det vanlige i innlegget. Var dette så skummelt å poengtere overfor meg at du ikke kunne avsløre brukernavn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 31. mai #15019 Del Skrevet 31. mai (endret) 7 minutter siden, kaarebjarne said: Jeg antar du er smart nok til å forstå at det var den skriftlige klagens begrunnelse som var det mindre vanlige. Merkelige forsvarsmekanismer KG-brukere har altså. Det har også skjedd hos oss, så tror at hvis du spør en hvilken som helst vilkårlig butikk så har de mottatt klager på alt mulig rart. Vi fikk klage på Mail fordi en kunde skulle inn i butikken og handle når klokka var 16.10 på pinseaften (stengte 16) og var sååå lei seg fordi han ikke hadde fått kjøpt mat til barna 😂 Så nei, historien din er ikke så bemerkelsesverdig. men det er ikke JEG som er på tokt til å kritisere andre. Hadde du skrevet dette eksempelet uten å skulle heve deg over meg, så hadde jeg ikke løftet et øyebryn en gang. Hadde nikket anerkjennende og tenkt «kjenner til problemet» og gått videre med livet. 🤭 Endret 31. mai av sommerfugl154 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15020 Del Skrevet 31. mai sommerfugl154 skrev (36 minutter siden): Tja, siden du ter deg bryet med å kritisere meg for «banale eksempler» er det jo litt flaut for deg å komme med et like vanlig eksempel selv da. hvem i butikk har IKKE opplevd at kunder vil presse seg inn i siste liten liksom og står å tripper trassig utenfor døra 🙄😆 dette skjer jo minst en gang i måneden. Ganske vanlige dette der, jeg har til og med stått og nekta kjente personer som trodde de var unntaket 🤣 Anonymkode: 0b7b4...5a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå