Jolene Skrevet 26. oktober 2014 #6581 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jøder feirer ikke jul med norsk benevnkng heller, de. De feirer hanukkah rundt samme tiden vi feirer jul. Visse afrikanske kulturer feirer kwanza, dog mest i statene. Så å ønske noen "happy holidays" har ikke å gjøre med tematikken norønn jul va feiring av jesu fødsel i den forstand, men at det også foregår andre religiøse og kulturelle feiringer rundt samme tiden. Her i Norge har vi tradisjon for å feire jul, dermed "god jul". At det er andre kulturer i Norge er greit nok det, men her i Norge feirer vi altså jul. Man behøver ikke å undergrave alt som er norskt i alle sammenhenger vettu 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 26. oktober 2014 #6582 Del Skrevet 26. oktober 2014 En kyllingfilet,paprika og en halv agurk i tacohylla, noen ombestemte seg. Ja å druer i ølet og snack paprika i frokostblandinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heiduderborte Skrevet 26. oktober 2014 #6583 Del Skrevet 26. oktober 2014 Nå jobber ikke jeg i butikken, men så en gang en chipspose blandt frukten i fruktavdelingen. Noen som bestemte seg for at "Nå er det nok, nå skal jeg bli sunn", haha.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest extra Skrevet 26. oktober 2014 #6584 Del Skrevet 26. oktober 2014 Off topic, men apropos det:http://www.dagbladet.no/magasinet15/sak/knut-og-siv Off topic, men det var en varm historie. Det er liksom de personene man ikke "ser", men som også har sine drømmer og gleder. Så lett å "overse" slikt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M1A Skrevet 26. oktober 2014 #6585 Del Skrevet 26. oktober 2014 I dag ble jeg vitne til at en gammel mann kjeftet på den butikkansatte på den lokale Joker-butikken fordi vedkommende sa nei til å ta imot 400 kr i femtiøringer... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katinkatinka Skrevet 26. oktober 2014 #6586 Del Skrevet 26. oktober 2014 For noen år siden jobbet jeg snakket jeg med en kunde på telefonen, og han nevnte at noe også skulle registreres på samboeren hans. "Ok hva heter hun" spør jeg. "HAN!! HAN heter Pål. HAN! Det er noe som heter HOMOFIL skjønner du!!" "Eh.. Beklager, da skal jeg registerere det på Pål også. Er det ellers noe jeg kan hjelpe deg med?" "Ja, du kan lære deg og ikke anta ting!!" Jeg ble automatisk satt ut av situasjonen og følte jeg hadde sagt noe feil, men i ettertid blir jeg fryktelig irritert av at han reagerte på den måten. (Også litt fordi jeg alltid taler de homofiles sak i diskusjoner det er aktuelt) Aller mest irriterende var det at jeg i ettertid ble ganske knotete i formuleringen... "Hva heter h.. Eh, DEN du bor sammen med. Samboeren din, hva heter... Vedkomne?" Haha 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 26. oktober 2014 #6587 Del Skrevet 26. oktober 2014 For noen år siden jobbet jeg snakket jeg med en kunde på telefonen, og han nevnte at noe også skulle registreres på samboeren hans. "Ok hva heter hun" spør jeg. "HAN!! HAN heter Pål. HAN! Det er noe som heter HOMOFIL skjønner du!!" "Eh.. Beklager, da skal jeg registerere det på Pål også. Er det ellers noe jeg kan hjelpe deg med?" "Ja, du kan lære deg og ikke anta ting!!" Jeg ble automatisk satt ut av situasjonen og følte jeg hadde sagt noe feil, men i ettertid blir jeg fryktelig irritert av at han reagerte på den måten. (Også litt fordi jeg alltid taler de homofiles sak i diskusjoner det er aktuelt) Aller mest irriterende var det at jeg i ettertid ble ganske knotete i formuleringen... "Hva heter h.. Eh, DEN du bor sammen med. Samboeren din, hva heter... Vedkomne?" Haha Er ikke vanskelig å spørre profesjonelt: "Og hva er navnet til samboeren din? Nå synes jeg at minoriteter og andre avvikere får finne seg i at vanlige folk ikke automatisk tar for gitt at en er homofil, samboer, muslim eller trønder. Velger de å leve sitt liv i rettferdig harme og omgås andre mennesker med piggene ute, så er det ikke alminnelig anstendige mennesker sitt problem. Det er ikke vi som er avvikerne her, nei! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 26. oktober 2014 #6588 Del Skrevet 26. oktober 2014 Igjen så sprang jeg rundt å plukket opp hundedritt i butikken. Kan folk holde de jævla hundene utendørs! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katinkatinka Skrevet 26. oktober 2014 #6589 Del Skrevet 26. oktober 2014 Er ikke vanskelig å spørre profesjonelt: "Og hva er navnet til samboeren din? Nå synes jeg at minoriteter og andre avvikere får finne seg i at vanlige folk ikke automatisk tar for gitt at en er homofil, samboer, muslim eller trønder. Velger de å leve sitt liv i rettferdig harme og omgås andre mennesker med piggene ute, så er det ikke alminnelig anstendige mennesker sitt problem. Det er ikke vi som er avvikerne her, nei! Nei det er ikke vanskelig, men du har sikkert selv opplevd hvordan hjernen av og til velger og gjøre selv de simpleste ting om til noe komplisert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 27. oktober 2014 #6590 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) For noen år siden jobbet jeg snakket jeg med en kunde på telefonen, og han nevnte at noe også skulle registreres på samboeren hans. "Ok hva heter hun" spør jeg. "HAN!! HAN heter Pål. HAN! Det er noe som heter HOMOFIL skjønner du!!" "Eh.. Beklager, da skal jeg registerere det på Pål også. Er det ellers noe jeg kan hjelpe deg med?" "Ja, du kan lære deg og ikke anta ting!!" Jeg ble automatisk satt ut av situasjonen og følte jeg hadde sagt noe feil, men i ettertid blir jeg fryktelig irritert av at han reagerte på den måten. (Også litt fordi jeg alltid taler de homofiles sak i diskusjoner det er aktuelt) Aller mest irriterende var det at jeg i ettertid ble ganske knotete i formuleringen... "Hva heter h.. Eh, DEN du bor sammen med. Samboeren din, hva heter... Vedkomne?" Haha Kunne ikke kunden bare sagt "Han heter Pål", og saken hadde vært ute av verden. Det er liksom ikke som at vi som sitter og tar i mot telefoner kan lese tanker eller legning over telefon. Jeg orienterer meg utfra egen verden, og jeg er hetero. Så jeg tenker ikke engang så mye over det, og "antar" at folk er hetero(og det er det jo også oftest...). Det betyr jo ikke at jeg mener at alle homofile burde dødsdømmes bare fordi jeg sier "hva heter HUN".... Jeg har bare ikke tanken om "han kan være homo" i hodet mitt til en hver tid (og det er jo bra, jeg ser på kunder som KUNDER, og ikke som hva hvilket kjønn de tenner på. Er det feil? ) Sorry ass, men her var det KUNDEN som antok at du antok -.- Og for å være ærlig så bryr jeg meg katta hva slags legning folk har... Whatever floats your boat! Jeg pleier som regel å si "hvilket navn skal jeg sette det på", men noen ganger glipper det jo. Heldigvis ikke fått noe pes. Dessuten pleier homofile være ufattelig mye høfligere enn majoriteten av kundeskaren. Og TENK deg kaoset om du antar til en mann at han er homofil, men så er han det IKKE Nei, her er det tryggest å holde seg på safest grunn Edit: Med at jeg ikke bryr meg om hva slags folk legning har: Jeg mener at homofile er akkurat som hetero, at hetero er akkurat som homofile. Vi er alle mennesker, og jeg ser ikke annerledes på noen fordi de har en annen preferanse enn meg eller naboen min. Om du foretrekker menn eller kvinner eller begge deler er meg revnende likegyldig så lenge du oppfører deg. Endret 27. oktober 2014 av grethe91 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 27. oktober 2014 #6591 Del Skrevet 27. oktober 2014 Igjen så sprang jeg rundt å plukket opp hundedritt i butikken. Kan folk holde de jævla hundene utendørs! En kollega av meg måtte plukke opp menneskedritt en gang. Ikke barnedritt, men middelaldrende mannedritt. Men ja, de skal ikke ta med hundene inn, og spesielt at hundene bæsjer inne i butikken. Enda mer spesielt at eierne ikke plukker det opp selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 27. oktober 2014 #6592 Del Skrevet 27. oktober 2014 I dag ble jeg vitne til at en gammel mann kjeftet på den butikkansatte på den lokale Joker-butikken fordi vedkommende sa nei til å ta imot 400 kr i femtiøringer... Femtiøringer er jo ikke lenger i bruk som betalingsmiddel i Norge. oO Håper den ansatte ba mannen om å dra til nærmeste bank, for de tar imot femtiøringer til veksling i ti år til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 27. oktober 2014 #6593 Del Skrevet 27. oktober 2014 "Det står ikke pris på denne, er den GRAAATIS da?" Så orginalt. Den har jeg aldri hørt før. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 27. oktober 2014 #6594 Del Skrevet 27. oktober 2014 "Det står ikke pris på denne, er den GRAAATIS da?" Så orginalt. Den har jeg aldri hørt før. Ååh går den ikke inn på kassen?? da er den gratis da!! -.- nei 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 27. oktober 2014 #6595 Del Skrevet 27. oktober 2014 "Alt her i butikken er jo på tilbud... Bortsett fra deg da. Høhøhø" Dette var en gammel dame på 80+. Jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle svare. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 27. oktober 2014 #6596 Del Skrevet 27. oktober 2014 En kollega av meg måtte plukke opp menneskedritt en gang. Ikke barnedritt, men middelaldrende mannedritt. Men ja, de skal ikke ta med hundene inn, og spesielt at hundene bæsjer inne i butikken. Enda mer spesielt at eierne ikke plukker det opp selv. Men..men...hva om det er en førerhund? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 27. oktober 2014 #6597 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kjære kunde Ja, jeg vet det øsregner ute, du trenger ikke demonstrere det ved å legge den søkkvåte paraplyen din oppå disken.......... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 28. oktober 2014 #6598 Del Skrevet 28. oktober 2014 Kjære kunde Ja, jeg vet det øsregner ute, du trenger ikke demonstrere det ved å legge den søkkvåte paraplyen din oppå disken.......... Eller på t-banesetene......... Klissvåt i fua!! Takk skal du ha.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 28. oktober 2014 #6599 Del Skrevet 28. oktober 2014 Men..men...hva om det er en førerhund? Hos oss er det bare førerhunder som er velkommen, vanlige hunder så blir de bedt om å sette den igjen ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 28. oktober 2014 #6600 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Apropos dyrebæsj og menneskebæsj. Vi har kun personaltoaletter og de ligger i garderoben vår. Disse skal ikke lånes ut, men vi gjør selvfølgelig unntak når det gjelder små barn. Hender (med ujevne mellomrom) at voksne mennesker blir sinna fordi de ikke får låne den, setter fra seg kurven å går å tisser helt åpenlyst på parkeringsplassen. Endret 28. oktober 2014 av superdupermeg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå