Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare fortelle om den hyggelige kunden som kom innom jobben i går, bare for å få snakke med meg, for å få takke meg personlig for kjempegod service, flotte arbeider og super egeninnsats som jeg hadde lagt ned i en stor bestilling jeg hadde ordnet med for dem. Så fikk jeg 200 kr i driks! Ble helt målløs! Hadde aldri forventet en sånn overveldende takknemlighet, selv om jeg jo håpet de ble fornøyde. Og hadde ALDRI forventet å få noe ekstra penger for det. Jeg gjorde jo bare jobben min.

Det er sånne kunder som virkelig setter pris på den jobben jeg gjør for dem, som gjør det verdt å håndtere alle de kjipe innimellom. Takk  :blomst:

• Liker 21
Skrevet

Må bare fortelle om den hyggelige kunden som kom innom jobben i går, bare for å få snakke med meg, for å få takke meg personlig for kjempegod service, flotte arbeider og super egeninnsats som jeg hadde lagt ned i en stor bestilling jeg hadde ordnet med for dem. Så fikk jeg 200 kr i driks! Ble helt målløs! Hadde aldri forventet en sånn overveldende takknemlighet, selv om jeg jo håpet de ble fornøyde. Og hadde ALDRI forventet å få noe ekstra penger for det. Jeg gjorde jo bare jobben min.

Det er sånne kunder som virkelig setter pris på den jobben jeg gjør for dem, som gjør det verdt å håndtere alle de kjipe innimellom. Takk :blomst:

Jeg jobbet på Narvesen før og savner faktisk jobben pga de flotte stamkundene som bare kom innom for å slå av en prat så jeg ikke skulle kjede meg på jobb. De som var tolmodige og hyggelige og sa jeg gjorde en utmerket jobb selvom jeg var så stresset og surrete som aldri før. De som satte så pris på meg at jeg fikk gave til meg og barnet mitt når jeg gikk ut i fødselspermisjon. Og han som kjøpte verdens største bukett med roser fordi han kom til å savne meg når jeg byttet jobb. Man glemmer alle de kjipe kundene når man tenker på alle de flotte :)

• Liker 3
Skrevet

Må bare fortelle om den hyggelige kunden som kom innom jobben i går, bare for å få snakke med meg, for å få takke meg personlig for kjempegod service, flotte arbeider og super egeninnsats som jeg hadde lagt ned i en stor bestilling jeg hadde ordnet med for dem. Så fikk jeg 200 kr i driks! Ble helt målløs! Hadde aldri forventet en sånn overveldende takknemlighet, selv om jeg jo håpet de ble fornøyde. Og hadde ALDRI forventet å få noe ekstra penger for det. Jeg gjorde jo bare jobben min.

Det er sånne kunder som virkelig setter pris på den jobben jeg gjør for dem, som gjør det verdt å håndtere alle de kjipe innimellom. Takk  :blomst:

Jeg bare lurer, har man lov å ta imot penger når man er på jobb? :vetikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste var da to kunder offet seg og okket seg da jeg skulle dele opp fire brød med brødoppdelingsmaskinen, kom med kommentarer til meg osv. Så skulle de søren meg dele opp fire brød sjæl!

Anonymous poster hash: 4f065...ca1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva man jobber som, men det er lov å ta imot tips i mange jobber ja. Du har vel hørt om tips før?

Anonymous poster hash: 67c77...32b

• Liker 4
Skrevet

Da jeg jobbet på McDonald's hadde jeg en kunde som insisterte på å gi meg en hundrelapp, men jeg takket nei. Etterpå kom sjefen min bort og så at jeg kunne tatt imot hvis jeg ville.

Varierer nok fra sted til sted.

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på jobbe, er du politi eller politiker, så er det nok ikke helt lov.

• Liker 2
Skrevet

Ganske mye folk, så det var lite rom for smalltalk i kassa. Likevel...

Kunde med 3 varer, ferdigscannet og skulle til å betale:

"Du den her frokostblandingen koster 4 kr mer enn på rema altså!!!"

"Åja, jah..."

"Ja"

"Ja ska jeg ta den bort eller?"

"Eh nei jeg har råd til den ja!!!"

"Ok."

"Skulle bare poengtere at det var dyrere. Syns det er rart!"

"Det er ikke så rart da. De er jo en billigbutikk, det er ikke vi :) "

"Oppkjeftig du var da!"

Godt mulig jeg var det, men hey, er det billigere på rema så gå på rema da. Alle vet at butikken jeg jobber i er dyr. 1) den har ferskvare 2) den har dobbelt så stort utvalg

Gidd klag

• Liker 20
Skrevet

Kommer helt an på hvor man jobber. Er strengt forbudt i blomsterbutikken der jeg jobber.

• Liker 1
Skrevet

Himmel og hav, det spiller da INGEN rolle for denne tråden om det er lov å ta imot driks eller ikke!

• Liker 3
Skrevet

Kommer vel kanskje ann på hva slags jobb man har og i hvilke kjeder osv..? Hos oss skjer det jo ikke akkurat så veldig ofte, men det hender stamkundene våre slenger en tier til oss til en is eller lignende. Også får vi ofte konfekt og sånt til jul av hyggelige kunder som syns vi fortjener det. Aldri vært noe problem her i allefall. Jeg syns ikke det burde være noe problem heller, hvis kundene vil gjøre stas på betjeningen. Vi setter veldig stor pris på det når det skjer :)

• Liker 2
Skrevet

Himmel og hav, det spiller da INGEN rolle for denne tråden om det er lov å ta imot driks eller ikke!

Jeg skal sette opp driks-skål neste gang jeg sitter i kassa☺️

Noe mer relevant: hadde en kunde idag som drev å spurte om prisen på de forskjellige ferdigkutta salatmixene vi har idag. Jeg hjalp til og pekte på priser og poser og sa hvem som kostet hva osv. Så spør damen om tilbudssalaten. Jeg skjønte ikke helt, for vi har ikke noen salater på tilbud denne uke, hadde heller ingen forrige uke. Begynte å titte på prisene for å se at jeg ikke hadde oversett noe som var på tilbud, men det var ingen tilbud på salater. Da pekte damen på den ene typen og sa at de var på tilbud, det er jo halv pris på de. Av alle salatblandingene hadde vi en stk som gikk ut på dato idag og den hadde fått 50% lapp på seg. Da skjønte jeg jo hva hun mente, så jeg fortalte hvor mye den ene ville koste med halv pris og at den ene er på halv pris fordi den går ut på dato idag.

Litt etterpå blir jeg ropt på til kassen for damen hadde nemlig ikke tatt den som gikk ut idag med 50% lappen på, men en av de til fullpris som var helt ny idag:P

• Liker 3
Skrevet

Mens jeg fyller inn vare kommer en kunde bort til meg.

"Syns det er dyrt her jeg."

"Ja.. Det er vel det." (Jeg er enig, altså.)

"Ja." Kunden bare står og glaner på meg.

"Hehe"

"Hva er det som får deg til å tro at jeg vil betale 41 kr for en sjokoladeplate?!"

"Jeg har ikke bedt deg om det, faktisk.."

"Utrolig dyrt! Få ned prisen!"

Og så gikk hun:p selv om jeg er smigret over at enkelte tror jeg bestemmer prisene, så gjør jeg ikke det. Newsflash! Jeg jobber i butikk. Og studerer. Alt er dyrt for meg:p

Kunde i kassen:

"Kan jeg få en anonym pose å pakke varene i..?"

"Anonym pose?"

"Ja uten logo"

"Åja, nei.. Jeg har ikke det her i kassen... Du må nesten kjøpe søppelposer eller noe da:)"

"Orker ikke å gå inn igjen. Har du ingen vanlige bæreposer??"

"Jo, det har jeg :)" og så tar jeg opp helt vanlige bæreposer:p men nei, de har jo logoen til butikken på seg. Så de var ikke bra nok.

Kunden spør på en sur måte:

"Hvorfor er det navn på bæreposene?"

"Hmm, nei, butikknavnet mener du? Tja, er det ikke ganske vanlig da?"

"Det var ikke deg jeg spurte om!"

"Eh... Du kan jo vrenge posen da? Hvis du vil skjule logoen?"

"Nei da faller jo alle varene ut!!!"

Hehehee ooookei... Hvor er det skjulte kameraet og når skal de hoppe frem med ballonger og si at jeg ble rundlurt tro..? Faller varene ut hvis du vrenger posen :P ? Hahaha

• Liker 39
Skrevet

Har tatt betaling for pose i litt over 1år der jeg jobber nå, og HVER dag jeg er på jobb er det hvertfall 10 sleipepose tyver. 

meg: trenger du pose?

kunde: *svarer kjapt nei og trykker koden på kortet*

Rett etter de har trykket OK, eller jo FORRESTEN!!!!!! Jeg blir gal  :bond: 1 KRONE...........

• Liker 5
Skrevet

Har tatt betaling for pose i litt over 1år der jeg jobber nå, og HVER dag jeg er på jobb er det hvertfall 10 sleipepose tyver.

meg: trenger du pose?

kunde: *svarer kjapt nei og trykker koden på kortet*

Rett etter de har trykket OK, eller jo FORRESTEN!!!!!! Jeg blir gal :bond: 1 KRONE...........

Jeg vet, folk er så gjerrige på den krona.

Jeg og en venninne som også jobber i butikk var i butikken engang og skulle ha en ting hver. Når hun skulle betale sa jeg på tull at hun måtte si at hun skulle ha pose etter at hun hadde trykket på ok. Gutten i kassa slang ned en pose og jeg bare "neinei vi trenger ikke pose, det var bare en spøk siden så mange gjør det sånn!"

Gutten bare "bare ta posen dere..."

Jeg følte meg så dust, og drar ikke lenger dårlige vitser til venner når jeg står i kassen å skal betale:P

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet

Mens jeg fyller inn vare kommer en kunde bort til meg.

"Syns det er dyrt her jeg."

"Ja.. Det er vel det." (Jeg er enig, altså.)

"Ja." Kunden bare står og glaner på meg.

"Hehe"

"Hva er det som får deg til å tro at jeg vil betale 41 kr for en sjokoladeplate?!"

"Jeg har ikke bedt deg om det, faktisk.."

"Utrolig dyrt! Få ned prisen!"

Og så gikk hun:p selv om jeg er smigret over at enkelte tror jeg bestemmer prisene, så gjør jeg ikke det. Newsflash! Jeg jobber i butikk. Og studerer. Alt er dyrt for meg:p

Kunde i kassen:

"Kan jeg få en anonym pose å pakke varene i..?"

"Anonym pose?"

"Ja uten logo"

"Åja, nei.. Jeg har ikke det her i kassen... Du må nesten kjøpe søppelposer eller noe da:)"

"Orker ikke å gå inn igjen. Har du ingen vanlige bæreposer??"

"Jo, det har jeg :)" og så tar jeg opp helt vanlige bæreposer:p men nei, de har jo logoen til butikken på seg. Så de var ikke bra nok.

Kunden spør på en sur måte:

"Hvorfor er det navn på bæreposene?"

"Hmm, nei, butikknavnet mener du? Tja, er det ikke ganske vanlig da?"

"Det var ikke deg jeg spurte om!"

"Eh... Du kan jo vrenge posen da? Hvis du vil skjule logoen?"

"Nei da faller jo alle varene ut!!!"

Hehehee ooookei... Hvor er det skjulte kameraet og når skal de hoppe frem med ballonger og si at jeg ble rundlurt tro..? Faller varene ut hvis du vrenger posen :P ? Hahaha

:popcorn:

Får du ikke lyst til å :flekke::krangle: mot dem da?

Det burde være skilt i alle butikker hvor man opplyser, på lik linje med ting som 30 dagers åpent kjøp o.l, at de ansatte har lovfestet rett til å skjelle ut kunder som utviser så lite vett i butikk :plystre: ...noen er så dumme at man tror det de gjør det på humor

Skrevet (endret)

:popcorn:

Får du ikke lyst til å :flekke::krangle: mot dem da?

Det burde være skilt i alle butikker hvor man opplyser, på lik linje med ting som 30 dagers åpent kjøp o.l, at de ansatte har lovfestet rett til å skjelle ut kunder som utviser så lite vett i butikk :plystre: ...noen er så dumme at man tror det de gjør det på humor

Jo, jeg tar et langt innpust, får en kollega til å ta meg ut av kassen, går inn på pauserommet og "roper" inn i en pute, drikker et glass vann, strekker meg litt, og er good2go til neste etappe.

Å rope inn i en pute har jeg gjort så lenge jeg kan huske. Hjelper VELDIG på frustrasjon! Har dem lett tilgjengelig på jul-, påske- og pinseaften for å si det sånn:p

Er egentlig en lettirritert person. Det verste jeg vet er for eksempel at folk snakker i telefonen når de kommer i kassa mi. Jeg liker nemlig å bli sett på som et menneske, og ikke en robot. Og så liker jeg at folk svarer hei tilbake! Blir så irritert at jeg (nesten) legger brus/melk/tunge ting oppå salatene deres og sånn. Skyver eggene ekstra (litt) hardt nedover båndet. Har litt issues kan man si...

Edit: ikke lov å overdrive i tråden her for å lage et poeng dessverre:/ la inn "litt" og "nesten" for å ikke bli brent på bålet som eggknusende kundehater

Endret av vestia
  • Liker 6
Gjest Seajewel
Skrevet

Jo, jeg tar et langt innpust, får en kollega til å ta meg ut av kassen, går inn på pauserommet og "roper" inn i en pute, drikker et glass vann, strekker meg litt, og er good2go til neste etappe.

Å rope inn i en pute har jeg gjort så lenge jeg kan huske. Hjelper VELDIG på frustrasjon! Har dem lett tilgjengelig på jul-, påske- og pinseaften for å si det sånn:p

Er egentlig en lettirritert person. Det verste jeg vet er for eksempel at folk snakker i telefonen når de kommer i kassa mi. Jeg liker nemlig å bli sett på som et menneske, og ikke en robot. Og så liker jeg at folk svarer hei tilbake! Blir så irritert at jeg legger brus/melk/tunge ting oppå salatene deres og sånn. Skyver eggene ekstra hardt nedover båndet. Har litt issues kan man si...

Oj... Så du legger tunge ting oppå maten deres, og vil ødelegge den, fordi du har en travel kunde som tilfeldigvis kanskje nettopp har fått en viktig telefon fra f eks sykehuset, akkurat i det han handler? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...