Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Christiane_W skrev:

Jeg var innom Meny og handlet inn dagligvarer i ettermiddag.  Det var ganske travelt, som er typisk for den butikken lørdag ettermiddag.  Mens han i kassa scannet varene mine spurte hun i kassa ovenfor om han hadde en penn, noe han hadde og han i kassa rakte den til meg spurte meg om jeg kunne gi den til kollegaen.  Jeg tok pennen og i det jeg skulle til å gi den til henne ble den røsket ut av hånda mi.

"Det er jeg som skal låne den. Herregud, så sløvt! Det går vel an å følge litt med?!"  smalt det fra dama som tok pennen, en annen kunde.  Hun hadde visst spurt hun i kassa om å låne en penn for å fylle ut en Lottokupong.  Den samtalen hadde ikke jeg fått med meg, noe som tydeligvis var veldig sløvt.  Hva feiler det folk?  Jeg ble skikkelig satt ut av hvor sint og aggressiv hun var mot meg. 

Hjelpes. Enkelte tror de er universets sentrum.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunde: Jeg trenger noe til å pusse skoene mine med? 

Meg: Vet du om skoene dine er skinn eller syntet? 

Kunde: Hvordan kan jeg vite det? Vet ikke du det? 

• Liker 11
Skrevet

Dette var på bussen, men man blir jo på en måte en kunde der også :P

En dame skulle av på et stopp, hun trykket på knappen, men det kom ingen lyd. så hun trykket igjen, fortsatt ingen lyd, så hun trykket igjen, hun begynte så å hamre på knappen. brukte all sin kraft å hamra så hardt hun kunne :fnise:  så begynte hun å hoye å rope. før noen kunne forklare henne at det alt var trykket før henne :fnise:

Det var et stort skilt med røde bokstaver hvor det sto "STOPPER" 

Anonymkode: 4cc97...199

• Liker 21
Skrevet

Har en til. 

Kunde er ringer inn og spør etter en sko som jeg ikke kjenner igjen. De viser seg at hun ikke er inne på vår nettside. 

Kunde: Hvem sin nettside er jeg inne på da? 

Meg: Det er litt vanskelig for meg å vite når jeg ikke ser den. 

• Liker 19
Skrevet

Dette er noe jeg leste på FB i natt, og det slo meg at det under litt andre omstendigheter fort kunne blitt skrevet om her. 

https://www.facebook.com/theresnh/posts/10155868472806241 (Den er åpen for alle, og personen det gjelder er ikke navngitt.) 

Spoiler

"Hvem setter seg på toget uten penger til billett, liksom?" "Hallo, du er bra dum om du tror du får kjøre tog for 20 kroner i 2017!" 

Må konduktøren betale slikt av egen lomme? 

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg leste på FB i natt, og det slo meg at det under litt andre omstendigheter fort kunne blitt skrevet om her. 

https://www.facebook.com/theresnh/posts/10155868472806241 (Den er åpen for alle, og personen det gjelder er ikke navngitt.) 

Vis skjult innhold

"Hvem setter seg på toget uten penger til billett, liksom?" "Hallo, du er bra dum om du tror du får kjøre tog for 20 kroner i 2017!" 

Må konduktøren betale slikt av egen lomme? 

Anonymkode: 15011...0b9

Gratulerer med å gjøre en fin historie til noe negativt da..

Anonymkode: 3b661...5ba

• Liker 11
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med å gjøre en fin historie til noe negativt da..

Anonymkode: 3b661...5ba

Jeg tror ikke det innlegget var ment sånn. Jeg tror den du svarer mener å påpeke at det kan ligge ting vi ikke vet om bak mange av historiene vi får servert i denne tråden, og at det noen ganger er reaksjonene fra folk rundt som bestemmer om vi får en rørende historie om medmenneskelighet eller en "dum kunde"-historie. 

Anonymkode: 4332f...8a3

• Liker 18
Skrevet

Kom på en historie fra når jeg jobbet i bar. Folk blir jo ekstra ufyselige når de er fulle. Husker det var en sånn "pen" eldre dame som kranglet en gang på at drinken hennes ikke smakte sånn som det skulle, den var for svak og ikke sånn som hun var vant med. Nei beklager at jeg følger retningslinjene, men jeg har fulgt oppskriften og det er målebeger for brennevin, på 4 cl. Hun var så vanskelig og kranglete at jeg ikke orket å krangle med henne, det var kjempemye folk der og sinnsjukt kø, så helte i en ekstra 4 cl for å få henne til å holde kjeft. Ubehagelig å ikke følge retningslinjene, men herregud. Hun var så påståelig. Ikke min feil at hun blander drinkene sine sterkere til vanlig. Dersom folk følger alkoholloven så smaker ikke drinken sterkere enn det, men hun var så overbevist om at jeg var udugelig og ikke hadde blandet drinken hennes rett. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 timer siden, missmcbeal skrev:

Kom på en historie fra når jeg jobbet i bar. Folk blir jo ekstra ufyselige når de er fulle. Husker det var en sånn "pen" eldre dame som kranglet en gang på at drinken hennes ikke smakte sånn som det skulle, den var for svak og ikke sånn som hun var vant med. Nei beklager at jeg følger retningslinjene, men jeg har fulgt oppskriften og det er målebeger for brennevin, på 4 cl. Hun var så vanskelig og kranglete at jeg ikke orket å krangle med henne, det var kjempemye folk der og sinnsjukt kø, så helte i en ekstra 4 cl for å få henne til å holde kjeft. Ubehagelig å ikke følge retningslinjene, men herregud. Hun var så påståelig. Ikke min feil at hun blander drinkene sine sterkere til vanlig. Dersom folk følger alkoholloven så smaker ikke drinken sterkere enn det, men hun var så overbevist om at jeg var udugelig og ikke hadde blandet drinken hennes rett. 

Jeg jobber i bar og får en sånn hver uke. "Dette smaker ikke Smirnoff Vodka!" Nei, unnskyld meg, men du ba om vodka, så meg helle det fra smirnoff-flaska og rett i glasset, blande det med red bull som du ba om og gav det til deg. Hva vil du at jeg skal gjøre? "Men det smaker feil!" Så da lager jeg en ny en på nøyaktig samme måte, med nøyaktig samme ingredienser i samme mengder, og på magisk vis er alt bra.. 🙄 Ble en gang beskyldt for å vanne ut vodkaen/helle billig vodka på smirnoff-flasker og selge det som smirnoff. Viste seg at dama ikke viste at pepsi og cola smaker litt forskjellig, enda jeg sa ifra om at jeg bare hadde pepsi.. 

Endret av RødeDrage
trykkleif
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, RødeDrage skrev:

Jeg jobber i bar og får en sånn hver uke. "Dette smaker ikke Smirnoff Vodka!" Nei, unnskyld meg, men du ba om vodka, så meg helle det fra smirnoff-flaska og rett i glasset, blande det med red bull som du ba om og gav det til deg. Hva vil du at jeg skal gjøre? "Men det smaker feil!" Så da lager jeg en ny en på nøyaktig samme måte, med nøyaktig samme ingredienser i samme mengder, og på magisk vis er alt bra.. 🙄 Ble en gang beskyldt for å vanne ut vodkaen/helle billig vodka på smirnoff-flasker og selge det som smirnoff. Viste seg at dama ikke viste at pepsi og cola smaker litt forskjellig, enda jeg sa ifra om at jeg bare hadde pepsi.. 

:fnise:

Haha jeg vurderte å bare lage drinken på nytt på samme måte og si at "sånn, håper du er fornøyd", men hun stod over der som en hauk. I tillegg var jeg relativt stressa, så jeg kjente bare at "faen, gidder ikke krangle med dette neket". Jeg skjønte rimelig fort at hun kom til å stå på sitt, var liksom en sånn skikkelig bestemt eldre dame som snakket veldig pent. De er ofte de verste kundene og kan lage mye bråk. Hun virket forøvrig ikke helt fornøyd etter at jeg helte i 4 ekstra cl, men heldigvis gav hun seg.

Hadde et par andre diskusjoner med kunder den kvelden. Men de har jeg heldigvis fortrengt, blant annet ufyselige fyrer som skal drive og sjekke meg opp og ellers skrikete og frekke folk som påstår at "de har stått i kø i evigheter, nå er det faen meg deres tur" :glare: Som ikke akkurat gir en lyst til å betjene dem. Jobber ikke i bar lenger, og er egentlig veldig fornøyd med det. Var greitt og koselig å jobbe i studentbar med veldig hyggelige kunder, men å gå over til å jobbe i en bar på kvelder med masse kunder, og fulle folk, det blir en helt annen opplevelse.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, missmcbeal skrev:

:fnise:

Haha jeg vurderte å bare lage drinken på nytt på samme måte og si at "sånn, håper du er fornøyd", men hun stod over der som en hauk. I tillegg var jeg relativt stressa, så jeg kjente bare at "faen, gidder ikke krangle med dette neket". Jeg skjønte rimelig fort at hun kom til å stå på sitt, var liksom en sånn skikkelig bestemt eldre dame som snakket veldig pent. De er ofte de verste kundene og kan lage mye bråk. Hun virket forøvrig ikke helt fornøyd etter at jeg helte i 4 ekstra cl, men heldigvis gav hun seg.

Hadde et par andre diskusjoner med kunder den kvelden. Men de har jeg heldigvis fortrengt, blant annet ufyselige fyrer som skal drive og sjekke meg opp og ellers skrikete og frekke folk som påstår at "de har stått i kø i evigheter, nå er det faen meg deres tur" :glare: Som ikke akkurat gir en lyst til å betjene dem. Jobber ikke i bar lenger, og er egentlig veldig fornøyd med det. Var greitt og koselig å jobbe i studentbar med veldig hyggelige kunder, men å gå over til å jobbe i en bar på kvelder med masse kunder, og fulle folk, det blir en helt annen opplevelse.

Jeg er helt enig, alltid eldre folk som er værst! Eller mannfolk som skal vise seg frem for andre. Ugh. 

Jeg liker å jobbe i baren min, vi har generelt lite trøbbel med kjipinger og har en stor gruppe gjengangere som er veldig respektfulle og hyggelige. Men ja, vi får noen innimellom som bare ikke skjønner at når hele baren er stappfull, så må de vente litt. Heldigvis har sjefen min veldig lite tålnmodighet for frekkhet og har kasta ut folk fordi de knipsa med fingrene, eller ropt og skreket for å bli servert fortere. 

Vi fikk nylig en forsyning med tskjorter fra Fireball hvor det står "Bartenders are Gods. Do not anger the Gods." bakpå. Har hatt lite trøbbel etter at vi begynte å gå med dem :fnise:

• Liker 8
Skrevet

Ikke akkurat "dumme kunder", men... Jobbet søndag idag, og ble overrasket over hvor mange ganger jeg hørte "Åååå, stakkar deg som må jobbe idag" og lignende. Samtidig er det de som handler på søndager som gjør at vi holder åpent, så det er jo deres "feil" at det er så synd i oss ;)

Når det er sagt så har jeg ikke noe imot å jobbe på søndager. Lite stress, høyere lønn og generelt sett hyggeligere kunder + 4 timers arbeidsdag. Pluss at det er jo ikke som om jeg hadde noe fornuftig å gjøre på en søndag heller :P 

• Liker 14
Skrevet
På 1.12.2015 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Mens andre ansatte sier "Dèt kunne du jo bare spurt meg om tidligere. Trenger ikke stå og vente på tur for det.." som om jeg gjør noe teit om man ser den ansatte er opptatt med kunde ved kassa.

Anonymkode: 4fa22...678

Kjenner meg igjen i det du sier som butikkansatt,samtidig må jeg innrømme at når jeg selv er kunde i butikk så kan jeg finne på å spørre typ «er kåpene i den retningen?», sånn at jeg slipper å stå og vente på at hun skal slå inn alle varer for flere kunder når jeg kun trenger en kjapp ja eller nei. Er værre hvis man har to tre kunder som vil ha svar på flere spm når de ser jeg har lang kø i kassen og er stresset. Det ER irriterende det!

Skrevet

Var en penere dame i 50 årene innom og kjøpte en del garnnøster.

Meg: trenger du pose?

Kunde: jeg kan jo ikke bære alt det her i armene... *mumler* vent litt, jo jeg har med meg handlenett. Jeg får vel bruke det da...

Kunden er tydelig sur.

Meg: det er mange kunder som foretrekker å ha med sitt eget handlenett, det er derfor jeg spørr om du trenger pose. Selvfølgelig skal du ikke bære alt garnet i hendene. (Sier alt med et smil og en munter tone)

Siden kunden har med handlenett og har begynt å brette det ut, regner jeg med at kunden ikke skal ha pose.

Kunden pakker garnet i pose, betaler og får kvitteringen.

Kunde: jeg pleier alltid å få en pose til garnet mitt... 

Før jeg får sagt noe så går ho bare. Hvordan skulle jeg vite det da? 😂 aldri sett dama før på de 4 årene jeg har jobba her heller 😂 i så fall hadde ho bare trengt å takke ja til pose 😅

• Liker 22
Skrevet
30 minutter siden, Cottonball skrev:

*SNIP*

Kunde: jeg pleier alltid å få en pose til garnet mitt... 

Før jeg får sagt noe så går ho bare. Hvordan skulle jeg vite det da? 😂 aldri sett dama før på de 4 årene jeg har jobba her heller 😂 i så fall hadde ho bare trengt å takke ja til pose 😅

men altså... mener hun at hun skal ha en pose oppi handlenettet sitt, til garnet? :P Er ikke poenget med handlenett borte da?! :daane: 

Anonymkode: a6878...2bb

• Liker 6
Skrevet

Hos meg har julestresset definitivt startet :bond: 

Det var eeeviglang kø i sted, jeg står alene, er ikke så mye jeg får gjort med det dessverre... Kommer en dame frem og spør etter luftputekonvolutter og jeg gir henne nøyaktig beskrivelse av hvor de er samtidig som jeg hjelper forrige kunde med å både finne en julegave og legge alle varene hennes i posen. Da går Luftputekonvoluttdama bare og på vei ut sier hun "ikke pokker om jeg gidder å gå å hente varene jeg trenger selv for så å måtte å stille meg BAKERST i den køen der!"

Neivel. Du får handle et annet sted da, vettu. Håper hun gikk på Meny og stelte seg i post-køen. Der var det enda lenger kø enn hos meg :)

Jeg har full forståelse for at det er kjipt å stå i kø. Men du kan ikke klage over køen når du selv er villig til å skape den unødig.............

Til neste jul skal jeg klone meg selv.

• Liker 19
Skrevet (endret)

Hvis luftputekonvolutt = konvolutt med bobleplast inni, kan du neste gang også henvise til bokhandelen. De har også sånne type konvolutter.

Skulle sende en gave til venninne stund siden, og i postkranken hadde de ikke store nok. Ble henvist til bokhandelen, og der hadde de jammen meg mer enn stor nok også. Men selvsagt, innen jeg var ferdig med å handle der, hadde køen i posten blitt 4-5 personer. Just my luck...:dry::rolleyes:  Og attpåtil kom gaven aldri frem. Umulig å vite hvorfor, og hadde selvsagt glemt å skrive avsenderadresse bak.

Endret av Devilheart
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

men altså... mener hun at hun skal ha en pose oppi handlenettet sitt, til garnet? :P Er ikke poenget med handlenett borte da?! :daane: 

Anonymkode: a6878...2bb

Jeg bruker ofte handlenett fordi det er mye behageligere og enklere å bære på, ved at man kan ta de opp på skuldra. Så man bruker ikke bare handlenett fordi man ikke trenger pose :)  Dersom det f.eks. hadde regna så hadde det jo vært greitt å ha en pose til å ha garnene oppi før man tar det i handlenettet, slik at garnet ikke blir vått. 

Men, når det er sagt, hadde det vært meg og tilfellet, så hadde jeg jo selvfølgelig sagt tydelig i fra om at jeg ønsket en pose!! Verre er det ikke :)

Skrevet

I dag hadde jeg en som klaget på at vi hadde for dårlig utvalg av sommersandaler. I desember måned...

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...