Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Synes du egentlig burde sagt at det ikke går an å sjekke pris mens terminalen er aktiv, tror hun hadde forstått det bedre enn at hun bare måtte vente. For tar jo ikke noe tid å sjekke en pris i utgangspunktet

Anonymous poster hash: 68edf...a5e

Det hadde sikkert ikke hjulpet noe, dessuten høres det ut som om det var helt nødvendig at denne idiotkunden fikk en reality check i stedet for en price check.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kunde: Hvis det er noe gale med varen kan jeg få rabatt da?

Meg: Hvis det er noe som åpenbart er gale med den, så kan du få rabatt ja. :)

Kunde: Hvor mye rabatt får jeg da?

Meg: Det kommer an på hvor stor feilen er.

Kunde: (River og sliter i varen). Se her! Den holder jo på å gå fra hverande. *ingenting skjer med varen. INGENTING*

Meg: Jeg ser ikke noe feil med varen.

Kunden: Hva om den blir ødelagt like etter at jeg har kjøpt den?

Meg: Da er det en reklamasjonssak, og du har krav på å få pengene tilbake. Ta vare på kvitteringen. Den kan du komme til å trenge.

Kunde: (RIver og sliter, ingenting skjer). Kan jeg få den til halv pris?

Meg: Nei, det er ingening feil med varen. Enten får du kjøpe den til full pris elller så får du la være kjøpe den.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunde: Hvis det er noe gale med varen kan jeg få rabatt da?

Meg: Hvis det er noe som åpenbart er gale med den, så kan du få rabatt ja. :)

Kunde: Hvor mye rabatt får jeg da?

Meg: Det kommer an på hvor stor feilen er.

Kunde: (River og sliter i varen). Se her! Den holder jo på å gå fra hverande. *ingenting skjer med varen. INGENTING*

Meg: Jeg ser ikke noe feil med varen.

Kunden: Hva om den blir ødelagt like etter at jeg har kjøpt den?

Meg: Da er det en reklamasjonssak, og du har krav på å få pengene tilbake. Ta vare på kvitteringen. Den kan du komme til å trenge.

Kunde: (RIver og sliter, ingenting skjer). Kan jeg få den til halv pris?

Meg: Nei, det er ingening feil med varen. Enten får du kjøpe den til full pris elller så får du la være kjøpe den.

Hvor er det du jobber egentlig? :fnise:

Anonymous poster hash: 06faa...bba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du jobber egentlig? :fnise:

Anonymous poster hash: 06faa...bba

Mest sannsynlig en klesbutikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper det var en kjerring som var 50+ ? Disse er verst. Sniker ofte i køen å.

Anonymous poster hash: da733...49e

Ikke jeg...

Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det med kunder som blir sure når jeg spør om leg? Vi er pliktig til å spørre alle under 25 om leg og det står det skilt om å. Eller hvis vi er usikker. Veldig mange ser mye yngre ut enn det de er. Det er virkelig ikke mitt problem at du har glemt leg. Regler er regler.

Var en jente som skulle kjøpe brennevin forrige uke. Jeg spurte om leg og hun begynte å rote i vesken.

"Ops jeg har glemt leg, men jeg er 23 altså"

"Beklager, men jeg må se leg før du kan kjøpe brennevin"

"Jammen jeg sa jo jeg var 23! Å da har jeg lov til å kjøpe det. Hvorfor er du så vanskelig?"

"Jeg følger bare reglene. Det står skilt der borte at alle under 25 må vise leg"

"Herregud for en teit regel. Da går jeg heller en annen plass å kjøper brennevin. Makan"

Tramper sur ut av butikken.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med kunder som blir sure når jeg spør om leg? Vi er pliktig til å spørre alle under 25 om leg og det står det skilt om å. Eller hvis vi er usikker. Veldig mange ser mye yngre ut enn det de er. Det er virkelig ikke mitt problem at du har glemt leg. Regler er regler.

Var en jente som skulle kjøpe brennevin forrige uke. Jeg spurte om leg og hun begynte å rote i vesken.

"Jammen jeg sa jo jeg var 23! Å da har jeg lov til å kjøpe det. Hvorfor er du så vanskelig?"

"Jeg følger bare reglene. Det står skilt der borte at alle under 25 må vise leg"

"Herregud for en teit regel. Da går jeg heller en annen plass å kjøper brennevin. Makan"

Klassikeren er jo at de drar opp et sett med bilnøkler og mener at det hjelper -.-

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun får se om hun får bedre service hos konkurrenten :P

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassikeren er jo at de drar opp et sett med bilnøkler og mener at det hjelper -.-

Da er det bare å si at her hjelper ikke med bestikkelser, for du har bil allerede. Og det må nok mer til enn en skarve Volkswagen for å gjøre deg til lovbryter. :jepp:

Endret av Kamikatze
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble egentlig litt satt ut her om dagen. Det var en kvinne med rullestol sammen med to andre voksne kvinner som skulle inn. Kvinnen i rullestol kunne gå, men kanskje ikke så langt eller fort. For å få rullestolen inn valgte den ene kvinnen å faktisk rive løs den ene døren slik at noen planker ble splintret og ødelagt, uten å be om unnskyldning eller noe. Hun bare fortsatte å ødelegge for å få den åpnet. (Litt vanskelig dør som tar litt tid å åpne) Jeg kan forstå at de ville ha rullestolen på innsiden, men vi kunne ha gjort det på en annen måte. Bært den inn hvis alle tre (jeg og de to friske kvinnene) tok i. Eller åpnet den døren hun ville ha åpnet på en normal måte uten å ødelegge den. Synes det er helt sprøtt at en kvinne i 50- årene ikke ber om unnskyldning, men bare fortsetter å ødelegge :hakeslepp: Hun må jo tenke at hele verden er til for henne og at hun (selvfølgelig) har rett til å gjøre som hun vil, uansett hvor, hva, hvem.

Anonymous poster hash: 24436...f54
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig litt satt ut her om dagen. Det var en kvinne med rullestol sammen med to andre voksne kvinner som skulle inn. Kvinnen i rullestol kunne gå, men kanskje ikke så langt eller fort. For å få rullestolen inn valgte den ene kvinnen å faktisk rive løs den ene døren slik at noen planker ble splintret og ødelagt, uten å be om unnskyldning eller noe. Hun bare fortsatte å ødelegge for å få den åpnet. (Litt vanskelig dør som tar litt tid å åpne) Jeg kan forstå at de ville ha rullestolen på innsiden, men vi kunne ha gjort det på en annen måte. Bært den inn hvis alle tre (jeg og de to friske kvinnene) tok i. Eller åpnet den døren hun ville ha åpnet på en normal måte uten å ødelegge den. Synes det er helt sprøtt at en kvinne i 50- årene ikke ber om unnskyldning, men bare fortsetter å ødelegge :hakeslepp: Hun må jo tenke at hele verden er til for henne og at hun (selvfølgelig) har rett til å gjøre som hun vil, uansett hvor, hva, hvem.

Du er klar over at hun er erstatningspliktig?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha konkurrent! Av polet!

Med mindre det var et utested..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf?! All den tid jeg kan forstå at noen blir frustrerte hvis de stadig treffer på offentlige steder uten tilrettelegging for rullestol, så kan man jo ikke ta saken i egne hender og begynne med vandalisering og hærverk?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Konkurrent? Vi har vinMONOPOL i Norge, så det beste hun kan få til er en annen butikk i samme kjede, som da selvfølgelig har samme regler :P

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurrent? Vi har vinMONOPOL i Norge, så det beste hun kan få til er en annen butikk i samme kjede, som da selvfølgelig har samme regler :P

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

Ja, det var liksom poenget mitt. Standardsvaret til missfornøyde kunder er at nå går de til konkurrenten, og det virket på meg som om hun dro en variant av denne.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Hei, har dere benkeplater i eik?"

Meg: "Vi har det ikke på lager, men vi kan bestille det."

Kunde: "Å. Dere har ikke noe på lager i det hele tatt? Som jeg kan få med meg nå?"

Meg: "Dessverre. Vi bestiller platene på mål direkte fra leverandør. Om du har med målene på platen kan jeg gi deg et tilbud."

Kunde: "Jeg tenkte mer på at dere kanskje hadde en plate som var blitt til overs eller feilbestilt som dere vil bli kvitt. Jeg skal på hytta i dag."

Meg: "Heltreplater selger vi sjelden, så det har vi ikke noe stående av. Men jeg tror vi har et par laminatplater stående om det kan være av interesse. Hvis du gir meg målene på platen du trenger kan jeg gå på lageret å sjekke."

Kunde: "Jeg er ute etter eikeplate, ikke laminat. Hører du dårlig?"

Meg: "Neida, det er ikke noe galt med hørselen min. Som jeg har sagt er eikeplate bestillingsvare, men jeg forstod på deg at du ønsket en plate her og nå og da er det bare eventuelle feilbestillinger vi har på lager vi kan hjelpe deg med. Eikeplate er det tre til fire ukers leveringstid på hos oss, men jeg gir deg gjerne et tilbud på det om du ønsker."

Kunde: "Du vil ikke hjelpe meg du. Jeg drar på Maxbo."

Meg: "Jeg beklager at du oppfatter det som at jeg ikke vil hjelpe deg, men jeg har dessverre ikke det du ønsker på lager, det er bestillingsvare med to til tre ukers leveringstid."

Kunden ristet oppgitt på hodet og trampet ut. Jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg gjorde feil - når noe er en bestillingsvare får vi det ikke plutselig på lager fordi en kunde vil ha det NÅÅÅÅÅ!

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wtf?! All den tid jeg kan forstå at noen blir frustrerte hvis de stadig treffer på offentlige steder uten tilrettelegging for rullestol, så kan man jo ikke ta saken i egne hender og begynne med vandalisering og hærverk?!

Siden jeg er forlovet med en rullestolbruker har jeg vært i situasjoner hvor jeg (og han) har vært frustrert over tilgjengelighet for ham pga f.eks. smale døråpninger, trapper, dårlig bordplassering på restaurant, trange butikker med mye varer på gulvet etc., men den oppførselen som AB forteller om her er helt uakseptabel. Hun burde jo bedt den ansatte om hjelp til å åpne døra i steden for å rive og slite i den så den ble ødelagt - det hadde jeg gjort om jeg var i hennes sko.

Det er for all del frustrernde med dårlig tilgjengelighet og noen ganger kan nok begeret renne over (særlig om man har hatt mange dårlige opplevelser i løpet av kort tid), men som Kaprifolen også sier; det er ikke greit å drive med vandalisering og hærverk for å komme seg frem.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene på jobb i dag, siden det er en inneklemt dag regnet vi med at det kom til å være stille (vi vurderte til og med å stenge butikkeni dag). Det er har stort sett vært veldig rolig, men i stad kom det selvsagt flere kunder samtidig og alle ønsket hjelp. Jeg forsøkte å "sjonglere" dem så godt som mulig og det gikk vedlig greit med de fleste av dem. De hadde full forståelse for at jeg var alene på jobb og at jeg måtte gå litt frem og tilbake mellom dem. Det siste paret var det værre med. De forlangte min fulle oppmerksomhet og når de bare skulle gå å kikke mente de at jeg skulle stå et par meter fra og vente i tilfelle de lurte på noe. At det var andre kunder i butikken som også hadde spørsmål og ting de ønsket hjelp med hadde de null forståelse for og de uffet og akket seg over hvor dårlig det var at det bare var en person på jobb. Må ærlig innrømme at jeg håper de ikke handler hos oss - de blir garantert ikke fornøyd uansett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er dette en hengepelargonia?

- nei, det er det ikke.

- hva er det da?

- en helt vanlig pelargonia

- er du sikker på det?

- ja, det er en vanlig pelargonia.

- hm

*går bort til en annen ansatt*

- dette er en hengepelargonia ikke sant?

Aaaah. Stol på meg bare, er det så vanskelig.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden ristet oppgitt på hodet og trampet ut. Jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg gjorde feil - når noe er en bestillingsvare får vi det ikke plutselig på lager fordi en kunde vil ha det NÅÅÅÅÅ!

Det er de samme kundene som tror at vi driter egg og har en melkeku som melker fløte på bakrommet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...