ajarRun Skrevet 30. november 2015 #8781 Skrevet 30. november 2015 "Har jeg vikeplikt for han der?" "Oi, han ville visst ikke over veien likevel" (når de kjører i femti mot dem og ikke gir noen indikasjon til å stoppe) 4
Populært innlegg Snadder Skrevet 30. november 2015 Populært innlegg #8782 Skrevet 30. november 2015 nr 1.På dagligvarebutikken jeg jobber har vi egne shop express kasser med utgang som åpner seg i det varene er betalt. Denne porten låser seg og begynner å hyle dersom noen bryter den opp.Kunde: Kommer gående i full fart uten varer mot Shop Express portenMeg: Unnskyld, dette er kun utgang for shop express kunder, porten åpner seg selv når kunden betaler.Kunde: Bryter opp porten og sier: Jeg går hvor faen jeg vil !Porten begynte å hyle og låste seg mens hun flirte og gikk sin vei.Nr 2Satt i kassa og plutselig sluttet kortterminalen og funke. Kunden i kassa begynte og skjelle meg ut og kalle meg en tilbakestående og tjukk i huet som ikke klarte å fikse det på 20 sekunder.Meg:Jeg reiste meg opp og spurte kunden : HVA får du ut av å stå her og skjelle meg ut? Gjør det dagen din bedre?Kunde: KA DU SA?Meg: Gjenntok akkurat det jeg saKunde: Jævla hore, så tok han varene sine å stillte seg i ei ny kø.Jeg restartet hele maskinen som tok 5 min siden den er dødstreg, og fortsatte arbeidsdagen min. 71
Populært innlegg altflyter Skrevet 1. desember 2015 Populært innlegg #8783 Skrevet 1. desember 2015 Kan godt hende jeg har skrevet om dette før, men dette var noe som skjedde da jeg jobbet i butikk.Gammel dame kommer innMeg: HeiHun: ...Meg: Kan jeg hjelpe deg med noe?Hun: Dagens ungdom! Da jeg var ung, jobbet jeg for å få mat på bordet! Dere unge i dag sitter bare hjemme og later dere og spiller spill på fjernsynet.Meg: ... (Hva faen vil du fram til?)Hun: Jeg skal love deg at det var tøffere da jeg var ung! Vi kunne ikke bare få og få sånn som dere unge kan. Kom dere i jobb sier jeg!Meg: *smiler, slår inn varene og sier prisen*Hun: Er ikke du litt ung til å jobbe her? 86
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #8784 Skrevet 1. desember 2015 nr 1.På dagligvarebutikken jeg jobber har vi egne shop express kasser med utgang som åpner seg i det varene er betalt. Denne porten låser seg og begynner å hyle dersom noen bryter den opp.Kunde: Kommer gående i full fart uten varer mot Shop Express portenMeg: Unnskyld, dette er kun utgang for shop express kunder, porten åpner seg selv når kunden betaler.Kunde: Bryter opp porten og sier: Jeg går hvor faen jeg vil !Porten begynte å hyle og låste seg mens hun flirte og gikk sin vei.Nr 2Satt i kassa og plutselig sluttet kortterminalen og funke. Kunden i kassa begynte og skjelle meg ut og kalle meg en tilbakestående og tjukk i huet som ikke klarte å fikse det på 20 sekunder.Meg:Jeg reiste meg opp og spurte kunden : HVA får du ut av å stå her og skjelle meg ut? Gjør det dagen din bedre?Kunde: KA DU SA?Meg: Gjenntok akkurat det jeg saKunde: Jævla hore, så tok han varene sine å stillte seg i ei ny kø.Jeg restartet hele maskinen som tok 5 min siden den er dødstreg, og fortsatte arbeidsdagen min.Takk! Endelig en som svarer! Jeg har lest gjennom mange sider nå og skjønner ikke hvorfor dere ikke svarer mer for dere? Vet at man ofte blir satt ut, men dersom man ikke blir det, er det lov å stå opp for seg selv. Ingen sjef kan kreve at dere finner dere i å bli skjelt ut og bannet til på jobb. Det går an å svare på en sånn måte som hun jeg siterte gjorde; avbryte servicen, og stille spørsmål ved hva kunden sier og vil frem til; eventuelt forklare at du ikke finner deg i å bli snakket til slik og at vedkommende bør omtale deg på en høflig måte. Anonymkode: f3ec7...013 46
Gjest Gjest_Friedland Skrevet 1. desember 2015 #8785 Skrevet 1. desember 2015 Jobbet for noen år siden i en butikk og hadde hjulpet kunden med å finne varen. I det vi går til kassa så velter kunden et stativ med brosjyrer som havner utover gulvet og kunden snur seg til meg og sier: plukk opp! og går selv videre. 12
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #8786 Skrevet 1. desember 2015 Jeg er så sykt lei av at kunder tror de bare kan få min oppmerksomhet når jeg står med en annen kunde i kassa! Stod å betjente en kunde i dag da jeg hører fra siden "UNNSKYLD?? UNNSKYYYYYLD"?. Jeg svarer som jeg pleier, nemlig at hun må vente litt, slik at jeg kan få bli ferdig med kunden som faktisk stod før henne i køen og som jeg holder på å hjelpe.Mens andre ansatte sier "Dèt kunne du jo bare spurt meg om tidligere. Trenger ikke stå og vente på tur for det.." som om jeg gjør noe teit om man ser den ansatte er opptatt med kunde ved kassa. Anonymkode: 4fa22...678 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 Populært innlegg #8787 Skrevet 1. desember 2015 Takk! Endelig en som svarer! Jeg har lest gjennom mange sider nå og skjønner ikke hvorfor dere ikke svarer mer for dere? Vet at man ofte blir satt ut, men dersom man ikke blir det, er det lov å stå opp for seg selv. Ingen sjef kan kreve at dere finner dere i å bli skjelt ut og bannet til på jobb. Det går an å svare på en sånn måte som hun jeg siterte gjorde; avbryte servicen, og stille spørsmål ved hva kunden sier og vil frem til; eventuelt forklare at du ikke finner deg i å bli snakket til slik og at vedkommende bør omtale deg på en høflig måte.Anonymkode: f3ec7...013Beste var forrige uke når en sur gamel tippe-dame skjelte meg ut til de grader fordi hun var for sen med å levere inn kupongen sin. Siden kunden kom etter fristen, kom kupongen automatisk på neste trekning, i stedet for den dagen og hun fikk det ikke inn at jeg kunne IKKE, uansett hva, gjøre noe med innleveringsfristen til norsk tipping. Hun kjeftet såpass at sjefen kom, og skrek også til sjefen akkurat hva hun mente om hvor elendige dumme fæle de ansatte var. Da svarte faktisk sjefen tilbake og sa at HUN var problemet og med den oppførselen der kunne hun bare droppe å noen sinne komme tilbake til vår butikk. Noen forlot butikken passe flau og kom å beklaget seg dagen etterpå. Hvem vant denSjefen<333333 Anonymkode: 08c4e...3ca 66
Flyvefisken Skrevet 1. desember 2015 #8788 Skrevet 1. desember 2015 Her om dagen hørte jeg at noe knuste i glassavdelingen. Det skjer hele tiden, så jeg tok med meg kost og feiebrett og gikk bort. Da jeg kom dit så jeg siste innspurt i noens sprint til andre siden av avdelingen - altså de som hadde knust glassene løp fra "åstedet", dro med seg masse glass overalt og trodde jeg ikke så det. Det var også kunder med barnevogner og what not som insisterte på å kjøre over det knuste glasset før jeg fikk komme frem for å rydde. Hvorfor? Du må ikke betale for det du knuser, men et "unnskyld", eller at du står og passer på at andre ikke går oppi det er koselig. 38
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #8789 Skrevet 1. desember 2015 Disse kundene er ikke dumme, og de plager meg ikke, men de snakker før de tenker - og det er mange av dem.Jeg *tar imot varen fra kunden og scanner den*: Er dette en gave?Kunde: Ja, en julegave.Jeg: Da får du med en byttelapp for sikkerhets skyld. *skriver ut byttelapp og fester på varen* Vil du ha den pakket inn?Kunde *i vill panikk mens de tar fra meg varen*: Neinei! Du må ikke legge kvitteringen inni! Den må jeg ha! De kan jo ikke få se hva det koster!Kjære kunde, for det første står vi jo akkurat nå her og snakker om byttelapp - for det andre har du ikke betalt enda, og det pleier å være poenget med en kvittering at den kommer ut ETTER at du har betalt...som bevis på, ja nettopp, at du HAR betalt. Anonymkode: a12c7...3f3 43
Claudia Skrevet 1. desember 2015 #8790 Skrevet 1. desember 2015 Sto bak en dame i køen på rema i går som skulle handle inn til hele helgen og litt til. Hun virkelig lesset/kastet på varene på båndet og fikk rivd ned tyggegummi som havnet blant hennes varer... Da var helvete i gang for å si det pent!Kjefta ned hun i kassen om hvorfor i all verden tyggegummi skulle være plassert så dumt og om hun ikke skulle lette på ræva si å rydde opp? Stakkars jenta gikk rundt å plukker opp de 6-7 pakkene som hadde falt ned, litt forfjamset.Hun fortsetter å scanne inn varene så ringer telefonen til denne kunden. Står der å prater med venninnen sin om bikkjer, strikking og hvor dårlig kundeservice det er på rema. Kassadama blir ferdig med å scanne inn alt uten at kunden drar fram kort eller penger, fortsetter å prate i telefonen. Hun sier summen en gang til uten respons, prøver pent igjen å sier unnskyld. Fikk ett hysj tilbake!Så spurte kassadama om hun kunne flytte seg litt så hun fikk ekspedert meg til hun var ferdig med å prate i telefonen og klar til å betale! Å hun dama klikker, legger på telefonen å hvordan folkeskikk hun hadde som avbrøt folk i telefonen, jobben hennes var kun å scanne varer og ta i mot penger! Hvor vanskelig kunne det være å sitte bak der å holde kjeft å gjøre jobben sin. Men var sikkert derfor hun satt der, ubrukelig til en ordentlig jobb!Stakkars jenta er helt sjokkert, nesten så hun sitter med tårer i øynene! At folk kan oppføre seg så fælt mot noen, helt utrolig! Noen mennesker er bare så utrolig navlebeskuende og jævlige. Makan til oppførsel ! 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #8791 Skrevet 1. desember 2015 Noen mennesker er bare så utrolig navlebeskuende og jævlige. Makan til oppførsel !Åhh jaa Har etter hvert lært meg å si UNNSKYLD i en passe høy, småsur og veldig konkret tone når kunder plutselig blir døv mens de skal oppsummere halve livshistorien sin til naboen til søsteren sin venninne som de ikke har sett på 10 år... Pleier å funke Anonymkode: 08c4e...3ca 5
Snadder Skrevet 1. desember 2015 #8792 Skrevet 1. desember 2015 Takk! Endelig en som svarer! Jeg har lest gjennom mange sider nå og skjønner ikke hvorfor dere ikke svarer mer for dere? Vet at man ofte blir satt ut, men dersom man ikke blir det, er det lov å stå opp for seg selv. Ingen sjef kan kreve at dere finner dere i å bli skjelt ut og bannet til på jobb. Det går an å svare på en sånn måte som hun jeg siterte gjorde; avbryte servicen, og stille spørsmål ved hva kunden sier og vil frem til; eventuelt forklare at du ikke finner deg i å bli snakket til slik og at vedkommende bør omtale deg på en høflig måte.Anonymkode: f3ec7...013Jeg er veldig opptatt av at jeg ikke er en søppelbøtte for kundene. Man skal ikke sitte å ta i mot all slags dritt fra folk! 10
Sirah Skrevet 1. desember 2015 #8793 Skrevet 1. desember 2015 Jeg svarte også for meg når jeg jobbet i butikk. Men IKKE før kunden virkelig hadde tråkket over streken! I alle tilfellene hvor jeg svarte på meg fikk jeg beskjed at sjefen om at det var fullstendig innafor og at jeg ikke skulle la noen behandle meg som søppel. Jobbet tett på sjefen så han fikk det som regel med seg. I noen tilfeller gikk han også inn å forsvarte meg før jeg rakk å gjøre det selv. Kunden har virkelig ikke alltid rett. 11
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #8794 Skrevet 1. desember 2015 Jeg er veldig opptatt av at jeg ikke er en søppelbøtte for kundene. Man skal ikke sitte å ta i mot all slags dritt fra folk! Ja, jeg også. Man hadde aldri snakket slik til en kollega i SIN jobb, eller til en businessmann på børsen, hvorfor er det greit på Rema, og hvorfor er det forventet at de ikke skal reagere? Jeg er så glad for at jeg jobber et lite sted hvor alle tar hånd om hverandre, og dersom en av mine kolleger blir skjelt ut, trer en annen til og setter kunden på plass. Det er fullstendig akseptert hos oss, for vet du hva, kjære kunde? Jobben min er å selge deg noe, ta imot pengene, kanskje fortelle hvordan du bruker det du kjøpte, og ønske deg en god dag. Jobben min er IKKE å bestemme priser, tilbud, kampanjer og salg, og den er heller ikke å være din dørmatte. Folk må slutte å tåle å være dørmatter. "Lille meg på 19 mot store voksne mannen", ja nettopp, store voksne mannen bør vite bedre en å spy ut på en flittig student som jobber i tillegg til å studere. BLIR SÅ SINT. Anonymkode: f3ec7...013 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 Populært innlegg #8795 Skrevet 1. desember 2015 hjalp en mann i 70-årene med forskjellige varer og plutselig utbryter han "jeg vil ha deg med meg hjem!" jeg blir helt satt ut og sier "unnskyld meg?" han fortsetter med at "jeg vil ha deg med hjem og gjøre skitne ting med deg. du skal gjøre som jeg sier og du skal være deilig for meg." osv. jeg utbryter at "nei vet du hva!! du kan se å komme deg ut og aldri, aldri prat sånn til noen på min alder igjen!" og gikk min vei. ble innkalt til medarbeidersamtale med sjefen som mente at "litt må du tål!" konfliktsky sjef som gjør aaalt for å please kundene... Anonymkode: 9b4c6...d98 64
Populært innlegg Sirah Skrevet 1. desember 2015 Populært innlegg #8796 Skrevet 1. desember 2015 hjalp en mann i 70-årene med forskjellige varer og plutselig utbryter han "jeg vil ha deg med meg hjem!" jeg blir helt satt ut og sier "unnskyld meg?" han fortsetter med at "jeg vil ha deg med hjem og gjøre skitne ting med deg. du skal gjøre som jeg sier og du skal være deilig for meg." osv. jeg utbryter at "nei vet du hva!! du kan se å komme deg ut og aldri, aldri prat sånn til noen på min alder igjen!" og gikk min vei. ble innkalt til medarbeidersamtale med sjefen som mente at "litt må du tål!" konfliktsky sjef som gjør aaalt for å please kundene...Anonymkode: 9b4c6...d98Nei, slikt må du IKKE tåle! Makan til oppførsel! 68
dillyduzit Skrevet 2. desember 2015 #8797 Skrevet 2. desember 2015 Jeg tror, som flere sier at disse kundene kan si hva som helst, så lenge det ikke er buisnessmenn, eller deres egne kollegaer, men folk på rema 1000, på vanlige butikkjobber så er det greit. Dessverre tror jeg ikke disse vet at vi kan a) kaste dem ut av butikken, b) ringe på vekter eller c) svare tilbake på samme tone. Men fordi vi er lært opp til at "ikke provoser kunden, ikke mist kunden bla bla bla" så holder vi bare kjeft, og lar oss stresse med. - Ellers fra i går: Kunde: Så denne serien koster 499? Meg: Nei, denne serien koster FRA 499,- Kunde: Så hele serien 499? Meg: Nei, altså, fra 499,- Kunde: Ja, så hele serien 499? Meg: Igjen, nei, en del koster 499, så kommer det andre priser. Det er FRA (la trykk på fra) 499,- Kunde repeter x2. Det hele endte med; Meg; Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. 20
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #8798 Skrevet 2. desember 2015 hjalp en mann i 70-årene med forskjellige varer og plutselig utbryter han "jeg vil ha deg med meg hjem!" jeg blir helt satt ut og sier "unnskyld meg?" han fortsetter med at "jeg vil ha deg med hjem og gjøre skitne ting med deg. du skal gjøre som jeg sier og du skal være deilig for meg." osv. jeg utbryter at "nei vet du hva!! du kan se å komme deg ut og aldri, aldri prat sånn til noen på min alder igjen!" og gikk min vei. ble innkalt til medarbeidersamtale med sjefen som mente at "litt må du tål!" konfliktsky sjef som gjør aaalt for å please kundene...Anonymkode: 9b4c6...d98NEI! Sånn skal man ikke tåle!!Jeg forstår virkelig ikke meg på godt voksne menn som kommer med sånne kommentarer til meg som sikkert er 30år yngre enn dem. Kunde: Er det denne som er på tilbud?Meg: Ja, det er det.Kunde: Er du på tilbud også hehehhe?Kunde: Hvorfor er det ikke tilbud på jenter i denne butikken også? Jenter og gode tilbud er det jeg liker.Kunde: Du har ikke lyst å bære varene hjem for meg da, og mer kanskje? **mens han tar tak i hånden min, som bare skulle ta i mot penger** Anonymkode: 08c4e...3ca 26
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #8799 Skrevet 2. desember 2015 hjalp en mann i 70-årene med forskjellige varer og plutselig utbryter han "jeg vil ha deg med meg hjem!" jeg blir helt satt ut og sier "unnskyld meg?" han fortsetter med at "jeg vil ha deg med hjem og gjøre skitne ting med deg. du skal gjøre som jeg sier og du skal være deilig for meg." osv. jeg utbryter at "nei vet du hva!! du kan se å komme deg ut og aldri, aldri prat sånn til noen på min alder igjen!" og gikk min vei. ble innkalt til medarbeidersamtale med sjefen som mente at "litt må du tål!" konfliktsky sjef som gjør aaalt for å please kundene...Anonymkode: 9b4c6...d98Ooog der har man neste problem; tørre å svare sjefen også, hvis han er en idiot, slik din sjef er. Nei, du skal ikke tåle å bli seksuelt trakkasert. Det stod ikke i kontrakten din at du skal tåle å bli det, verken trakkasert, mobbet eller nedverdiget, så nei, du skal ikke tåle noen sånne ting, og hvis han virkelig forventer det, så er du desverre nødt til å ta dette videre "høyere opp". Da får nok pipa en annen tone. Anonymkode: f3ec7...013 31
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #8800 Skrevet 2. desember 2015 I dag var det jeg som var den dumme kunden Skulle på trening etter jobb og trengte ny tights, så jeg tenkte st jeg skulle titte i butikken først og se om jeg fant noe. Til slutt finner jeg en jeg syntes var fin og tar med størrelsen min (small) inn på prøverommet. Noen ganger er til og med small for stort for meg, så når denne da var alt for stram og liten syntes jeg det var litt rart. Medium hadde de ikke inne, men fant en large, og den passet. Går til kassen for å betale, og sier at disse var da veldig små instørrelsene, måtte ha den i large. Så svarer hun at det var jo ikke rart, for jeg hadde fått med meg en junior tights, strø 12-14 år men jaja, den passet jo og jeg syntes den var fin, men blir nok den eneste på treningssenteret med den tightsen 😂... Anonymkode: 65d4a...fee 48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå