Gjest Dwight Skrevet 15. september 2015 #8401 Skrevet 15. september 2015 Versjon 1: "Hallo, har dere XY tights" Versjon 2: "Hallo, har dere toex tights" Versjon 3: "kryss tights" Versjon 4: "Twoexex tights" Versjon 5: "Fjortis tights" Versjon 6: "Strømpebukse tights" Versjon 7: "tvøtim-eyuu tights" Jeg har sluttet å rette på dem.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8402 Skrevet 16. september 2015 Versjon 1: "Hallo, har dere XY tights" Versjon 2: "Hallo, har dere toex tights" Versjon 3: "kryss tights" Versjon 4: "Twoexex tights" Versjon 5: "Fjortis tights" Versjon 6: "Strømpebukse tights" Versjon 7: "tvøtim-eyuu tights" Jeg har sluttet å rette på dem. Kjenner meg igjen i dette. Til slutt bare slutter du å bry deg... Anonymous poster hash: 50b78...caf 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8403 Skrevet 16. september 2015 Versjon 1: "Hallo, har dere XY tights" Versjon 2: "Hallo, har dere toex tights" Versjon 3: "kryss tights" Versjon 4: "Twoexex tights" Versjon 5: "Fjortis tights" Versjon 6: "Strømpebukse tights" Versjon 7: "tvøtim-eyuu tights" Jeg har sluttet å rette på dem. Hva er det riktige navnet på merket? De fleste jeg kjenner kaller det to-eks-u, altså det som står på tightsen. Men jeg har nylig lært at det heter "two times you". Anonymous poster hash: 5e4f7...49e 3
Gjest Dwight Skrevet 16. september 2015 #8404 Skrevet 16. september 2015 Hva er det riktige navnet på merket? De fleste jeg kjenner kaller det to-eks-u, altså det som står på tightsen. Men jeg har nylig lært at det heter "two times you". Anonymous poster hash: 5e4f7...49e Det skrives 2XU, uttales two-times-you
MarenogAron Skrevet 16. september 2015 #8405 Skrevet 16. september 2015 (endret) Det skrives 2XU, uttales two-times-you Da lærte jeg noe nytt i dag og 😉 Har alltid sagt "to ex u" jeg.. 😮 (Edit: skriveleif) Endret 16. september 2015 av MarenogAron 6
Gjest Dwight Skrevet 16. september 2015 #8406 Skrevet 16. september 2015 Dema lærte jeg noe nytt i dag og 😉 Har alltid sagt "to ex u" jeg.. 😮 Du altså Men, det er jo ikke så uvanlig. Er jo bare å se hvordan folk uttaler nike, adidas, levi's osv
Minya Skrevet 16. september 2015 #8407 Skrevet 16. september 2015 Du altså Men, det er jo ikke så uvanlig. Er jo bare å se hvordan folk uttaler nike, adidas, levi's osv Eller noe så enkelt som juice Det heter JUUUUS for faen, ikke dzjus på overdrevet wannabe-engelsk. 5
Gjest Dwight Skrevet 16. september 2015 #8408 Skrevet 16. september 2015 Eller noe så enkelt som juice Det heter JUUUUS for faen, ikke dzjus på overdrevet wannabe-engelsk. "All I want for christmas is tjou" Blir bare dumt når alle skal krangle om det
Minya Skrevet 16. september 2015 #8409 Skrevet 16. september 2015 "All I want for christmas is tjou" Blir bare dumt når alle skal krangle om det Jobbet et par år på Oslos "beste vestkant", Vinderen, verdens navle. Det var mye pretensiøse nyrike trofékoner i kategorien "Vet du ikke hvem jeg er?!" som hadde en hang til å prøve å uttale det aller meste på bedriten, pretensiøs engelsk. Selv biffkjøtt ble beeeeeeeefkjøtt. XD For meg med over gjennomsnittet god engelskunnskap, ble det mye knising, fnising og panneklasking i perioder. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8410 Skrevet 16. september 2015 "Da blir det 30 kroner :)" "HVA. Det står at flasken koster 29 der borte!" "29 + pant står det. :)" "...... *lang stillhet*.... øøøh... jahaaa? ..... NEI DA FÅR DET VEL BARE BLI SÅNN DA" *huff og stønn* altså. du må da ha fått med deg innen nå at FLASKEPRISEN OPPGIS MED PRIS + PANT!!!! D: har du bodd under en stein i hele ditt liv?Anonymous poster hash: a0ddf...47f Akkurat dette synes jeg er merkelig! Hvor jeg kommer fra er panten simpelthen "innbakt" i totalprisen. Altså en 11/2 cola koster bare 30 og ikke 28 + pant.. Anonymous poster hash: 1ef76...dbe 3
Scorpina Skrevet 16. september 2015 #8411 Skrevet 16. september 2015 Denne var ny.. 20 min etter stengetid: Jeg: unnskyld? Vi har dessverre stengt nå. Kunde: I don't speak Norwegian Jeg: jo det gjør du, du jobber jo på Rimi her borte Kunde: jammen hvis dere har stengt, hvorfor er du her da? Altså tror du det hjelper å late som du ikke snakker norsk eller? Hah Edit: skrivefeil Kunden tenkte vel at butikken åpnet seg på mirakuløst vist når han snakka på engelsk
Scorpina Skrevet 16. september 2015 #8412 Skrevet 16. september 2015 Vi hadde varetelling etter stengetid. Kunden banker på, river og sliter i døren. "Hallo!" "Hallo!" "Beklager, men vi er stengt" "Jammen, hva gjør dere der da?" "Vi har varetelling" "Kan jeg ikke komme inn siden dere likevel er der?" Helt fantastisk altså.....haha Dattra mi jobber i helger på et kjøpesenter og når klokka tikker mot stengetid bruker de å dra ned gitteret sånn halvveis (slik at kunder som er inne i butikken kan komme seg ut) En lørdag holdt hun på å gjøre opp kassa mens kollegaen hennes viste den siste kunden ut. Når kollegaen skal bøye seg ned for å dra gitteret helt ned kjenner han at noe stopper. Det står da en kar og drar i gitteret og skal ha det opp. -Jammen så se å få opp dette gitteret. Jeg skal inn!!!, bjeffa fyren. -Vi har dessverre stengt nå (klokka var blitt 21.10 - det faktum at man drar NED et bredt digert gitter gir jo overhooodet ingen indikasjon på det liksom..... ) -Jammen jeg skal jo bare ha et par ting. Jeg VEEET jo hva jeg skal ha!!!!! Dette er uhorvelig dårlig service og jeg kommer aaaaaaaaaaaaaaldri tilbake.... Man kan bli målløs av mindre...... 9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8413 Skrevet 16. september 2015 Akkurat dette synes jeg er merkelig! Hvor jeg kommer fra er panten simpelthen "innbakt" i totalprisen. Altså en 11/2 cola koster bare 30 og ikke 28 + pant..Anonymous poster hash: 1ef76...dbe Skulle kanskje vært innbakt i totalprisen, men de aller fleste vet jo at den ikke er det. Likevel er det overraskende mange: Meg: Det blir 20 kroner Kunde: HÆÆÆÆ?!!!! Det står 18 kroner der borte??????!!!! Meg: **sakte og tydlig** Det står 18.90, så kommer det en krone i pant i tillegg. Det blir 20 kroner:))))) Kunde: HÆÆÆ!!! Det kan da ikke stemme.......... Anonymous poster hash: 50b78...caf 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8414 Skrevet 16. september 2015 Kunde kommer til kassen og skal betale en melk og to pakker kjøtt som er på halv pris pga dato. Si de er på tilbud til 10 kroner hver. Jeg slår inn melken også slår jeg inn *ferskvarer 20kr*. Etter å ha betalt og sett på kvitteringen skriker kunden ut HERREGUD JEG VET IKKE HVA DU HAR SLÅTT INN FEIL HER TIL 20KR???????? JEG HAR IKKE KJØPT NOE TIL 20 KRONER!!!! DETTE ER FEIL!!!! DETTE ER SVINDEL!! *anstrenger meg for å svare hyggelig* Meg: Nei, se her. Du kjøpte denne til 10 kroner også kjøpte du denne til 10 kroner. 10 kroner pluss 10 kroner blir 20 kroner. Se, akkurat som det står på kvitteringen, 20 kroner. Kunde: *Mumler ut noen hissige ord og går.* Altså jeg kan forstå det om du kjøper 100 varer, eller 10 varer for den slags skyld - da kan det være vanskelig og vite hva som er hva, og veldig greit at ting slåes inn hver for seg. Men når du kjøper tre varer, der de to like tilbudsvarene er slått sammen og det omtrent er umulig å misforstå - da begynner jeg å lure på mennesker.... Altså om du først skal granske kvitteringen og anklage meg for svindel; hvor er da de to "ferskvare 10kr" som i såfall skulle vært der i stedenfor en "ferskvarer 20kr". Det så du kanskje ikke?? Det synes du vel var greit?? Anonymous poster hash: 50b78...caf 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8415 Skrevet 16. september 2015 Helt fantastisk altså.....haha Dattra mi jobber i helger på et kjøpesenter og når klokka tikker mot stengetid bruker de å dra ned gitteret sånn halvveis (slik at kunder som er inne i butikken kan komme seg ut) En lørdag holdt hun på å gjøre opp kassa mens kollegaen hennes viste den siste kunden ut. Når kollegaen skal bøye seg ned for å dra gitteret helt ned kjenner han at noe stopper. Det står da en kar og drar i gitteret og skal ha det opp. -Jammen så se å få opp dette gitteret. Jeg skal inn!!!, bjeffa fyren. -Vi har dessverre stengt nå (klokka var blitt 21.10 - det faktum at man drar NED et bredt digert gitter gir jo overhooodet ingen indikasjon på det liksom..... ) -Jammen jeg skal jo bare ha et par ting. Jeg VEEET jo hva jeg skal ha!!!!! Dette er uhorvelig dårlig service og jeg kommer aaaaaaaaaaaaaaldri tilbake.... Man kan bli målløs av mindre...... Det værste er at det finnes så mange sånne folk!!! Selv om vi tar ned gitteret, butikken er tom for kunder, vi sier at NÅ er vi stengt og lyset omtrent blir slått av. Kunde: Neiiii, jeg skal bare. Jeg kommer snart. Bare vent litt til! JAVEL KUNDE , siden du har så god til skal vi ikke bare låse deg inne her da så kan vi kan gå hjem?! Så har du hele natten til ditt skal bare så kan vi slippe deg ut igjen i morgen??))))))))))))))))))) Anonymous poster hash: 50b78...caf 2
Kragebein Skrevet 16. september 2015 #8416 Skrevet 16. september 2015 Kunder som absolutt skal ha noe etter stengetid opplever vi på kundeservice også... Hadde en kunde her om dagen som ringte to minutter før vi stengte. Han hadde en litt komplisert sak, så det tok litt tid å få alt av informasjon, osv. Ca ti over stengetid spurte han når vi stengte, og da jeg svarte sa han "Åja, men da får du jo overtidsbetaling da!" som om han gjorde meg en tjeneste. Jo takk for det, liksom.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8417 Skrevet 16. september 2015 Kunder som absolutt skal ha noe etter stengetid opplever vi på kundeservice også... Hadde en kunde her om dagen som ringte to minutter før vi stengte. Han hadde en litt komplisert sak, så det tok litt tid å få alt av informasjon, osv. Ca ti over stengetid spurte han når vi stengte, og da jeg svarte sa han "Åja, men da får du jo overtidsbetaling da!" som om han gjorde meg en tjeneste. Jo takk for det, liksom. Samme her!! Kunde 1 kommer til kassen langt over stengetid og skal betale. Jeg kjører gjennom varene samtidig som jeg sier til kunde 2, siste personen i butikken: Meg: "Det er fint om du også kommer å betaler nå". Kunde 2: Jaja, jeg skal bare hente noe. Meg: ................. Kunde 1: Må dere bare være her helt til folk er ferdig SELV om klokken er over stengetid? Meg: Ja, vi må nok det. Kunde: Hehheh dere får jo overtid da. Anonymous poster hash: 50b78...caf 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8418 Skrevet 16. september 2015 Skulle kanskje vært innbakt i totalprisen, men de aller fleste vet jo at den ikke er det. Likevel er det overraskende mange: Meg: Det blir 20 kroner Kunde: HÆÆÆÆ?!!!! Det står 18 kroner der borte??????!!!! Meg: **sakte og tydlig** Det står 18.90, så kommer det en krone i pant i tillegg. Det blir 20 kroner:))))) Kunde: HÆÆÆ!!! Det kan da ikke stemme..........Anonymous poster hash: 50b78...caf Jeg skjønner jo at "alle" vet det, for slik har det vel vært i alle år her? Men det er nesten 20 år siden jeg kom først til Norge og fremdeles den dag i dag husker jeg hvor rart jeg syntes akkurat dette var! Det var faktisk det allerførste jeg la merke til den første gangen jeg handlet i Norge! Anonymous poster hash: 1ef76...dbe 1
Hirondelle Skrevet 16. september 2015 #8419 Skrevet 16. september 2015 Apropos kunder som ringer over stengetid! Jeg jobber fremdeles på kundeservice for pizzasjappe, og HER er det mange som ringer litt over stengetid. Jeg sitter her en halvtime etter stengetid, siden alt skal være levert før jeg drar hjem. Mange forstår dette, men ikke alle!!! Ofte så ringer de gjerne da et minutt over stengetid og vil bestille pizza. Jeg svarer at vi dessverre er stengt, men åpner igjen kl x i morgen. "Kan du ikke gjøre et unntak for meg?" "Nei, beklager, de som jobber på kjøkkenet har gått hjem nå." "Er du heeeeelt sikker?" "Ja...?" "Kom igjen a!" Jeg har såå lyst til å svare "jeg har dessverre ingen mulighet til å dra frem en ooma loompa fra rævva mi, som kan lage pizza og levere den til deg etter stengetid!" men biter meg i det hver gang..... "Hei, skulle gjerne bestilt litt mat!" "Hei! Beklager, vi stengte for fem minutter siden." "HVORFOR SVARER DU PÅ TELEFONEN DA?" Sorry for at jeg eksisterer...... 7
Upadiela Skrevet 16. september 2015 #8420 Skrevet 16. september 2015 JEG ER FERDIG PÅ REMA Og det tror jeg er i grevens tid, for har sett at flere og flere utvider stengetid til 7-24! Nå jobber jeg riktignok i en annen type butikk, men dette tror jeg blir mye koseligere! Det er en butikk som har bare ting jeg interesserer meg for, den er liten og det er omtrent bare folk innom i hyggelige ærend. MEN det kommer nok en historie eller to herfra og 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå