Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ikke tilgang på google eller andre nettsteder enn de som er nødvendig for jobben, når foll spør meg om "har jeg plass til denne i bilen, det er en Opel" eller "når går neste buss til sentrum" eller "hva er standard høyde på en kjøkkenbenl" og det har nada mdd mitt felt å gjøre så tar det lengre tid for meg å hente min personlige mobiltelefon så jeg kan søke det opp enn det tar for dem å gjøre det samme.

Åh enig!

"Hvor stort er et standard vindu?" "Jeg har vanlig seng, hvilket laken trenger jeg?" "Hvilke gardiner passer best til lysegrå stue med grønne møbler?"

Anonymous poster hash: b405f...01b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke tilgang på google eller andre nettsteder enn de som er nødvendig for jobben, når foll spør meg om "har jeg plass til denne i bilen, det er en Opel" eller "når går neste buss til sentrum" eller "hva er standard høyde på en kjøkkenbenl" og det har nada mdd mitt felt å gjøre så tar det lengre tid for meg å hente min personlige mobiltelefon så jeg kan søke det opp enn det tar for dem å gjøre det samme.

"Passer denne fargen hjemme hos meg?"

• Liker 13
Skrevet

Ok,rart. Så det er forventet at butikkansatte skal hjelpe folk med hva enn det skal være? Man skal bare gå inn i en butikk hver gang man lurer på noe?

Det hadde ikke falt meg inn å mase på butikkansatte om ting de mest sannsynlig ikke vet. De er jo tross alt på jobb og alt jeg lurer på har ikke de noe ansvar for å kunne svare på.

Jeg synes slike kunder er litt dumme,og når man blir sur i tillegg så er man i hvert fall dum.

Anonymous poster hash: b082f...fe2

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes ikke det er spesielt merkelig å spørre om slike ting. Her om dagen gikk mobilen min tom for strøm og fikk derfor ikke sjekket i Google maps eller lignende da jeg lette etter en gate. Jeg gikk da inn i nærmeste butikk og spurte om de tilfeldigvis visste hvor denne gaten var. Det visste damen i butikken og var veldig behjelpelig. Jeg hadde selvsagt ikke blitt sur hvis hun ikke visste, men jeg synes det er veldig sært om hun ble sur og grinete for at jeg spør pent. Jeg synes det er naturlig egentlig, ofte kjenner jo butikkene sitt område nogenlunde, og ihvertfall bedre enn de av oss som ikke kjenner området.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes ikke det er spesielt merkelig å spørre om slike ting. Her om dagen gikk mobilen min tom for strøm og fikk derfor ikke sjekket i Google maps eller lignende da jeg lette etter en gate. Jeg gikk da inn i nærmeste butikk og spurte om de tilfeldigvis visste hvor denne gaten var. Det visste damen i butikken og var veldig behjelpelig. Jeg hadde selvsagt ikke blitt sur hvis hun ikke visste, men jeg synes det er veldig sært om hun ble sur og grinete for at jeg spør pent. Jeg synes det er naturlig egentlig, ofte kjenner jo butikkene sitt område nogenlunde, og ihvertfall bedre enn de av oss som ikke kjenner området.

Men det blir jo noe annet synes jeg :)

Å spørre om hvor en gate er eller kanskje hvor noe i nærområdet er ser ikke jeg på som rart at folk spør om.

Å drive å spørre om åpningstider og be om telefonnummer og forvente at det skal den butikkansatte vite det er jo ganske dumt. Spesielt når de i tillegg blir sure. Lurer jo litt på om slike folk tror at butikkansatte sitter å pugger telefonnummer slik at de har det tilgjengelig hvis noen kommer og spør :)

• Liker 8
Skrevet

Enig.

Jeg hjalp med glede da jeg jobbet i butikk også. Visste jeg det ikke hendte det at jeg søkte opp for de hvis jeg ikke hadde andre kunder. Det gjør jeg jo ellers i hverdagen og, om noen ikke finner frem dit de skal og jeg eventuelt er litt usikker selv finner jeg frem Google maps og sjekker for dem :)

• Liker 1
Skrevet

Men det blir jo noe annet synes jeg :)

Å spørre om hvor en gate er eller kanskje hvor noe i nærområdet er ser ikke jeg på som rart at folk spør om.

Å drive å spørre om åpningstider og be om telefonnummer og forvente at det skal den butikkansatte vite det er jo ganske dumt. Spesielt når de i tillegg blir sure. Lurer jo litt på om slike folk tror at butikkansatte sitter å pugger telefonnummer slik at de har det tilgjengelig hvis noen kommer og spør :)

Ja telefonnummer ogsånt er jo en ting, det er merkelig å spørre om synes jeg og.

Skrevet

Nå som alle har snakket om kunder som krever hjelp til ting langt utenfor "stillingsbeskrivelsen", kan jeg jo nevne den gangen jeg satt i kassen, og en kunde som hadde kjøpt to - tre varer dro frem et dokument og ba meg om å gå og ta kopi av det... For vi hadde vel en kopimaskin? Og hvorfor kunne jeg ikke hjelpe han med det? Hvor skulle han da gå om han trengte kopier? Kommunehuset var for langt vekke, kopibutikkeb var for langt vekke - det var vel ikke meningen at det skulle være SÅ JÆVLA VANSKELIG å få tatt kopi av noe i dagens Norge?!

Anonymous poster hash: 85e0b...466

• Liker 26
Skrevet

Kjære kunde: det er lov å være blid.

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde varetelling etter stengetid.

Kunden banker på, river og sliter i døren. "Hallo!" "Hallo!"

"Beklager, men vi er stengt"

"Jammen, hva gjør dere der da?"

"Vi har varetelling"

"Kan jeg ikke komme inn siden dere likevel er der?"

• Liker 10
Skrevet

:fnise: i dag var jeg hos lokalavisa i forbindelse med et intervju, og ble avbrutt midtveis fordi en mann kom inn og skulle ha gårsdagens utgave av en ANNEN avis. Journalisten sa at han da måtte gå til *navn på avisen han skulle ha* som ligger to kvartal bortenfor, men det kunne da ikke stemme, fordi de på apoteket hadde sagt han skulle dra hit!

Jeg påpekte at apoteket sikkert hadde hjulpet ham i beste mening, men at det ikke er lett for de å vite hvor de skulle sende ham.

Men det ville han ikke godta, for de har jo kontroll på alle reseptene hans og alt!!

:P

• Liker 28
Skrevet

Ser på kunden, skal til å si hei.. Kunden ser vekk og sier: JEG BARE SER!!...

Ja jeg ville nå bare si hei og velkommen.. Vi er da fortsatt mennesker som lever sammen på denne planeten? 😂

Anonymous poster hash: 88349...7da

• Liker 5
Skrevet

:fnise: i dag var jeg hos lokalavisa i forbindelse med et intervju, og ble avbrutt midtveis fordi en mann kom inn og skulle ha gårsdagens utgave av en ANNEN avis. Journalisten sa at han da måtte gå til *navn på avisen han skulle ha* som ligger to kvartal bortenfor, men det kunne da ikke stemme, fordi de på apoteket hadde sagt han skulle dra hit!

Jeg påpekte at apoteket sikkert hadde hjulpet ham i beste mening, men at det ikke er lett for de å vite hvor de skulle sende ham.

Men det ville han ikke godta, for de har jo kontroll på alle reseptene hans og alt!!

:P

Jøss, skulle likt å vite hva slags legemidler/resepter det er snakk om her..

Tviler på at det er allergimedisin eller en antibiotikakur :lol:

• Liker 3
Skrevet

Ikke meg, men en kollega..

Vi har en kundeklubb, og når man står i butikk med flere kunder hver dag er det ikke alle man kjenner igjen.
Som butikkansatte er vi jo også hyggelige og smilende mot kundene våre.
Samtalen gikk noe ala dette her;

Kollega: Ja, er du medlem av fordelsklubben vår?
Kunde: Nei, det er jeg ikke, og nå er jeg lei av å bli spurt hver gang jeg handler her.
Kollega: Ja, nei, jeg må jo bare spørre da.. *ler og smiler*
*stillhet*
Kunde: Ja, og forresten.. Jeg liker ikke at dere er så hyggelig her heller.
Kollega: Åh.. Neivel.. *smiler*
Kunde: Og jeg liker heller ikke at dere smiler så mye.
Kollega: ..........

Om kunden bare hadde en dårlig dag, eller hva det var aner jeg ikke,
men hun sto i hvert fall og smilte litt sånn fandenivoldsk mot kollegaen min hele samtalen.
Jeg var dessverre ikke der, men fått det fortalt i ettertid..
Altså.. Whaaat? xD

• Liker 17
Skrevet

Da kan man jo nesten svare at man ikke liker at kunden handler der heller, men at i blant må man tåle å ikke få det som man vil :P

• Liker 6
Skrevet

I dag har vi fått sååå mye kjeft av kunder som egentlig hadde bestilt fra Peppes Pizza.... Vet ikke om jeg skal le eller grine? Syns ikke det er så gøy å få kjeft fra folk som ikke en gang er kunder...

• Liker 3
Skrevet

I dag har vi fått sååå mye kjeft av kunder som egentlig hadde bestilt fra Peppes Pizza.... Vet ikke om jeg skal le eller grine? Syns ikke det er så gøy å få kjeft fra folk som ikke en gang er kunder...

Haha, jeg hadde en gang en kunde som kjeftet på meg, på butikken ja, hele kjeden fordi han hadde kjøpt en stol han syntes var så dårlig. Det var ikke måte på hvor elendig service det var og hvor misfornøyd han var. Han skulle pinadø ha avslag om han skulle kjøpe noe nå, ja, det var egentlig et under at han i det hele tatt gikk tilbake hit. Mot slutten av den sinte monologen innså han at han hadde kjøpt stolen på jysk, altså ikke hos oss.. Noen folk...

• Liker 20
Skrevet

Nå er dere litt ferdig med diskusjonen om "ekstra service", men jeg kom på en hendelse.

Bare litt først, som tilskutt til diskusjonen: Jeg sitter i resepsjonen på et kontorbygg med ca 2500 ansatte. og vi har fått beskjed om å lære litt om nærområdet, tilfelle vi får spørsmål om det (fra gjester, forbipasserende eller nye ansatte)

Uansett. Det kommer en kar til resepsjonen:

Han: Jeg skal jobbe her i dag

Jeg: Ja?

Han: Som barista (vi har en kaffebar i kontorbygget)

Jeg: Hvilket firma kommer du fra? Har du en kontaktperson?

Han: *Himler meg øynene* Nei

Jeg: Er det fra *firma* du kommer fra? (Firmaet som jobber i kaffebaren hos oss)

Han: *Himler enda mer med øynene og tramper uttålmodig med fingrene i skranken* Nei. 
Jeg: Da tror jeg ikke at det er dette kontorbygget du skal jobbe på. Har du fått beskjed om hvor du skal jobbe eller firma?
Han: *sukker* Kan du ikke bare finne ut hvor jeg skal jobbe?

Jeg måtte virkelig puste rolig for å holde på servicen. Etter en stund på samme måte, så fant jeg til slutt ut hvor han skulle. Men det var ikke nok, jeg måtte printe ut et kart til han og forklare veien... 

• Liker 12
Skrevet

Nå er dere litt ferdig med diskusjonen om "ekstra service", men jeg kom på en hendelse.

Bare litt først, som tilskutt til diskusjonen: Jeg sitter i resepsjonen på et kontorbygg med ca 2500 ansatte. og vi har fått beskjed om å lære litt om nærområdet, tilfelle vi får spørsmål om det (fra gjester, forbipasserende eller nye ansatte)

Uansett. Det kommer en kar til resepsjonen:

Han: Jeg skal jobbe her i dag

Jeg: Ja?

Han: Som barista (vi har en kaffebar i kontorbygget)

Jeg: Hvilket firma kommer du fra? Har du en kontaktperson?

Han: *Himler meg øynene* Nei

Jeg: Er det fra *firma* du kommer fra? (Firmaet som jobber i kaffebaren hos oss)

Han: *Himler enda mer med øynene og tramper uttålmodig med fingrene i skranken* Nei. 

Jeg: Da tror jeg ikke at det er dette kontorbygget du skal jobbe på. Har du fått beskjed om hvor du skal jobbe eller firma?

Han: *sukker* Kan du ikke bare finne ut hvor jeg skal jobbe?

Jeg måtte virkelig puste rolig for å holde på servicen. Etter en stund på samme måte, så fant jeg til slutt ut hvor han skulle. Men det var ikke nok, jeg måtte printe ut et kart til han og forklare veien... 

Minner meg om en liknende situasjon for en del år siden.  Inkassoavdelingen i firmaet hadde en ledig stilling, og hadde fått inn en søknad som så lovende ut.  De avtalte intervju, og ettersom han sa han hadde gått på BI og vi lå i nærheten så sendte de ham veibeskrivelse derfra og til kontoret.  Tidspunktet for intervjuet kom og han dukket ikke opp, så de ringte ham.  Nei, han var da nedi sentrum, men klarte ikke å finne kontoret. (Fordi vi ikke holdt til i sentrum i det hele tatt!)  De ble enig om at han kunne få komme neste dag isteden.

Neste dag dukker det opp en person i resepsjonen som skal på jobbintervju.  Han aner ikke hvem han skal snakke med, eller hva slags stilling det gjelder.  Resepsjonisten hadde heldigvis hørt historien fra dagen før, og klarte på gjette seg til hva det gjaldt.  Intervjuet åpner med det typiske spørsmålet "Så hva vet du egentlig om inkasso?"  "Nei, det vet jeg egentlig ikke noe om" var svaret...  

• Liker 12
Skrevet

Minner meg om en liknende situasjon for en del år siden. Inkassoavdelingen i firmaet hadde en ledig stilling, og hadde fått inn en søknad som så lovende ut. De avtalte intervju, og ettersom han sa han hadde gått på BI og vi lå i nærheten så sendte de ham veibeskrivelse derfra og til kontoret. Tidspunktet for intervjuet kom og han dukket ikke opp, så de ringte ham. Nei, han var da nedi sentrum, men klarte ikke å finne kontoret. (Fordi vi ikke holdt til i sentrum i det hele tatt!) De ble enig om at han kunne få komme neste dag isteden.

Neste dag dukker det opp en person i resepsjonen som skal på jobbintervju. Han aner ikke hvem han skal snakke med, eller hva slags stilling det gjelder. Resepsjonisten hadde heldigvis hørt historien fra dagen før, og klarte på gjette seg til hva det gjaldt. Intervjuet åpner med det typiske spørsmålet "Så hva vet du egentlig om inkasso?" "Nei, det vet jeg egentlig ikke noe om" var svaret...

Omg! Hvordan er det mulig?! :daane:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...