cellar Skrevet 4. oktober 2014 #6401 Del Skrevet 4. oktober 2014 Jeg gidder ikke sitte å glo dersom det er rolig i butikken, så jeg går og rydder i butikken hvor jeg samtidig kan følge med kassen. Jeg tror det er en dagligvare-ting, for det kommer stadig kommentarer om at jeg ikke sitter i kassen og venter på kundene etc. Åj, beklager for at du måtte vente 6 sekunder. Det samme hvis jeg forklarer en kunde veien til noe mens det er kø i kassen, eller at de spør meg om et produkt. Man kan bokstavelig talt SE trynene bakover i køen bli surere og surere. Mens i klesbutikker og elektrobutikker står man gjerne og venter lenge på å bli ekspedert. Folk.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 4. oktober 2014 #6402 Del Skrevet 4. oktober 2014 Fra dagens TegneHanne i Aftenposten: En kunde på Peppes klarte på mirakuløst vis å sette fyr på sitt eget hår, og krevde at jeg skulle stille meg økonomisk ansvarlig for at håret hennes nå lignet mer på en feiekost enn et hår. http://www.aftenposten.no/meninger/tegnehanne/Tegnehanne-Berettelser-fra-servicebransjen-7728585.html 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 4. oktober 2014 #6403 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) - Endret 4. oktober 2014 av dillyduzit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jealhk94 Skrevet 4. oktober 2014 #6404 Del Skrevet 4. oktober 2014 Kjære kunde.. Jeg tviler på at du hadde likt at folk hadde klint tyggis utover tingene dine, kastet snus på gulvet ditt og lagt igjen tomflasker/ isbeger rundt omkring i ditt eget hjem. Dette er heller ikke noe du hadde gjort om du hadde vært hjemme hos andre mennesker. Så hvorfor får du for deg at dette er greit i en butikk? Ja, jeg er der for å hjelpe deg om du trenger det.. men jeg er da for pokker ikke noe vaskehjelp. Det er ikke gøy å skrape av tyggegummi rester av varer, i tillegg er det ikke greit for de som skal ha denne varen senere. Greit at det er på plasten og du bare kan kaste den når du tar den opp, men det er ingen som vil ha en vare med masse tyggisrester fordi du ikke klarte å putte den i søpla. Den snusen er jo en historie for seg selv. Det står opptil flere søppelkasser i butikken eller så klarer du å holde det i hånda til du kommer deg ut. Hva skjer med at mennesker legger igjen normal folkeskikk hjemme? Jeg blir så frustrert og sinna. Hadde jeg sett den personen som hadde klint den tyggisen utover så hadde han/hun fått høre det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegria Skrevet 4. oktober 2014 #6405 Del Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har flere ganger opplevd reserveløsning, men kan ikke huske at de trengte kontrollnummeret mitt. Hadde blitt rimelig skeptisk om noen ba om det jeg også. Men så er jeg ganske distré, og jeg hadde nok ikke reagert på at de måtte se på kortet mitt (jeg tror det har skjedd uten at jeg husker det helt tydelig). Så jeg er nok en litt dum kunde til tider, og så har alle butikkansatte fått et lite tips om hvordan å få kontrollnummeret uten skape konflikt. Man skal skrive kontrollnummer. Det gjør vi også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 5. oktober 2014 #6406 Del Skrevet 5. oktober 2014 Man skal skrive kontrollnummer. Det gjør vi også. litt ot, men hva gjør man om man ikke har kontrollnummer på barnkkorte og ikke har noe annen legitimasjon med seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegria Skrevet 5. oktober 2014 #6407 Del Skrevet 5. oktober 2014 litt ot, men hva gjør man om man ikke har kontrollnummer på barnkkorte og ikke har noe annen legitimasjon med seg? Stemmer at ikke alle har et kontrollnummer, og da må vi bare notere et nummer vi finner på kortet. Vanskelig å forklare uten å kunne vise, men på noen kort der det ikke står noen info på baksiden, kun et langt nummer - skriver vi de siste numrene. (Tviler på at det vil hjelpe dersom noe skulle skje, men vi har ikke fått beskjed om noe annet). Dette med reserveløsning skjer desverre oss veldig ofte, og kan vare HELE dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 5. oktober 2014 #6408 Del Skrevet 5. oktober 2014 Hadde en svært så "hyggelig" kunde per telefon på lørdag... Han stilte masse spørsmål om diverse hvitevarer og jeg svarte så godt jeg kunne. Siden vi selger hvitevarer fra mange forskjellige leverandører og disse til sammen har flere hundre forskjellige produkter husker jeg dessverre ikke alle detaljer om alle produkter i hodet. En del av samtalen gikk omtrent som dette: Kunde: *stiller et detaljspørsmål om en hvitevare* Meg: Et øyeblikk, så skal jeg finne det ut. Kunde: Hva? Vet du ikke det? Meg: Jeg klarer dessverre ikke å huske alle detaljer om alle produkter vi selger, men om du gir meg et lite minutt så finner jeg ut av det. Kunde: Du høres veldig ung ut. Er du ekstrahjelp? Eller ny? Meg: Jeg er 34 og har jobbet heltid her i snart fire år. Kunde: Du høres ikke veldig troverdig ut. Jeg vil snakke med en mann som kan faget sitt. Meg: Om du vil snakke med en mann må du ringe tilbake på mandag. Vi er to damer på jobb i dag. Kunde: Så det er ingen der i dag som kan hvitevarer? Meg: Både kollegaen min og jeg kan hvitevarer, men vi husker dessverre ikke alle detaljer om alle produkter. Kunde: Da kan dere ikke faget deres. *klikk* (han la på) 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 5. oktober 2014 #6409 Del Skrevet 5. oktober 2014 *snip* Fy for en drittsekk! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 6. oktober 2014 #6410 Del Skrevet 6. oktober 2014 litt ot, men hva gjør man om man ikke har kontrollnummer på barnkkorte og ikke har noe annen legitimasjon med seg? Da kan vi faktisk nekte kunden å betale for varene... Vi må se legitmasjon f.eks førerkort for å se at det faktisk er deg... Om ikke så kan kortet være stjelt, må se at navn og underskrift stemmer med det som står på kortet.. Om kortet ikke har de nummerene vi er ute etter, så skal vi skrive ned f.eks nummeret på førerkortet eller passnummeret Utrolig viktig å få se legitmasjon og se at navn og signatur stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jealhk94 Skrevet 6. oktober 2014 #6411 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hadde en svært så "hyggelig" kunde per telefon på lørdag... Han stilte masse spørsmål om diverse hvitevarer og jeg svarte så godt jeg kunne. Siden vi selger hvitevarer fra mange forskjellige leverandører og disse til sammen har flere hundre forskjellige produkter husker jeg dessverre ikke alle detaljer om alle produkter i hodet. En del av samtalen gikk omtrent som dette: Kunde: *stiller et detaljspørsmål om en hvitevare* Meg: Et øyeblikk, så skal jeg finne det ut. Kunde: Hva? Vet du ikke det? Meg: Jeg klarer dessverre ikke å huske alle detaljer om alle produkter vi selger, men om du gir meg et lite minutt så finner jeg ut av det. Kunde: Du høres veldig ung ut. Er du ekstrahjelp? Eller ny? Meg: Jeg er 34 og har jobbet heltid her i snart fire år. Kunde: Du høres ikke veldig troverdig ut. Jeg vil snakke med en mann som kan faget sitt. Meg: Om du vil snakke med en mann må du ringe tilbake på mandag. Vi er to damer på jobb i dag. Kunde: Så det er ingen der i dag som kan hvitevarer? Meg: Både kollegaen min og jeg kan hvitevarer, men vi husker dessverre ikke alle detaljer om alle produkter. Kunde: Da kan dere ikke faget deres. *klikk* (han la på) Hadde en sånn episode på lørdagen selv. Var en som spurte om en eller annen overgang eller noe sånt fra et nettbrett til en eller annen kabel så de fikk overført bilder fra kamera. Jeg var litt usikker på hva vi hadde, men begynte å sjekke boka og se om jeg kunne finne noe som passet. Etter å ha lett i 10 sekunder sier kunden: ''Nei, men hvis du ikke kan dette her så vil jeg heller at han (peker på kollegaen min som står ved siden av og hjelper en annen kunde). S¨da foreslår jeg at du heller tar neste kunde.'' Altså akkurat i det kunden sier det så fant jeg noe som muligens passet, og prøvde å få frem det.. men det var ikke et alternativ nei. Jeg gikk bare videre til neste kunde og ble en smule irritert ja. Har også flere som sier at: ''Jammen du er jo bare ei jente, så kanskje vi heller skal finne en av mannfolka som kan dette?'' Dette spør de gjerne om før de har spurt om hva de skal ha hjelp til. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 6. oktober 2014 #6412 Del Skrevet 6. oktober 2014 Minner meg om kunder som forventer at vi har prøvd alle varene i butikken. Så blir de sure fordi at jeg ikke har smakt den nye sjokoladen enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 6. oktober 2014 #6413 Del Skrevet 6. oktober 2014 Er jente i byggvarehandel. Nesten hver dag gjentar den samme regla seg Kunde "Har du ikke en mann her som jeg kan få snakke med?" Jeg "Nei, vi er bare damer på i dag. Kan jeg hjelpe deg med noe?" Kunde "Sjefen da? Han må da være her?" Jeg "Jada, sjefen HUN er her hun. Vil du at jeg skal hente henne?" Kunde "Neida. Jeg bare kikker litt..." Og kunder som tror at de er de viktigste i hele verden og stiller seg opp og roper og vifter med armene "Hei! Kom hit!" Om jeg har andre kunder og gjerne kø, så spiller det ingen rolle for dem "DU! Duuu-uuu!!" 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 6. oktober 2014 #6414 Del Skrevet 6. oktober 2014 Klassikeren: Meg: Heihei! Kunde: Skal ikke ha noe hjelp Meg: Du får bare si i fra om du ombestemmer deg. Kunde titter rundt, stiller seg opp ved en vare og ser dritsur ut, og venter tydelig på at jeg skal piiiile bort til h*n for å besvare alle spørsmål man kan ha. Hvorfor ikke bare SPØRRE om hjelp da, i stedenfor for å demonstrativt trampe med foten???? AARGH. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 6. oktober 2014 #6415 Del Skrevet 6. oktober 2014 Dette skjer også ofte: Jeg hjelper kunde 1, kunde 2 kommer å spør om hjelp og jeg sier høflig at jeg skal hjelpe kunde 2 straks, men jeg må hjelpe ferdig kunde 1 først. Kunde 2 blir kjempesur.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 6. oktober 2014 #6416 Del Skrevet 6. oktober 2014 Minner meg om kunder som forventer at vi har prøvd alle varene i butikken. Så blir de sure fordi at jeg ikke har smakt den nye sjokoladen enda. Tell me about it....... det får jeg også høre. Og joda, jeg jobber ennå i en sexbutikk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 6. oktober 2014 #6417 Del Skrevet 6. oktober 2014 Da kan vi faktisk nekte kunden å betale for varene... Vi må se legitmasjon f.eks førerkort for å se at det faktisk er deg... Om ikke så kan kortet være stjelt, må se at navn og underskrift stemmer med det som står på kortet.. Om kortet ikke har de nummerene vi er ute etter, så skal vi skrive ned f.eks nummeret på førerkortet eller passnummeret Utrolig viktig å få se legitmasjon og se at navn og signatur stemmer Mange av de nye bankorta har jo ikke bilde og legitimajon på, er jo heller ikke alle som har det ikke alle har pass eller førerkort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 6. oktober 2014 #6418 Del Skrevet 6. oktober 2014 Veldig glad jeg ikke jobber i butikk lenger Beundrer dere som klarer det for folk er virkelig helt merkelige! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecubaa Skrevet 6. oktober 2014 #6419 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Jeg gjenopplevde en klassiker på jobb i helgen. Jeg løp inn på bakrommet i ti sekunder for å hente en utskrift av en kundebestilling i printeren og samtidig kommer det en kunde inn i butikken og roper: ER DET INGEN HER? BETYR DET AT ALT ER GRATIS? Endret 6. oktober 2014 av Hecubaa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 6. oktober 2014 #6420 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg gjenopplevde en klassiker på jobb i helgen. Jeg løp inn på bakrommet i ti sekunder for å hente en utskrift av en kundebestilling i printeren og samtidig kommer det en kunde inn i butikken og roper: ER DET INGEN HER? BETYR DET AT ALT ER GRATIS? "Nei, det betyr at det er stengt. Kom deg ut." 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå