Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg tror absolutt på det du skriver, din histprie bare minnet meg på en opplevelse jeg hadde.

Jeg jobbet på bensinstasjon, og en kunde kom inn og spurte om han kunne ta en sjokolade/brus grunnet diabetes og betale senere.

Jeg svarte at det kunne jeg dessverre ikke godkjenne, men at vi hadde en skål med sjokoladebiter (smaksprøver) ved disken som han kunne ta av, og at han kunne få øitt dispenserbrus.

Nei, han ville ikke ha noe fra dispenseren, da ville han heller gå et annet sted! :-) Så gikk han!

Han må ha brukt diabetes som en dårlig unnskyldning...

Antageligvis, men brus og sjokolade sammen gjør at blodsukkeret virkelig får fart på seg (beklager avsporingen...), men det at han gikk, tyder på at følingen ikke var så kraftig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg ikke skal handle når jeg er ute med hunden en tur.

Det er jo greit om du er stamkunde på den butikken og de kjenner deg :)

Men en random,stor butikk, hadde det nok vært vanskeligere å få det til ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit om du er stamkunde på den butikken og de kjenner deg :)

Men en random,stor butikk, hadde det nok vært vanskeligere å få det til ^^

Det var ikke en butikk som jeg bruker. Det var en bensinstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du vet at du kan få føling "når som helst", hvorfor tar du ikke alltid med penger for å være på den sikre siden? :klo:

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du kan få problemer med blodsukkere hadde det vel vært greit å ha med noe?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på bokhandel. På en konkurrerende kjede til Ark.

På mandag som var kom en kunde inn og spurte etter Keplers Stalker. "Dessverre", svarte jeg, "jeg ser at de har fått den i alle butikkene våre sørpå, men siden vi er i Nord-Norge tar frakten et par dager ekstra. Vi har den antakelig imorgen."

"Jaha", sier kunden. "Kan du sjekke om de har fått den på Ark?"

"... "

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ja, kvinnen fortsatte å fortelle mye mer. Ender som regel på samme viset, at jeg står der med den ferdige maten og halvsmiler, før det kommer en ny kunde som venter. Det hender at den snakkende kunden ikke skjønner at jeg faktisk må ta nestemann, selv når jeg prøver å bryte øyenkontakten og smiler til den nye kunden. Føles VELDIG pinlig men må bare avbryte kunden som er midt i den dype samtalen sin og si noe kort før jeg går ti neste kunde.

Bruker AKKURAT samme taktikk selv, føler det er den eneste måten å gjøre det på uten at den bablende kunden blir fornærmet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker AKKURAT samme taktikk selv, føler det er den eneste måten å gjøre det på uten at den bablende kunden blir fornærmet :P

Pleier å funke med: "Jaja, vi har jo alle vårt å stri med. Du får nå ha en trivelig kveld, lell. :nigo: " Så full fokus på neste plageånd kunde.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben hos oss har et par av oss en avtale at dersom vi blir oppholdt veldig av en skravlende kunde, kan vi sende et hemmelig tegn til en kollega om at vi trenger hjelp til å komme oss ut av situasjonen. Dette gjelder mest når vi ikke står i kassa, men prøver å jobbe med å sette ut varer etc. :) Har lært det av Seinfeld; klapp/ stryk deg på hodet når du ønsker å bli reddet av en kollega.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på bokhandel. På en konkurrerende kjede til Ark.

På mandag som var kom en kunde inn og spurte etter Keplers Stalker. "Dessverre", svarte jeg, "jeg ser at de har fått den i alle butikkene våre sørpå, men siden vi er i Nord-Norge tar frakten et par dager ekstra. Vi har den antakelig imorgen."

"Jaha", sier kunden. "Kan du sjekke om de har fått den på Ark?"

"... "

Haha, kjenner meg igjen i det der!! Bare på en litt annen måte. Butikken jeg jobber i har MyPack - men ikke Post. Likevel kommer det daglig kunder med hentelapper fra Posten som vil hente pakker. Jeg forklarer så fint jeg bare klarer at det der er nok ikke en pakke du skal hente hos oss, den skal hentes på ditt lokale postkontor.

De fleste rister litt på hodet og går litt flau ut av butikken. Men så er det alltid noen som blir sur - og da på meg - fordi de kan jo ikke vite hvor pakken skal hentes, og de kan ikke drive å kjøre rundt halve byen når en pakke skal hentes! Dette er en ganske sentral plass, så det er postkontorer i fleng overalt... og Posten skriver jo ikke på hentelappen hvilket postkontor den skal hentes på. Så da blir kunden stående der og halvkjefte på meg, og forventer åpenbart at jeg skal gjøre noe. Men det kan jeg jo ikke. Vi har ikke noe med Posten å gjøre, og kan ikke da få overført pakker til oss.

Ja, vet du hvor jeg skal hente pakken min da?! Var det en av kundene som sa til meg forrige uke. Nei, det kan jeg ikke vite, men om du søker opp sporingsnummeret på Posten.no vil du få opp nøyaktig hvor den må hentes. Flott! Det kan du få lov å søke opp for meg! Joda, vi har data på bakrommet, og jeg hadde kanskje gjort det for deg (uansett om jeg absolutt ikke må) dersom du...

1. Hadde vært litt mer hyggelig
  2. Jeg ikke allerede hadde 7 andre kunder i kø som trenger hjelp med ting som faktisk faller under mine arbeidsoppgaver.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Pleier å fungere med at "nei, det kan du gjøre selv:) :) :) hadebra :) :)"

Hvorfor skal det være en konkurrerende bedrifts oppgave å søke opp åpningstider/sporingsnummer/leveranse for kunder som har gått feil. Det henger jo ikke på greip. Folk er så... BLÆÆÆEÆdjsjsj

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du vet at du kan få føling "når som helst", hvorfor tar du ikke alltid med penger for å være på den sikre siden? :klo:

Fordi jeg er litt sløv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg er litt sløv...

Min gamle mor fikk som barn en tokrone av sin onkel. Den var montert inn i et sølvanheng med halskjede. Kanskje du kunne kjøpe en femti eller hundre kroners minnemynt, og lage noe tilsvarende, eller dytte noen tjuekroninger inn i mobiletuiet? Sånn at du kan fortsette med å være sløv, liksom?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle mor fikk som barn en tokrone av sin onkel. Den var montert inn i et sølvanheng med halskjede. Kanskje du kunne kjøpe en femti eller hundre kroners minnemynt, og lage noe tilsvarende, eller dytte noen tjuekroninger inn i mobiletuiet? Sånn at du kan fortsette med å være sløv, liksom?

Det var en god ide. Tusen takk for tipset :blomst:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Pleier å fungere med at "nei, det kan du gjøre selv:) :) :) hadebra :) :)"

Hvorfor skal det være en konkurrerende bedrifts oppgave å søke opp åpningstider/sporingsnummer/leveranse for kunder som har gått feil. Det henger jo ikke på greip. Folk er så... BLÆÆÆEÆdjsjsj

Åh, nei den setningen der er farlig. Jeg jobber ikke lengre i butikk, men jeg har fremdeles kontakt med kunder på en slags måte. Og da en jeg var i samtale ba personen om jeg sjekke opp en konkurrerende bedrifts vilkår, så svarte jeg så pent jeg kunne "nei, det må du desverre gjøre selv, jeg har ingen informasjon om xxx's vilkår."

Da fikk jeg en tirade om at det var den verste servicen hun noensinne hadde opplevd, nå hadde hun ringt MEG så da måtte JEG søren meg se å finne ut av dette for henne. Selv om hun mottok alt hun hadde bedt om og krav på hos oss. Dette endte med at hun noterte ned navnet mitt og la på. Hyggelig :) :) :)

Anonymous poster hash: 93134...021

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde noen som skulle ha noe.

-To, to, to, sa de.

Og det var all informasjonen jeg fikk.

Nei, de skulle ikke ha en til av en vare de allerede hadde funnet. :lete:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en penge, to penger...Her har du tretten penger...:D
Meg- "Taaaakkk her får du 5 penger tilbake! :D

At voksne mennesker gidder -.-

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde ba meg en gang om å pakke inn blomsten hennes i teflon. Noe jeg lo godt av i ettertid. Men så klarte jeg, etter 10+ timer på jobb og lite mat, å forklare et barn at vi pakket inn blomstene med teflon. Pappan stod bare og nikket. Jeg var greit flau når det endelig gikk opp for meg hva jeg hadde sagt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...