Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er overraskende mange kunder som ikke forstår at jeg faktisk må scanne inn varen(e) før de kan betale. De bare setter varen(e)på disken foran meg, tæpper kortet kjapt og legger det i lommeboka eller kortmappa igjen før jeg har rukket å logge inn på kassa. Så protesterer de og kverulerer når jeg sier summen og at det er klart for betaling etter at varen(e) er scannet inn noen øyeblikk senere, for de har jo allerede betalt.

Er det virkelig så vanskelig å forstå at den ansatte bak disken må scanne varene på kassa før betaling kan gjøres? Dette skjer omtrent daglig og det er ganske irriterende å måtte forklare voksne (oppegående?) mennesker at; "Nei, du har ikke betalt, for du tæppet kortet før jeg scannet varen(e), så terminalen var ikke klar til å ta i mot betaling da." Og da blir man gjerne møtt med sure kommentarer om at kunden ikke er så sikker på at det stemmer og "nåde deg om jeg blir trukket dobbelt"...

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en ''herlig'' en forleden. Der jeg jobber, er alt av tobakk og legemidler automatvarer. En kunde kom i kassa med lappen han hadde fått fra skjermen, som jeg scannet, og deretter kastet. ''Hvor får jeg røyken, da? Nå kastet du jo lappen!'', presterte han å si. Jeg forklarte ham at han vil få en ny lapp som han kan hente røyken med. ''JA NÅR FÅR JEG DEN DA???!'', glefset han mot meg. Jeg forklarte rolig dette muntrasjonsrådet at den kommer når varene er betalt. Artig type. :D 

• Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som tror at det skal være en kjapp opplevelse å levere fra seg plagg på et renseri. 🫣

De kommer inn, slenger fra seg en pose på disken og sier "Skal bare levere inn 2 dresser, en kjole og 4 gardiner" så tar de frem kortet og legger det på terminalen. 

Meg: "Ok, jeg må først ha navn og telefonummer for å lage en konto på deg hos oss." Så må jeg sjekke vedlikeholdsanvisningen på alle plagg, se hvordan de skal behandles og gå over alle tingene for å se om det er skader/rifter/løse knapper osv på de ved innlevering. (Sånn at ikke kunden kan klage på det i etterkant.) Deretter må jeg måle lengde og bredde på gardinene for å finne ut av prisen på de, legge inn farge og evt mønster på kjolen og dressene. 

Ikke gå inn på et renseri hvis du har dårlig tid ass.. 

Anonymkode: ca777...b71

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (23 timer siden):

Når kunder på død og liv må legge nøkler, mobil og lommebok i handlekurven. Det er nesten som om de har lyst til å glemme dem. Hørt om lommer, hæ?? 

Jeg har hørt om lommer. Det er sånn som finnes i herreplagg...

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg har hørt om vesker. Det er sånn som ofte følger med dameplagg...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å jobbe i et større varehus der folk gjerne gikk fra handlevognene sine i "hovedgata" for å lete litt innover i hyllene. Har ikke tall på hvor mane feite lommebøker, gjerne med en dyr mobil klistret på, som lå pent dandert på toppen av alle varene. Hvem som helst kunne plukket den med seg i forbifarten. Utrolig for en tillit enkelte har til omgivelsene sine.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 5e3dc...992

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrankDrebin skrev (6 timer siden):

Og jeg har hørt om vesker. Det er sånn som ofte følger med dameplagg...

Og gjerne er stappfulle av alt annet enn mobil, nøkler og lommebok - legger vi dem der så finner vi dem aldri igjen 🤣

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og gjerne er stappfulle av alt annet enn mobil, nøkler og lommebok - legger vi dem der så finner vi dem aldri igjen 🤣

De pleier som regel å være helt nede på bunnen, under alt det andre stæsjet. :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (På 21.9.2023 den 17.24):

Det er helt klart en av tingene som noen ganger gjør det vanskelig å være høflig, ja. :lol: Må jo også elske de som alltid begynner med å legge de skrøpelige varene på båndet først. xD 

Det er vel ikke så rart, man legger jo som regel varene som tåler minst, øverst i handlekurven. Da må de følgelig komme først på varebåndet også. Sjelden man har tid og anledning til å endre på den rekkefølgen.

Det meste tåler vel bedre å ende nederst i den der "vareavdelingen" (der varene ender etter at betjeningen har skannet den) enn å ligge underst i en handlekurv eller handlevogn. Selv om båndet går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke så rart, man legger jo som regel varene som tåler minst, øverst i handlekurven. Da må de følgelig komme først på varebåndet også. Sjelden man har tid og anledning til å endre på den rekkefølgen.

Det meste tåler vel bedre å ende nederst i den der "vareavdelingen" (der varene ender etter at betjeningen har skannet den) enn å ligge underst i en handlekurv eller handlevogn. Selv om båndet går.

Ja, det er ikke noen big deal, og forstår det når det er i en kurv. De som kommer med alt spredt i en handlevogn kunne dog godt ha begynt med de tunge tingene, men dette er selvagt det minste problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av disse mascaraene er best 🙄 de har liksom bare kjøpt det hundre ganger før.

Anonymkode: ad191...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvilken av disse mascaraene er best 🙄 de har liksom bare kjøpt det hundre ganger før.

Anonymkode: ad191...d90

Ikke, « jeg skal ha en helt vanlig mascara» ? 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 2.52):

Det er overraskende mange kunder som ikke forstår at jeg faktisk må scanne inn varen(e) før de kan betale. De bare setter varen(e)på disken foran meg, tæpper kortet kjapt og legger det i lommeboka eller kortmappa igjen før jeg har rukket å logge inn på kassa. Så protesterer de og kverulerer når jeg sier summen og at det er klart for betaling etter at varen(e) er scannet inn noen øyeblikk senere, for de har jo allerede betalt.

Er det virkelig så vanskelig å forstå at den ansatte bak disken må scanne varene på kassa før betaling kan gjøres? Dette skjer omtrent daglig og det er ganske irriterende å måtte forklare voksne (oppegående?) mennesker at; "Nei, du har ikke betalt, for du tæppet kortet før jeg scannet varen(e), så terminalen var ikke klar til å ta i mot betaling da." Og da blir man gjerne møtt med sure kommentarer om at kunden ikke er så sikker på at det stemmer og "nåde deg om jeg blir trukket dobbelt"...

Anonymkode: 379a7...032

Så spør de gjerne " hvor er kvitteringen da"  ja, den kommer ut når du betalt.

Anonymkode: 7e26d...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt på siden dette, men det er overraskende mange som kommer og spør om vi får inn flere varer før jul. Eller, sukker oppgitt "jaja, dere får vel ikke inn flere varer i år"

Herregud, vi får varer så og si hver dag! Rundt 40 esker i uka!

Hvordan klarer folk å tenke at en klesbutikk ikke får varer de siste 13 ukene som er igjen av året? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FrankDrebin skrev (1 time siden):

En klassiker er kunder som ikke kan vente til deres tur før de legger ut om det de lurer på. 

De avbryter jeg kjapt med et "et øyeblikk, jeg skal hjelpe deg når jeg er ferdig her" og prater VELDIG med det mennesket jeg betjener.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (1 time siden):

En klassiker er kunder som ikke kan vente til deres tur før de legger ut om det de lurer på. 

Åja! Sto  fremst ved disken på apoteket i nesten 5 minutter mens hun i kassen hjalp en annen kunde med å finne en vare. 3 personer stoppet hun mens hun snakket med denne kunden. Når det endelig var min tur rakk hun så vidt å spørre hva hun kunne hjelpe meg med, før 2 personer presset seg frem for å stille spørsmål. Hun så ut som hun virkelig ville slå ned noen 🙈😅

Anonymkode: 25bbe...608

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (19 minutter siden):

De avbryter jeg kjapt med et "et øyeblikk, jeg skal hjelpe deg når jeg er ferdig her" og prater VELDIG med det mennesket jeg betjener.

Det er noe sånt jeg sier også, evt. ''Det skal vi finne ut, så snart jeg er ferdig'', når de dytter en vare opp i fjeset på meg omtrent, og vil vite hva den koster. :P

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åja! Sto  fremst ved disken på apoteket i nesten 5 minutter mens hun i kassen hjalp en annen kunde med å finne en vare. 3 personer stoppet hun mens hun snakket med denne kunden. Når det endelig var min tur rakk hun så vidt å spørre hva hun kunne hjelpe meg med, før 2 personer presset seg frem for å stille spørsmål. Hun så ut som hun virkelig ville slå ned noen 🙈😅

Anonymkode: 25bbe...608

Sånne personer burde ikke handle noe sted uten verge. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg var kunde selv i en matbutikk og holdt på med å slå inn varene mine i en av selvbetjenings-kassene. Jeg oppdaget at en av melkekartongene hadde begynt å lekke, så jeg leverte den til en ansatt og løp for å hente en ny. 

I løpet at de 10 sekundene jeg var borte fra kassen, hadde det kommet en annen kunde og begynt å slå inn sine varer i den samme kassen som brukte. Jeg sa fra om at jeg brukte denne kassen og hadde slått inn varer, som ikke var betalt for. Han bare ignorerte det og fortsatt å slå inn sine varer... han måtte selvfølgelig betale for de varene jeg hadde slått inn også. 

Alle de andre selvbetjenings-kassene var ledige, og det var ingen andre kunder der. Og den betjente kassen var også ledig, og det var ingen kø der. Hvorfor i alle dager velger da denne kunden å slå inn sine varer på en kasse, som det er åpenbart at noen andre bruker? 

2. Jeg var gjest på et spa/basseng-anlegg og oppdaget plutselig at en fremmed dame begynte å tørke seg med mitt håndkle. Jeg gikk bort til henne og ba henne legge det tilbake. Tydelig flau sa hun at hun trodde dette var noe de ansatte hadde lagt ut til kunder. Altså, når det ligger strødd masse utvaskende, fuktige håndklær i ulike farger og størrelser, så er det jo ganske tydelig at disse tilhører privatpersoner. 

Anonymkode: 448c8...3c6

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...