Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er hvertfall det vi har blitt lært. Jeg har ikke jobbet med blomster i mer enn et par år, men har selv opplevd at blomsten har dødd når bare døren på kjøla har stått oppe og gitt litt trekk. Det er vel temperaturforandringer den ikke tåler, så går temperaturen gradvis ned så sier de at de kan stå ned til 10 her hvertfall. Men å ta den fra +20, ut i -4 og så inn i +20 er døden for planten.

Ja, trekk er døden for dem. Det gjelder forsåvidt mange planter, det blir utrolig høy varmeutveksling når det er trekk.

Jeg savner å jobbe med blomstrer. De er hyggelig dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, trekk er døden for dem. Det gjelder forsåvidt mange planter, det blir utrolig høy varmeutveksling når det er trekk.

Jeg savner å jobbe med blomstrer. De er hyggelig dyr.

Det er en utrolig givende jobb :) og kundene mine er nesten alle fantastiske. Sjelden noen er sur når de handler blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag ble jeg kjeftet huden full over telefon. Jeg var udugelig, alle som jobbet på denne drittbutikken var håpløse mennesker som ikke ante hva kundebehandlig var fornoe og hun hadde alltid fått elendig service av oss! Hun skulle aldri noen gang bruke en krone hos oss mere. For makan til gjeng med dårlige medmennesker og ubrukelig holdning. Selv om hun aldri sa noe om hvorfor hun var så sint, la hun på mitt i unnskyldningen min med en "HMF!"

Det er greit å være misfornøyd. Men si hvorfor du er det. Og hold deg litt saklig uten å gå til personangrep, vær så snill :sukk:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kunder som blir sinte på meg, når jeg forklarer at blomstene du har kjøpt, ikke tåler 3-4 timer i kald bil når det er flere kuldegrader ute, SELVOM jeg pakker de inn. Det er ikke innlagt varme og strøm i pakkepapiret vårt. Da må du handle blomstene senere, eller ta de med deg inn dit du skal. Har du ikke mulighet til noen av alternativene, sier du? Neivel, men kjeft ikke huden min full fordet! Jeg er bare vennlig og gir deg informasjon så du kan prøve å unngå at varene DØR i bilen.

Noen kunder assaaaaa..... :( kjemper en evig kamp mot enkelte typer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker kunder som blir sinte på meg, når jeg forklarer at blomstene du har kjøpt, ikke tåler 3-4 timer i kald bil når det er flere kuldegrader ute, SELVOM jeg pakker de inn. Det er ikke innlagt varme og strøm i pakkepapiret vårt. Da må du handle blomstene senere, eller ta de med deg inn dit du skal. Har du ikke mulighet til noen av alternativene, sier du? Neivel, men kjeft ikke huden min full fordet! Jeg er bare vennlig og gir deg informasjon så du kan prøve å unngå at varene DØR i bilen.

Noen kunder assaaaaa..... :( kjemper en evig kamp mot enkelte typer.

Det er da bare rett og rimelig at du skal ha superkrefter som kan overvinne fysikkens lover! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare rett og rimelig at du skal ha superkrefter som kan overvinne fysikkens lover! :P

Ja, og noen ganger føler jeg at enkelte kunder oppriktig tror at vi faktisk har det! Må være dårlig med omløp hos enkelte :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom klassikeren;

Jeg: Hei! :)

Kunde: Jeg bare kikker!

Javel.

Frekke f....

At det ikke er mulig å få gå i fred og bare titte.

Samme med enkelte gateselgere, selv etter at de ser at du har sett dem, og tydelig går demonstrativt over på andre siden av gågata, så kommer de løpende bort til deg.

Anonymous poster hash: a8ba1...078

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider blir det naturlig nok en del spørsmål om å pakke inn og jeg syns det er langt bedre å slenge ut med en gang at du kunne tenkt deg å få (i mitt tilfelle stort sett) boken pakket inn istedetfor å stå å trøkke helt til både bok og kvittering ligger godt neddi posen, og særlig irriterende er de som i tillegg spør på en "beskjeden" og negativt ladet måte så i dag svarte jeg en, og det var moro..

Kunde: Du pakker ikke inn?

Jeg: Neivel.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke akkurat hva en kunde sier... men

Vi hadde en fast kunde som kom hver eneste morgen, satte fra seg hunden utenfor butikken og trillet rundt på en slik gammel trillekoffert.. Som hun hadde matvarene i.

Hver eneste dag.. altså...

Det ble innført Checkpoint altså alarm i butikken. Vi merket varer i butikken med alarmetiketter. Ost/kjøtt/vitaminer osv... Som var av verdi..

Så igjen... damne satte hunden utenfor og kom trillende igjennom butikken...

Men denne gangen PEP det.....

Dette ble jo så rart.... men vi måtte jo åpne denne veska for å se hva som var i den.... og der i bånn av veska 2 store Norvegia kilos oster.... (Vet ikke hva hun skulle med all osten)

Måtte jo anmelde dette... men det hsuker jeg var skikkelig rar situasjon... Fast kunde i SÅ mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekke f....

Samme med enkelte gateselgere, selv etter at de ser at du har sett dem, og tydelig går demonstrativt over på andre siden av gågata, så kommer de løpende bort til deg.

Jeg er frekk fordi jeg sa hei? Den var ny.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekke f....

Nå må du gi deg! Man SKAL si hei til kundene, og det er jævlig irriterende at man ikke får et hei tilbake men et surt "jeg skal bare kikke!!"

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frekke f....

...Kalles kundeservice. Vi prøver ikke å selge deg noe, vi sier hei for å deretter si at man bare må si i fra dersom man ønsker hjelp. Et enkelt hei tilbake blir satt pris på.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider blir det naturlig nok en del spørsmål om å pakke inn og jeg syns det er langt bedre å slenge ut med en gang at du kunne tenkt deg å få (i mitt tilfelle stort sett) boken pakket inn istedetfor å stå å trøkke helt til både bok og kvittering ligger godt neddi posen, og særlig irriterende er de som i tillegg spør på en "beskjeden" og negativt ladet måte så i dag svarte jeg en, og det var moro..

Kunde: Du pakker ikke inn?

Jeg: Neivel.

hahahah den var søt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke akkurat hva en kunde sier... men

Vi hadde en fast kunde som kom hver eneste morgen, satte fra seg hunden utenfor butikken og trillet rundt på en slik gammel trillekoffert.. Som hun hadde matvarene i.

Hver eneste dag.. altså...

Det ble innført Checkpoint altså alarm i butikken. Vi merket varer i butikken med alarmetiketter. Ost/kjøtt/vitaminer osv... Som var av verdi..

Så igjen... damne satte hunden utenfor og kom trillende igjennom butikken...

Men denne gangen PEP det.....

Dette ble jo så rart.... men vi måtte jo åpne denne veska for å se hva som var i den.... og der i bånn av veska 2 store Norvegia kilos oster.... (Vet ikke hva hun skulle med all osten)

Måtte jo anmelde dette... men det hsuker jeg var skikkelig rar situasjon... Fast kunde i SÅ mange år...

Hun har sikkert stjålet for mange tusenvis av kroner i løpet av de mange årene, ved hjelp av den trilleveska.

Vi hadde en tilsvarende dame på gamlejobben min, som handlet ved å trille den rutete trillebaggen si rundt og putte varer oppi den.

Det var helt tilfeldig at vi oppdaget hva hun gjorde, for den dagen spurte hun en av mine kolleger noe spesifikt om Fanta Exotic 0.5liters-flasker, og puttet fire eller fem av dem ned i trillebaggen da hun hadde fått et svar på spørsmålet.

Da hun senere kom til kassen, hadde hun ikke lagt på disse flaskene, og min kollega ble litt usikker og spurte meg (som da var sjefskasserer og alltid var i kassaområdet) om jeg ekspedert damen og fått betalt for Fantaen.

Det hadde jeg ikke gjort, og jeg hadde også sett hele transaksjonen hennes og det hadde ikke vært en eneste flaske der.

Da damen allerede hadde gått, sjekket vi kameraene sammen med sjefen, og ikke bare puttet hun massevis av varer nedi trillebaggen på vei gjennom butikken, men hun la bare på noen få varer på båndet i kassa, og det var HELT tydelig at det allerede var mye i den trillebaggen da hun puttet de betalte varene nedi igjen.

Tilfeldigvis kom hun igjen bare noen få dager senere. Da fikk sjefen min huket tak i henne og sa på en høflig, men bestemt måte at vi hadde sett hva hun hadde gjort.

Det hele endte med at hun innrømte flere tilfeller av samme sak, og hun ble bedt om å gå hjem og regne på hvor mye hun egentlig skyldte butikken.

Dama kom tilbake en gang til etter det og mente hun hadde stjålet for rundt 5000 kroner, som hun da betalte for seg. Så fikk hun streng beskjed om at sjefen ikke ville se henne der igjen, for da ville han anmelde forholdet.

Vi så henne aldri igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har sikkert stjålet for mange tusenvis av kroner i løpet av de mange årene, ved hjelp av den trilleveska.

Vi hadde en tilsvarende dame på gamlejobben min, som handlet ved å trille den rutete trillebaggen si rundt og putte varer oppi den.

Det var helt tilfeldig at vi oppdaget hva hun gjorde, for den dagen spurte hun en av mine kolleger noe spesifikt om Fanta Exotic 0.5liters-flasker, og puttet fire eller fem av dem ned i trillebaggen da hun hadde fått et svar på spørsmålet.

Da hun senere kom til kassen, hadde hun ikke lagt på disse flaskene, og min kollega ble litt usikker og spurte meg (som da var sjefskasserer og alltid var i kassaområdet) om jeg ekspedert damen og fått betalt for Fantaen.

Det hadde jeg ikke gjort, og jeg hadde også sett hele transaksjonen hennes og det hadde ikke vært en eneste flaske der.

Da damen allerede hadde gått, sjekket vi kameraene sammen med sjefen, og ikke bare puttet hun massevis av varer nedi trillebaggen på vei gjennom butikken, men hun la bare på noen få varer på båndet i kassa, og det var HELT tydelig at det allerede var mye i den trillebaggen da hun puttet de betalte varene nedi igjen.

Tilfeldigvis kom hun igjen bare noen få dager senere. Da fikk sjefen min huket tak i henne og sa på en høflig, men bestemt måte at vi hadde sett hva hun hadde gjort.

Det hele endte med at hun innrømte flere tilfeller av samme sak, og hun ble bedt om å gå hjem og regne på hvor mye hun egentlig skyldte butikken.

Dama kom tilbake en gang til etter det og mente hun hadde stjålet for rundt 5000 kroner, som hun da betalte for seg. Så fikk hun streng beskjed om at sjefen ikke ville se henne der igjen, for da ville han anmelde forholdet.

Vi så henne aldri igjen.

Jeg måtte lese dette nøye.....

For hun her hadde også rutete trillebag.... LOL

Jeg har en annen episode også..... av en tyv.... men den er nesten litt kvalm....

Kjapt fortalt? lol

Tok en tyv for å stjele en masse kjøttvarer.... fikk han med meg inn på kontoret....

Begynte å skrive anmeldelse..... han hadde ikke leg og jeg sa da at jeg måtte ringe Politiet..

Så kjenner jeg en skikkelig lukt... illeluktende lukt.. sier.."Fy så dritt det luktet her nå"

Synes du det sier han.....

"Ja"

Ja jeg har driti på meg.....

Jeg la på røret og bare fikk han ut av senteret....

Men han slapp unna bot da....! SÅ han tjente kanskje på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte lese dette nøye.....

For hun her hadde også rutete trillebag.... LOL

Jeg har en annen episode også..... av en tyv.... men den er nesten litt kvalm....

Kjapt fortalt? lol

Tok en tyv for å stjele en masse kjøttvarer.... fikk han med meg inn på kontoret....

Begynte å skrive anmeldelse..... han hadde ikke leg og jeg sa da at jeg måtte ringe Politiet..

Så kjenner jeg en skikkelig lukt... illeluktende lukt.. sier.."Fy så dritt det luktet her nå"

Synes du det sier han.....

"Ja"

Ja jeg har driti på meg.....

Jeg la på røret og bare fikk han ut av senteret....

Men han slapp unna bot da....! SÅ han tjente kanskje på det?

Holder du til i Oslo, særlig rundt Ryen/Manglerud/Ekebergområdet, kan det godt være samme dama.

Haha, du skulle stengt han inne på do mens du ringte onkel politi i stedet. :skratte:

Æsjameg, noen folk burde vært beskyttet mot seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig angående innpakking, som ble skrevet over her. Jeg pakker GJERNE inn til deg, men spør nå da! Ikke vent til jeg har lagt varen i posen og har avsluttet salget med deg.. Det er andre i kø også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du til i Oslo, særlig rundt Ryen/Manglerud/Ekebergområdet, kan det godt være samme dama.

Haha, du skulle stengt han inne på do mens du ringte onkel politi i stedet. :skratte:

Æsjameg, noen folk burde vært beskyttet mot seg selv.

LOL!! Ja...

Majorstuen hun bodde.. Eldre dame i boblekåpe... (Er det noe som heter det? )

Men synes kanskje det er verre å ta "Venner" i å stjele...... Og liksom for noen usle Tiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...