Gjest Inggolf Skrevet 12. oktober 2014 #6481 Del Skrevet 12. oktober 2014 ja helt enig her, jeg ble direkte satt ut av kommentaren hans, stod mange bak meg i køen også som hørte mannen i kassa kaldte snus valget mitt for "jentesnus". det var litt ekkelt tror det kan sammenlignes med f.eks vis ei dame handler en kondom pakke en fredag ettermiddag og kassemannen utbryter "jasså blirre pikk på deg i helga da?" det eksempelet er kanskje litt drøyere og god oppsigelsesgrunn men jeg føler begge situasjonene ligger litt i samme gate. man skal ikke føle seg forulempet om man kjøper varer i en matbutikk uansett hva det er snakk om ellers er jeg enig med deg i at løssnus fører til stygge munnhuler og ekle brune tenner, derfor har jeg alltid bare brukt porsjon snus da helst de hvite posene som ikke renner Det er fryktelig irriterende med ansatte som kommenterer det man kjøper (er en sånn dame i en butikk ved meg som gjør det og jeg lar være å handle der) men jeg tviler på at det er en oppsigelsesgrunn du (men dette blir vel litt OT siden dette blir andre veien) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 12. oktober 2014 #6482 Del Skrevet 12. oktober 2014 Det er fryktelig irriterende med ansatte som kommenterer det man kjøper (er en sånn dame i en butikk ved meg som gjør det og jeg lar være å handle der) men jeg tviler på at det er en oppsigelsesgrunn du (men dette blir vel litt OT siden dette blir andre veien) om kassemannen spør om du skal få deg pikk ikveld etter har kjøpt kondomer så vil jeg meget gjerne tro å håpe det er oppsigelsesgrunn haha. men nei får nok ikke sparken av å kommentere jentesnus han var nok bare fersk i jobben og visste ikke bedre hehe. men ja vi får holde oss til dumme kunder :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 12. oktober 2014 #6483 Del Skrevet 12. oktober 2014 Så har du de kundene som spør deg hva de bør velge fordi de er så lei av den andre typen... "Ehm...Jeg bruker av og til mocca mini portion..men for menn blir det vel oftest omtalt som hamsterbleier eller jentesnus...Skal du slutte å snuse så har vi Onico orginal og med lakris, lakris er ok, men du kan bli fort lei av den...Hva brukte du før?-hmh...Du liker sånne mhm...Skal jeg bare ta en snus også får du prøve den? Men liker du den ikke, så får du IKKE pengene tilbake..." Det sa jeg til en "kunde" men kunden var broren min også Ville ALDRI gjort det med kø i kassa eller en ukjent kunde >.> Hamsterbleier? HAHAHAHA! Nå har jeg hørt den også. Jeg pleier å ramse opp hva slags snuser som har lignende smak og funksjon om de spør om tips, så får de se om det blir hit eller miss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 12. oktober 2014 #6484 Del Skrevet 12. oktober 2014 Måtte ha en timeout på lageret her en dag. Kunde kommer til kassen med en lyspære som "helt garantert" er kjøpt hos oss. Jeg beklager og sier at det er den nok ikke, for vi har ikke den typen lyspære i sortimentet. Men siden jeg også har en lampe som skal ha den type pære vet jeg at konkurrenten vår selger den. Det viser seg at kunden allerede har vært hos konkurrenten, og de er utsolgt. Og det er da det store spørsmålet kommer: "Vet du når (navn på konkurrenten) får inn disse lyspærene igjen?" Altså... Jeg har som regel en viss idė om når butikken jeg selv jobber i får inn igjen varer som er utsolgt. Men å vite når konkurrenten vår får inn varer ligger muligens litt utenfor mitt ansvarsområde... 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 12. oktober 2014 #6485 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hamsterbleier? HAHAHAHA! Nå har jeg hørt den også. Jeg pleier å ramse opp hva slags snuser som har lignende smak og funksjon om de spør om tips, så får de se om det blir hit eller miss Hehe Ja...Vi kalte det for hamsterbleier en stund oppe i Nord-Norge Sitter litt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 12. oktober 2014 #6486 Del Skrevet 12. oktober 2014 Å komme med anbefalinger om snus og tobakk til kunder er ulovlig Altså, man får ikke lov til å si noe som helst egentlig om noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 12. oktober 2014 #6487 Del Skrevet 12. oktober 2014 Å komme med anbefalinger om snus og tobakk til kunder er ulovlig Altså, man får ikke lov til å si noe som helst egentlig om noe som helst Ingen som har sagt det til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 12. oktober 2014 #6488 Del Skrevet 12. oktober 2014 Ingen som har sagt det til meg Det kan godt hende - men det er faktisk ulovlig selv om du ikke har hørt om det altså Jeg fikk beskjed om at jeg mistet jobben min om jeg foreslo Marlboro fremfor Prince, feks, i kassen på Deli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 12. oktober 2014 #6489 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Det kan godt hende - men det er faktisk ulovlig selv om du ikke har hørt om det altså Jeg fikk beskjed om at jeg mistet jobben min om jeg foreslo Marlboro fremfor Prince, feks, i kassen på Deli. Jeg pratet faktisk om akkurat dette med en konsulent fra en av tobakkselskapene for et par uker siden. Det er i grenseland fordi man ikke skal reklamere med snus, men man har lov til å hjelpe kunden med å finne hva de skal ha. Er vi tomme for f.eks prince mentol har jeg lov til å fortelle hvilke andre typer som har mentolsmak. Hvis en kunde spør om hvordan disse click røykene fungerer, så har vi lov til å svare. I tillegg så er det vanlig å prate med kundene (ihvertfall i nærbutikker osv), dette gjør at man blir litt "kjent med" kundene. Så at jeg forteller en kunde jeg kjenner godt at det har kommet en ny snus eller hvilken type jeg bruker er helt ok. Nå har jo f.eks skruf kommet med flere slim varianter, f.eks skruf orginal white. Da kan jeg finne på å si "slim eller vanlig" til kunden, på den måten gjør jeg kunden oppmerksom på at den har kommet i slim i tillegg til at jeg bare spør hva kunden skal ha. Samme med onico som også har kommet i lakris, da kan jeg spørre om de skal ha lakris eller vanlig uten at det er noe galt i det. Men som sagt, det er i grenseland... =) Det vi derimot ikke har lov til å si et eneste ord om er legemidler =) Edit: Legger til en kommentar fra en artikkel jeg fant om at deli de luca kiosker hadde anbefalt kundene å kjøpe en spesifikt nytt merke istedenfor det de egentlig skulle ha. Sikkert derfor du i deli de luca har fått streng beskjed om å ikke si noe, men det er altså lov så lenge det ikke er systematikk i å tilby et spesifikt merke. All markedsføring av tobakk er forbudt i Norge. Hvis det er systematikk i at man tilbyr et spesifikt merke, blir det rammet av tobakksskadeloven, sier avdelingsdirektør i Helsedirektoratet Anne Hafstad til NRK.no. Endret 12. oktober 2014 av superdupermeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 12. oktober 2014 #6490 Del Skrevet 12. oktober 2014 Å komme med anbefalinger om snus og tobakk til kunder er ulovlig Altså, man får ikke lov til å si noe som helst egentlig om noe som helst Klar over det, men regner med at det burde gå greit om kunden spør selv og vil høre hva vi har mens han/hun ser gjennom snusskapet. Snuser ikke selv engang, så går kun etter erfaring gjennom salg og nilesing av hva som står bakpå snusen om smak og sånt. Det stiller seg litt annerledes når favorittsnusen til kunden er tom, da kommer jeg aldri med forslag for å få et salg. Hva er det egentlig som er lov i dette landet liksom, snart er det sikkert ikke lov å selge energidrikker engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 13. oktober 2014 #6491 Del Skrevet 13. oktober 2014 Klar over det, men regner med at det burde gå greit om kunden spør selv og vil høre hva vi har mens han/hun ser gjennom snusskapet. Snuser ikke selv engang, så går kun etter erfaring gjennom salg og nilesing av hva som står bakpå snusen om smak og sånt. Det stiller seg litt annerledes når favorittsnusen til kunden er tom, da kommer jeg aldri med forslag for å få et salg. Hva er det egentlig som er lov i dette landet liksom, snart er det sikkert ikke lov å selge energidrikker engang er det enda 14års grense på å kjøpe energidrikker, eller er det blitt 16? xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 13. oktober 2014 #6492 Del Skrevet 13. oktober 2014 er det enda 14års grense på å kjøpe energidrikker, eller er det blitt 16? xD Det er kun anbefalt aldersgrense og Kiwi har valgt å kjøre den, men så lenge det kun er anbefalt så er det ikke ordentlig aldersgrense:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. oktober 2014 #6493 Del Skrevet 13. oktober 2014 er det enda 14års grense på å kjøpe energidrikker, eller er det blitt 16? xD Er da ingen aldersgrense på det! Kun butikkene som fabler om dette, noen har 16, noen har 14, noen har ingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 13. oktober 2014 #6494 Del Skrevet 13. oktober 2014 er det enda 14års grense på å kjøpe energidrikker, eller er det blitt 16? xD Det er anbefaling og sånt, men opplevde kun å bli nektet kjøp en håndfull plasser da jeg selv var under 13/14 Tror det var litt strengt i begynnelsen da det først kom til Norge, men nå er det så vanlig at jeg ikke tror noen bryr seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 13. oktober 2014 #6495 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det er anbefaling og sånt, men opplevde kun å bli nektet kjøp en håndfull plasser da jeg selv var under 13/14 Tror det var litt strengt i begynnelsen da det først kom til Norge, men nå er det så vanlig at jeg ikke tror noen bryr seg. Hmh, da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor en kollega av meg fikk sparken for å ha solgt Red Bull til 12åringer.. o_o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 13. oktober 2014 #6496 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hmh, da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor en kollega av meg fikk sparken for å ha solgt Red Bull til 12åringer.. o_o Whaaat? Når var dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 13. oktober 2014 #6497 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Det er ingen fastsatt aldersgrense, så det er dermed heller ingen begrensninger for hvem man kan selge til selv om noen butikker opererer med aldersgrense når barn under 14 vil kjøpe energidrikker. Det er derimot printet en anbefaling om å ikke servere energidrikker til barn under 14 år på boksene, pga det høye nivået av koffein og andre stimulerende stoffer. Endret 13. oktober 2014 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 13. oktober 2014 #6498 Del Skrevet 13. oktober 2014 Å herregud bli ferdig! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ohdeergod Skrevet 13. oktober 2014 #6499 Del Skrevet 13. oktober 2014 "kan jeg få matpakka di?" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 13. oktober 2014 #6500 Del Skrevet 13. oktober 2014 Kunde "jeg vil reklamere på jakken" Meg: "Hva er galt?" Kunde: "det er et hull i den" Meg: "Når skjedde det?" Kunde: "I fjor. Men har ikke brukt den før nå siden gutten vokste utav den. Så jeg trenger en størrelse større. NÅ" Dridkult å fortelle henne at det funker ikke helt slikt. Så da sparte hun ikke så mye penger som hun trodde hun kunne ved å spare fram til ny størrelse. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå