AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14481 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg jobber i en kulturskole og kan til tider irritere meg grønn over hvor lite foresatte (kundene) følger med. Jeg bruker mye tid på å skrive lett forståelige og informative mailer, og i tillegg sendes det ut semesterplaner og årshjul med info. Likevel får jeg spørsmål om helt enkle ting som de har fått info om flere ganger i ulike kanaler. Det er verste er når folk blir irriterte over at de har fått for lite info, og går rett i angrepsmodus med "nårtid ble dette bestemt? Jeg kan ikke se å ha fått noen info om dette!!!" Det blir alltid drypp stille når jeg viser til flere mailer, infoskriv og halvårsplaner der det står info. Er det så vanskelig å følge litt med? Jeg er vimsete selv og forstår at ting kan glemmes og mailer kan forsvinne, men gå i det minste ikke i angrepsmodus når det er du selv som har rotet det til! Og please,ta vare på mailene så du kan hente dem frem igjen når du har glemt all infoen. På forhånd takk fra småfrustrert lærer. Anonymkode: e7dd1...265 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14482 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg jobber i en kulturskole og kan til tider irritere meg grønn over hvor lite foresatte (kundene) følger med. Jeg bruker mye tid på å skrive lett forståelige og informative mailer, og i tillegg sendes det ut semesterplaner og årshjul med info. Likevel får jeg spørsmål om helt enkle ting som de har fått info om flere ganger i ulike kanaler. Det er verste er når folk blir irriterte over at de har fått for lite info, og går rett i angrepsmodus med "nårtid ble dette bestemt? Jeg kan ikke se å ha fått noen info om dette!!!" Det blir alltid drypp stille når jeg viser til flere mailer, infoskriv og halvårsplaner der det står info. Er det så vanskelig å følge litt med? Jeg er vimsete selv og forstår at ting kan glemmes og mailer kan forsvinne, men gå i det minste ikke i angrepsmodus når det er du selv som har rotet det til! Og please,ta vare på mailene så du kan hente dem frem igjen når du har glemt all infoen. På forhånd takk fra småfrustrert lærer. Anonymkode: e7dd1...265 Jo takk. Jeg jobbet som frivillig konfirmantunderviser i ti år. Å ha kurs for sånn passe motiverte ungdommer på kveldstid var nesten alltid kjekt. Å måtte forholde seg til idioter av foreldre som ikke leste mailer og papirbrev de fikk (og heller ikke kom på informasjonsmøtet der det samme ble gitt muntlig) var det som fikk meg til å slutte. Dråpen var kjerringa som kjeftet meg huden full kvelden før seremonien fordi hun ikke hadde bestilt sitteplasser til seremonien (de kunne kjøpes for 20 kr stk på nett eller på kulturhuset, og var ikke utsolgt før en uke før den store dagen) slik at hun bare hadde de 5 plassene alle fikk. Dermed var det bare noen få i slekta som kom inn. Anonymkode: a3ec3...4d5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14483 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): «Er denne på rabatt?» så henger det en stor plakat rett foran deg. Så er det enkelte kunder som tror ansatte skal ta seg tid til å fotfølge dem rundt i butikken for å vise dem alt som koster under 500,- Og kunder som står og leser over kvitteringa med argusøyne og spør «fikk jeg rabatten her nå?» Rabatter ligger i systemet så det stemmer hele tiden. Og jeg dobbelsjekker alltid at det gjør. Anonymkode: 1bece...6e5 Men det er jo så mye villedende priser i butikkene. Var borti det her om dagen. Svære plakater over hele veggen, jeg såg godt etter, og såg ingenting som tilsa at rabatten ikke gjaldt alle varene på veggen, men det gjorde det ikke. Den ansatte visste heller ikke (ja, jeg spurte) Den ansatte ble tydlig irritert da jeg spurte. Svaret hans var "vet ikke". Jeg gikk i kassen, full pris på varen. Er den ikke påtilbud? Tidligvis ikke var svaret. Anonymkode: b8a77...944 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14484 Del Skrevet 23. januar 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: «Er denne på rabatt?» så henger det en stor plakat rett foran deg. Så er det enkelte kunder som tror ansatte skal ta seg tid til å fotfølge dem rundt i butikken for å vise dem alt som koster under 500,- Og kunder som står og leser over kvitteringa med argusøyne og spør «fikk jeg rabatten her nå?» Rabatter ligger i systemet så det stemmer hele tiden. Og jeg dobbelsjekker alltid at det gjør. Anonymkode: 1bece...6e5 Rabatten stemmer ikke alltid i min butikk. Blir alltid takknemlig når kunden spør, slik at jeg kan oppdage eventuelle feil. Det ligger heller ikke inne egen rabattlinje i kassabildet, slik at jeg må vite omtrentlige standardpriser for å skjønne om noe er nedsatt 20% eller 30%. Dagligvarebutikk. Anonymkode: 86857...2d8 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 31. januar 2023 #14485 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 11.44): Jeg jobbet en stund på et høyfjells hotell, der vi serverte en 3 retters meny til gjestene våre hverdag. Menyen varierte fra dag til dag, siden vi var det eneste stedet på 3 mil hvor det var mulig å få seg mat, så den var inkludert i overnattingen. Det kom 2 personer som skulle bo på hotellet vårt i en uke. De hadde meldt inn at de var veganere så vi la hodene våre i bløt for å prøve å lage en spesial 7 dagers 3 retters til disse 2. bestilte inn ekstra varer og preppet klart. På dag 3 gikk de til resepsjonen og spurte hvorfor de fikk bare vegansk mat? de var jo vegetarianere. Yes det ble jo enklere tenkte vi. dag 4 kom "det hadde vært fint om de kunne få litt fisk i rettene også da" javelja? dag 6 kom. Var det ikke på tide å få litt kjøtt også da? de kunne da spise kjøtt også, bare det ikke var rødt kjøtt. det måtte vi da forstå. 🙄 Anonymkode: 027ce...4da Mao de var ikke vegetarianere, tenk om de kunne vært snill å bare sagt ikke rødt kjøtt når de bestilte 🙂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14486 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 0.01): Vi spør ikke om dere trenger hjelp kun fordi vi lurer på det. Vi er faktisk klar over at de aller fleste kundene klarer å spørre hvis det er noe. Vi henvender oss til alle kunder på denne måten da de som kommer inn for å stjele ikke vil bli sett, og på den måten oftest dropper å prøve å ta noe. Det betyr ikke at vi misstenker deg, men vi behandler alle likt, mange er vanskelig å lese, samt at det oftest er de du misstenker minst som stjeler. Men når det er sakt så kommer det utrolig mange ekstra salg ved å bare spørre om denne enkle tingen. Og vi driver jo tross alt butikk. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Helt greit. Lureste måten til å få meg til å late som jeg ser så snu. Vil gå i fred siden all tidligere hjelp i klesbutikker har resultert i bomkjøp. Anonymkode: 35be3...002 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14487 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 7.1.2023 den 0.02): På hvilken måte er dette karma? Jeg ville kjøpt produktet jeg var ute etter og så sendt mail til butikksjefen så de kan skjerpe rutinene. Men da virker man kanskje litt vel oppegående? Anonymkode: 177e7...abc Merarbeid for arbeideren som ikke gadd å hjelpe. Enklere å bare droppe den butikken i fremtiden, sende Mail til butikksjef hjelper neppe mye da en ikke har navn/nr på den aktuelle personen som ikke gadd jobbe for lønna Anonymkode: 35be3...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 31. januar 2023 #14488 Del Skrevet 31. januar 2023 "Jeg var her i forrige uke og da kostet det ikke like mye!" er en typisk ting kunder sier. Greit nok det, men hva hjelper det å kjefte på den som står i kassa? Akkurat som at vi har noe vi skulle sagt om hva ting koster.. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 31. januar 2023 #14489 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Merarbeid for arbeideren som ikke gadd å hjelpe. Enklere å bare droppe den butikken i fremtiden, sende Mail til butikksjef hjelper neppe mye da en ikke har navn/nr på den aktuelle personen som ikke gadd jobbe for lønna Anonymkode: 35be3...002 Butikksjefen har vel tilgang til vaktlisten, så om du vet når du handlet, så skal det være mulig å finne ut om det er en av to-tre personer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14490 Del Skrevet 31. januar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Merarbeid for arbeideren som ikke gadd å hjelpe. Enklere å bare droppe den butikken i fremtiden, sende Mail til butikksjef hjelper neppe mye da en ikke har navn/nr på den aktuelle personen som ikke gadd jobbe for lønna Anonymkode: 35be3...002 Det er sjeldent det er vanskelig for meg som sjef å vite hvilken ansatt det gjelder.. Anonymkode: 5e3dc...992 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 31. januar 2023 #14491 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Merarbeid for arbeideren som ikke gadd å hjelpe. Enklere å bare droppe den butikken i fremtiden, sende Mail til butikksjef hjelper neppe mye da en ikke har navn/nr på den aktuelle personen som ikke gadd jobbe for lønna Anonymkode: 35be3...002 Det skal være veldig store butikker for at butikksjefen ikke skal klare å skjønne hvem det gjelder hvis kunden beskriver situasjonen og oppgir tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 14. februar 2023 #14492 Del Skrevet 14. februar 2023 Vi fikk ny bilvask i fjor, etter det har det vært en kraftig økning i antallet kunder som klarer det kunststykket å kjøre oppå skinnene i gulvet (ikke de skinnene maskinen går på, men de på innsiden som viser hvor man skal parkere, de gule på bildet under) Jeg prøver å forstå hvorfor det skjer. Sant nok er de skinnene litt lavere nå en de var før, men det er ikke mulig å kjøre på dem uten at man merker at man kjører på noe. Har stått å sett på overvåkningskjermen bak kassen at kunder kjører opp på den, rygger tilbake, kjører på dem igjen, rygger, repeat til vi går å snakker til dem. I går sa jeg rett ut til en kunde som gjorde det: Det er mulig du har misforstått noe, men det er altså ikke meningen at du skal stå oppå den skinna 😅 Throwback til flere år siden da en kunde klarte å stå oppå skinnen til den gamle maskinen vår, men allikevel kom langt nok frem til at maskinen startet. Synd for kunden at den delen av maskinen som stakk lengst ut var av solid metal og ikke ga etter i møtet med den bilen og endte med å skrape opp hele siden på den. Husker vi så på overvåkningsvideoen i etterkant, når kunden kjørte opp på skinna, kunne vi se hele bilen hoppet, hvordan han ikke reagerte på det vil jeg aldri forstå. Etter at maskinen omsider stoppet, og min kollega gikk ut og snakket med han, gikk hun så inn igjen for å ringe sjefen, på de minuttene hun var inne, rygget kunden ned fra skinna, for så å kjøre forover igjen, slik at når min kollega kom ut igjen stod kunden øyensynlig perfekt parkert. Bare synd for han at det er overvåkning inni der. Han fikk ikke medhold av forsikringa når han prøvde å få oss til å dekke skaden. Maskinen vår endte med ikke noe verre enn en bøyd høytrykkssdyse😂 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14493 Del Skrevet 14. februar 2023 Jeg jobber på ett hotel som lager frokost. En dag forsvant alt vannet på hotellet ( at det skjer ofte er problemer med manager). Denne personen kjeftet på meg fordi at hun ikke fikk dusje og ville så besøke ett badeland for å dusje der og så sende regningen til hotellet og ville at det skulle ta fra min lønn... Jeg lager frokost på hotellet... Anonymkode: 73372...607 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14494 Del Skrevet 14. februar 2023 Akkurat hatt en kunde innom nå, som pilte ut igjen i fullt sinne etter ti minutter. Grunn? For dårlig service fordi jeg ikke leide henne rundt i butikken tydeligvis. Jeg jobber i faghandel for fliser og baderom, ikke av de billigste kjedene, og vi skal selvfølgelig yte service deretter. Men vi er virkelig ikke nok ansatte til å leie kundene rundt i butikken og vise produkter på måfå når de selv ikke engang har en fjerneste idé om hva hun liker. Alle ansatte var egentlig opptatt med andre kunder da denne eldre damen kom inn. Jeg går bort til henne og ønsker velkommen og hun sier hun skal ha fliser. Hva slags, spør jeg. Til bad, svarer hun, men hun vet ikke hvilken stil, farger osv. Da kan du bare begynne å titte rundt i utstillingene våre og se om det er noe du liker, sier jeg, så kommer jeg etterhvert. Hun smiler og observerer tydelig at både jeg og de andre ansatte hjelper andre kunder og at det også kommer ytterligere en kunde en av mine kolleger ordlegger seg omtrent likt til. Etter en liten stund, noen minutter, er jeg på vei til henne, men da har hun blitt drittsur og glefser athun takker for god service, men heller handler et annet sted. Altså, det er helt vanlig at vi sender kunder på egenhånd på en "inspo-runde" i butikken/showroomet hvis de ikke helt vet hva de ser etter, for deretter å hjelpe dem når de har tittet litt. Jeg fatter ikke hva som er galt med dette, spesielt ikke når hun ser at det er flere andre kunder i butikken og at samtlige ansatte er i samtaler med andre kunder. Er ikke første kunden jeg opplever som er slik heller, som nærmest forventer guidet tur med oppvartning. Opplever også at kunder ber om rabatter fordi de selv synes de gjør et stort kjøp når de bruker 15000-50000 på fliser. Det ER mye penger, absolutt, men det er slettes ikke et stort salg for oss. (Et stort salg for oss er flere hundre tusen kroner.) Anonymkode: 3a95e...019 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14495 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Akkurat hatt en kunde innom nå, som pilte ut igjen i fullt sinne etter ti minutter. Grunn? For dårlig service fordi jeg ikke leide henne rundt i butikken tydeligvis. Jeg jobber i faghandel for fliser og baderom, ikke av de billigste kjedene, og vi skal selvfølgelig yte service deretter. Men vi er virkelig ikke nok ansatte til å leie kundene rundt i butikken og vise produkter på måfå når de selv ikke engang har en fjerneste idé om hva hun liker. Alle ansatte var egentlig opptatt med andre kunder da denne eldre damen kom inn. Jeg går bort til henne og ønsker velkommen og hun sier hun skal ha fliser. Hva slags, spør jeg. Til bad, svarer hun, men hun vet ikke hvilken stil, farger osv. Da kan du bare begynne å titte rundt i utstillingene våre og se om det er noe du liker, sier jeg, så kommer jeg etterhvert. Hun smiler og observerer tydelig at både jeg og de andre ansatte hjelper andre kunder og at det også kommer ytterligere en kunde en av mine kolleger ordlegger seg omtrent likt til. Etter en liten stund, noen minutter, er jeg på vei til henne, men da har hun blitt drittsur og glefser athun takker for god service, men heller handler et annet sted. Altså, det er helt vanlig at vi sender kunder på egenhånd på en "inspo-runde" i butikken/showroomet hvis de ikke helt vet hva de ser etter, for deretter å hjelpe dem når de har tittet litt. Jeg fatter ikke hva som er galt med dette, spesielt ikke når hun ser at det er flere andre kunder i butikken og at samtlige ansatte er i samtaler med andre kunder. Er ikke første kunden jeg opplever som er slik heller, som nærmest forventer guidet tur med oppvartning. Anonymkode: 3a95e...019 Har opplevd flere ganger på jobb at folk forventer at jeg skal stå og bla i tapetbøker for dem. Eller at jeg skal foreslå tapeter helt uten at de vil si noe om hva de liker eller er ute etter. Klarer ikke helt å forstå hvorfor de tenker at det er grei bruk av tid når jeg står alene i butikken. Anonymkode: 177e7...abc 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14496 Del Skrevet 14. februar 2023 Tvillingsjel skrev (På 21.1.2023 den 21.49): Selv tross hele denne tråden, som sier ganske mye om at det finnes mange ufordragelige kunder, så har jeg fremdeles til gode å være vitne til en kunde som har skjelt ut en butikkansatt. Håper og tror at denne tråden bare er ekstremtilfeller og at det ikke er vanlig arbeidsdag for butikkansatte. Det har skjedd en gang på en meny butikk, en kunde kjeftet ned en ansatt for noe en annen ansatt hadde gjort sist gang hun var i butikken. Jeg hater sånt så jeg gikk bort til kunden og kjeftet henne ned hahahahaha. Anonymkode: 93fd3...67e 6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14497 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat hatt en kunde innom nå, som pilte ut igjen i fullt sinne etter ti minutter. Grunn? For dårlig service fordi jeg ikke leide henne rundt i butikken tydeligvis. Jeg jobber i faghandel for fliser og baderom, ikke av de billigste kjedene, og vi skal selvfølgelig yte service deretter. Men vi er virkelig ikke nok ansatte til å leie kundene rundt i butikken og vise produkter på måfå når de selv ikke engang har en fjerneste idé om hva hun liker. Alle ansatte var egentlig opptatt med andre kunder da denne eldre damen kom inn. Jeg går bort til henne og ønsker velkommen og hun sier hun skal ha fliser. Hva slags, spør jeg. Til bad, svarer hun, men hun vet ikke hvilken stil, farger osv. Da kan du bare begynne å titte rundt i utstillingene våre og se om det er noe du liker, sier jeg, så kommer jeg etterhvert. Hun smiler og observerer tydelig at både jeg og de andre ansatte hjelper andre kunder og at det også kommer ytterligere en kunde en av mine kolleger ordlegger seg omtrent likt til. Etter en liten stund, noen minutter, er jeg på vei til henne, men da har hun blitt drittsur og glefser athun takker for god service, men heller handler et annet sted. Altså, det er helt vanlig at vi sender kunder på egenhånd på en "inspo-runde" i butikken/showroomet hvis de ikke helt vet hva de ser etter, for deretter å hjelpe dem når de har tittet litt. Jeg fatter ikke hva som er galt med dette, spesielt ikke når hun ser at det er flere andre kunder i butikken og at samtlige ansatte er i samtaler med andre kunder. Er ikke første kunden jeg opplever som er slik heller, som nærmest forventer guidet tur med oppvartning. Opplever også at kunder ber om rabatter fordi de selv synes de gjør et stort kjøp når de bruker 15000-50000 på fliser. Det ER mye penger, absolutt, men det er slettes ikke et stort salg for oss. (Et stort salg for oss er flere hundre tusen kroner.) Anonymkode: 3a95e...019 Tja jeg er enig med kunden jeg da. Du kunnr fint blitt med rundt Anonymkode: 20b85...041 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14498 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja jeg er enig med kunden jeg da. Du kunnr fint blitt med rundt Anonymkode: 20b85...041 Du hadde sikkert ikke vært enig med denne kunden om du var en av de andre kundene. Anonymkode: 6b57e...8a2 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14499 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du hadde sikkert ikke vært enig med denne kunden om du var en av de andre kundene. Anonymkode: 6b57e...8a2 Det står jo at det var flere ansatte Anonymkode: 20b85...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14500 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det står jo at det var flere ansatte Anonymkode: 20b85...041 Som var opptatte med andre kunder? Anonymkode: 6b57e...8a2 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå