AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #12221 Del Skrevet 3. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit at han var ufin.. men pruting er faktisk lov i Norge. Kanskje ikke mange som gjør det, men det er lov. Har opplevd flere ganger å få rabatt hos elkjøp eller andre elektronikkbtuikker. F.eks "Slår av 500 kr" uten grunn, var nok fordi jeg var usikker på om jeg skulle kjøpe en hvitevare spontant eller ei. Mamma prøvde å prute på en TV for meg, og det gikk jaggumeg! Hun hadde lest om det i en nettavis, ang pruting i norske butikker. Sparte nesten 2000 kr på TV'en. uten annen grunn en hyggelig pruting som startet som en fleip. Har også fått en mobil til 2500 kr mindre enn planlagt, grunnet pruting og diskusjon om pris. Så jo, pruting er lov i Norge og mange butikker godtar det. Bare fordi du er kjip på 28 kr, så betyr ikke det at alle andre er det. Greit at din kunde var ufin, men du kunne ha sagt greit til 28 kr, så lenge sjefen din ikke er drittsekk da og blir sint for det. https://www.tv2.no/a/8556214/https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq2rx/Lar-deg-a-prute-i-butikkenhttps://www.dagbladet.no/tema/du-trenger-ikke-betale-det-som-star-pa-prislappen/62825150 Anonymkode: 5084a...4e2 Selv om pruting er lov, er det også fullt lovlig å si nei til rabatt. I de tilfeller der man får rabatt er det som oftest sjefen/daglig leder man handler med. Vanlige ansatte kan ikke alltid gi etter for masete kunder, og det er bedre at kunder blir sure enn at sjefen blir det. Anonymkode: e7dd1...265 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #12222 Del Skrevet 3. juli 2018 "Er det sjokolade i denne sjokolademoussen??" Anonymkode: 791f0...9bf 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 4. juli 2018 #12223 Del Skrevet 4. juli 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit at han var ufin.. men pruting er faktisk lov i Norge. Kanskje ikke mange som gjør det, men det er lov. Har opplevd flere ganger å få rabatt hos elkjøp eller andre elektronikkbtuikker. F.eks "Slår av 500 kr" uten grunn, var nok fordi jeg var usikker på om jeg skulle kjøpe en hvitevare spontant eller ei. Mamma prøvde å prute på en TV for meg, og det gikk jaggumeg! Hun hadde lest om det i en nettavis, ang pruting i norske butikker. Sparte nesten 2000 kr på TV'en. uten annen grunn en hyggelig pruting som startet som en fleip. Har også fått en mobil til 2500 kr mindre enn planlagt, grunnet pruting og diskusjon om pris. Så jo, pruting er lov i Norge og mange butikker godtar det. Bare fordi du er kjip på 28 kr, så betyr ikke det at alle andre er det. Greit at din kunde var ufin, men du kunne ha sagt greit til 28 kr, så lenge sjefen din ikke er drittsekk da og blir sint for det. https://www.tv2.no/a/8556214/https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq2rx/Lar-deg-a-prute-i-butikkenhttps://www.dagbladet.no/tema/du-trenger-ikke-betale-det-som-star-pa-prislappen/62825150 Anonymkode: 5084a...4e2 Litt forskjell på hva en selger på Kondomeriet og Elkjøp har lov til.... 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12224 Del Skrevet 4. juli 2018 6 timer siden, WCKD skrev: Litt forskjell på hva en selger på Kondomeriet og Elkjøp har lov til.... Åh? Hvorfor? Jegvhar jobbet i to ulike gavebutikker og en jernia, og har gitt prosenter i alle. Anonymkode: a9bb9...f08 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 4. juli 2018 #12225 Del Skrevet 4. juli 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh? Hvorfor? Jegvhar jobbet i to ulike gavebutikker og en jernia, og har gitt prosenter i alle. Anonymkode: a9bb9...f08 Jeg har jobbet i flere ulike bransjer og det har aldri vært kultur for å gi prosenter på noen av arbeidsplassene mine. Skjønner likevel at andre kan ha ulike rutiner for det, spesielt når det er snakk om et segment med høye priser. Likevel, det er forskjell på metodene: Å prøve å prute på en spøkefull måte er en ting, å ikke ta nei for et nei og prøve å terrorisere den ansatte til å gi avslag., det er noe helt annet. Det siste er virkelig ikke greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 4. juli 2018 #12226 Del Skrevet 4. juli 2018 23 minutter siden, ti10 skrev: Jeg har jobbet i flere ulike bransjer og det har aldri vært kultur for å gi prosenter på noen av arbeidsplassene mine. Skjønner likevel at andre kan ha ulike rutiner for det, spesielt når det er snakk om et segment med høye priser. Likevel, det er forskjell på metodene: Å prøve å prute på en spøkefull måte er en ting, å ikke ta nei for et nei og prøve å terrorisere den ansatte til å gi avslag., det er noe helt annet. Det siste er virkelig ikke greit. Helt enig. Hadde sommerjobb på bensinstasjon som 15åring, og husker godt han som prøvde å prute ned bensinprisen. Ble jo livredd. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12227 Del Skrevet 4. juli 2018 På 3.7.2018 den 13.11, AnonymBruker skrev: Greit at han var ufin.. men pruting er faktisk lov i Norge. Kanskje ikke mange som gjør det, men det er lov. Har opplevd flere ganger å få rabatt hos elkjøp eller andre elektronikkbtuikker. F.eks "Slår av 500 kr" uten grunn, var nok fordi jeg var usikker på om jeg skulle kjøpe en hvitevare spontant eller ei. Mamma prøvde å prute på en TV for meg, og det gikk jaggumeg! Hun hadde lest om det i en nettavis, ang pruting i norske butikker. Sparte nesten 2000 kr på TV'en. uten annen grunn en hyggelig pruting som startet som en fleip. Har også fått en mobil til 2500 kr mindre enn planlagt, grunnet pruting og diskusjon om pris. Så jo, pruting er lov i Norge og mange butikker godtar det. Bare fordi du er kjip på 28 kr, så betyr ikke det at alle andre er det. Greit at din kunde var ufin, men du kunne ha sagt greit til 28 kr, så lenge sjefen din ikke er drittsekk da og blir sint for det. https://www.tv2.no/a/8556214/https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq2rx/Lar-deg-a-prute-i-butikkenhttps://www.dagbladet.no/tema/du-trenger-ikke-betale-det-som-star-pa-prislappen/62825150 Anonymkode: 5084a...4e2 Jo, men pruter du på HM eller Cubus? Anonymkode: 1ad7e...f67 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12228 Del Skrevet 4. juli 2018 4 timer siden, ti10 skrev: Jeg har jobbet i flere ulike bransjer og det har aldri vært kultur for å gi prosenter på noen av arbeidsplassene mine. Skjønner likevel at andre kan ha ulike rutiner for det, spesielt når det er snakk om et segment med høye priser. Likevel, det er forskjell på metodene: Å prøve å prute på en spøkefull måte er en ting, å ikke ta nei for et nei og prøve å terrorisere den ansatte til å gi avslag., det er noe helt annet. Det siste er virkelig ikke greit. Enig. Jeg har lov å gi rabatter. Jeg kunne glatt ha latt 28 kroner gå, men det gjør jeg som en hyggelig gest, ikke fordi jeg blir terrorisert til det. Anonymkode: 1ad7e...f67 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 4. juli 2018 #12229 Del Skrevet 4. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, men pruter du på HM eller Cubus? Anonymkode: 1ad7e...f67 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg har lov å gi rabatter. Jeg kunne glatt ha latt 28 kroner gå, men det gjør jeg som en hyggelig gest, ikke fordi jeg blir terrorisert til det. Anonymkode: 1ad7e...f67 Meg over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #12230 Del Skrevet 5. juli 2018 På 14.9.2017 den 19.34, AnonymBruker skrev: En til fra skobutikken. En kunde har funnet en sko ute i tilbudskurven som hun prøver. Kunde: Tror du denne vil tiltrekke seg kurdere??? Meg: Ehhh.... Kunde: Nå har kurderne kommet hit til landet for å plage kvinner. Jeg må ha noen sko som ikke tiltrekker seg deres oppmerksomhet. Har du blitt plaget enda? Meg: Nei, jeg har ikke merket noe til det nei. Kunde: Men funker disse skoene? (Skoene var forøvrig ikke spesielt pene) Meg: Ehh, jada, kan sikkert funke de. God såle på de, myke i skinnet :))))) (Visste ikke hva jeg skulle si) Kunde: Jeg må ha disse. Mens hun betalte kunne hun forøvrig opplyse om en nettside hvor man kunne registrere hvor kurdere plaget kvinner. Men da måtte jeg kunne engelsk. Hun ville skrive ned nettadressen til meg, men da sa jeg som det var at jeg var ikke interessert i å besøke slike nettsteder. Orker ikke jatte med på sånt prat, men blir litt usikker på hva jeg skal si, for jeg koker jo innvending. Anonymkode: 65b26...655 Her sitter kurderen og ler seg ihjel!! 😂😂🙊 jeg visste vi kurdere er slitsomme, men ikke at damer kjøpte sko for å frastøte seg mennene 🙊🙈 Anonymkode: 04059...733 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #12231 Del Skrevet 5. juli 2018 https://www.nrk.no/finnmark/her-har-kunden-aldri-rett-1.14112304 Ikke så enkelt når man ikke får sett den andre sola 😂 Anonymkode: cf22e...588 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 5. juli 2018 #12232 Del Skrevet 5. juli 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/finnmark/her-har-kunden-aldri-rett-1.14112304 Ikke så enkelt når man ikke får sett den andre sola 😂 Anonymkode: cf22e...588 HAAHHA kjente meg igjen av SÅ mye her!!! Jobbet i en turistbutikk i Kirkenes og turistene der tok kaka At midnattsol ikke var en annen sol var en klassiker. Mange ble direkte sinte fordi snøhotellet var smeltet på sommeren og trodde rett og slett ikke på meg når jeg fortalte at den ikke var åpen på sommerstid. På vinteren spurte de hvilket klokkeslett nordlyset kom på. Nesten alle asiatiske turister kjøpte aldri noe, men alle ville ta bilder av og med meg. Mange tyske turister som forventet at jeg snakket tysk og ble fornermet ettersom de ikke skjønte norsk eller engelsk. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #12233 Del Skrevet 5. juli 2018 Det var ei innom butikken i dag som ikke ville ha plagget fordi plagget ble for billig pga rabatt Ble så sjokkert at jeg ikke fikk fram et ord🙈 Anonymkode: 09d35...99f 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #12234 Del Skrevet 9. juli 2018 En jeg kjenner arbeider ved sånn "post i butikk" og han har ikke tall på hvor mange ganger han har blitt kjeftet huden full, bare fordi kundene av en eller annen grunn ikke har rukket å hente pakkene sine. Selv om kunden faktisk har fjorten dager på seg til å hente tingene. Da er det liksom den ansatte sin feil, at pakken har har blitt sendt i retur... Anonymkode: 75ce8...7c7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nappetass1 Skrevet 10. juli 2018 #12235 Del Skrevet 10. juli 2018 10 minutter siden, Happy-Face skrev: Denne tråden er nå tolv år gammel, men fremdeles aktiv. Morsomste tråden på KG! Iallfall for oss nåværende eller forhenværende (takk og lov) butikkansatte 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peaches Skrevet 10. juli 2018 #12236 Del Skrevet 10. juli 2018 På 20.4.2018 den 18.15, AnonymBruker skrev: Jeg ble helt satt ut i dag, jeg spurte om en kunde trengte hjelp, men hun sa nei takk, selv om hun prøvde joggesko.. Anonymkode: 2ef60...3f0 Hva er galt med det? Jeg har gjort det mange ganger, orker ikke å alltid forholde meg til slitsomme selgere når jeg bare skal prøve på noen sko. Hvis den sitter bra, og jeg trenger den andre skoen kan man da bare be om hjelp. Litt rart å bli satt ut av det. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #12237 Del Skrevet 10. juli 2018 Fra post i butikk Kunde: "Jeg skal hente den pakken her *rekker meg hentelapp* Meg: *scanner lappen* Dennd pakken er desverre blitt sent i retur. Du skal ha fått en hentelapp før denne. Dette er en tredjegangsvarsel. Har du mottatt tidligere hentelapper? Kunde: "Ja? Jeg har fått to hentelapper tidligere." Meg: Ja skjønner, da har den nok ligget her i 2 uker, å då blitt returnert. Alle pakker må hentes innen 2 uker, det står også på hentelappene du har fått. Jeg får desverre ikke gjort noe, du må kontakte avsender og be de sende tilbake om du fortsatt ønsker pakken. Kunde: Ja men herremin! Vi har jo vært på ferie! Vi har ikke vært hjemme til å kunne hente pakke. Meg: Som sagt, du sier du har fått to hentelapper tidligere, på disse står det hvor lenge pakken ligger hos oss. Kunde: Ja, men jeg sier vi har vært bortreist! For noe tull! Pakken er forhåndsbetalt, så den må jeg ha! Meg: Ja da må du kontakte avsender og be de returnere. Kunde: Nei dette blir for dumt! Hva slags rett har dere til å returnere noe jeg har betalt for??! Meg: Om du ønsker å holde pakken igjen, måtte du ha kontaktet oss og spurt om vi kunne utsatt returen. Kunde: Det her blir for dumt. *rister på hodet å traver ut i sinne* Anonymkode: 96a4c...5f5 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #12238 Del Skrevet 10. juli 2018 En annen fra post i butikk. Denne får vi forøvrig stadig vekk. Kunde: Hmm. Hva er dette da? Vet du hva det er? *rister på pakken* Meg: Nei det vet jeg ikke. Hva jeg egentlig har lyst til å svare. "Nei det er vell det BDSM setter du bestilte forrige uke" Vi som står i posten aner ikke hva som befinner seg i pakken du har fått tilsendt. Anonymkode: 96a4c...5f5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. juli 2018 #12239 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ............ Kunde: Ja men herremin! Vi har jo vært på ferie! Vi har ikke vært hjemme til å kunne hente pakke. ............ Kunde: Det her blir for dumt. *rister på hodet å traver ut i sinne* Anonymkode: 96a4c...5f5 Jeg jobbet for noen år siden i et selskap som utstedte kredittkort. Det var fast takst hver sommer, det, at kunder bare reiste fra alt og lot regninger seile sin egen sjø i kanskje en til to måneder. Så kommer de hjem, og går nesten i fistel over telefon til oss fordi kortet deres er sperret pga manglende betaling av fakturaer og purringer med purregebyr.... : "Men dere må jo SKJØNNE at jeg har vært på FERIE! Jeg kan ikke BETALE når jeg er på ferie!" Joda, det kan man i våre dager. Prøvde som regel da å overbevise kunden om at autogiro kunne være tingen for dem, istedenfor å reise fra regningene i ukesvis hver sommer.... Endret 10. juli 2018 av Million 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 11. juli 2018 #12240 Del Skrevet 11. juli 2018 11 timer siden, Million skrev: Jeg jobbet for noen år siden i et selskap som utstedte kredittkort. Det var fast takst hver sommer, det, at kunder bare reiste fra alt og lot regninger seile sin egen sjø i kanskje en til to måneder. Så kommer de hjem, og går nesten i fistel over telefon til oss fordi kortet deres er sperret pga manglende betaling av fakturaer og purringer med purregebyr.... : "Men dere må jo SKJØNNE at jeg har vært på FERIE! Jeg kan ikke BETALE når jeg er på ferie!" Joda, det kan man i våre dager. Prøvde som regel da å overbevise kunden om at autogiro kunne være tingen for dem, istedenfor å reise fra regningene i ukesvis hver sommer.... Jobbet for Norges største telefonselskap i mange år og hver sommer/høst/jul var samme greia. Folk fikk stengt telefonene sine fordi de ikke hadde betalt den faste regningen, du vet, den som kommer HVER måned. Som unnskyldning var alltid samme greia: "Dere kan jo ikke sende ut regninger midt i ferien!" Selvsagt ikke, kjære kunde, men hvem sin ferie skal vi ta hensyn til, tenker du? Jeg pleide alltid ta sommerferien min i månedsskiftet august/september før jeg fikk barn, andre tar den i begynnelsen av juni og andre igjen tar lang ferie i januar for å reise til Thailand. Da er løsningen kanskje å aldri sende ut regninger, da....... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå