Gjest BabyBlue Skrevet 10. desember 2014 #6921 Del Skrevet 10. desember 2014 Sulten fyr kom innom i dag... Meg: "Hei!" Kunde: "BACONPØLSE!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. desember 2014 #6922 Del Skrevet 10. desember 2014 Boblekåpe? Lyseblå eller kanskje den var rød, når jeg tenker meg om... Dette er en del år siden blitt. Kanskje hun flyttet til Majorstuen da hun ikke lenger kunne stjele på Ryen? XD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. desember 2014 #6923 Del Skrevet 10. desember 2014 Sulten fyr kom innom i dag... Meg: "Hei!" Kunde: "BACONPØLSE!" Oh lord, ja, hva ER det med folk som ikke klarer å svare hei tilbake? Jeg tenker alltid i mitt stille indre; "Jaha, hilser du alltid på folk på den måten?" I mitt tilfelle er det som regel slik det går: Meg: Hei! Kunde: PRINCE MILD! Meg: .....*tenker* Okaay..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 10. desember 2014 #6924 Del Skrevet 10. desember 2014 Oh lord, ja, hva ER det med folk som ikke klarer å svare hei tilbake? Jeg tenker alltid i mitt stille indre; "Jaha, hilser du alltid på folk på den måten?" I mitt tilfelle er det som regel slik det går: Meg: Hei! Kunde: PRINCE MILD! Meg: .....*tenker* Okaay..... Jeg føler meg skikkelig snytt og overkjørt når kunder gjør sånn Får litt sånn huleboerassosiasjoner når det er sånne ordrer man får bjeffet etter seg. "Grynt, grynt, urg, urg.... baconpølse." Er de så agurk i hodet at de ikke klarer å sette sammen en hel setning? Hvor mange ekstra kalorier koster det liksom å si "Hei, jeg skal ha en baconpølse." Gjerne sleng på et smil, jeg er da et menneske jeg også. Men for all del, folk får gjøre som de vil, jobben min er tross alt bare å please kundene og gi de det de vil ha. Meeeen da er det også verdt å tenke på at jeg gir de fineste baconpølsene til de kundene jeg liker best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NonJuan Skrevet 10. desember 2014 #6925 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Boblekåpe? Lyseblå eller kanskje den var rød, når jeg tenker meg om... Dette er en del år siden blitt. Kanskje hun flyttet til Majorstuen da hun ikke lenger kunne stjele på Ryen? XD Jeg jobbet i butikk for.... oi oi oi hm 14 år siden... lol aiks....! Nærmere 15 faktisk Endret 10. desember 2014 av NonJuan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6926 Del Skrevet 11. desember 2014 Jeg jobber i Meny, og hvert år har vi en julebonuskampanje som det er like mye problemer med hvert eneste år. Problemet er ikke systemet i seg selv. Det fungerer knirkefritt. Problemet er kunder som ikke klarer å lese brosjyren de får med seg, eller kunder som ikke får med seg (uansett om vi SIER det til dem) at nå får de med seg bonussjekken siden de har handlet fem ganger over 500, og pass nå inderlig godt på den!! Kunde 1: Kunden har handlet ferdig, jeg har gitt kvitteringen og begynt på nestemann. Kunde: får jeg ikke julebonussjekken? Jeg: njaa, *ser på kvitteringen til kunden*, ikke enda dessverre, du har handlet fire ganger så langt, og du må handle fem ganger for å få den. Siste sjanse er på søndag *stort smil*. Kunde: jeg HAR handlet fem ganger!! Handlet for tusen kroner nå nettopp! Jeg: du får dessverre kun ett klipp uansett, kortet kan bare brukes en gang per dag og en gang per handel. Bablabalb, orker ikke skrive nøye hva som skjedde videre, i korte ord: - Dette hadde kunden visstnok aldri fått beskjed om. (Det står i brosjyren du får sammen med kortet). - Men kunden kunne ikke forventes å lese brosjyren (Om du velger å ikke lese den må du nesten stå for det selv, vi kan ikke forklare alle reglene til hver eneste kunde). - UANSETT så var det en jævla dårlig løsning!! Drittsystem. (Beklager, men kjeden har valg denne løsningen, vi kan ikke overkjøre den løsningen som er valgt. Dersom de hadde valgt en løsning hvor man fikk to glipp om man feks handlet for 1000 kroner i samme handel, så ville det hatt innvirkning på hvor stor bonussjekken ville blitt - alt dette er jo kalkulert slik at vi ikke skal tape for mye på dette). - NÅ HAR DERE MISTET EN KUNDE! (Dessverre er dette det systemet som ble valgt). - NÅ HAR MENY MISTET EN KUNDE!! (Det synes jeg selvsagt er synd, men systemet kan vi likevel ikke overkjøre). - JAVEL MEN DERE HAR MISTET EN KUNDE. (OKEI - håper likevel dere har en god dag videre!). - MISTET EN KUNDE!! Pjuuh, ble visst ikke så få ord. Kunde 2: Kunden har betalt, og fått kvittering. Kunde: Hvor mange klipp har jeg på julebonuskortet mitt nå? Jeg: *Sjekker*. Ett. Dette er ditt første. Kunde: Nei, det stemmer ikke. Jeg skal ha seks klipp. Det det der er feil! Jeg: Uhm, systemet sier i alle fall at dette er ditt første klipp. Er det mulig du har brukt flere kort? Slik at et par av dine tidligere kjøp er blitt registret på ett eller flere andre? Mannen til kunden: Ja vi har mange kort. Jeg: dersom du tar med deg alle kortene dine kan vi slå dem sammen, så vil jeg tro og håpe at det da stemmer. Kunden: Nei det stemmer ikke. Jeg har hatt dette kortet i lommeboken hele tiden. Skal ha seks klipp på dette! Jeg: systemet si... Kunde: DET SKAL VÆRE SEKS, Jeg: SEKS klipp? Kortene går bare opp til fem. Under ditt forrige kjøp skulle du da ha fått med deg bonussjekken. Den kommer opp som en hard pop-up som kassereren MÅ trykke vekk for å komme seg videre. Når handlet dere sist? Var det her? Fikk dere ikke med dere en sjekk da? Mannen til kunden: jada vi fikk med oss masse lapper. Som vi måtte ta vare på. Kunden: Tar ikke vare på kvitteringen. ALT skal være registrert på kortet. (Tenker: men i helvete har dere KASTET bonussjekken?!). Jeg: Beklager altså, men den bonussjekken måtte dere ta vare på. Kunde: Nei men altså de 200 kronene skal vi ha!!! Mannen til kunde: *drar med seg sin mer og mer illsinte kone bort* Det er jo VÅR feil!!! Så forsvant de. Takk Gud. Kunde 3: Kunde: Hei du!! Dette er et brev!! Jeg: Vi har ikke post dessverre, så det kan ikke sendes her. Kunde: Det er ikke mitt, det er feiladressert! Jeg: Oi då, beklager men vi ha som sagt ikke post. Du må til posten med det der for at de skal ordne opp. Kunde: NEIVEL OM DU IKKE VIL HJELPE SÅ GÅR DET I BOSSET! Kjerring, hør på meg, VI HAR IKKE POST FOR FAEN!!! JA JEG ELSKER JULEN. ER ALLTID LIKE GLAD NÅR DEN ER FERDIG. Anonymous poster hash: 85e0b...466 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6927 Del Skrevet 11. desember 2014 Haha, det er så mye rart ute og går.... Jobber på parfymeri, og noen folk har virkelig ikke lært seg folkeskikk. Jeg: Heihei *smiler bredt* Kunde: Jeg bare ser! Helt greit det, men si hei først for svarte.. Kunder som åpner uåpnede gjenstander, spesielt deodoranter. Lukter og tar på dem. Er du klar over hvor mange bakterier det blir? + at vi ikke kan selge en gjenstand som er åpnet og tatt på til andre kunder. Og de som putter hendene sine oppi div kremer istedet for å spørre etter noe å ta det med. Bakteriebombe! Noen prøver jo også å få byttet ting fordi de ikke likte det allikevel, uten kvittering... Også de som kommer inn og sier: "Hei, jeg skal ha en krem/parfyme/leppestift/maskara." Ja, for vi veit jo akkurat hvilken krem du tenker på når du er så lite spesifik. Og bare et lite tips; Når du skal lukte på en parfyme, bruker du papirlappene som ligger ved og sprayer på med litt avstand. Ikke dynk den og for og så ta en ordentlig sniff og så komme og påstå at parfymen er for sterk.. Anonymous poster hash: 5183f...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 11. desember 2014 #6928 Del Skrevet 11. desember 2014 Frekke f.... At det ikke er mulig å få gå i fred og bare titte. Samme med enkelte gateselgere, selv etter at de ser at du har sett dem, og tydelig går demonstrativt over på andre siden av gågata, så kommer de løpende bort til deg. Anonymous poster hash: a8ba1...078 Det er faktisk jobben vår å si hei til kundene våre, det samme å tilby dem hjelp. Og det er normal høflighet å hilse. De fleste kunder blir SURE om det ikke skjer. Hvis man blir tilbudt hjelp og ikke vil ha, er det jo bare å si "nei takk, jeg bare kikker". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 11. desember 2014 #6929 Del Skrevet 11. desember 2014 Frekke f.... At det ikke er mulig å få gå i fred og bare titte. Samme med enkelte gateselgere, selv etter at de ser at du har sett dem, og tydelig går demonstrativt over på andre siden av gågata, så kommer de løpende bort til deg.Anonymous poster hash: a8ba1...078 Så du hilser sånn til kjente og ukjente i byen også? De sier hei og du brøler at du bare kikker? Normal folkeskikk er tydeligvis oppskrytt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 11. desember 2014 #6930 Del Skrevet 11. desember 2014 "DEN PØLSA!" -Hvilken pølse? "DEN DER!"*peker* -Grillpølsa? "FAEN ER DU BLIND ELLER JEG SKAL HA DEN DER!!!!!" -... "DUMME KVINNFOLK!!!!LÆR DEG Å HØR ETTER,FAEN ALTSÅ"*tramper ut..* Altså...Halloo.Det hjelper fint lite å peke i øst og vest og si "den pølsa" Vi hadde 8 forskjellige pølser liggende...Lær deg navnet på pølsa! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 12. desember 2014 #6931 Del Skrevet 12. desember 2014 Stod nettopp bak to gutter jeg vil anta var 18-19 år gamle i kø på Biltema. De hadde ikke kasse åpen - alle måtte gå i informasjonsdisken å betale der. Gutta spurte etter en eller annen bildel og han i disken fant dem ganske kjapt. Det viste seg at de fantes bare i pakker med 4 stk, noe de syntes var veldig dumt. De trang jo bare en. Samtalen gikk omtrent som dette: Gutt 1: Selges den bare i firpakk? Vi trenger bare en. Kan vi ikke få kjøpe bare en? Ansatt: De selges bare i hele pakker med fire, så dessverre kan du ikke få kjøpe bare en. Gutt 2: Kan du ikke gjøre et unntak 'a? Ansatt: Dessverre kan jeg ikke det. Disse selges kun i hele pakker. Gutt 1: Kom igjen a'! Vi trenger jo bare en... Ansatt: Jeg kan ikke selge disse løst. Som sagt selges de bare hele pakker. Gutt 1: *resignert* Ja, hva koster den da? Ansatt: *slår den inn på kassa* 50 kroner. Gutt 2: Ååå, er den ikke dyrere? Da er det jo ikke noe pes å kjøpe hele pakka. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katias Skrevet 12. desember 2014 #6932 Del Skrevet 12. desember 2014 Var litt morsomt da, hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. desember 2014 #6933 Del Skrevet 12. desember 2014 Kunde: Jeg skal ha en gave til min mann, sønn, mor, niese og nevø. Meg: Noe spesielt du er på utskikk etter? Kunde: Nei, jeg venter her mens du finner noe. Jobben min er ikke å finne julegaver til familien din. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 12. desember 2014 #6934 Del Skrevet 12. desember 2014 Var en gammel dame som nekta å betale nypris fordi ho var her i går og da var det billigere. Prisene kan reguleres.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 12. desember 2014 #6935 Del Skrevet 12. desember 2014 Folk som river opp skrue-og spikerpakker for å se med hendene at det er rett vare, selv om at vi har alle utsilt for å slippe at kundene river opp pakker slik at vi ikke kan selge dem. Esken er revet opp, kunden har tatt på skruene for å skjekke at det er riktig type, eller hva enn det er de gjør. Setter fra seg den pakken de har herpet og tar med seg en ny pakke til kassen. Vil jo ikke han en eske som noen har åpnet, må vite! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 12. desember 2014 #6936 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Kunde: Jeg skal ha en gave til min mann, sønn, mor, niese og nevø. Meg: Noe spesielt du er på utskikk etter? Kunde: Nei, jeg venter her mens du finner noe. Jobben min er ikke å finne julegaver til familien din. Haha du burde ha funnet frem det dyreste dere hadde :D Endret 12. desember 2014 av frksølekopp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. desember 2014 #6937 Del Skrevet 12. desember 2014 Haha du burde ha funnet frem det dyreste dere hadde :D Hun ga meg en beløpsgrense på maks 100 kr per person. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 12. desember 2014 #6938 Del Skrevet 12. desember 2014 Kunde: Jeg skal ha en gave til min mann, sønn, mor, niese og nevø. Meg: Noe spesielt du er på utskikk etter? Kunde: Nei, jeg venter her mens du finner noe. Jobben min er ikke å finne julegaver til familien din. Hahaha Det fikk jeg skikkelig lyst til å teste ut selv! Bra sagt av kunden da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johnny2 Skrevet 12. desember 2014 #6939 Del Skrevet 12. desember 2014 Ikke bare bare å stå i butikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 12. desember 2014 #6940 Del Skrevet 12. desember 2014 Skolebevis er IKKE gyldig legitimasjon når du skal kjøpe øl! Hvor vanskelig er det å forstå? Hvis du ikke har bankkort med bilde, førerkort eller pass må jeg dessverre nekte deg øl når jeg er i tvil om alderen din. Måtte bare få sagt det... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå