Gjest HarryDotter Skrevet 18. august 2014 #6121 Del Skrevet 18. august 2014 Tihi, jeg elsker GraphJam.com, Og så riktig de har da xD 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 18. august 2014 #6122 Del Skrevet 18. august 2014 Begynner igjen på fredag.... Gleder meg? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 18. august 2014 #6123 Del Skrevet 18. august 2014 Etter et år hos Kitch'n, så har jeg møtt mange fargerike sjeler Hadde en kunde en gang.. Vi hadde ca nada kontanter i kassen, å hun skulle ha noe for ala 120,- å ga meg en 500 lapp. Kunne jo ikke gi meg noe tilbake, så da gav hun meg en 200-lapp istedet, mattegeniet jeg er visste jo ikke helt hva jeg skulle gjøre.. Så utbryter hun "Kan jeg få spørre hva du fikk på matteeksamen?" i verdens mest spydige tone. Makan til frekkhet! /Stum ansatt, 21. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 18. august 2014 #6124 Del Skrevet 18. august 2014 Og folk som bytter gaver, å byttelappen viser jo på kassen hvor mye det ble betalt, å når de kverrulerer på at den kostet jo mye mer enn det tilgodelappen tilsier Er megamorsomt å faktisk tilslutt se fjesene på dem at det som tilgodelappen faktisk stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 19. august 2014 #6125 Del Skrevet 19. august 2014 Etter et år hos Kitch'n, så har jeg møtt mange fargerike sjeler Hadde en kunde en gang.. Vi hadde ca nada kontanter i kassen, å hun skulle ha noe for ala 120,- å ga meg en 500 lapp. Kunne jo ikke gi meg noe tilbake, så da gav hun meg en 200-lapp istedet, mattegeniet jeg er visste jo ikke helt hva jeg skulle gjøre.. Så utbryter hun "Kan jeg få spørre hva du fikk på matteeksamen?" i verdens mest spydige tone. Makan til frekkhet! /Stum ansatt, 21. Men jeg føler smerten din, vi har heller ikke hatt noe cash i kassa den siste uken! Hilsen konkurrenten, haha. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 19. august 2014 #6126 Del Skrevet 19. august 2014 Åsså har vi disse.. Jeg sier hei, spør kunden om vedkommende trenger hjelp, får "bare titter", helt greit. To min senere så gauler dem "er det mulig å få noe hjelp her?!" Og husker at jeg skulle pakke inn en ting for første gang, en litt vanskelig sak. Jeg strevde meg IHEL, å så får jeg "Nei! Drit i! Det var jo STYGT! Aaaaaldri om jeg kunne gi bort noe så stygt! Nei, pent var det iallefall IKKE!" Nei, så ta med papir hjem og pakk det inn sjæl da Og de som ikke lar meg snakke ferdig, og de som blir mer og mer sure jo mer jeg prøver og hjelpe. Hadde ei som ble dritsur, etter å ha ringt 3 butikker etter en vare, jeg fikk ikke snakket ferdig til denne kunden, fikk bare "jah, mhm, mm" som svar, mens hun gikk utav butikken. Åh, kundene altså 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 19. august 2014 #6127 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg har heldigvis klart å stoppe meg selv i siste liten, men to ganger har jeg holdt på å utbryte "Det er jo det samme som pin-koden min!" når den ansatte sier prisen 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Amananas Skrevet 19. august 2014 Populært innlegg #6128 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Hadde noen kunder frekke som fy inne i går. Det var to godt voksne damer som gikk rundt "sammen" med en liten gutt ("sammen" som i at de ikke gav en døyt i hva han fant på rundt i butikken). Det første jeg la merke til var at hun ene dama tok en tyggispakke og åpnet den (uten å betale først og uten å spøre), noe som er fryktelig irriterende fordi det er lett å stjele på den måten om ikke jeg passer på. Nåvell, da hun åpna tyggisen kasta hun bare papiret på gulvet bak seg. o.O Utrolig frekt, men 'pick your battles', så jeg rydda nå opp etter henne. Deretter begynner jeg å rydde opp etter guttungen som løper rundt og kaster ting på gulvet. En av tingene jeg rydder er en sånn tåteflaske med sukkerkuler inni. Jaja.. Til slutt kommer de bort til kassen for å betale. Jeg merker med en gang at dette er den type kunder som du bare venter på skal finne noe å bli sur for. Dere vet, de som aldri smiler, så vidt gidder å svare når du spør om noe, venter leeenge før de svarer slik at du tror det er noe galt, ja.. Da vi endelig er ferdig med handelen, og den har gått tilsynelatende smertefritt, så ser jeg at guttungen står bak dem og har åpnet en såpebobleflaske og står og blåser bobler i butikken. Damene er for opptatt av å snakke med hverandre til at de ser det. Jeg står og venter tålmodig mens jeg hjelper en annen kunde, og til slutt merker damene at gutten har åpnet såpebobleflasken. Jeg holder et øye med dem og venter på at de skal komme bort til kassen for å betale for den. Den gang ei... Jeg ser at de går ut av butikken, uten at jeg vet hvor det ble av såpebobleflaska. Da går jeg bort til dem i utgangen.Jeg: "Unnskyld, dere må betale for de såpeboblene."Kunde: "Hæ? Hva?" (later som hun ikke vet hva jeg snakker om)Jeg: "Såpeboblene som han stod og blåste på, du må betale for dem. Flasken er åpnet." Kroppsspråket til kunden går fra å være passe sur til forbanna. Jeg kan ikke forklare hvordan en gang, men dere vet hvordan en sint kunde ser og høres ut...Kunde: "Nei!"Jeg: "Jo, den skal du betale for!" Skjønner at jeg må være streng med hun her.. *en annen kunde av meg står i bakgrunnen og nikker til det jeg sier, hun har sett det som skjedde*Kunde: "Hva?? Han blåste jo bare EN gang!" Det der var helt klart løgn, for guttungen hadde blåst bobler flere ganger før de så det, og dessuten har det absolutt ingenting å si - da forseglingen var brutt og varen ikke salgbar. Jeg: "Det har ikke noe å si, varen er åpnet og brukt, nå må du kjøpe den." Da sier den andre (snille) nikkende kunden til dama: "Ja, jeg hadde IKKE villet kjøpe den flaska etter at han har åpnet og brukt den!"Kunde: "Hva? Jeg skal ikke ha den!" Jeg: "Det er snakk om 10 kr, og det skal du betale jo." (Dum) kunde begynner å mumle en masse på det andre språket sitt som jeg ikke forstår, men går bort til kassen med venninna si. Jeg hører veldig tydelig at ikke det er noe pent hun sier for å si det slik. Såpeboblene hadde de jo bare kjørt inn i ei tilfeldig hylle før de gikk ut, så jeg spør flere ganger: "Hvor har dere lagt såpeboblene?"Kunde: "Hæ?"Jeg: "Hvor har dere lagt såpeboblene?"Kunde: "Borte der vel!!" svarer hun POTTESURT, som om jeg måtte da vite hvor den lå.Jeg: "Javell, men jeg finner den ikke. Hvor har du lagt den?" En annen (snill) kunde viser meg hvor kunden hadde trøkka såpeboblene inn. De lå oppå noen pyntetallerkner, og såpeboblene var jo i totalt usalgbar stand, klistremerkene var jo på toppen av det hele revet opp.(Dum) kunde: "10 kr ja, flaks for deg at jeg har 10 kr løst. Hadde jeg ikke hatt det i smått så hadde jeg nektet å betale for dette!" Hva faen? Nekt alt du vil, jeg har da ingen problemer med å ringe på securitas når kunder nekter å betale for en vare som de allerede har åpnet og brukt.Jeg: "Nei da hadde du også betalt."Kunde: "Men han er jo bare en unge, ærlig talt."Jeg: "Nettopp. Det er IKKE min jobb å passe på dine unger i butikken." Kunden betaler mens hun babler i vei på språket sitt til venninna og sender meg de styggeste blikkene. Skulle likt å vite hva hun lirte av seg da, garantert ikke noe pent."Flott!" sier jeg. Dama snur seg og da har ungen tatt tak i en ny vare, nemlig en pakke med snop. Dama vrir den ut av hendene på gutten og KASTER den DEMONSTRATIVT på gulvet i retning mot meg og tramper ut!! Makan til frekkhet! Altså... FAEN I HELVETTE ER DU SERIØS? Tenk å oppføre seg slikt! Er det virkelig mulig å bli sint på en butikkansatt for noe som DIN unge har gjort (og som DU ikke har passet på)?! Er det ikke COMMON SENSE og vanlig høfflighet at man tilbyr seg å betale for en vare som ungen din tar fra en butikk? Er det liksom greit å stjele så lenge det bare er ungen din? Fy faen! Det skal også være sagt at etter de hadde gått, så jeg at det lå masse sukkerkuler strødd på gulvet ved snopet (de som ungen hadde rota i først). Så de slapp billig unna med å bare betale 10 kr.. Få kustus på ungen din, kjære idiotiske menneske! Endret 22. august 2014 av Amananas 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Euphorbia Skrevet 19. august 2014 #6129 Del Skrevet 19. august 2014 (....) All kred til deg for å være streng mot den (duste)kunden!! De trengte å bli satt på plass! (selv om de sikkert ikke skjønte det selv..) Tenk at det går an! Altfor mange sånne som slipper billig unna 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 19. august 2014 #6130 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) All kred til deg for å være streng mot den (duste)kunden!! De trengte å bli satt på plass! (selv om de sikkert ikke skjønte det selv..) Tenk at det går an! Altfor mange sånne som slipper billig unna Bra du synes det xD Det er lett å bli usikker og nervøs når man har vanskelige kunder, men denne gangen hadde jeg heldigvis to andre kunder i butikken som backet meg opp og faktisk sa høyt hva de mente. Da blir man med en gang mer sikker. Endret 19. august 2014 av Amananas 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 19. august 2014 #6131 Del Skrevet 19. august 2014 Nyåpning av butikken i dag. Sjefen hadde kjøpt inn flotte marsipankaker for 15 000 kroner, for å dele ut til kundene. De fleste satte veldig pris på det. Men, utakk er verdens lønn. For gudhjelpemeg så mange halvfulle kaffekopper, tomme (og halvtomme) tallerkner vi har måttet plukke opp i dag, selv om vi hadde plassert store søplekasser på strategiske steder. Kaffesøl på varer her og der. Hadde til og med en dame som klagde fordi hun hadde sett en flue over kaka, og sa at vi fikk se å finne noe plast å dekke kaka med, enda vi hadde en person som stod og passet på og delte ut stykker hele tiden. Jaaada. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower Skrevet 19. august 2014 #6132 Del Skrevet 19. august 2014 Kunde: Jeg vil gjerne ha den pakket inn i teflon. Meg: Cellofan mener du? Kunde: Nei, teflon. Sånn blank vet du. Meg: Ok. Det morsomste her er ditt siste svar, jeg både ser og hører det for meg Type "O kå" PUNKTUM *snippesnipp* Altså... FAEN I HELVETTE ER DU SERIØS? Tenk å oppføre seg slikt! Er det virkelig mulig å bli sint på en butikkansatt for noe som DIN unge har gjort (og som DU ikke har passet på)?! Er det ikke COMMON SENSE og vanlig høfflighet at man tilbyr seg å betale for en vare som ungen din tar fra en butikk? Er det liksom greit å stjele så lenge det bare er ungen din? Fy faen! Det skal også være sagt at etter de hadde gått, så jeg at det lå masse sukkerkuler strødd på gulvet ved snopet (de som ungen hadde rota i først). Så de slapp billig unna med å bare betale 10 kr.. Få kustus på ungen din, kjære idiotiske menneske! Du fortjener en premie --- Dette er ikke en dum ting kunder sier, men gjør. På en uke hadde jeg tre forskjellige personer som gikk BAK kassen i butikken. Jeg jobber i klesbutikk, hvor kassen står "inntil" veggen, med plass til ansatt, poser og slikt, bak. Det er GOD plass til å gå foran – man "sparer" kanskje en meter med gåing ved å gå bak. Først ut var en voksen dame, og jeg ble så satt ut at jeg bare glodde. Andre var ei jente på kanskje 14, og da sa jeg ifra om at der har du ikke lov til å gå, det er kun for ansatte – hun så på meg som om jeg var en alien. Tredje var en ny voksen dame som løp bak kassen for å komme seg fra ene til andre siden. Altså... what? Der ligger det papirer og dokumenter som ingen utenfor bedriften skal se (ikke at noen hadde hatt særlig interesse av det heller, men PRINSIPPET), mine private ting (mobil, lommebok etc.) ligger der når jeg er på jobb, vi har musikkanlegg der og så videre. Er det ikke allment kjent at å gå bak kassen i en butikk når man er random kunde, det gjør man bare ikke? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 19. august 2014 #6133 Del Skrevet 19. august 2014 Det morsomste her er ditt siste svar, jeg både ser og hører det for meg Type "O kå" PUNKTUM Du fortjener en premie --- Dette er ikke en dum ting kunder sier, men gjør. På en uke hadde jeg tre forskjellige personer som gikk BAK kassen i butikken. Jeg jobber i klesbutikk, hvor kassen står "inntil" veggen, med plass til ansatt, poser og slikt, bak. Det er GOD plass til å gå foran – man "sparer" kanskje en meter med gåing ved å gå bak. Først ut var en voksen dame, og jeg ble så satt ut at jeg bare glodde. Andre var ei jente på kanskje 14, og da sa jeg ifra om at der har du ikke lov til å gå, det er kun for ansatte – hun så på meg som om jeg var en alien. Tredje var en ny voksen dame som løp bak kassen for å komme seg fra ene til andre siden. Altså... what? Der ligger det papirer og dokumenter som ingen utenfor bedriften skal se (ikke at noen hadde hatt særlig interesse av det heller, men PRINSIPPET), mine private ting (mobil, lommebok etc.) ligger der når jeg er på jobb, vi har musikkanlegg der og så videre. Er det ikke allment kjent at å gå bak kassen i en butikk når man er random kunde, det gjør man bare ikke? Hahaha - jeg har alltid blitt fascinert av sånne kunder selv. Én gang var det en dame som plutselig oppdaget hvor hun stod, så på meg, lo høyt og sa noe sånn som "Her hører vel ikke jeg hjemme". Da sa jeg med et smil at hun bare måtte ta over jobben min hvis hun ville. I sånne tilfeller er det jo greit, for det er en menneskelig feil (jeg går i mine egne tanker rett som det er). Men de som tar det som den største selvfølge at de bare skal kunne ture frem og gå hvor de vil...det synes jeg som sagt er veldig fascinerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 19. august 2014 #6134 Del Skrevet 19. august 2014 Dette er ikke en dum ting kunder sier, men gjør. På en uke hadde jeg tre forskjellige personer som gikk BAK kassen i butikken. Jeg jobber i klesbutikk, hvor kassen står "inntil" veggen, med plass til ansatt, poser og slikt, bak. Det er GOD plass til å gå foran – man "sparer" kanskje en meter med gåing ved å gå bak. Først ut var en voksen dame, og jeg ble så satt ut at jeg bare glodde. Andre var ei jente på kanskje 14, og da sa jeg ifra om at der har du ikke lov til å gå, det er kun for ansatte – hun så på meg som om jeg var en alien. Tredje var en ny voksen dame som løp bak kassen for å komme seg fra ene til andre siden. Altså... what? Der ligger det papirer og dokumenter som ingen utenfor bedriften skal se (ikke at noen hadde hatt særlig interesse av det heller, men PRINSIPPET), mine private ting (mobil, lommebok etc.) ligger der når jeg er på jobb, vi har musikkanlegg der og så videre. Er det ikke allment kjent at å gå bak kassen i en butikk når man er random kunde, det gjør man bare ikke? Hadde en tilsvarende en gang. Jeg jobber i dagligvare og har tre kasser, kasse to og tre står vendt fra hverandre med ganske smalt mellomrom (jeg må snu meg sidelengs fordi hoftene er for brede til at jeg kan gå rett frem) slik at vi kan gå inn til kasse to og tre fra pakkeområdet, med tobakkskapet innerst. Vi var to som stod i hver vår kasse, jeg skulle til å gå fra kassa og da kom det jammen et hespetre av ei kjerring inn mellom kassene for å ta seg en pakke røyk fra skapet! oO Unnskyld meg, sa jeg, men det der har du ikke lov til! Jeg skal bare ha røyk, sa kjerringa. Da får du be kassereren om det som vanlige folk gjør, sa jeg og dyttet damen foran meg mens jeg gikk ut mellom kassene. Da ble dama grinete og mente jeg var uhøflig. Jeg mener å huske jeg sa noe om normal folkeskikk, og gikk min vei. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 19. august 2014 #6135 Del Skrevet 19. august 2014 Vi hadde reserveløsning her om dagen, så jeg måtte jo låne kortene til folk for å skrive av kontrollnummeret da de selv sjeldent vet hvilket nummer det er snakk om, også må de skrive under på kvitteringen. Det kommer en stamkunde akkurat den dagen, og først roper han "AHH, HAR BANKEN SPERRA KORTET MITT IGJEN?" fordi det tar lang tid. Etterpå når kvitteringen skrives ut, spør jeg om jeg kan skrive av kontrollnummer og om han kan kvittere. Da skvetter han til skikkelig og hopper bakover og bare "Hva? Har du tenkt å svindle meg?" og begynner å banne og løper ut av butikken... Jeg fikk verken kontrollnr eller underskrift fra han for å si det mildt, selv om jeg forklarte at det er kun for butikkens sikkerhet og at det er bevis på at han har betalt selv om pengene ikke blir trukket fra konto 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 20. august 2014 #6136 Del Skrevet 20. august 2014 Vi hadde reserveløsning her om dagen, så jeg måtte jo låne kortene til folk for å skrive av kontrollnummeret da de selv sjeldent vet hvilket nummer det er snakk om, også må de skrive under på kvitteringen. Det kommer en stamkunde akkurat den dagen, og først roper han "AHH, HAR BANKEN SPERRA KORTET MITT IGJEN?" fordi det tar lang tid. Etterpå når kvitteringen skrives ut, spør jeg om jeg kan skrive av kontrollnummer og om han kan kvittere. Da skvetter han til skikkelig og hopper bakover og bare "Hva? Har du tenkt å svindle meg?" og begynner å banne og løper ut av butikken... Jeg fikk verken kontrollnr eller underskrift fra han for å si det mildt, selv om jeg forklarte at det er kun for butikkens sikkerhet og at det er bevis på at han har betalt selv om pengene ikke blir trukket fra konto Ååååh som jeg hater det der. Er så mange kunder som blir såååå skeptiske. Jeg bare sier at jeg må 'låne kortet' demmes litt... også skriver jeg nr selv. Så virker alt helt normalt, haha. Men var kunde en gang på nille hvor damen foran meg fikk reserveløsning og ble drit sint på hun i kassa. Da måtte jeg nesten steppe opp å forklarte at jeg også jobbet i butikk og det var normal prosedyre! Nei det trodde hun ingenting på, hun trodde vi begge var ute etter å svindle henne.... Jesus. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 20. august 2014 #6137 Del Skrevet 20. august 2014 Hadde en søt kunde som ringte å spurte etter kly-st-e-e-er og hadde skikkelig lange e'er. Jeg skjønte jo først ikke hva det var snakk om grunnet den rare uttalen, men fant jo etterhvert ut at det var snakk om et klyster! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 20. august 2014 #6138 Del Skrevet 20. august 2014 Kunde: hvor gamle er disse rosene? Jeg: de kom i dag Kunde: nei, det gjorde de ikke. Jeg har nemlig lært å se hvor gamle roser er. Disse er mye bedre *tar noen andre blomster opp* Rosene var fra samme dag, de andre blomstene var fra lørdag. Men neida, ikke hør på meg. Skjønner ikke helt poenget med å spørre om ting hvis man tror man vet bedre selv 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. august 2014 #6139 Del Skrevet 20. august 2014 Kunde: hvor gamle er disse rosene? Jeg: de kom i dag Kunde: nei, det gjorde de ikke. Jeg har nemlig lært å se hvor gamle roser er. Disse er mye bedre *tar noen andre blomster opp* Rosene var fra samme dag, de andre blomstene var fra lørdag. Men neida, ikke hør på meg. Skjønner ikke helt poenget med å spørre om ting hvis man tror man vet bedre selv Hva svarte du til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 20. august 2014 #6140 Del Skrevet 20. august 2014 Hva svarte du til det? Jeg sa: "ja, de er veldig fine de også" og spurte om han ville ha dem pent pakket inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå