Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-8 den 23.13):

Kundeservice og telefonsamtaler:

1. kunde som insisterer på at vi måtte ordne bankappen hennes. Prøvde å forklare at hun måtte kontakte banken, ikke de som hadde solgt henne nettbrettet. Var så vidt hun trodde på meg🤷🏻‍♀️

2. «nå har jeg venta i 37 minutter»

«ja, det er veldig mange som ringer for tiden, takk for at du ventet - hva kan jeg gjøre for deg?»

«Det der er bare noe tull, det er ikke så mange som ringer»

Ookei, så vi sitter og drikker kaffe vi da eller? I wish!

Anonymkode: 4221c...72e

Hadde et lignende tilfelle, bare i butikk. En som kon dagen etterpå og kjeftet på at han hadde ringt like før stengetid (ca. 22.30), men ingen hadde tatt telefonen. Jeg beklaget, hadde ikke vært på jobb selv, men sa de ansatte sannsynligvis hadde hatt det travelt og ikke rukket å ta telefonen. Respons fra kunden? Hå neida, jeg måtte ikke komme der, jeg måtte ikke prøve meg på den, ikke snakk om at det kunne ha vært travelt på den tiden!!!

Du skulle bare ha visst, tenkte jeg. Det er ikke mange som hadde orket å springe rundt som et piska skinn i det tempoet vi har på jobb mesteparten av dagen, også gjerne like før stengetid ... Jeg kan garantere at det ikke er uvanlig at vi ikke får tatt telefonen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer flere ganger i uka;

Kunde: Hvor har dere X? *snur seg rundt og ser vekk*

Ansatt: De har vi her borte. *peker*

Kunde: *ser seg rundt med ryggen til*

Ansatt: Hvis du ser HER borte så ligger de til venstre. *peker*

Kunde: *fortsetter å stå ned ryggen til*

Ansatt: Hvis du snur deg rundt og ser bort her *peker*

Kunde: Ååååja der var den!

Ansatt: ... 

Altså, selv hunden min følger med på hvor jeg peker når jeg sier "her".

---

Er jente og jobber i farvehandel så opplever veldig ofte at folk tviler på det jeg sier, avbryter meg midt i en setning og er generelt ganske nedlatende.

Men noen av kundene er livredde for at jeg skal gjøre feil eller at jeg ikke kan jobben min, som denne typen her for eksempel:

Kunde: jeg skal ha tre liter 1346 stockholmsgrønn s 3407-B63G til gangen.

Ansatt: ok. *memorerer koden mens jeg går bort til blandemaskinen*

Kunde: Er den mørkere enn s 3726-B76G? Og er den fin til s 4523-Y34R?

Ansatt: *går tilbake til disken og viser farger og svarer, memorerer koden på nytt og går tilbake til blandemaskinen*

Kunde: Du blander riktig base nå ikke sant? Her står det base z, er det riktig? Det MÅ VÆRE RIKTIG BASE! 

Ansatt: jada, jeg blander den i riktig base.

Kunde: da fikk du med deg at det var 1346 stockholmsgrønn?

Ansatt: *holder på å blande malingen* ja, det er stockholmsgrønn.

Kunde: jeg får maling til gang nå ikke sant? 3 liter???

Ansatt: ja. *setter spannet på disken*

Kunde: *ser på lokket* MEN TALLENE HER ER IKKE LIKE SOM DEN JEG FIKK SIST?!?!

Ansatt: da fikk du kanskje et større spann sist? Da vil det være større mengder pigment også. (Det står antall dråper på lokket)

Kunde: *skuler på meg og dobbeltsjekker alt* ok.

Normale folk bare sier det de skal ha, og så sjekker de kjapt at alt er riktig når det står på disken. Er det ikke riktig så retter vi det opp med en gang. Helt unødvendig å dobbeltsjekke hver minste lille ting underveis. Og hvis man vil unngå feil er det i hvert fall lurt å droppe maset akkurat når den ansatte skal slå inn fargekodene dine 🙃

Anonymkode: 177e7...abc

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skjer flere ganger i uka;

Kunde: Hvor har dere X? *snur seg rundt og ser vekk*

Ansatt: De har vi her borte. *peker*

Kunde: *ser seg rundt med ryggen til*

Ansatt: Hvis du ser HER borte så ligger de til venstre. *peker*

Kunde: *fortsetter å stå ned ryggen til*

Ansatt: Hvis du snur deg rundt og ser bort her *peker*

Kunde: Ååååja der var den!

Ansatt: ... 

Altså, selv hunden min følger med på hvor jeg peker når jeg sier "her".

---

Er jente og jobber i farvehandel så opplever veldig ofte at folk tviler på det jeg sier, avbryter meg midt i en setning og er generelt ganske nedlatende.

Men noen av kundene er livredde for at jeg skal gjøre feil eller at jeg ikke kan jobben min, som denne typen her for eksempel:

Kunde: jeg skal ha tre liter 1346 stockholmsgrønn s 3407-B63G til gangen.

Ansatt: ok. *memorerer koden mens jeg går bort til blandemaskinen*

Kunde: Er den mørkere enn s 3726-B76G? Og er den fin til s 4523-Y34R?

Ansatt: *går tilbake til disken og viser farger og svarer, memorerer koden på nytt og går tilbake til blandemaskinen*

Kunde: Du blander riktig base nå ikke sant? Her står det base z, er det riktig? Det MÅ VÆRE RIKTIG BASE! 

Ansatt: jada, jeg blander den i riktig base.

Kunde: da fikk du med deg at det var 1346 stockholmsgrønn?

Ansatt: *holder på å blande malingen* ja, det er stockholmsgrønn.

Kunde: jeg får maling til gang nå ikke sant? 3 liter???

Ansatt: ja. *setter spannet på disken*

Kunde: *ser på lokket* MEN TALLENE HER ER IKKE LIKE SOM DEN JEG FIKK SIST?!?!

Ansatt: da fikk du kanskje et større spann sist? Da vil det være større mengder pigment også. (Det står antall dråper på lokket)

Kunde: *skuler på meg og dobbeltsjekker alt* ok.

Normale folk bare sier det de skal ha, og så sjekker de kjapt at alt er riktig når det står på disken. Er det ikke riktig så retter vi det opp med en gang. Helt unødvendig å dobbeltsjekke hver minste lille ting underveis. Og hvis man vil unngå feil er det i hvert fall lurt å droppe maset akkurat når den ansatte skal slå inn fargekodene dine 🙃

Hahahahaha, kjenner meg SÅ igjen i det at kunder ikke følger med når man peker - eller hører etter når man forklarer veien". 

Det er som om øya skrur seg av når de stiller et spørsmål! "Boken står på bordet til høyre for deg!" og kunden svarer ved å gå bakover og titte…. 🙄 … JEG… SA…. HØYRE!!!!! 🤣🤣🤣

Anonymkode: a6878...2bb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hahahahaha, kjenner meg SÅ igjen i det at kunder ikke følger med når man peker - eller hører etter når man forklarer veien". 

Det er som om øya skrur seg av når de stiller et spørsmål! "Boken står på bordet til høyre for deg!" og kunden svarer ved å gå bakover og titte…. 🙄 … JEG… SA…. HØYRE!!!!! 🤣🤣🤣

Utrolig mye man ønsker å si til slike kunder men selvfølgelig holder man jo kjeft. Vi har en policy om å bli med kunden og vise. Om jeg da skal vise en kunde hvor en vare er og er så uheldig å bare peke på reolen den står i, så er det mange som fremdeles ikke ser varen. Hadde skjønt det om det var en fremmed vare men dette er som oftest varer de kjenner utseende på. Men de ser det fremdeles ikke. Får lyst til å gå bort til varen og overdrevent tegne en firkant rundt varen med hendene mine. 

Anonymkode: 6b52b...422

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg jobba på 7/11 for lenge siden, og da fant jeg alltid 20 mynter på disken 🙈 folk som har henta avisa si 😂 rett inn og rett ut

Anonymkode: 92b02...8a5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Haha er nesten meg jo. Spurte om lomper her om dagen. Kiwi dama peker «der». Jeg står helt lost og ser ut i lufta mot der hun peket. Hun peker igjen, og sier «der, litt lenger frem». Jeg går noen meter frem... «til høyere for deg». Jeg skjønner ingen ting. «På stativet til høyere for deg😂». Jeg snur meg og står rett ved siden av lompene 🤦🏼‍♀️

• Liker 16
Skrevet

«jeg syns dette ble for dyrt. kan du ikke bare slette halve regningen?»

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dumme ting i min jobb handler mest om repetisjon.

- Hvor mange av dere bor sammen på folkeregistrert adressen?
- Eh, vi er sammen hele tiden så vi er samme kohort.
- Ja, men folkeregistrert adresse?
- Vi er fullvaksinerte alle sammen!
- Ja, men det var ikke det jeg spurte om. Vi må ha en meter mellom faste husstander.
- ......

NESTE GJESTER.

Akkurat det samme.

Tror jeg har denne diskusjonen 30-40 ganger om dagen, uten overdrivelse.

Anonymkode: cd92e...203

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Haha er nesten meg jo. Spurte om lomper her om dagen. Kiwi dama peker «der». Jeg står helt lost og ser ut i lufta mot der hun peket. Hun peker igjen, og sier «der, litt lenger frem». Jeg går noen meter frem... «til høyere for deg». Jeg skjønner ingen ting. «På stativet til høyere for deg😂». Jeg snur meg og står rett ved siden av lompene 🤦🏼‍♀️

Dette kan være meg og. Jeg liker best når butikkpersonalet følger meg bort når jeg spør om noe sånt, for uansett hvor de peker, så er det jo 634 forskjellige varer i den retningen, og jeg har jo åpenbart allerede ikke klart å finne det selv.

Anonymkode: f20c3...216

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

- Ja, men det var ikke det jeg spurte om. Vi må ha en meter mellom faste husstander.
- ......

NESTE GJESTER.

Akkurat det samme.

Synes ikke dette er så dumt. Samfunnet har jo operert med kohorter en stund nå. Kjæresten min og jeg bor ikke sammen, men har heller aldri opplevd at noen forventer at vi skal holde én meters avstand mellom oss.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

- ......

NESTE GJESTER.

Akkurat det samme.

Hahaha uff 😂

Vi har også en del kunder som ikke liker å svare på det vi spør om (jobber i farvehandel).

A: Hva skal du male på?

K: det er malt fra før.

A: ok, men er det en vegg, et møbel, ute, inne?

K: vegg.

A: ok, hva slags vegg er det?

K: den er malt fra før.

A: Ok, men er det gips, mur eller panel?

K: 😳...

A: er de slette eller er det planker på veggen?

Her ender det litt ulikt, de fleste svarer på spørsmålet, men noen får panikk og sier de må ringe mannen sin 😅 Syns det er veldig spesielt med voksne mennesker som ikke vet hvordan veggen de skal male hjemme hos seg selv ser ut en gang. (Helt greit å ikke vite forskjell på mur/betong/gips altså).

Det virker som mange tror jeg spør enten for å lure dem, fordi jeg er dum eller fordi jeg er så innmari interessert i å snakke om vegger 😂 Jeg driter jo i hva de skal, jeg må bare vite nok til å kunne anbefale et produkt.

• Liker 24
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Fikk høre at det var min feil at kunden sin hund hadde tygget over en kabel😅🤷‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette kan være meg og. Jeg liker best når butikkpersonalet følger meg bort når jeg spør om noe sånt, for uansett hvor de peker, så er det jo 634 forskjellige varer i den retningen, og jeg har jo åpenbart allerede ikke klart å finne det selv.

Men det kan vel ikke gjelde uansett hva man spør om?

Hvis noen spør etter noe lite som finnes i få utgaver så bør den ansatte selvfølgelig bli med bort, også hvis det er bortgjemt eller lavt nede/høyt oppe. 

Men om man spør etter brødavdelingen eller lignende kan det da ikke være nødvendig å holde folk i hånden og leie dem helt bort og peke på hver enkelt brødtype?

Jeg peker kun på ting det er nesten umulig å unngå å se, typ en hel vegg full av en produktgruppe, men problemet er som oftest at folk ikke ser på meg og/eller sliter med høyre/venstre og foran/bak.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men det kan vel ikke gjelde uansett hva man spør om?

Hvis noen spør etter noe lite som finnes i få utgaver så bør den ansatte selvfølgelig bli med bort, også hvis det er bortgjemt eller lavt nede/høyt oppe. 

Men om man spør etter brødavdelingen eller lignende kan det da ikke være nødvendig å holde folk i hånden og leie dem helt bort og peke på hver enkelt brødtype?

Jeg peker kun på ting det er nesten umulig å unngå å se, typ en hel vegg full av en produktgruppe, men problemet er som oftest at folk ikke ser på meg og/eller sliter med høyre/venstre og foran/bak.

Selvfølgelig er dette litt situasjonsavhengig, men det er vel ikke så ofte en kunde sliter med å finne en hel avdeling? Da er det selvfølgelig greit å si "rett frem og til venstre", i så fall. Men som regel spør vel kunden om dere har basilikum eller dørmatter eller hva det nå enn skal være.

• Liker 3
Skrevet
Elder Millennial skrev (1 time siden):

Fikk høre at det var min feil at kunden sin hund hadde tygget over en kabel😅🤷‍♀️ 

Skulle ønske jeg ble overrasket! 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er dette litt situasjonsavhengig, men det er vel ikke så ofte en kunde sliter med å finne en hel avdeling? Da er det selvfølgelig greit å si "rett frem og til venstre", i så fall. Men som regel spør vel kunden om dere har basilikum eller dørmatter eller hva det nå enn skal være.

Nå jobber ikke jeg i matbutikk, det var bare et eksempel. Men jo, får spørsmål mange ganger om dagen om ting som tar stor plass og er veldig synlig eller rett ved siden av dem. Jeg jobber i en ganske liten butikk så alle veggene er synlige fra disken og det er naturlig å peke mot hver avdeling. Men så er det få som gidder å se seg rundt før de spør. Det er for så vidt greit, men da må de følge med når man peker.

Får gjort veldig lite på en dag når man må holde kundene i hånden og vise frem og forklare hver eneste ting de skal kjøpe. Noen ting må man vel klare å bestemme på egenhånd tenker jeg da. Og lurer veldig på hvordan en del klarer seg i hverdagen, og hva de jobber med 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

- ......

NESTE GJESTER.

Akkurat det samme.

Må man sitte en meter fra hverandre om man ikke har samme adresse? Hadde blitt spennende for meg, kjæresten og ungene som er registrert på tilsammen 4 adresser 😅

Anonymkode: 2f6bb...b19

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må man sitte en meter fra hverandre om man ikke har samme adresse? Hadde blitt spennende for meg, kjæresten og ungene som er registrert på tilsammen 4 adresser 😅

Så man reder, så ligger man.

Anonymkode: 79699...ab8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hahaha uff 😂

Vi har også en del kunder som ikke liker å svare på det vi spør om (jobber i farvehandel).

A: Hva skal du male på?

K: det er malt fra før.

A: ok, men er det en vegg, et møbel, ute, inne?

K: vegg.

A: ok, hva slags vegg er det?

K: den er malt fra før.

A: Ok, men er det gips, mur eller panel?

K: 😳...

A: er de slette eller er det planker på veggen?

Her ender det litt ulikt, de fleste svarer på spørsmålet, men noen får panikk og sier de må ringe mannen sin 😅 Syns det er veldig spesielt med voksne mennesker som ikke vet hvordan veggen de skal male hjemme hos seg selv ser ut en gang. (Helt greit å ikke vite forskjell på mur/betong/gips altså).

Det virker som mange tror jeg spør enten for å lure dem, fordi jeg er dum eller fordi jeg er så innmari interessert i å snakke om vegger 😂 Jeg driter jo i hva de skal, jeg må bare vite nok til å kunne anbefale et produkt.

Haha jeg måtte se på veggene her nå. Ser ut som det er tapet, men jeg aner ikke hva som er under. 🙈 Men nå hadde jeg ikke dratt for å kjøpe maling heller, det får mannen ta seg av, så jeg slipper å ringe ham og spørre. 😛

Anonymkode: 62c84...ec7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så man reder, så ligger man.

Anonymkode: 79699...ab8

Skilte mennesker fortjener ikke å reise på ferie med sine barn eller sitte sammen med dem? Notert! Håper du aldri blir forlatt 😘

• Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...