Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Snadder skrev:

arrrrg. Kunder som ikke klarer forholde seg til stengetiden. Og etter man har lukket porter og ropt opp at vi stenger, så fortsetter de pokker meg å rusle rundt å ta seg goooood tid i 35 min etter vi stengte.

Har dere ikke lov å kaste dem ut? 

Anonymkode: 87074...8e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke lov å kaste dem ut? 

Nei desverre har vi ikke det så lenge de kom inn før stenging.. Det eneste vi kan gjøre er å oppfordre om å trekke mot kassen.. Men på en dag som i dag stod vi å nektet kunder adgang fra kl 16 med alle mulige innganger til butikken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Snadder skrev:

Nei desverre har vi ikke det så lenge de kom inn før stenging.. Det eneste vi kan gjøre er å oppfordre om å trekke mot kassen.. Men på en dag som i dag stod vi å nektet kunder adgang fra kl 16 med alle mulige innganger til butikken.

Helt tragisk hvor egoistiske folk er. Skal bare skal bare. Akkurat som om butikkpersonalet ikke har noe å dra hjem til.

• Liker 9
Skrevet

Å, husker en pinseaften hvor folk krøp under gitteret for å komme inn etter stengetid. Vi hadde til å begynne med bare tatt gitteret halvveis ned på grunn av kundene som ennå var i butikken, men det var uforståelig mange som syns at det var greit å komme inn og begynne handelen selv om vi skulle ha stengt for et kvarter siden. Vi tok til og med gitteret helt ned og tok det opp når kunder skulle ut, og da ventet de som sto ute bare til porten måtte opp og kastet seg inn. Siste kunde gikk ikke før 45 minutter etter stengetid... DA var jeg sint!

• Liker 15
Skrevet

Er det bare jeg som blir skikkelig irritert når telefonen til kunden ringer ? Spesielt når jeg står og forklarer noe eller forteller om en vare, så bare tar de telefonen uten å si noe til meg først. "ÅÅÅh, heeei, jaa, nei har ikke lest avisen i dag enda, ååh sier du det? Så spennende da. Og Gunnar da, har han det bra? Åh, jamen så hyggelig da!" Og der står jeg da, og venter. Føler meg som en dust som bare står der og venter. Og venter. Går litt bort for å ikke høre på samtalen, men får blikk fra kunden om at HALLO, du går ikke fra meg?? vi holdt på med noe her.

Ja, vi gjorde det. Helt til du var respektløs og tok telefonen. Skjønner jo at folk tar telefonen, kan jo være viktig, men når det IKKE er det, så si at du ringer opp da. Det er i disse situasjonene jeg føler meg mest verdiløs.

:lol:

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, missdior skrev:

Er det bare jeg som blir skikkelig irritert når telefonen til kunden ringer ? Spesielt når jeg står og forklarer noe eller forteller om en vare, så bare tar de telefonen uten å si noe til meg først. "ÅÅÅh, heeei, jaa, nei har ikke lest avisen i dag enda, ååh sier du det? Så spennende da. Og Gunnar da, har han det bra? Åh, jamen så hyggelig da!" Og der står jeg da, og venter. Føler meg som en dust som bare står der og venter. Og venter. Går litt bort for å ikke høre på samtalen, men får blikk fra kunden om at HALLO, du går ikke fra meg?? vi holdt på med noe her.

Ja, vi gjorde det. Helt til du var respektløs og tok telefonen. Skjønner jo at folk tar telefonen, kan jo være viktig, men når det IKKE er det, så si at du ringer opp da. Det er i disse situasjonene jeg føler meg mest verdiløs.

De har ingen respekt. Jeg pleier å overse kunder som står i telefonen eller så går jeg bort og hjelper neste kunde som står og venter, og dette er noe vi har fått beskjed om å gjøre av sjefen slik at alle gjør likt. De fleste kundene har fått med seg dette nå og skrur på lydløs eller tar telefonen og sier 'Ringer deg om 1 minutt, er i butikken'.

Litt oppdragelse må være lov ;) 

Anonymkode: 74395...bf2

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Meg: Vil du ha pose?
Kunde: Ja takk :-)
Kunden bak: Halloo, du spør ikke om hun vil ha pose, selvfølgelig vil hun ha pose.

Jeg hadde så lyst å forklare mr.drittkunde hvor mange ganger jeg har fått kjeft for å anta at noen vil ha pose, eller anta at de ikke vil ha det. Jeg MÅ spørre, men selv da er det ikke rett :cry3:

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 16
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunden bak: Halloo, du spør ikke om hun vil ha pose, selvfølgelig vil hun ha pose.

Jeg hadde så lyst å forklare mr.drittkunde hvor mange ganger jeg har fått kjeft for å anta at noen vil ha pose, eller anta at de ikke vil ha det. Jeg MÅ spørre, men selv da er det ikke rett :cry3:

Jeg er så dritt lei av det der, så jeg kjører full Kanye West smil (smil som går rett ned til rtesting bitch face) og forklarer høyt og tydelig at jeg faktisk MÅ spørre, fordi noen har med seg poser og jeg kan ikke vite hvem. Også stirrer jeg litt surt videre til de forhåpentligvis skjønte at det ikke var morsomt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjorde du ikke det? Du har lov å svare for deg selv om du jobber i butikk. 

Ser i grunn denne tendensen mye, at folk har "lyst til å si så mye". Bare si det! Man trenger ikke bruke skjellsord eller snakke stygt for å forklare kundene hvorfor de tar feil. Jeg står i alle fall ikke bare som en nikkedukke på jobb og tar i mot alt av kommentarer som kommer min vei.

Anonymkode: 1ae36...20d

• Liker 11
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

En gang for mange år siden da jeg selv var den dumme kunden:

Jeg var på Narvesen med en venninne,og så at det lå mange pakker med Fisherman's Friend like ved disken. Jeg syntes de så veldig små ut, kanskje det var smaksprøver, så jeg spurte: "Er de gratis?" Hun som står i kassa bare ser dumt på meg og svarer "Nei." Jeg kikker litt nærmere, og ser at halspastillene er i helt normal størrelse. (Ja, jeg har briller i dag :) )

AnonymBruker
Skrevet
Den 19. mai 2016 at 10.56, missdior skrev:

Jeg går jeg når kunden tar telefonen uten å unnskylde seg. Når under er ferdig i telefon kan vedkommende komme birt til meg igjen. Jeg har mye å gjøre å gidder ikke vente på at kunden skal snakke tull med venner i telefonen.

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb der det er viktig å informere om produktene og eventuelle tilbehør. Og dersom kundene snakker i telefonen bare begynner jeg å prate å forventer de sier vent til vedkommende :fnise: 

Anonymkode: 84597...371

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Hadde et fint par i dag. Kona snakket høyt i telefonen under hele seansen, jeg slår inn varer, mannen pakker, kona drar kortet og jeg spør mannen om de vil ha med kvittering. Han ser blankt på meg og peker på kona, som ikke en gang ser på meg eller slutter å snakke i telefonen. Jeg har ikke tenkt å avbryte henne, så de går sin vei. Har ikke gått to minutter engang før kona kommer inn, helt vill i blikket og lurer strengt på hvor jeg har gjort av kvitteringen hennes.

Heldigvis er jeg en gammel traver, så jeg hadde kvitteringen klar, men siden hun var så sur så sa jeg at jeg hadde kastet den.

Skrevet
Den 13. mai 2016 at 9.35, NumberSix skrev:

Jeg var på Kiwi for et par år siden, iført en rød genser, og da ble jeg spurt av en annen kunde om jeg jobbet der! :fnise: 

(For de som eventuelt ikke ser problemet; Kiwi har jo grusomme knallgrønne arbeidsklær.)

Mine sønn kunne gjort det... Han er fargeblind og ser ikke forskjell på rødt og grønt. 

• Liker 14
Gjest Bloodless
Skrevet (endret)
Den 14.5.2016 at 19.12, maipai skrev:

Hva er det med at noen kunder alltid skal TA PÅ de ansatte?! Ikke ta på meg! Ikke stryk meg på armen, ikke dult i meg, ikke dra i meg, bare ikke rør. Og bare fordi at jeg er en dame i 20-årene og du kunne vært faren min så er det ikke greit å kalle meg "lille venn" "jenta mi" "frøken" "snuppa" eller "søta"! Noen ganger hater jeg livet som jente i byggvarebransjen... :dry:

Ååhåhå du, den der får du overalt. Jobber selv i butikk og er så drita lei av gamlinger som skal ta på meg. Hender jeg går bak kassa og gjemmer meg når enkelte kommer inn i butikken. 

Hater forresten kunder som får panikk med en gang det er 2 stk. foran de i kø. Greit, kundene skal prioriteres, men har jeg en palle med frysevarer som står og tiner, så klarer du å vente i 30 sekunder på at kollegaen min blir ledig. 

Endret av Bloodless
Skrevet

Se og hør kunder..definitivt på lik linje med Rikstotokunder..

"HAR IKKE SE OG HØR KOMMET?????"

"Er det her det nyeste se og hør?????"

"HALOO jeg finner ikke se og hør...!!!!"

"Det er for dårlig at se og hør fortsatt ikke har kommet, dere må jo klare å få de ferdig til åpningstiden!!!!"

Ja, folk TROR faktisk at vi har et trykkeri på lageret og at det er vi som trykker de opp😁 Dessverre så er vi bare sist på ruten til bladsentralen...OG bladet står på nøyaktig samme hylle hveeeer eneste uke.... 

• Liker 24
Skrevet (endret)

Når folk kommer med store vogner, gjerne to stykker som handler sammen, spør jeg alltid om kunden skal ha poser med en gang (så h*n kan begynne å pakke, hint hint) Men neida, 9/10 ganger så står kunden bare og ser på meg/skjermen mens jeg scanner inn lenge etter de er ferdige med å legge på båndet. Irriterer meg noe jævlig! 

Virker som poser er det største problemet i verden for mange kunder. Husker en dame skulle kjøpe en plante som kosta 100 kr, og ville ha en pose på den. Da sa jeg at summen ble 101, og hun skjelte meg omtrent ut for hun mente posen skulle være gratis siden "planta var litt våt under" Endte med at hun ikke ville ha pose likevel og stormet ut.....

Men det verste jeg har opplevd må være med en kunde var en gang en dame kom og spurte om vi hadde en vare. Jeg jobber på matbutikk, en ganske liten en og, og varen hun spurte om er noe som vi aldri har hatt, og aldri kommer til å få. 

Meg: Nei, det har vi desverre ikke.

Hun: du sjekka jo ikke en gang

Meg: Nei, men jeg vet at vi ikke har det, vi har ikke sånne type varer på denne butikken. 

Hun: Herregud, så ræva service, er det mulig. Jævla rasshøl 

Meg: ............. 

Kan godt hende det var "dårlig service av meg" men jesus da

Endret av nutella
  • Liker 26
Gjest Raindrops
Skrevet

"Kan jeg spørre deg et spørsmål?"

Har alltid lyst til å svare "ja, men det er bare ett spørsmål pr. kunde, og du har nå brukt opp ditt. Velkommen tilbake i morgen."

AnonymBruker
Skrevet

Det var midt i julerushet ifjor at telefonen riktig i vår butikk (dagligvare) det var fra Norges Astma og Allergiforbund, de hadde fått en henvendelse fra en kunde som reagerte sterkt allergisk på julestjerne som vi solgte i butikken. Kunden hadde altså ringt Norges Astma og allergiforbund for å høre om ikke de kunne ringe oss og be oss slutte selge julestjerner i butikken. Altså, hallo?! Verden dreier seg ikke om bare deg kjære kunde, uansett hvor plagsom denne julestjerne allergien din er. Men det vi syntes var merkeligst var at Astma og allergiforbundet faktisk ringte oss og lurte sånn helt seriøst på om vi faktisk kunne fjerne alle julestjernene vi hadde i butikken og slutte å selge det.

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Kunde: Kan jeg ta ut 800 kroner? (Kl var 10 og vi hadde hatt mye uttak allerede)

Meg: Desverre, vi har hatt så mye uttak i alle kassene så vi må nesten vente til vi får inn litt mer. Beklager.

Kunde: *lener seg over kassen og kikker i kassesktinet* Jeg ser jo at du har 800,- der, hvertfall! 

Meg: Ja, men om en person kommer innom å kjøper en cola, og betaler med en 1000,- lapp må jeg kunne gi han igjen. 

Kunden marsjerte ut i sinne.

Altså hadde jeg hatt nok penger hadde jeg gledelig latt deg ta ut. Men når det er sagt er vi en matbutikk og ikke en minibank. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...