Gjest Trappetroll Skrevet 30. november 2014 #6801 Del Skrevet 30. november 2014 Kunder ❤️ Hadde to mannfolk, en far (60-årene) sammen med sin sønn i 30-årene. Disse skulle kjøpe ski til sønnen til han i 30-årene. Jeg forklarte og svarte på spørsmålene de hadde. Så tar han yngste og stryker meg på ryggen og sier: "Men dette kan vel ikke du jenta mi. Jenter vet ikke sånt. Det er nok best at du ringer sjefen din og hører!" Jeg ble irritert, men sa ingenting, og ringte sjefen. Han lurte på om jeg var blitt helt dum som ikke kunne svare på slike spørsmål lengre. Så da sa jeg at "nei, du skjønner, jenter kan ikke ski de, skjønner du!" Det endte opp med at de ville gå i en butikk med "mannfolk som kunne noe". De kom senere tilbake å kjøpte skiene jeg hadde anbefalt. Men usj! Hater når kunder TAR på meg!! Ligg unna! Jeg er kanskje på jobb, men jeg har en grense jeg også! Og ikke kall meg kallenavn. Jeg er heller ikke uvitende selvom jeg er jente. Sjefen min hadde ikke hatt meg i jobb i så tilfelle. Arrgh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HeiHade Skrevet 30. november 2014 #6802 Del Skrevet 30. november 2014 ^ Blir så forbanna provosert. Jeg hadde nok ikke klart å latt være å åpne munnen min og svare.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #6803 Del Skrevet 1. desember 2014 På lørdag var det en kollega av meg så fikk så sykt mye kjeft at hun til slutt ba kunden om å gå enten stoppe å kjefte eller forlate butikken. Han stod bokstavelig talt og skrek henne opp i ansiktet i ti minutter, selv andre kunder begynte til slutt å reagere. Han hadde visst glemt sitt medlemskort - (vi har en form for kickback, hvor man får sånn 1% tilbake eller no sånn når man handler - han skulle ha 4 kr tilbake på det kortet). Dessverre er det slik hos oss at det er kundens ansvar og ha med seg sitt medlemskort, vi har ingen søkefunksjon som gjør at vi kan finne medlemskort - hadde vi hatt det hadde vi slettes ikke hatt tid til å styre med det i julerushet heller! Å stå å skrike "ER DU HELT DUM I HODET", og mye værre ting enn det, syns jeg er helt uakseptabal oppførsel og det var faktisk hakket før vi ringte etter vekterne fordi det opplevdes veldig ubehagelig. Syns også det var litt komisk at han halvparten av tiden skrek "NÅ GÅR JEG TIL *konkurrerende butikk*!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Please GÅ til den konkurrerende butikken og aldri kom tilbake. Anonymous poster hash: 79274...7a1 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #6804 Del Skrevet 1. desember 2014 Så kjekt, da er det jo fritt frem for kundene å prise varene selv. Tror ikke kundene vandrer rundt med prislapper samt utstyret som trengs til å gjøre det du sier her... Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
novacane Skrevet 1. desember 2014 #6805 Del Skrevet 1. desember 2014 Tror ikke kundene vandrer rundt med prislapper samt utstyret som trengs til å gjøre det du sier her... Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee Nei, men vi har opplevd at kunder bytter om priser på varer. Vi bruker hylleinnstikk priser, det vil si at man enkelt kan ta ut prisen og sette det et annet sted. Er ikke alltid man trenger avansert utstyr for å lage priser. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 1. desember 2014 #6806 Del Skrevet 1. desember 2014 Tror ikke kundene vandrer rundt med prislapper samt utstyret som trengs til å gjøre det du sier her...Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee Jeg leste en sak i avisa for et par år siden om en kunde som gjorde nettopp det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 1. desember 2014 #6807 Del Skrevet 1. desember 2014 Enkelte er veldig flinke til å dra av klistrelappene på varer vi har satt ned, og lime de på en annen vare. Trenger ikke annet utstyr enn et par kleptomanfingre. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 1. desember 2014 #6808 Del Skrevet 1. desember 2014 Det er da ingen lov om at kunder må få varen til prisen som er klistret på? Det er vel regler rundt "annonsert pris", feks om det er ute en reklameplakat der det står at sofamodell xA koster 4999, så kan den ikke koste 5030 i butikken... Eller om det står en prislapp i hyllen "Tine lettmelk 14,50", da er det prisen hvis det feks går inn til 15,50 i kassen. Altså, annonseringen/prislappen må si tydlig at det er snakk om den varen. Så den "det står den prisen da MÅ jeg få den for den prisen!" er en slags regel mange tror finnes som ikke er helt sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trappetroll Skrevet 1. desember 2014 #6809 Del Skrevet 1. desember 2014 Når jeg sier til ungene dine at de ikke skal leke med tredemøllen, så er det ikke greit at du, som er mor, sier at det er greit at de gjør det. Barna dine hadde i tillegg løpt rundt, fått en eldre dame til å falle og revet ned en utstillingsdukke. Når jeg informerer deg om st dette ikke er lov, og du velger å oppmuntre barna til å løpe fortere, så kan du ikke forvente annet enn at jeg ber barna om å gå av møllen og ut av butikken. Jeg måtte ta hensyn til de andre kundene, at de ikke skal bli skadet, samt at det kan være farlig når fire unger løper samtidig på tredemøllen. Vennligst respekter de ansatte, vi sier ikke ting for moros skyld. Og du som kommer inn og stjeler pappeskene våre! Hva tenker du med? Ja, vi synes det er morsomt at du faktisk stjeler søppelet vårt, men alvorlig talt, kan du ikke spørre før du tar noe? Sjefen min er interessert i å ta en prat med deg hvertfall..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #6810 Del Skrevet 1. desember 2014 Når jeg sier til ungene dine at de ikke skal leke med tredemøllen, så er det ikke greit at du, som er mor, sier at det er greit at de gjør det. Barna dine hadde i tillegg løpt rundt, fått en eldre dame til å falle og revet ned en utstillingsdukke. Når jeg informerer deg om st dette ikke er lov, og du velger å oppmuntre barna til å løpe fortere, så kan du ikke forvente annet enn at jeg ber barna om å gå av møllen og ut av butikken. Jeg måtte ta hensyn til de andre kundene, at de ikke skal bli skadet, samt at det kan være farlig når fire unger løper samtidig på tredemøllen. Vennligst respekter de ansatte, vi sier ikke ting for moros skyld. Oj, jeg vil gjerne høre hvordan denne samtalen forløp. Anonymous poster hash: ee20e...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 1. desember 2014 #6811 Del Skrevet 1. desember 2014 Jobbet på kundeservice for en mobiloperatør, har opplevd litt av hvert. En av de verste var en som skulle overføre abonnementet sitt over på sønnens navn, og ville gjøre det over telefon uten at sønnen var der. Det har vi ikke lov til, eierskifte må gjøres enten via nettsidene våre, eller så må et eierskifteskjema fylles ut. Denne mannen hadde ikke tilgang på PC (det hadde visst ikke sønnen heller), og det var helt uhørt at jeg ikke kunne gjøre dette over telefon (for det kunne aaalle andre konkurenter ). Sa at jeg kunne tøye grensene og gjøre det likevel, men da måtte jeg snakke med sønnen. Det skulle jeg aldeles ikke, sa han, og begynte dermed å skrike og kjefte meg ut i godt over ti minutter, og gjorde det veldig tydelig hvor ufattelig dum og vanskelig jeg var (dette var visst kun min feil). Prøvde å blidgjøre ham og si at jeg kunne høre med min teamlederen min om vi kunne gjøre et unntak, men at jeg i så fall trengte sønnens personnummer, hvis ikke har vi ingen mulighet til å gjøre noe. Det kunne jeg IKKE få fra ham, og jeg fikk IKKE lov til å ringe ham. Kom absolutt ingen vei med denne kunden, og etter 17 minutter sa jeg at jeg sender ham et eierskifteskjema i posten så får han selv se hva han ønsker å gjøre, så la jeg på. Var så sint at jeg gråt, takk gud for at han ikke så det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trappetroll Skrevet 1. desember 2014 #6812 Del Skrevet 1. desember 2014 Oj, jeg vil gjerne høre hvordan denne samtalen forløp.Anonymous poster hash: ee20e...ac2 "Unnskyld, det er nok ikke tillatt å bruke tredemøllen." "Åja. Men de er nå forsiktige med tredemøllen så.. Maximilian Emil og Liam Benedict! Smil så mamma kan filme dere da!" "Unger, dere må nok gå av tredemøllen. Det er ikke lov til å bruke den, og det kan være farlig å gjøre slik som dere gjør nå." "Mammaaaaa! Damen sier vi ikke får lov!!" "Det går fint det Maximilian Emil, bare vær forsiktig så dere ikke slår dere" Gir igjen beskjed til moren om at det kan være farlig, og at det ikke er lov. Men det var ikke mye respons... "Beklager, men nå går dere av tredemøllen og ut av butikken. Det er ikke akseptabelt å løpe og herje her inne, så da må dere gå ut." "F**n ta deg! Du snakker ikke slik til ungene mine din h**e!!! Osv" Til slutt kom sjefen og ba de om å forsvinne. Og ja, vi har tapetsert butikken med skilt om at det ikke er lov. Tredemøllen brukes kun til å hjelpe enkelte kunder med å finne løpesko. Blir så oppgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 2. desember 2014 #6813 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg skal si det er enkelte som vet å forsyne seg med papir fra pakkediskene for tiden! I dag stod jeg og pakket inn en gave kjøpt i butikken disken tilhører. Så kom det en dame, godt voksen, og stilte seg foran rullen ved siden av "min." Hun hadde ikke med seg noe annet enn håndveske. Ikke en eneste ting. Så begynte hun å rulle julepapir. Og rullet. Og rullet. Og rull... ja, dere skjønner tegninga. Jeg tror halve rullen gikk med. Omsider ferdig rev hun av og gikk ut. Jeg må innrømme at jeg kikket lenge og godt på henne. Hadde jeg ikke gjort det hadde hun kanskje stått og rullet ennå... Nå vet ikke jeg om det finnes noen slags regler for sånt, og det stod ikke noe oppslag om det heller. Men i anstendighetens navn, altså! Jeg hadde skjemtes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 2. desember 2014 #6814 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg skal si det er enkelte som vet å forsyne seg med papir fra pakkediskene for tiden! I dag stod jeg og pakket inn en gave kjøpt i butikken disken tilhører. Så kom det en dame, godt voksen, og stilte seg foran rullen ved siden av "min." Hun hadde ikke med seg noe annet enn håndveske. Ikke en eneste ting. Så begynte hun å rulle julepapir. Og rullet. Og rullet. Og rull... ja, dere skjønner tegninga. Jeg tror halve rullen gikk med. Omsider ferdig rev hun av og gikk ut. Jeg må innrømme at jeg kikket lenge og godt på henne. Hadde jeg ikke gjort det hadde hun kanskje stått og rullet ennå... Nå vet ikke jeg om det finnes noen slags regler for sånt, og det stod ikke noe oppslag om det heller. Men i anstendighetens navn, altså! Jeg hadde skjemtes. Du skal nok ikke se bort ifra at det er noen som tar med seg hele rullen og går også! Jeg har selv rullet med meg litt papir og gått, men da bare til gavene jeg hadde kjøpt på samme senter. Å ta til hele pakkehaugen hjemme er litt frekt, da det virker som om det er ment til de som nettopp har kjøpt gaver, og ønsker å pakke de inn før de drar hjem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 2. desember 2014 #6815 Del Skrevet 2. desember 2014 Har sett mange av dem tidligere juler jeg også, hvor smålig er det mulig å være?! Du får julepapir til 1kr rullen på Nille liksom, tenk å gjøre seg til tyv for litt gavepapir?? Og før noen påpeker at noen er fattige, jeg har sett folk rulle og rulle som definitivt ikke så fattige ut basert på klær osv.. Skjønner ikke at kjøpesenterene ikke plasserer disse diskene rett foran informasjonsdisken feks. (Å ta med passe papir til gavene man har kjøpt på senteret den dagen er såklart ok, og noe helt annet) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 2. desember 2014 #6816 Del Skrevet 2. desember 2014 - De blå og rosa her, er de røde? - Neei, de er blå og rosa. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 2. desember 2014 #6817 Del Skrevet 2. desember 2014 Har sett mange av dem tidligere juler jeg også, hvor smålig er det mulig å være?! Du får julepapir til 1kr rullen på Nille liksom, tenk å gjøre seg til tyv for litt gavepapir?? Og før noen påpeker at noen er fattige, jeg har sett folk rulle og rulle som definitivt ikke så fattige ut basert på klær osv.. Skjønner ikke at kjøpesenterene ikke plasserer disse diskene rett foran informasjonsdisken feks. (Å ta med passe papir til gavene man har kjøpt på senteret den dagen er såklart ok, og noe helt annet) Hahaaaa, det er ganske artig å tenke på at noen som har kjøpt presanger til tuuuusenvis av kroner er så forbanna opptatt av å smugle med seg julepapir for å spare ca 13 kroner 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. desember 2014 #6818 Del Skrevet 2. desember 2014 - De blå og rosa her, er de røde? - Neei, de er blå og rosa. Haha. Minnet meg på et like merkelig spørsmål fra en kunde; hvor mye mer er det i 100 grams tuben enn i den med 50 gram? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 3. desember 2014 #6819 Del Skrevet 3. desember 2014 Stod bak en liten guttegjeng på butikken i dag, jeg hadde bare en ting og skulle fort hjem. Var ikke stresset eller sur, bare såpass utålmodig at jeg la merke til at disse guttene brukte veeeldig lang til på å komme frem til hvilken snus som skulle kjøpes, peke opp og ned til han som jobbet der, legge vekk den han hadde funnet, finne en annen, og da var det på'n igjen med "den til venstre, og så litt ned" osv. Til slutt ble gutten endelig fornøyd med snusvalget sitt, og skulle betale. Gutten i kassa ber om legitimasjon, gutten gir fra seg førerkortet, og han er ikke gammel nok til å kjøpe snus. ALTSÅ skal man først bruke noen minutter av personalets og de andre kundene bak deg sin tid på å leke snus-gjettelek og deretter snus-ombestemmelseslek, så bør man i det minste være gammel nok til å få med seg varen ut av butikken, synes jeg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koskenkorva Skrevet 3. desember 2014 #6820 Del Skrevet 3. desember 2014 Det dummeste var da jeg sto i kassa i nærnutikken i kø. Når det var min tur kom det en kunde tilbake og spurte "hvorfor står det ikke 10 kr for pizzaen? Det er jo en lapp på den som det står 10 på!!!" Mannan bak kassa sier "vi har hatt varetelling, det du har sett er tellelappene våres.... som vi skriver antall på." Kunde: DA SKAL JEG IKKE HA DEN!!!! Fy.faen. Altså, er det ikke LITT logisk å tenke at når det står "10", og kun tallet "10" på en oransje lapp, og håndskrevet i tillegg, er det ikke logisk å tenke at den ikke koster 10kr? Og hvor får man tak i en stor big one pizza til 10 kroner? Jeeeez.... kjente jeg fikk et lite meltdown i hodet mitt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå