Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakker om stengetid! I min tid i kundeservicehelvete ble jeg sittende kl 2330 (!) på en onsdag med en kunde på telefonen og diskutere. Vi begynte samtaler kl 2259 (vi stengte sjappa kl 2300) og det var ikke mååååte på hvor mange problemer hun hadde så det tok lang tid. På slutten spurte hun meg om jeg kunne gå gjennom fakturaen med henne for hun forsto ikke alt på den. Bussen min var gått for lengst, så jeg tenkte jeg likegreit kunne sitte der med henne til neste kom.

Så klokka var 2330 på en vanlig onsdag, og bygget var tømt for folk. Det var bare meg igjen. Og damen på telefomen hadde selvfølgelig noe tull på fakturaen som regnskapsavdelingen måtte ordne opp i. Og de ville hun snakke med PRONTO. Det var helt umulig for henne å forstå at det ikke var noen tilgjengelig på regnskapsavdelingen allurat da! Hun skapte seg og klaget uten like, jeg "nektet henne å snakke med de på økonomi for å være vrang".

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg: den neglelakken var veldig fin!

Kunde: skjerp deg!

:fnise: skulle visst ikke prøvd meg på å gi komplimenter

Anonymous poster hash: 1ebb7...49c

• Liker 21
Skrevet

Telefonsamtale i dag:

"<bedrift> du snakker med Christiane."

"Jeg kjøpte en oppvaskmaskin hos dere for noen år siden og nå er det noe galt med den. Den må repareres.  Jeg trenger en kopi av kvitteringen. Jeg regner med dere kan finne meg i systemet deres?"

"Husker du når du kjøpte den?  Vi har ikke noe elektronisk kunderegister, så jeg må lete i gamle ordrepermer for å finne ordren din."

"Det er noen år siden. Kan du ikke bare søke på navnet mitt? Jeg heter Per Pettersen."

"Som sagt har vi ikke et elektronisk kunderegister.  Vi har en perm for hver måned med ordre, jeg må ha litt mer spesifikt tidspunkt enn at det var for noen år siden for å finne ut av det."

"Det er noen år siden sier jeg jo."

"Jeg har fått med meg det. Men jeg har ikke mulighet til å lete gjennom alle ordrepermene for de siste årene for å finne din ordre.  Jeg må i det minste vite i hvilket år du handlet."

"Makan! Dette er skikkelig dårlig service."

På dette tidspunktet var tålmodigheten i ferd med å ta slutt, så jeg tok en litt strengere tone. "Det er faktisk ditt ansvar å ta vare på kvitteringen.  Om du ikke kan gi meg mer spesifikke opplysninger enn navnet ditt og at du handlet for 'noen år siden' kan jeg ikke hjelpe deg."

"Dette er for dårlig..." *klikk*

• Liker 11
Skrevet

Akkurat dette synes jeg er merkelig! Hvor jeg kommer fra er panten simpelthen "innbakt" i totalprisen. Altså en 11/2 cola koster bare 30 og ikke 28 + pant..

Anonymous poster hash: 1ef76...dbe

Hæ, hvor kommer du fra? En liten bygd eller et annet land? For jeg har aldri sett at panten er bakt inn i prisen på prislappen i vanlige matbutikker i Norge.. 

Anonymous poster hash: a5d44...a73

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner jo at "alle" vet det, for slik har det vel vært i alle år her? Men det er nesten 20 år siden jeg kom først til Norge og fremdeles den dag i dag husker jeg hvor rart jeg syntes akkurat dette var! Det var faktisk det allerførste jeg la merke til den første gangen jeg handlet i Norge! :fnise:

Anonymous poster hash: 1ef76...dbe

Det er jo ikke så rart hvis du egentlig tenker over det. Den krona eller de 2,5 kronene er jo ikke prisen på brusen, så det ville vært rart å tatt det med. Dette er penger som butikken "låner" av deg og som du får tilbake den dagen du velger å levere tilbake flasken for gjenvinning.

• Liker 2
Skrevet

Apropos kunder som ringer over stengetid! Jeg jobber fremdeles på kundeservice for pizzasjappe, og HER er det mange som ringer litt over stengetid. Jeg sitter her en halvtime etter stengetid, siden alt skal være levert før jeg drar hjem. Mange forstår dette, men ikke alle!!!

Ofte så ringer de gjerne da et minutt over stengetid og vil bestille pizza. Jeg svarer at vi dessverre er stengt, men åpner igjen kl x i morgen.

"Kan du ikke gjøre et unntak for meg?"

"Nei, beklager, de som jobber på kjøkkenet har gått hjem nå."

"Er du heeeeelt sikker?"

"Ja...?"

"Kom igjen a!"

Jeg har såå lyst til å svare "jeg har dessverre ingen mulighet til å dra frem en ooma loompa fra rævva mi, som kan lage pizza og levere den til deg etter stengetid!" men biter meg i det hver gang.....

"Hei, skulle gjerne bestilt litt mat!"

"Hei! Beklager, vi stengte for fem minutter siden."

"HVORFOR SVARER DU PÅ TELEFONEN DA?"

Sorry for at jeg eksisterer...... :lete:

Men.... Hvorfor svarer du på tlf?  :klo:  nå er det kanskje jeg som er dum  :fnise:  men jeg jobber på sentralbord for et kjøpesenter, og når senteret stenger skrur vi av tlf.

Anonymous poster hash: a1826...0b2

• Liker 4
Skrevet

Men.... Hvorfor svarer du på tlf?  :klo:  nå er det kanskje jeg som er dum  :fnise:  men jeg jobber på sentralbord for et kjøpesenter, og når senteret stenger skrur vi av tlf.

Ser for meg at det er for at kundene som enda venter på sine leveringer skal kunne kontakte hvis det ble noe trøbbel, kanskje? Ikke vet jeg, bare gjetter.

Anonymous poster hash: a0ddf...47f

• Liker 9
Skrevet

Men.... Hvorfor svarer du på tlf? :klo: nå er det kanskje jeg som er dum :fnise: men jeg jobber på sentralbord for et kjøpesenter, og når senteret stenger skrur vi av tlf.

Fordi jeg må sitte på telefon til alle bestillingene er levert. :)

• Liker 4
Skrevet

Frekke, gamle kjerringskrømt er det verste jeg veit!

På lørdag hadde vi et prakteksemplar innom. Dessverre satt jeg på bakrommet og tok lunsj, mens den uheldige ekstrahjelpen vår ble nødt til å takle uvesenet. Hadde jeg vært ute i butikken og bevitnet dette hadde nok pipa fått en annen lyd, for MAKAN til oppførsel..  fikk det hele bare fortalt etterpå.

Kunde: *kommer fra et eller annet Vel i bygda og skulle ha blomster til utlodning, så gjerne noe som ikke var så dyrt*

Kollega: Disse her har vi tilbud på til *pris*.

Kunde: Nei fysj, de er så stygge også står de så kort.

Kollega: Hva med de her da?

Kunde: SER DET UT SOM OM JEG LIKER ORANGE??

Kollega: *oppgitt* Vel, eh... Disse da?

*fram og tilbake om forskjellige varer, og finner til slutt noe - går så til kassen*

Kunde: *slår i disken(!)* JEG SKAL IKKE BETALE FOR POSER BARE SÅ DET ER KLART!! Jeg har vært kunde her i årevis og handlet SÅ mye av dere!!!

Kollega: *helt fortumlet og vet ikke helt hva hun skal svare*

Kunde: Ja, hva blir summen??

Kollega: *finner kalkulator for å regne sammen før det blir slått inn*

Kunde: Akkurat ja, kalkulator. Dere lærer vel ikke hoderegning på skolen i dag. Det blir 250 kr.

Kollega: *oppgitt* Nei, det blir faktisk 359 kr.

Kunde: Jaha, da har vel jeg regnet feil da!

Kollegaen min tar betaling, og smiler og sier hade (tiltross for megge-oppførsel til kunde), Kunden bare går uten å si noe som helst. 

Det kokte skikkelig i meg når hun fortalte dette til meg. Skulle ønske jeg hadde fått det med meg så jeg kunne leksa opp kvinnemennesket.  :scorpis:  Snakker jo ikke slik til folk.

• Liker 22
Skrevet

I min tid på bensinstasjon:

Stamkunde: Skal ha en avis

Jeg : Hvilken da?

SK: Avisen min, den jeg alltid kjøper

Jeg: Men hvilken er det?

SK: Herregud, jeg kommer jo her hver søndag! Du vet vel hvilken avis som er min!

Jeg: (gjør meg dum med vilje) Aftenposten?

SK: Veeeet du ikke hvilken avis jeg skal ha? Min avis! Jeg kommer hit hver søndag!

Jeg visste det egentlig da. Han var der tross alt hver bidige søndag, til samme klokkeslett. Men spesielt å forlange at jeg som så mange kunder hver dag skulle huske på akkurat hvilken avis. Han hadde spart seg selv litt tid om han hadde sagt "skal ha VG" til å begynne med.

Anonymous poster hash: fd4a1...a0a
  • Liker 7
Skrevet

I min tid på bensinstasjon:

Stamkunde: Skal ha en avis

Jeg : Hvilken da?

SK: Avisen min, den jeg alltid kjøper

Jeg: Men hvilken er det?

SK: Herregud, jeg kommer jo her hver søndag! Du vet vel hvilken avis som er min!

Jeg: (gjør meg dum med vilje) Aftenposten?

SK: Veeeet du ikke hvilken avis jeg skal ha? Min avis! Jeg kommer hit hver søndag!

Jeg visste det egentlig da. Han var der tross alt hver bidige søndag, til samme klokkeslett. Men spesielt å forlange at jeg som så mange kunder hver dag skulle huske på akkurat hvilken avis. Han hadde spart seg selv litt tid om han hadde sagt "skal ha VG" til å begynne med.

Anonymous poster hash: fd4a1...a0a

De kundene.... åh!!

:rasende:

Kunde: Tar du med tobakken min?

Kunde: Husker du ikke meg? Jeg var her jo i går? 

*i tippekassen *

Meg: Hva vil du ha?

Kunde: Det vanlige, det samme som jeg alltid tipper. 

Her finnes det mange eksempler. Kjære kunde, jeg kan ikke huske alle. Jeg har flere hundre kunder gjennom kassen min hver dag  :sarkasme:

Anonymous poster hash: 50b78...caf

• Liker 3
Skrevet

Jeg har rundt 100 kunder om dagen, og jeg husker alle sammen :) kan også huske kunder som var innom uken før eller måneden før.

Anonymous poster hash: 4eb62...b52

• Liker 2
Skrevet

Jeg har rundt 100 kunder om dagen, og jeg husker alle sammen :) kan også huske kunder som var innom uken før eller måneden før.

Vi andre dødelige husker derimot ikke kunder en måned tilbake.

• Liker 23
Skrevet

Jobber du på bunnpris?  For der fikk jeg den beste servicen jeg noen gang har fått.  Var og handlet i og han i kassen var en av de mest effektive til å skanne varer som jeg noen gang har opplevd.  Og det gjorde han samtidig som han holdt blikkontakt med kunden og småpratet med dem.  Da jeg kom tilbake til kontoret oppdaget jeg at jeg hadde mistet adgangskortet mitt, så jeg gikk tilbake neste dag for å spørre om de kanskje hadde funnet det.  Det var samme fyr i kassen, men ettersom det var et par kunder der, så stilte jeg meg bare opp litt til siden for å vente.  Han anerkjente straks at han hadde sett meg, og da han var ferdig med kunden snudde han seg mot meg med kortet mitt i hånden og lurte på om jeg kanskje hadde mistet det, før jeg fikk sagt noe som helst.  Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg handlet der oftere, for servicen ha gav lyste opp hele dagen min.  Da jeg jobbet i butikk husket jeg ikke en gang kundene som hadde handlet der 10 minutter tidligere engang.

• Liker 9
Skrevet

Jobber du på bunnpris?  For der fikk jeg den beste servicen jeg noen gang har fått.  Var og handlet i og han i kassen var en av de mest effektive til å skanne varer som jeg noen gang har opplevd.  Og det gjorde han samtidig som han holdt blikkontakt med kunden og småpratet med dem.  Da jeg kom tilbake til kontoret oppdaget jeg at jeg hadde mistet adgangskortet mitt, så jeg gikk tilbake neste dag for å spørre om de kanskje hadde funnet det.  Det var samme fyr i kassen, men ettersom det var et par kunder der, så stilte jeg meg bare opp litt til siden for å vente.  Han anerkjente straks at han hadde sett meg, og da han var ferdig med kunden snudde han seg mot meg med kortet mitt i hånden og lurte på om jeg kanskje hadde mistet det, før jeg fikk sagt noe som helst.  Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg handlet der oftere, for servicen ha gav lyste opp hele dagen min.  Da jeg jobbet i butikk husket jeg ikke en gang kundene som hadde handlet der 10 minutter tidligere engang.

Send en mail til butikken, han fortjener å få tilbakemeldingen (og at sjefen får den) :)

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

• Liker 21
Skrevet

Det er jo ikke så rart hvis du egentlig tenker over det. Den krona eller de 2,5 kronene er jo ikke prisen på brusen, så det ville vært rart å tatt det med. Dette er penger som butikken "låner" av deg og som du får tilbake den dagen du velger å levere tilbake flasken for gjenvinning.

Helt uenig. Du kjøper jo faktisk flaska og selger den tilbake etterpå. Eller du velger å beholde den, det har ikke butikken noe med. Dessuten kan du ikke velge å kjøpe innholdet uten emballasje, og dermed er prisen misvisende. Eller har du noen gang sett noen komme med egen emballasje som de heller brusen i så de skal slippe å betale "panten"? Er det i det hele tatt lov?

Skrevet

Er det i det hele tatt lov?

Tviler. Men du kan jo gjøre det ved panteautomaten og pante flaska med en gang da!

Anonymous poster hash: 6d147...991

• Liker 1
Skrevet

Blir så irritert når kunder står og nærmest hvisker til deg! Ig så sier jeg høffelig "unnskyld, hørte deg ikke" så hvisker de/snakker utydelig, og jeg blir ikke noe klokere.. Og kunden bare blir irritert når jeg spør. Forvokste drittunger kalles det.

Anonymous poster hash: e2ac8...f66

• Liker 3
Skrevet

På bensinstasjon:

"Kan du fylle opp tanken på den røde bilen der?"

"Nei dessverre har jeg ikke mulighet til det, siden det et flere kunder her inne."

"For en sørvis!! Da burde dere vært flere folk på jobb!!"

"Jeg beklager."

"Ja det burde du!!" -så gikk han ut å fyllte selv 😜

En annen:

"Har dere syltetøy her?"

"Nei men de har på Joker-butikken rett over veien."

"Nei da kan det være det samme!! Joker er så dyrt!!"

Som om det er så mye billigere på bensinstasjon...

Anonymous poster hash: f1a28...93a

• Liker 11
Skrevet

Jeg: den neglelakken var veldig fin!

Kunde: skjerp deg!

:fnise: skulle visst ikke prøvd meg på å gi komplimenter

Elsker de der, altså.

Husker en gang jeg komplimenterte hårfargen til en kunde. Jeg jobbet i klesbutikk.

"JEG KJØPER IKKE NOE MER BARE FORDI DU ER HYGGELIG, ALTSÅ"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...