Oddy Skrevet 11. juli 2018 #12241 Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) Har mange flotte opplevelser men den vakreste må være når jeg var fersk og nyopplært i et bakeri hvor det var svært vanlig å få krevende kunder. Jeg var svært sjenert på den tiden og var det noe jeg sjeldent gjorde, var det å snakke tilbake til kunder. Om dette er tilfelle med mange kasseappart, vet jeg ikke men. Når en kunde skulle kjøpe noe og betale, fikk du ut 2 kvitteringer. 1 kvittering som viste hva kunden kjøpte mens den andre kvitteringen var den du fikk etter betaling. Den første kvitteringen kom uansett om vedkommende betalte eller ikke. Jeg hadde en russisk dame som hadde vansker med kortet. Jeg fikk ut den første kvitteringen men fikk deretter meldingen opp på terminalen at kortet var avvist. Forklarte dette til kunden men hun påsto hun hadde betalt på grunn av den berømte kvitteringen jeg holdt. Prøvde å forklare problemstillingen men hun brølte ut hvordan jeg prøvde å stjele ifra henne penger. Dette skjedde mens det var sikkert 10stk i kø som var tilskuere til dette her. Endret 11. juli 2018 av Oddy 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #12242 Del Skrevet 11. juli 2018 Jeg lurer på noe: Er det kunden eller den ansatte som skal takke når det blir gjort en handel? Da jeg jobbet i butikk, takket jeg alltid når jeg tok avskjed med kunden/ga han/henne varene i en pose, eller etter at betalingen var foretatt, f.eks. Hvis en kunde takket meg først, sa jeg "selv takk" eller noe lignende. Men nå opplever jeg av og til som kunde at jeg sier "takk" - og så sier personen i kassen "Værsågod". Det synes jeg er litt frekt. Da tenker jeg at DE kan jo også takke meg, for at jeg valgte å handle i deres butikk! De er jo avhengige av kunder for å få det til å gå rundt? De har jo like stor grunn til å takke meg, som jeg har til å takke dem. Jeg jobber i offentlig administrasjon, svarer på henvendelser blant annet på telefon. Det kunne aldri falle meg inn å si "Værsågod" når en bruker/søker/annen person takker meg for hjelpen. Jeg sier "Bare hyggelig" eller noe. Men i en matbutikk mener jeg "Selv takk" eller "Takk i like måte" er et bedre svar. Eller som de sier i utlandet: Takk for at du handlet hos oss! Anonymkode: 00d40...ef3 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #12243 Del Skrevet 11. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men nå opplever jeg av og til som kunde at jeg sier "takk" - og så sier personen i kassen "Værsågod". Det synes jeg er litt frekt. Da tenker jeg at DE kan jo også takke meg, for at jeg valgte å handle i deres butikk! De er jo avhengige av kunder for å få det til å gå rundt? De har jo like stor grunn til å takke meg, som jeg har til å takke dem. Tror legger for mye i det. Det går ofte automatikk i slike ting. Man takker for hjelpen og selger kan takke for salget. Anonymkode: e3f68...47a 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 11. juli 2018 #12244 Del Skrevet 11. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på noe: Er det kunden eller den ansatte som skal takke når det blir gjort en handel? Da jeg jobbet i butikk, takket jeg alltid når jeg tok avskjed med kunden/ga han/henne varene i en pose, eller etter at betalingen var foretatt, f.eks. Hvis en kunde takket meg først, sa jeg "selv takk" eller noe lignende. Men nå opplever jeg av og til som kunde at jeg sier "takk" - og så sier personen i kassen "Værsågod". Det synes jeg er litt frekt. Da tenker jeg at DE kan jo også takke meg, for at jeg valgte å handle i deres butikk! De er jo avhengige av kunder for å få det til å gå rundt? De har jo like stor grunn til å takke meg, som jeg har til å takke dem. Jeg jobber i offentlig administrasjon, svarer på henvendelser blant annet på telefon. Det kunne aldri falle meg inn å si "Værsågod" når en bruker/søker/annen person takker meg for hjelpen. Jeg sier "Bare hyggelig" eller noe. Men i en matbutikk mener jeg "Selv takk" eller "Takk i like måte" er et bedre svar. Eller som de sier i utlandet: Takk for at du handlet hos oss! Anonymkode: 00d40...ef3 Godt du ikke har så mye motgang i livet ditt da! 😂 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #12245 Del Skrevet 12. juli 2018 Jobber i bank, får daglig høre. Hva får en bank er dette som ikke har kontanter??!? Men jeg skjønner jo at de sier det 😂 Anonymkode: 6398b...63c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 12. juli 2018 #12246 Del Skrevet 12. juli 2018 På 11.7.2018 den 10.29, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på noe: Er det kunden eller den ansatte som skal takke når det blir gjort en handel? Da jeg jobbet i butikk, takket jeg alltid når jeg tok avskjed med kunden/ga han/henne varene i en pose, eller etter at betalingen var foretatt, f.eks. Hvis en kunde takket meg først, sa jeg "selv takk" eller noe lignende. Men nå opplever jeg av og til som kunde at jeg sier "takk" - og så sier personen i kassen "Værsågod". Det synes jeg er litt frekt. Da tenker jeg at DE kan jo også takke meg, for at jeg valgte å handle i deres butikk! De er jo avhengige av kunder for å få det til å gå rundt? De har jo like stor grunn til å takke meg, som jeg har til å takke dem. Jeg jobber i offentlig administrasjon, svarer på henvendelser blant annet på telefon. Det kunne aldri falle meg inn å si "Værsågod" når en bruker/søker/annen person takker meg for hjelpen. Jeg sier "Bare hyggelig" eller noe. Men i en matbutikk mener jeg "Selv takk" eller "Takk i like måte" er et bedre svar. Eller som de sier i utlandet: Takk for at du handlet hos oss! Anonymkode: 00d40...ef3 Her er jeg litt enig. Ville ikke tatt på vei for at noen sier ''værsågod'' når jeg sier takk i en butikk. Men som butikkansatt selv sier jeg det aldri til kunder, da jeg tenker det samme som deg. Når kunden betaler takker jeg for at kunden handlet og kunden svarer som regel med takk selv. Om kunden takker meg først, sier jeg ''selv takk'' eller ''takk i like måte''. Når kunden takker for god service sier jeg ''bare hyggelig'' eller ''god service er en selvfølge''. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #12247 Del Skrevet 12. juli 2018 På 11.7.2018 den 8.34, Oddy skrev: Har mange flotte opplevelser men den vakreste må være når jeg var fersk og nyopplært i et bakeri hvor det var svært vanlig å få krevende kunder. Jeg var svært sjenert på den tiden og var det noe jeg sjeldent gjorde, var det å snakke tilbake til kunder. Om dette er tilfelle med mange kasseappart, vet jeg ikke men. Når en kunde skulle kjøpe noe og betale, fikk du ut 2 kvitteringer. 1 kvittering som viste hva kunden kjøpte mens den andre kvitteringen var den du fikk etter betaling. Den første kvitteringen kom uansett om vedkommende betalte eller ikke. Jeg hadde en russisk dame som hadde vansker med kortet. Jeg fikk ut den første kvitteringen men fikk deretter meldingen opp på terminalen at kortet var avvist. Forklarte dette til kunden men hun påsto hun hadde betalt på grunn av den berømte kvitteringen jeg holdt. Prøvde å forklare problemstillingen men hun brølte ut hvordan jeg prøvde å stjele ifra henne penger. Dette skjedde mens det var sikkert 10stk i kø som var tilskuere til dette her. Betalte hun tilslutt? Anonymkode: 997da...399 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. juli 2018 #12248 Del Skrevet 12. juli 2018 Kunde: Disse skoene er helt elendig! Nå har jeg brukt de i flere år, og de er helt elendige! Meg: De kan nå ikke være så elendig hvis du har brukt de i flere år... Kunde: Jo, de er helt elendig! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 13. juli 2018 #12249 Del Skrevet 13. juli 2018 Kunde: Hei, jeg har dette medlemskortet (medlemmer i diverse klubber får rabatter om de viser fram medlemskort) og jeg tror jeg har 10% på alt? Meg: Ja! Det stemmer, du har 10% på alt du handler Kunde: Jeg har allerede handlet en del tidligere og da glemte jeg at jeg var medlem, kan jeg få 10% på alt jeg har kjøpt tidligere? Meg: ....enei, det kan du nok dessverre ikke. Men nå som du husker at du har medlemskort får du 10% på alt. Det står her *viser skilt* at kunder selv må vise fram medlemskort uten at vi spør, for å få rabatt. Kunde: Men jeg handlet her forrige måned bare! Jeg vil ha pengene mine tilbake!!! 🤐 Det blir en sånn dag.... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #12250 Del Skrevet 13. juli 2018 35 minutter siden, Sphynx skrev: Kunde: Hei, jeg har dette medlemskortet (medlemmer i diverse klubber får rabatter om de viser fram medlemskort) og jeg tror jeg har 10% på alt? Meg: Ja! Det stemmer, du har 10% på alt du handler Kunde: Jeg har allerede handlet en del tidligere og da glemte jeg at jeg var medlem, kan jeg få 10% på alt jeg har kjøpt tidligere? Meg: ....enei, det kan du nok dessverre ikke. Men nå som du husker at du har medlemskort får du 10% på alt. Det står her *viser skilt* at kunder selv må vise fram medlemskort uten at vi spør, for å få rabatt. Kunde: Men jeg handlet her forrige måned bare! Jeg vil ha pengene mine tilbake!!! 🤐 Det blir en sånn dag.... Enig i at det ikke er riktig å gi penger tilbake for tidligere kjøp, men for å være ærlig synes jeg det er litt lugubert at ansatte ikke spør kunder om de er medlem. Jeg synes det er en litt sleip måte (av butikken) å få medlemmer på og samtidig slippe at medlemmene bruker medlemsfordelene. Anonymkode: 3cf53...f9d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 13. juli 2018 #12251 Del Skrevet 13. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig i at det ikke er riktig å gi penger tilbake for tidligere kjøp, men for å være ærlig synes jeg det er litt lugubert at ansatte ikke spør kunder om de er medlem. Jeg synes det er en litt sleip måte (av butikken) å få medlemmer på og samtidig slippe at medlemmene bruker medlemsfordelene. Anonymkode: 3cf53...f9d Mye mulig, men i dette tilfellet er det iallefall medlemsfordeler fra klubber de fleste aldri har hørt om. Så istedetfor å stå å forklare i det lange or brede hva de forskjellige klubbene er, så har vi en grei ordning på at klubbene sier ifra selv noe denne mannen hadde glemt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddy Skrevet 13. juli 2018 #12252 Del Skrevet 13. juli 2018 Kunden går bort til deg og spør om du jobber i butikken mens du har logoen på tskjorta og stabler opp varer 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 13. juli 2018 #12253 Del Skrevet 13. juli 2018 5 timer siden, Oddy skrev: Kunden går bort til deg og spør om du jobber i butikken mens du har logoen på tskjorta og stabler opp varer 😂 Synes nesten det er verre med de som spør folk i helt vanlig bekledning uten navneskilt om de jobber der når de åpenbart ser på klær, ting osv... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #12254 Del Skrevet 13. juli 2018 1 time siden, WCKD skrev: Synes nesten det er verre med de som spør folk i helt vanlig bekledning uten navneskilt om de jobber der når de åpenbart ser på klær, ting osv... 1 time siden, WCKD skrev: Synes nesten det er verre med de som spør folk i helt vanlig bekledning uten navneskilt om de jobber der når de åpenbart ser på klær, ting osv... Det er bare en måte å få kontakt på, og høre om dere er tulgjengelige for ekspedisjon, dere tror vel ikke oppriktig at kunden er i tvil om dere jobber der? Anonymkode: c1712...a4a 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høsta Skrevet 13. juli 2018 #12255 Del Skrevet 13. juli 2018 Jeg var dum, men hyggelig, kunde i dag. Kjøpt meg sykkel og slitt med girene. Ingen reaksjon når jeg prøve å gire. Prøvde selv i lang(!) tid å fikse det selv, men måte rett og slett oppsøke utsalgstedet fordi jeg trodde det var noe galt. Viste seg at det var en egen spake på baksiden for å gire ned. Ups. Vedkommende oppførte seg meget profesjonelt, ga meg en opplæring og når jeg proklamerte at jeg var en idiot, så sa vedkommende at de har hørt mye verre. Etter å ha lest denne tråden så er det en liten trøst at jeg 100% tror på det 🤣 Ære være dere som håndterer kunder! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. juli 2018 #12256 Del Skrevet 13. juli 2018 Kunde ville ha nye (gratis) sko fordi han hadde glemt de i en annen butikk... 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 14. juli 2018 #12257 Del Skrevet 14. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare en måte å få kontakt på, og høre om dere er tulgjengelige for ekspedisjon, dere tror vel ikke oppriktig at kunden er i tvil om dere jobber der? Anonymkode: c1712...a4a Uhm, hvorfor siterer du meg som snakker om kunder som spør om andre kunder jobber i butikken? Uansett er «jobber du her?» et tåpelig spørsmål til en person med grønne sko, bukse og genser med navneskilt i en Kiwi-butikk... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 14. juli 2018 #12258 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) 47 minutter siden, WCKD skrev: Uhm, hvorfor siterer du meg som snakker om kunder som spør om andre kunder jobber i butikken? Uansett er «jobber du her?» et tåpelig spørsmål til en person med grønne sko, bukse og genser med navneskilt i en Kiwi-butikk... Enig at det er tåpelig å spørre om de jobber her. ''Unnskyld, kan du hjelpe meg, eller er du opptatt?'' Er da en mye bedre måte å spørre på Vi går forsåvidt i private klær på jobb, men jeg sier hei og hilser på kundene som kommer inn, sånn at de ikke er i tvil om at jeg jobber her. Men likevel har noen prestert på å spørre om jeg jobber her etter jeg har sakt hei ''neida, jeg liker bare å hilse på fremmede i sexbutikken jeg da!'' 10 timer siden, Høsta skrev: Jeg var dum, men hyggelig, kunde i dag. Kjøpt meg sykkel og slitt med girene. Ingen reaksjon når jeg prøve å gire. Prøvde selv i lang(!) tid å fikse det selv, men måte rett og slett oppsøke utsalgstedet fordi jeg trodde det var noe galt. Viste seg at det var en egen spake på baksiden for å gire ned. Ups. Vedkommende oppførte seg meget profesjonelt, ga meg en opplæring og når jeg proklamerte at jeg var en idiot, så sa vedkommende at de har hørt mye verre. Etter å ha lest denne tråden så er det en liten trøst at jeg 100% tror på det 🤣 Ære være dere som håndterer kunder! Hørt mye verre, oh yes! Jeg har så urolig mange som kommer tilbake med en vibrator de ikke tror fungerer fordi de ikke klarer å sette inn batteriene riktig vei! Det er plus og minus kobling, det gjerlder jo omentrent ALT!? Det står til og med inni hvordan batteriene skal ligge 🤔 Tar det alltid med et smil da og trøster kunden med at det skjer hele tiden. Hadde jeg kjøpt en vibrator jeg ikke fikk til å fungere så hadde jeg ''prøvd alt'' før jeg gikk tilbake til butikken altså. Endret 14. juli 2018 av Sphynx 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 14. juli 2018 #12259 Del Skrevet 14. juli 2018 Bensinstasjon Vi har fått nye kortterminaler på pumpene våre. Da en stor andel av vår kundegruppe er av del eldre garde, medfører det noe innkjøringsproblemer. Ting går stor sett greit, ser vi noen som har problemer, går vi å viser dem hvordan de skal brukes, og neste gang de kommer, klarer de det fint selv. For noen dager siden så var det da igjen en som ikke fikk til betalingen. Vi ser det enkelt ved at kassa gir oss beskjed om at noen prøver å fylle etter en avbrutt korttransaksjon. Så jeg gikk ut til han for å se hva problemet var. Før jeg i det hele tatt fikk sagt et ord smalt det fra han "Hva f*** har dere gjort nå?" Husker ikke resten av samtalen, da jeg brukte det meste av konsentrasjonen på å unngå skjelle han ut etter noter. Men han synes i alle fall det var fullstendig unødvendig av oss å bytte kortterminalene ettersom de game (i følge han) fungerte helt fint. Bare å ignorere de titalls klagene vi fikk på de daglig 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 14. juli 2018 #12260 Del Skrevet 14. juli 2018 46 minutter siden, Orbis skrev: Bensinstasjon Vi har fått nye kortterminaler på pumpene våre. Da en stor andel av vår kundegruppe er av del eldre garde, medfører det noe innkjøringsproblemer. Ting går stor sett greit, ser vi noen som har problemer, går vi å viser dem hvordan de skal brukes, og neste gang de kommer, klarer de det fint selv. For noen dager siden så var det da igjen en som ikke fikk til betalingen. Vi ser det enkelt ved at kassa gir oss beskjed om at noen prøver å fylle etter en avbrutt korttransaksjon. Så jeg gikk ut til han for å se hva problemet var. Før jeg i det hele tatt fikk sagt et ord smalt det fra han "Hva f*** har dere gjort nå?" Husker ikke resten av samtalen, da jeg brukte det meste av konsentrasjonen på å unngå skjelle han ut etter noter. Men han synes i alle fall det var fullstendig unødvendig av oss å bytte kortterminalene ettersom de game (i følge han) fungerte helt fint. Bare å ignorere de titalls klagene vi fikk på de daglig Sukk, noen kunder og det store egoet deres. Vi skal få ny kort-terminal med tæpp nå, folk kommer til å klikke i vinkel... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå