Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Øh. Selvfølgelig burde du ringt

Anonymkode: 643e7...46e

Med hva? Jeg hadde ikke telefon i kassen. Reglene var at mobiler blir lagt igjen på bakrommet. 

Anonymkode: 92671...4e4

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med hva? Jeg hadde ikke telefon i kassen. Reglene var at mobiler blir lagt igjen på bakrommet. 

Anonymkode: 92671...4e4

Be en av de i køen ringe da,herregud 

Anonymkode: 643e7...46e

• Liker 1
Skrevet

Blir stadig forundret over kunder som tror at dersom de er misfornøyd med noe og klager på det så er det selvsagt at det blir gjort noe med. Vi hadde en kunde som mente at kaffemaskinen ga for mye kaffe så koppen ble for full og lett å søle, det måtte vi fikse. Problemet med det er at alle andre kunder som har kommentert mengden er positive til det, ettersom koppen faktisk blir full. Men et par uker senere kommer da denne mannen tilbake og blir sur for at vi ikke har justert mengden for det hadde han jo sagt ifra om at vi måtte gjøre..........

• Liker 6
Skrevet

Kunde: hva er prisen på denne? *Gir meg produktet* 

Jeg: Den koster 100 kroner! :) 

Kunde: *mumler noe* jasså... skal ikke ha den..

*Jeg setter produktet på plass igjen*

Kunde: ja, det er bra du satt det på plass igjen!!! Jeg skulle jo ikke STJELE den eller noe. Kjempebra!!

Meg, forvirret: ja.. øh... lurte du på prisen på noe annet?

Kunde: sier bare at det er KJEMPEBRA at du satt DEN DER IGJEN, jeg ville bare vite prisen, bra du sikrer at jeg ikke skulle stjele den!!!!!!

Altså? :forvirra:

Anonymkode: 13ff0...9ca

• Liker 36
Skrevet
11 timer siden, Orbis skrev:

Blir stadig forundret over kunder som tror at dersom de er misfornøyd med noe og klager på det så er det selvsagt at det blir gjort noe med. Vi hadde en kunde som mente at kaffemaskinen ga for mye kaffe så koppen ble for full og lett å søle, det måtte vi fikse. Problemet med det er at alle andre kunder som har kommentert mengden er positive til det, ettersom koppen faktisk blir full. Men et par uker senere kommer da denne mannen tilbake og blir sur for at vi ikke har justert mengden for det hadde han jo sagt ifra om at vi måtte gjøre..........

Hvordan mente han at dere skulle ordne det uten å ha med seg kaffemaskinen? Magi?

• Liker 1
Skrevet

I dag var jeg på butikken, midt i ettermiddagsrushet, og rett foran meg i køen står en mann som har pakket inn hver eneste vare i en liten plastpose (ala fruktposer).

Spesielt :)

• Liker 9
Skrevet

i dag fikk jeg høre at vi må ansette flere menn i butikken fordi da ble det bedre utvalg til menn. At de fleste innkjøperne og de fleste i ledelsen er menn, det var visst ikke så relevant for ham. 

• Liker 9
Skrevet
13 hours ago, MalloryK said:

Hvordan mente han at dere skulle ordne det uten å ha med seg kaffemaskinen? Magi?

Regner med det var snakk om en kaffemaskin som sto i butikken som man kjøper en og en kopp fra og ikke hans personlige ;) 

• Liker 9
Skrevet
13 timer siden, Sugar&Spice skrev:

I dag var jeg på butikken, midt i ettermiddagsrushet, og rett foran meg i køen står en mann som har pakket inn hver eneste vare i en liten plastpose (ala fruktposer).

Jobber på kiwi og dette er nesten irriterende når folk gjør! Er ofte gamle damer som har en fruktpose rundt hver eneste vare, liksom 14 fruktposer med delfia, makrell i tomat osv.. og så skal de ha vanlig pose også :( blir sykt mye plastikk! 

Anonymkode: 3b661...5ba

• Liker 5
Gjest lykkebamsen
Skrevet
14 timer siden, Sugar&Spice skrev:

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på kiwi og dette er nesten irriterende når folk gjør! Er ofte gamle damer som har en fruktpose rundt hver eneste vare, liksom 14 fruktposer med delfia, makrell i tomat osv.. og så skal de ha vanlig pose også :( blir sykt mye plastikk! 

Er de redde for bakterier, de som gjør sånt, eller handler det bare om å beskytte varene mot innbilte støt og skader?

Skrevet
17 minutter siden, 17snart20 skrev:

Er de redde for bakterier, de som gjør sånt, eller handler det bare om å beskytte varene mot innbilte støt og skader?

aner ikke, men beskytte makrell i tomat mot støt og skader i en tynn plastpose? :P uansett så må jeg ta ut omtrent hver eneste vare fordi scanneren ikke greier å scanne gjennom poser/ eller det tar fryktelig lang tid å legge åpen blir at det går og det er det ikke tid for med ti meter lang kø

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, 17snart20 skrev:

Jeg tenker vel heller at de ser sitt snitt til å få med seg gratis plasposer, som de sikkert bruker om igjen hjemme.. 

• Liker 8
Skrevet
19 minutter siden, RødeDrage skrev:

Jeg tenker vel heller at de ser sitt snitt til å få med seg gratis plasposer, som de sikkert bruker om igjen hjemme.. 

Miljøsvin. :roll: Skal de brukes som hundeposer? Hva annet trenger man poser, og ikke bokser, til?

Jeg håper det kommer engangsnett (hullete fruktposer), og at butikkene tar en krone for hver av de posene også. :jepp: 

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Miljøsvin. :roll: Skal de brukes som hundeposer? Hva annet trenger man poser, og ikke bokser, til?

Jeg håper det kommer engangsnett (hullete fruktposer), og at butikkene tar en krone for hver av de posene også. :jepp: 

Min tidligere nabo, en eldre dame, brukte fruktposene som bossposer... Hun la dem alltid fra seg foran bossjakten, i stedet for å hive dem i sjakten. Så jeg fikk gleden av å se alt bosset hennes, og siden de posene jo er små, var det en daglig affære. 

Jeg har kjøpt egne tøy-fruktposer, altså hullete nett, og har brukt dem i åresvis. Jeg skjønner ikke hvorfor butikkene ikke har sånne til salgs også, og tar betalt for fruktposene. Merkelig at det er så mye fokus på vanlige bære-med-seg-varer-hjem-poser, men ikke fruktposene. Fruktposene er jo enda mer ubrukelige, de vanlige bæreposene kan man i det minste bruke flere ganger uten at de revner. 

Anonymkode: e765d...779

• Liker 8
Skrevet
På 19.11.2017 den 14.26, Sugar&Spice skrev:

Hahaha, klassisk! :daane:

Jeg blir ofte stoppet av kunder i matbutikken når jeg har pause og skal kjøpe lunsj eller drikke. "Unnskyld, hvor er den kondenserte melken?". Vet jeg svaret, så sender jeg dem i riktig retning, men hvis jeg ikke vet hvor det er så foreslår jeg alltid at de kan spørre en som jobber der. Da ser det som regel ut som om himmelen datt ned i hodet deres :fnise:  Min sorte uniform med bokhandellogo forveksles overraskende ofte med knallgrønn Kiwi-uniform eller Meny-skjorta :ler:  

Jeg er ofte en slik dum kunde, men det er fordi jeg ser veldig dårlig. Det er mange ganger jeg har spurt kunder om de jobber i butikken der jeg handler

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, MalloryK skrev:

Det er vel en kaffemaskin som står der innleggsforfatteren jobber, f.eks. på en bensinstasjon eller noe, der kunder forsyner seg med kaffe selv. Evt et annet sted som selger kaffe til folk i krus, f.eks. en kafé eller noe.

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 timer siden, Sugar&Spice skrev:

En gang jeg jobbet i Rimi for mange år siden, hadde vi en kunde som gjorde akkurat dette med alt han kjøpte. Han hadde åpenbart bakteriefobi, og var livredd for at varene hans skulle berøres av andre (meg i kassa f.eks.) eller komme i kontakt med det skitne kassabåndet og sånn. Hendene hans så helt grusomme ut, flaket og flasset fordi han vasket dem så ekstremt mye. Han kjøpte sinnsyke mengder Lano såpe og Klorin (jeg kalte han "såpe-mannen" i mitt eget hode).

Han pakket inn hver eneste vare i en eller flere sånne gjennomsiktige fruktposer. Dette var før scanning av varene ble vanlig, så vi slapp å pakke ut hver vare for å få slått den inn.

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

De posene er ikke akkurat sterile. Ville det ikke vært mer logisk av ham å selv bruke engangshansker på butikken, og heller tørke av makrell i tomat, kaffe og bananer med antibac når han kom hjem? 

Det må da være enklere og mer miljøvennlige måter å håndtere verminofobi på? :klo: Men nå fikk jeg i alle fall en forståelse for at det dreier seg om psykisk sykdom, så da skal jeg ikke kommentere om jeg ser noen gjøre det. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg var innom Meny og handlet inn dagligvarer i ettermiddag.  Det var ganske travelt, som er typisk for den butikken lørdag ettermiddag.  Mens han i kassa scannet varene mine spurte hun i kassa ovenfor om han hadde en penn, noe han hadde og han i kassa rakte den til meg spurte meg om jeg kunne gi den til kollegaen.  Jeg tok pennen og i det jeg skulle til å gi den til henne ble den røsket ut av hånda mi.

"Det er jeg som skal låne den. Herregud, så sløvt! Det går vel an å følge litt med?!"  smalt det fra dama som tok pennen, en annen kunde.  Hun hadde visst spurt hun i kassa om å låne en penn for å fylle ut en Lottokupong.  Den samtalen hadde ikke jeg fått med meg, noe som tydeligvis var veldig sløvt.  Hva feiler det folk?  Jeg ble skikkelig satt ut av hvor sint og aggressiv hun var mot meg. 

Endret av Christiane_W
  • Liker 45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...