AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7641 Del Skrevet 9. april 2015 Kunde: Jeg skal ha lotto, gjør sånn at det blir 500,- kroner. Jeg: Den er grei, vil du ha ti ulike kuponger, eller vil du spille samme kupong ti ganger? Kunde: Nei, det er ikke det jeg skal ha. Det skal bli 500 kroner. Jeg: Ja det forstår jeg, lurte bare på om du vil ha 10 ulike kuponger, eller om du vil spille én og samme kupong ti ganger? I begge tilfellene blir det 500 kroner. Kunde: *Sukker høyt*. Fikk du ikke med deg hva jeg sa til deg? Jeg: Jo, det skal bli 500 kroner, men da lu... Kunde: Da gjør du sånn at det blir det da!! Herregud e det så vanskelig? *Snur seg og sier "beklager altså!" til en annen kunde i kø* Jeg: Ahh, så det er det samme for deg hva jeg velger så lenge det blir totalt 500,-? Kunde: Det skal bli 500,- ja!! Jeg føler jo meg som en idiot. Siden jeg trodde det var det samme for ham hvilken lottokombo jeg valgte tok jeg den som tar kortest tid - en og samme kupong 10 ganger. (Ellers må en vente på at ti kuponger printes ut). Kunden betaler, og jeg rekker ham kupongen og kvitteringene som kommer med. Kunde: Hvor er de andre kupongene? Skal da ha mer enn dette for 500,- kroner?! Jeg: Åhh beklager, forstod deg sånn at kombinasjonen var det samme for deg så lenge totalprisen ble 500,-. Kunde: Nei jeg skulle ha 10 kuponger!! Som vanlig!! Får tilbake kupongen hans, kansellerer den, trykker inn ti enkle lottokuponger... Jeg kan ikke vite hva som er det "vanlige" for deg, er derfor jeg spør. På samme måte som vi har noen kunder som sier "tre jokere" og vil ha tre ulike jokere, har vi andre kunder igjen som sier "tre jokere" og vil spille en og samme joker tre ganger. Er derfor jeg spør deg. Atter igjen har vi mange kunder som bare sier et beløp og ber meg lage en eller annen kombinasjon til dem, og det var en slik kunde jeg trodde du var! Anonymous poster hash: 85e0b...466 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
159 Skrevet 9. april 2015 #7642 Del Skrevet 9. april 2015 En gjenganger: Ansatt: Det blir xxx kroner. Kunde: Såå dyrt?? Ansatt: Ja, xxx kroner. Kunde: Det kan ikke stemme!! *ser over båndet* Ansatt: Du har jo kjøpt lotto/ vensafe-produkter(røyk/snus/legemidler/annet som må hentes etterpå)/ gavekort Kunde: Åja 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 9. april 2015 #7643 Del Skrevet 9. april 2015 Kunde: Jeg skal ha lotto, gjør sånn at det blir 500,- kroner. - Anonymous poster hash: 85e0b...466 Jesus kristus, jeg kjenner pulsen stiger bare av å lese dette. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7644 Del Skrevet 9. april 2015 Denne tråden gir meg liv. Kjenner godt igjen så mye av dette .. Anonymous poster hash: e6cdc...b3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 9. april 2015 #7645 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Kunde: Jeg skal ha lotto, gjør sånn at det blir 500,- kroner. Jeg: Den er grei, vil du ha ti ulike kuponger, eller vil du spille samme kupong ti ganger? Kunde: Nei, det er ikke det jeg skal ha. Det skal bli 500 kroner. Jeg: Ja det forstår jeg, lurte bare på om du vil ha 10 ulike kuponger, eller om du vil spille én og samme kupong ti ganger? I begge tilfellene blir det 500 kroner. Kunde: *Sukker høyt*. Fikk du ikke med deg hva jeg sa til deg? Jeg: Jo, det skal bli 500 kroner, men da lu... Kunde: Da gjør du sånn at det blir det da!! Herregud e det så vanskelig? *Snur seg og sier "beklager altså!" til en annen kunde i kø* Jeg: Ahh, så det er det samme for deg hva jeg velger så lenge det blir totalt 500,-? Kunde: Det skal bli 500,- ja!! Jeg føler jo meg som en idiot. Siden jeg trodde det var det samme for ham hvilken lottokombo jeg valgte tok jeg den som tar kortest tid - en og samme kupong 10 ganger. (Ellers må en vente på at ti kuponger printes ut). Kunden betaler, og jeg rekker ham kupongen og kvitteringene som kommer med. Kunde: Hvor er de andre kupongene? Skal da ha mer enn dette for 500,- kroner?! Jeg: Åhh beklager, forstod deg sånn at kombinasjonen var det samme for deg så lenge totalprisen ble 500,-. Kunde: Nei jeg skulle ha 10 kuponger!! Som vanlig!! Får tilbake kupongen hans, kansellerer den, trykker inn ti enkle lottokuponger... Jeg kan ikke vite hva som er det "vanlige" for deg, er derfor jeg spør. På samme måte som vi har noen kunder som sier "tre jokere" og vil ha tre ulike jokere, har vi andre kunder igjen som sier "tre jokere" og vil spille en og samme joker tre ganger. Er derfor jeg spør deg. Atter igjen har vi mange kunder som bare sier et beløp og ber meg lage en eller annen kombinasjon til dem, og det var en slik kunde jeg trodde du var! Anonymous poster hash: 85e0b...466 Jeg spiller ikke lotto så jeg er sikkert dum, men hvorfor skal noen ville spille samme rekka/kupongen 10 ganger? Hvis den ene kupongen min har vinnerrekka og potten er 4 mill så får jeg jo 4 mill uavhengig om jeg har 1 eller 10 kuponger med den rekka...eller? Endret 9. april 2015 av SoftKitty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7646 Del Skrevet 9. april 2015 Må jeg bruke kondom? Anonymous poster hash: 797cd...20f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. april 2015 #7647 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg spiller ikke lotto så jeg er sikkert dum, men hvorfor skal noen ville spille samme rekka/kupongen 10 ganger? Hvis den ene kupongen min har vinnerrekka og potten er 4 mill så får jeg jo 4 mill uavhengig om jeg har 1 eller 10 kuponger med den rekka...eller? Har du spilt den samme kupongen 10 ganger og du vinner på den, får du utbetalt 10x4 mill, altså 40 millioner. Skjønner at noen velger den løsningen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7648 Del Skrevet 9. april 2015 Lotto-kundene er definitivt de verste. Er så glad for at jeg er ferdig med å jobbe i butikk! Hver jævla sommer, kom den samme kunden, campingturist, og han skulle alltid ha EN joker, på 20 forskjellige kort. Mulig vi hadde et gammeldags system, men her måtte man gjøre opp for seg før man fikk byttet kort, så dette tok en EVIGHET. Anonymous poster hash: ce120...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 9. april 2015 #7649 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Har du spilt den samme kupongen 10 ganger og du vinner på den, får du utbetalt 10x4 mill, altså 40 millioner. Skjønner at noen velger den løsningen Men det gir jo ikke mening... For om potten er 4 mill og det er 2 stykker med vinnerrekka, så får de jo bare 2 mill hver.. Så si at potten er 6 mill.. jeg har spilt 5 like rekker og Kurt har spilt 1 rekke. Vi vinner. Får jeg 5 mill og han 1 da? Eller får han 3 mill og jeg 15 mill?? Med Joker skjønner jeg, for da trekker de vel ut en med Jokertallet/rekka som går videre til det Joker-spillet, og da vil jo flere rekker være flere lodd... Endret 9. april 2015 av SoftKitty 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 9. april 2015 #7650 Del Skrevet 9. april 2015 Men det gir jo ikke mening... For om potten er 4 mill og det er 2 stykker med vinnerrekka, så får de jo bare 2 mill hver.. Nå gjetter jeg bare, men blir det ikke sånn at om du f.eks har to av samme rekke, og du og en annen med én rekke vinner, så fordeles premien på tre, og du får 2/3 sv premien mens den andre får kun 1/3. Hadde du bare hatt én rekke hadde du altså fått mindre (bare halvparten). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 9. april 2015 #7651 Del Skrevet 9. april 2015 Har du spilt den samme kupongen 10 ganger og du vinner på den, får du utbetalt 10x4 mill, altså 40 millioner. Skjønner at noen velger den løsningen Nei. Hvis 1 premien er 4 mill og du er den eneste med 7 rette vinner du 4 mill. Hvis det er 4 andre som har de samme tallene vinner ikke alle 4 mill hver, men 4 mill delt på alle vinnerene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7652 Del Skrevet 9. april 2015 Joda, folk handlet så det så ut som de hadde tenkt å gå under jorden de neste tre åra, Hahaha, det minna meg om dette! All ære til butikkansatte og andre som har med kunder å gjøre! Anonymous poster hash: 5b32d...337 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. april 2015 #7653 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Nei. Hvis 1 premien er 4 mill og du er den eneste med 7 rette vinner du 4 mill. Hvis det er 4 andre som har de samme tallene vinner ikke alle 4 mill hver, men 4 mill delt på alle vinnerene Tenkte litt feil her, ja! Er trøtt i dag! Men poenget er at om jeg har spilt 10 identiske rekker og en annen tilfeldigvis har spilt den samme, men bare én gang, da deles de 4 mill på 11 og jeg får ti ganger den summen (ca 3.636.364 kr.), mens den andre bare får ca 363.636 kr. Endret 9. april 2015 av sofie777 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 9. april 2015 #7654 Del Skrevet 9. april 2015 Lotto-kundene er definitivt de verste. Er så glad for at jeg er ferdig med å jobbe i butikk! Hver jævla sommer, kom den samme kunden, campingturist, og han skulle alltid ha EN joker, på 20 forskjellige kort. Mulig vi hadde et gammeldags system, men her måtte man gjøre opp for seg før man fikk byttet kort, så dette tok en EVIGHET. Anonymous poster hash: ce120...c4a Det har heldigvis endret seg da det ikke lenger er lov å knytte mer enn ett kort opp mot et fødselsnummer, men i stedet er det blitt mulig å spille flere forskjellige jokere per kort 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 10. april 2015 #7655 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Hadde denne ikke så hyggelige opplevelsen her om dagen. Blir kanskje litt langt og rotete innlegg, men håper at noen leser. Jeg jobber i en butikk som også har en klesavdeling, men jeg jobber ikke på den avdelinga. Også en ting jeg må nevne er at jeg kan bli redd og nervøs når jeg har med fulle voksne menn å gjøre, så derfor taklet jeg ikke denne situasjonen så bra.. To middelaldrende menn: Du jobber her hva? Jeg: Ja,det gjør jeg. Mann: Ja, du som er kvinne, du kan hjelpe oss med å finne noen dameklær. Jeg merka nå at disse mennene var småfulle og stinket alkohol, men jeg viste dem veien til dameklærne. Mens vi går bort ramser de opp hva de ser etter av dameklær. Jeg: Her er dameklærne. Mann: Ja, nå skal du som er dame plokke fram klær for oss, for vi har ikke peiling på sånt, høhøh.. Størrelse 38! Jeg: Ehehehe.. (jeg trodde at dem dro en dårlig spøk, men de var dønn seriøse.) Jeg: Men hva skal dere ha da? Mann: Først skal vi ha en daffebukse. Jeg ser rundt meg om noen som jobber på avdelinga er i nærheten og kan hjelpe meg, men jeg så desverre ingen. Mann: Og så skal vi ha en t-skjorte. Jeg viser dem den første og beste t-skjorten jeg ser. Mann: Ja den passer nok bra, hun er en vid kvinne sånn som deg selv! Jeg: ................ Mennene la noen klær i kurven. Mann: Også skal vi ha truser. Jeg: Javel... Jeg ville bare bort derfra. Så var vi ved trusene. Mann: Ja hun bruker da størrelse 38. Hun er småtjukk som deg, men hun er kanskje sånn ca *studerer kroppen min* 30% større enn deg. Jeg: .............. Så var heldigvis undertøyshoppinga overstått og jeg viste dem hvor ølet lå. Etter det insisterte dem på at jeg skulle følge dem til kassa for dem ville gi meg en 50 lapp siden jeg var så snill og hjalp dem. Jeg sa gang på gang at det kunne jeg ikke ta imot, men de insisterte. Jeg kom meg vekk fra dem da de sto i kassa. Jeg løp inn på lageret og gjemte meg der i noen minutter for å si det sånn... Endret 10. april 2015 av Shinigami 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 10. april 2015 #7656 Del Skrevet 10. april 2015 Hadde denne ikke så hyggelige opplevelsen her om dagen. Blir kanskje litt langt og rotete innlegg, men håper at noen leser. Jeg jobber i en butikk som også har en klesavdeling, men jeg jobber ikke på den avdelinga. Også en ting jeg må nevne er at jeg kan bli redd og nervøs når jeg har med fulle voksne menn å gjøre, så derfor taklet jeg ikke denne situasjonen så bra.. To middelaldrende menn: Du jobber her hva? Jeg: Ja,det gjør jeg. Mann: Ja, du som er kvinne, du kan hjelpe oss med å finne noen dameklær. Jeg merka nå at disse mennene var småfulle og stinket alkohol, men jeg viste dem veien til dameklærne. Mens vi går bort ramser de opp hva de ser etter av dameklær. Jeg: Her er dameklærne. Mann: Ja, nå skal du som er dame plokke fram klær for oss, for vi har ikke peiling på sånt, høhøh.. Størrelse 38! Jeg: Ehehehe.. (jeg trodde at dem dro en dårlig spøk, men de var dønn seriøse.) Jeg: Men hva skal dere ha da? Mann: Først skal vi ha en daffebukse. Jeg ser rundt meg om noen som jobber på avdelinga er i nærheten og kan hjelpe meg, men jeg så desverre ingen. Mann: Og så skal vi ha en t-skjorte. Jeg viser dem den første og beste t-skjorten jeg ser. Mann: Ja den passer nok bra, hun er en vid kvinne sånn som deg selv! Jeg: ................ Mennene la noen klær i kurven. Mann: Også skal vi ha truser. Jeg: Javel... Jeg ville bare bort derfra. Så var vi ved trusene. Mann: Ja hun bruker da størrelse 38. Hun er småtjukk som deg, men hun er kanskje sånn ca *studerer kroppen min* 30% større enn deg. Jeg: .............. Så var heldigvis undertøyshoppinga overstått og jeg viste dem hvor ølet lå. Etter det insisterte dem på at jeg skulle følge dem til kassa for dem ville gi meg en 50 lapp siden jeg var så snill og hjalp dem. Jeg sa gang på gang at det kunne jeg ikke ta imot, men de insisterte. Jeg kom meg vekk fra dem da de sto i kassa. Jeg løp inn på lageret og gjemte meg der i noen minutter for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karenina Skrevet 10. april 2015 #7657 Del Skrevet 10. april 2015 Jobber i en interiørbutikk, og har en del kunder som skal ha f.eks. persienner "til sånne standard vinduer"...... Sorry mac, men det finnes utallige vinduer, og jeg har enda tilgode å høre om et felles mål. Samme med duk til bord. "Det er et sånn standard salongbord!" Jammen kjære deg.. Har du sett hvor mange forskjellige salongbord som finnes??? Men vi prøver nå så godt vi kan å finne ca mål og mening. Det beste var den kunden som ville ha lameller, men de skulle henge vannrett! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 10. april 2015 #7658 Del Skrevet 10. april 2015 snip Så var vi ved trusene. Mann: Ja hun bruker da størrelse 38. Hun er småtjukk som deg, men hun er kanskje sånn ca *studerer kroppen min* 30% større enn deg. Jeg: ..............Så var heldigvis undertøyshoppinga overstått og jeg viste dem hvor ølet lå. Etter det insisterte dem på at jeg skulle følge dem til kassa for dem ville gi meg en 50 lapp siden jeg var så snill og hjalp dem. Jeg sa gang på gang at det kunne jeg ikke ta imot, men de insisterte. Jeg kom meg vekk fra dem da de sto i kassa. Jeg løp inn på lageret og gjemte meg der i noen minutter for å si det sånn... I alle dager, fikk de kjøpe øl? Skjønner at det var ekkelt for deg - men de stinket alkohol og fikk kjøpe øl : S? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. april 2015 #7659 Del Skrevet 10. april 2015 I alle dager, fikk de kjøpe øl? Skjønner at det var ekkelt for deg - men de stinket alkohol og fikk kjøpe øl : S? Ølsalgsloven sier ikke noenting om at folk ikke får lov å handle alkohol om de stinker øl. Mange alkoholikere stinker skikkelig uten at de er fulle. Det er bare om de er synlig beruset at selgeren kan nekte dem å kjøpe øl. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 10. april 2015 #7660 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Ølsalgsloven sier ikke noenting om at folk ikke får lov å handle alkohol om de stinker øl. Mange alkoholikere stinker skikkelig uten at de er fulle. Det er bare om de er synlig beruset at selgeren kan nekte dem å kjøpe øl. Men det blir nevnt at de var småfulle og stinket alkohol? Edit: Beklager avsporingen : / I dag hadde jeg ingen dumme kunder. Kan skyldes at jeg ikke var på jobb. Gleder meg til arbeidshelg fra klokken 12 i morgen!...... Endret 10. april 2015 av vestia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå