Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

1. Jeg var kunde selv i en matbutikk og holdt på med å slå inn varene mine i en av selvbetjenings-kassene. Jeg oppdaget at en av melkekartongene hadde begynt å lekke, så jeg leverte den til en ansatt og løp for å hente en ny. 

I løpet at de 10 sekundene jeg var borte fra kassen, hadde det kommet en annen kunde og begynt å slå inn sine varer i den samme kassen som brukte. Jeg sa fra om at jeg brukte denne kassen og hadde slått inn varer, som ikke var betalt for. Han bare ignorerte det og fortsatt å slå inn sine varer... han måtte selvfølgelig betale for de varene jeg hadde slått inn også. 

Alle de andre selvbetjenings-kassene var ledige, og det var ingen andre kunder der. Og den betjente kassen var også ledig, og det var ingen kø der. Hvorfor i alle dager velger da denne kunden å slå inn sine varer på en kasse, som det er åpenbart at noen andre bruker? 

2. Jeg var gjest på et spa/basseng-anlegg og oppdaget plutselig at en fremmed dame begynte å tørke seg med mitt håndkle. Jeg gikk bort til henne og ba henne legge det tilbake. Tydelig flau sa hun at hun trodde dette var noe de ansatte hadde lagt ut til kunder. Altså, når det ligger strødd masse utvaskende, fuktige håndklær i ulike farger og størrelser, så er det jo ganske tydelig at disse tilhører privatpersoner. 

Anonymkode: 448c8...3c6

🤣🤣 fantastisk at han betalte for varene du hadde slått inn og da. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Jeg var kunde selv i en matbutikk og holdt på med å slå inn varene mine i en av selvbetjenings-kassene. Jeg oppdaget at en av melkekartongene hadde begynt å lekke, så jeg leverte den til en ansatt og løp for å hente en ny. 

I løpet at de 10 sekundene jeg var borte fra kassen, hadde det kommet en annen kunde og begynt å slå inn sine varer i den samme kassen som brukte. Jeg sa fra om at jeg brukte denne kassen og hadde slått inn varer, som ikke var betalt for. Han bare ignorerte det og fortsatt å slå inn sine varer... han måtte selvfølgelig betale for de varene jeg hadde slått inn også. 

Alle de andre selvbetjenings-kassene var ledige, og det var ingen andre kunder der. Og den betjente kassen var også ledig, og det var ingen kø der. Hvorfor i alle dager velger da denne kunden å slå inn sine varer på en kasse, som det er åpenbart at noen andre bruker? 

Fyren må jo være fullstendig idiot. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (19 minutter siden):

Fyren må jo være fullstendig idiot. :P

Det var akkurat det jeg tenkte også 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det var akkurat det jeg tenkte også 🙃

Mange som mister hodet når de kommer til en selvbetjeningskasse. :ler: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg vikariert litt i en annen butikk i kjeden jeg jobber i. En liten butikk i et nærsenter utenfor byen med et noe begrenset sortiment. En kveld kom et par innom og kikket på vinglass.

Kunde: "Er dette alle vinglassene dere har?" 

Meg: "Ja, de seriene vi har er utstilt her."

Kunde: "Så dere har ikke det samme utvalget som butikken i byen? De har jo mye større utvalg."

Meg: "Nei, dette er en liten nærsenterbutikk med basissortiment. Vi dekker de samme varegruppene, men vi har ikke like mange forskjellige varianter av tingene."

Kunde: "Så du har ikke flere vinglass noe sted?"

Meg: "Nei, de seriene vi har er utstilt her."

Kunde: "Dere er jo samme kjede, så det er veldig merkelig at dere ikke har samme sortiment i alle butikkene."

Meg: "Ettersom lokalene rundt omkring varierer i størrelse vil også sortimentet variere. Lokalene her er ca 1/4 av butikken i byen, så vi har rett og slett ikke plass til like mange varer. Vi kan ikke skvise "

Kunde: "Men dere er jo samme kjede. Da må dere jo ha samme varer."

Meg: 🤯

Altså, er det så vanskelig å forstå at en butikk på 150 m2 ikke kan ha samme som sortiment på en butikk på 550 m2?:murvegg:

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 40
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kunder i selvbetjeningen hoier, vinker e.l. når de lurer på noe, i stedet for å trykke på den meget synlige ''knappen'' som det står ''HJELP'' på, som da gjør at lampen over blinker. 

Endret av FrankDrebin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en kunde som startet med å skryte av hvor rik han var før han etterpå klagde over at vi ikke gjorde gratisarbeids for han. Sleng på at han også sa han skulle pensjonere seg slik at dette ville være den siste muligheten til å ha han som kunde. 

Hvem i all verden er det som gjør gratisarbeid til en som både har mer enn nok penger til å betale OG som innrømmer at han uansett ikke kommer til å bli en fremtidig kunde om man gjør gratisarbeid for han. 

Anonymkode: 6c365...b63

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Digger'' kunder med flere konti, som ikke har snøring på hva de har på kontoen til kortet de har med, og så må de bruke masse tid på å overføre, eller verre: Ringe samboen eller ektefellen og be den overføre osv. Det hadde vært fint om de hadde giddet å sjekke på forhånd. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

I går fikk jeg kjeft av en kunde fordi jeg ikke visste hvor mye innvendig diameter var på alle kasserollene vi selger og måtte måle. Hun synes det var totalt uforståelig at jeg ikke visste det, for det måtte det da være mange som spurte om? Nei, det er faktisk ikke mange som spør om det. Folk er mer opptatt av volumet på kjeler og gryter, og spør gjerne etter en kjele på f.eks. 2 liter, 5 liter eller 10 liter. Ikke en kjele med innvendig diameter på 20 cm. Det har jeg ikke fått spørsmål om i løpet av mine 10+ år som medarbeider i kjøkkenutstyrsbutikk, tro det eller ei. I går var første gangen jeg kan huske å ha fått det spørsmålet og den fiiine fruen syntes det var heeeelt ufattelig at jeg ikke visste det, jeg var veldig kunnskapsløs og hadde ikke satt meg inn i ting i følge henne. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en historie til:

En dame kom inn og spurte om vi har fått inn fler av juletre-spilledåsene vi hadde i fjor. Vi har fått inn årets modell, som har litt annen dekor en den vi hadde i fjor, men kunden vil ha den fra i fjor for den synes hun er finere. Jeg sjekket om noen av butikkene i nærheten hadde noen igjen, uten hell. Kunden sa hun skulle tenke på om hun ønsker å kjøpe årets og gikk, tydelig litt misfornøyd.

En ukes tid senere kom hun tilbake og spurte på nytt etter fjorårets modell, om vi nå hadde fått den inn. Jeg svarte at nei, den har vi ikke fått og såvidt jeg vet får vi den heller ikke. Vi skal kun få årets i følge ordrebekreftelsene jeg har sett fra den leverandøren. Kunden ga seg ikke, hun hevdet å ha vært i kontakt med kundeservice sentralt i kjeden og de hadde sagt at den var på vei til både nettbutikken og de fysiske butikkene. Så hun syntes det var veldig rart at vi ikke hadde fått den, men konkluderte med at hun fikk komme igjen neste uke og på vei ut ba hun meg sette av en til henne når de kom.

Jeg vet jo at kunder har en tendens til å påstå mye rart, så tok kontakt med kundeservice og spurte om de hadde sagt at vi skulle få den inn, noe jeg fikk et litt vagt "det kan være at vi har sagt at det kan hende den kommer eller noe lignende om vi har vært usikre, og at kunden har tolket det som et ja, for vi har ikke alltid tid til å sjekke med innkjøp før vi svarer". 

Tok kontakt med innkjøp og fikk bekreftet derfra at det er kun årets modell vi får inn, fjorårets kan ikke skaffes fra leverandør lenger. Så da "gleder" jeg meg til kunden kommer tilbake neste uke...🙄

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kom på en historie til:

En dame kom inn og spurte om vi har fått inn fler av juletre-spilledåsene vi hadde i fjor. Vi har fått inn årets modell, som har litt annen dekor en den vi hadde i fjor, men kunden vil ha den fra i fjor for den synes hun er finere. Jeg sjekket om noen av butikkene i nærheten hadde noen igjen, uten hell. Kunden sa hun skulle tenke på om hun ønsker å kjøpe årets og gikk, tydelig litt misfornøyd.

En ukes tid senere kom hun tilbake og spurte på nytt etter fjorårets modell, om vi nå hadde fått den inn. Jeg svarte at nei, den har vi ikke fått og såvidt jeg vet får vi den heller ikke. Vi skal kun få årets i følge ordrebekreftelsene jeg har sett fra den leverandøren. Kunden ga seg ikke, hun hevdet å ha vært i kontakt med kundeservice sentralt i kjeden og de hadde sagt at den var på vei til både nettbutikken og de fysiske butikkene. Så hun syntes det var veldig rart at vi ikke hadde fått den, men konkluderte med at hun fikk komme igjen neste uke og på vei ut ba hun meg sette av en til henne når de kom.

Jeg vet jo at kunder har en tendens til å påstå mye rart, så tok kontakt med kundeservice og spurte om de hadde sagt at vi skulle få den inn, noe jeg fikk et litt vagt "det kan være at vi har sagt at det kan hende den kommer eller noe lignende om vi har vært usikre, og at kunden har tolket det som et ja, for vi har ikke alltid tid til å sjekke med innkjøp før vi svarer". 

Tok kontakt med innkjøp og fikk bekreftet derfra at det er kun årets modell vi får inn, fjorårets kan ikke skaffes fra leverandør lenger. Så da "gleder" jeg meg til kunden kommer tilbake neste uke...🙄

Så denne burde jo i kategorien "Dumme ting kundeservice svarer fordi dei ikkje sjekker skikkelig".

Anonymkode: 56eb0...3be

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende med kunder som ikke klarer å skjønne hvordan en helt standard kølapp-ordning fungerer, for eksempel på  venterom eller apotek. Som regel er det et tydelig informasjonsskilt, et stort nummerdisplay, og andre kunder som står passive rundt omkring mens de venter. Men enkelte bare brauter seg frem og går rett mot skranken uten å ense noe av dette. Når de så får beskjed om at "alle må trekke kølapp!" så grynter de gjerne noen gloser, får omsider trukket kølapp, og så går de bare rett tilbake til luken uten å engang se på lappen eller displayet. Ikke sjelden avskjærer de da noen som faktisk har trukket kølapp, og som vi er klare til å ekspedere.

Hallo?!? Det er en grunn til at de andre kundene bare står der passivt i en løs formasjon i området foran skranken, og det er en grunn til at det står et nummer på kølappen din! Når nummeret på lappen samsvarer med det som kommer opp på displayet, ja da har det på magisk vis blitt din tur!

Den litt eldre garde (60-70) er ofte de verste, og denne gruppen har ikke noen god unnskyldning i denne sammenhengen. Slike ordninger var nok minst like utbredt da disse var unge voksne, og man fortsatt måtte møte opp i banken for å betale regninger, o.l.

Anonymkode: 16b17...5a1

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 1.31):

Denne uka har jeg vikariert litt i en annen butikk i kjeden jeg jobber i. En liten butikk i et nærsenter utenfor byen med et noe begrenset sortiment. En kveld kom et par innom og kikket på vinglass.

Kunde: "Er dette alle vinglassene dere har?" 

Meg: "Ja, de seriene vi har er utstilt her."

Kunde: "Så dere har ikke det samme utvalget som butikken i byen? De har jo mye større utvalg."

Meg: "Nei, dette er en liten nærsenterbutikk med basissortiment. Vi dekker de samme varegruppene, men vi har ikke like mange forskjellige varianter av tingene."

Kunde: "Så du har ikke flere vinglass noe sted?"

Meg: "Nei, de seriene vi har er utstilt her."

Kunde: "Dere er jo samme kjede, så det er veldig merkelig at dere ikke har samme sortiment i alle butikkene."

Meg: "Ettersom lokalene rundt omkring varierer i størrelse vil også sortimentet variere. Lokalene her er ca 1/4 av butikken i byen, så vi har rett og slett ikke plass til like mange varer. Vi kan ikke skvise "

Kunde: "Men dere er jo samme kjede. Da må dere jo ha samme varer."

Meg: 🤯

Altså, er det så vanskelig å forstå at en butikk på 150 m2 ikke kan ha samme som sortiment på en butikk på 550 m2?:murvegg:

Og ikke bare det, du måtte gjenta forklaringen x antall ganger uten at personen tok til seg opplysningene😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 14.18):

I går fikk jeg kjeft av en kunde fordi jeg ikke visste hvor mye innvendig diameter var på alle kasserollene vi selger og måtte måle. Hun synes det var totalt uforståelig at jeg ikke visste det, for det måtte det da være mange som spurte om? Nei, det er faktisk ikke mange som spør om det. Folk er mer opptatt av volumet på kjeler og gryter, og spør gjerne etter en kjele på f.eks. 2 liter, 5 liter eller 10 liter. Ikke en kjele med innvendig diameter på 20 cm. Det har jeg ikke fått spørsmål om i løpet av mine 10+ år som medarbeider i kjøkkenutstyrsbutikk, tro det eller ei. I går var første gangen jeg kan huske å ha fått det spørsmålet og den fiiine fruen syntes det var heeeelt ufattelig at jeg ikke visste det, jeg var veldig kunnskapsløs og hadde ikke satt meg inn i ting i følge henne. 

Hva i all verden trenger man den informasjonen til? Innvendig diameter på en kjele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig irriterende med kunder som ikke klarer å skjønne hvordan en helt standard kølapp-ordning fungerer, for eksempel på  venterom eller apotek. Som regel er det et tydelig informasjonsskilt, et stort nummerdisplay, og andre kunder som står passive rundt omkring mens de venter. Men enkelte bare brauter seg frem og går rett mot skranken uten å ense noe av dette. Når de så får beskjed om at "alle må trekke kølapp!" så grynter de gjerne noen gloser, får omsider trukket kølapp, og så går de bare rett tilbake til luken uten å engang se på lappen eller displayet. Ikke sjelden avskjærer de da noen som faktisk har trukket kølapp, og som vi er klare til å ekspedere.

Hallo?!? Det er en grunn til at de andre kundene bare står der passivt i en løs formasjon i området foran skranken, og det er en grunn til at det står et nummer på kølappen din! Når nummeret på lappen samsvarer med det som kommer opp på displayet, ja da har det på magisk vis blitt din tur!

Den litt eldre garde (60-70) er ofte de verste, og denne gruppen har ikke noen god unnskyldning i denne sammenhengen. Slike ordninger var nok minst like utbredt da disse var unge voksne, og man fortsatt måtte møte opp i banken for å betale regninger, o.l.

Anonymkode: 16b17...5a1

Har samme inntrykk. Et typisk scenario er at en eldre dame/mann brøyter seg frem midt mellom to køer og legger varme sine på disken og forventer å få betale med en gang. Og når de får beskjed om at de må stille seg i kø så blir de dritsure. Hvorfor?! Tror de at de er hevet over resten av folkene som står i kø fordi de er litt eldre? 

Anonymkode: 191ee...a9b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har samme inntrykk. Et typisk scenario er at en eldre dame/mann brøyter seg frem midt mellom to køer og legger varme sine på disken og forventer å få betale med en gang. Og når de får beskjed om at de må stille seg i kø så blir de dritsure. Hvorfor?! Tror de at de er hevet over resten av folkene som står i kø fordi de er litt eldre? 

Anonymkode: 191ee...a9b

Var en god del slik i butikken jeg jobbet i før. Brøytet seg gjennom og forlangte å komme først og gjerne hadde de mange tidskrevende spørsmål samtidig. De hadde så slitne ben at de umulig kunne vente i kø nemlig.

Det sluttet etter jeg gjorde klar en klappstol bak skranken som jeg når «jeg må først gjengen» kom kunne trylle fram. "Du kan gjerne sitte her. Du kom etter damen i den røde kåpen og jeg skal nok sørge for å holde plassen din i køen" med et høflig smil. Og etter de skjønte de ikke kunne lure seg unna køen klarte de jammen meg å stå i kø som alle andre likevel…  
Klappstolen ble populær blant andre som sikkert oppriktig hadde vondt for å stå. 

Anonymkode: 70c0b...979

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 2.52):

Det er overraskende mange kunder som ikke forstår at jeg faktisk må scanne inn varen(e) før de kan betale. De bare setter varen(e)på disken foran meg, tæpper kortet kjapt og legger det i lommeboka eller kortmappa igjen før jeg har rukket å logge inn på kassa. Så protesterer de og kverulerer når jeg sier summen og at det er klart for betaling etter at varen(e) er scannet inn noen øyeblikk senere, for de har jo allerede betalt.

Er det virkelig så vanskelig å forstå at den ansatte bak disken må scanne varene på kassa før betaling kan gjøres? Dette skjer omtrent daglig og det er ganske irriterende å måtte forklare voksne (oppegående?) mennesker at; "Nei, du har ikke betalt, for du tæppet kortet før jeg scannet varen(e), så terminalen var ikke klar til å ta i mot betaling da." Og da blir man gjerne møtt med sure kommentarer om at kunden ikke er så sikker på at det stemmer og "nåde deg om jeg blir trukket dobbelt"...

Jo eldre jeg blir, desto mer tviler jeg på intelligensen til folk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kommer det en like på ett av mine tidligere kommentarer på denne tråden.... Og jeg må si jeg er glad jeg ikke jobber med kunder lenger 😂 leser over alle kommentarene jeg selv har kommet med og innsett at det er mye rare kundeopplevelser jeg har fortrengt 😂😂😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...