Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dame ringer banken TRE ganger natt til lørdag for å klage på festbråk hos naboen (?!?!).

Banken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun var på en liten snurr hun også? :fnise:

Hun virka veldig edru, men mulig hun hadde røyka noe :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kunde som alltid sier galt navn på tobakken han vil ha... Hver eneste gang han er innom skal han ha "Tiedeman Gul", og jeg spør han HVER gang om det virkelig er den gule han skal ha. Og ja, det er det, "det var jo det jeg sa!". Så betaler han, får lappen, henter den i maskinen og kommer gående tilbake til meg og sier at "nei, det var jo ikke denne her jeg skulle ha! Den som er rød skal jeg ha!". Ååehhhrrr. Okei.

Har et spørsmål til alle dere her som driver med tipping. Av og til kommer det kunder innom som feks skal ha en Lotto på to ulike spillekontoer. På vår maskin er det slik at en handel MÅ betales før en kommer seg videre til å gjøre noe som helst, altså går det ikke an å ta en Lotto på et spillerkort for så å ta en på et annet, og deretter betale samlet - en må betale lottoene hver for seg (når de skal være på ulike kontoer). Dette er det noen kunder som kommenterer "er noe de gjør andre steder", og da lurer jeg rett og slett på om det er riktig? På vår tippemaskin er nemlig noe annet ikke teknisk mulig!

Dette fungerer hos oss . Vår maskin og system er av den eldre typen uten at jeg er sikker på om det har noe å si. Bare trykker ut med 0,- mottatt og kjører fks 400 (2*5 uker lotto) på terminalen på det andre spillerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sto i kassakø på butikken idag, skulle kjøpe to melk og en sjokolade. Så kommer det en dame bak meg i køen med kanskje 14-15 varer. Typisk sånn snerpete dame i 50 årene, kjører splitter ny bmw, og tror hun er verdens navle av den grunn.
Hvertfall, hun så på meg, himlet med ene øyenbrynet og spurte om ikke hun kunne komme foran meg i køen. Joda, det var nå greit nok det, jeg hadde det ikke travelt.

Så begynner den ansatte å slå igjennom varene, og damen nistirret på skjermen hvor prisen kom opp. Selvfølgelig skulle hun krangle på alt, og den ansatte måtte gå igjennom alle prisene med hun for at hun skulle forstå at det var riktig. Damen betaler med kort, men kommer på at hun skulle ha røyk også. Da hun har betalt for denne, lar hun alle varene ligge på båndet, løper bort til den tippeluka, og roper
"JA GÅR DET AN Å FÅ LITT HJELP I DENNE BUTIKKEN ELLER!!!!?"
Den ansatte prøver å forklare at hun skal bare hjelpe meg først, så kommer hun med en gang. Men det var jo for fanken ikke godt nok, det måtte hun da forstå, damen hadde det jo traaavelt!!!
Den ansatte ser unnskyldene på meg, løper bort til damen og hjelper hun med tippingen. Det tok sikkert tre minutter før hun var ferdig.

Når damen kom tilbake for å pakke varene i pose, var det en eldre herremann som sto bak meg. Han smilte og blunket til den ansatte før han sa høyt: "Da var du nok ferdig med den jævligste kunden for dagen"

Jeg måtte bare le av han, og damen tok med seg varene sine og småtrampet ut av butikken. Fortjent :fnise:

Men til alle dere butikkansatte som smiler og er så hyggelige, dere fortjener en stor takk :blomst: Har jobbet i butikk selv, og vet hvor jævlige noen kunder kan være! All ære til dere for at dere holder ut :blomst:

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg vil gjerne ha den pakket inn i teflon.

Meg: Cellofan mener du?

Kunde: Nei, teflon. Sånn blank vet du.

Meg: Ok.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto i kassakø på butikken idag, skulle kjøpe to melk og en sjokolade. Så kommer det en dame bak meg i køen med kanskje 14-15 varer. Typisk sånn snerpete dame i 50 årene, kjører splitter ny bmw, og tror hun er verdens navle av den grunn.

Hvertfall, hun så på meg, himlet med ene øyenbrynet og spurte om ikke hun kunne komme foran meg i køen. Joda, det var nå greit nok det, jeg hadde det ikke travelt.

Så begynner den ansatte å slå igjennom varene, og damen nistirret på skjermen hvor prisen kom opp. Selvfølgelig skulle hun krangle på alt, og den ansatte måtte gå igjennom alle prisene med hun for at hun skulle forstå at det var riktig. Damen betaler med kort, men kommer på at hun skulle ha røyk også. Da hun har betalt for denne, lar hun alle varene ligge på båndet, løper bort til den tippeluka, og roper

"JA GÅR DET AN Å FÅ LITT HJELP I DENNE BUTIKKEN ELLER!!!!?"

Den ansatte prøver å forklare at hun skal bare hjelpe meg først, så kommer hun med en gang. Men det var jo for fanken ikke godt nok, det måtte hun da forstå, damen hadde det jo traaavelt!!!

Den ansatte ser unnskyldene på meg, løper bort til damen og hjelper hun med tippingen. Det tok sikkert tre minutter før hun var ferdig.

Når damen kom tilbake for å pakke varene i pose, var det en eldre herremann som sto bak meg. Han smilte og blunket til den ansatte før han sa høyt: "Da var du nok ferdig med den jævligste kunden for dagen"

Jeg måtte bare le av han, og damen tok med seg varene sine og småtrampet ut av butikken. Fortjent :fnise:

Men til alle dere butikkansatte som smiler og er så hyggelige, dere fortjener en stor takk :blomst: Har jobbet i butikk selv, og vet hvor jævlige noen kunder kan være! All ære til dere for at dere holder ut :blomst:

Haha, herlig at den mannen sa det høyt :) kan tenke meg at den ansatte ville sagt det selv, men kan jo selvfølgelig ikke det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde inne som ikke fulgte så nøye med på hva sønnen på 5-6 år gjorde i butikken. Mens hun skulle til å betale, så jeg at gutten stod og sugde på en drikkeflaske til 80 kr som vi selger.
Kunde: "Da var jeg klar!"
Jeg: "Skal du ha den drikkeflaska også?"

Kunde: "Nei, ikke den!"

Jeg: "... Men sønnen din har allerede sugd på tuten."
Kunde: "Hva? Neida!" *kunden gir meg flaska*
Jeg: "Jo.. Jeg så det, og det er spytt rundt kanten på den nå."
Kunde: "Har han sugd på den?!"
Jeg: "Ja."
Kunde: "Men gjør det noe da?"
Jeg: "Ja, jeg kan jo ikke selge den til noen andre nå da."
Kunde: "Kan du ikke bare vaske den da?!"

Altså, HÆÆÆ? Vaske den? Hvor da, i vasken på butikktoalettet? Ta den med meg hjem og vaske den? Og uansett så forventer vel folk at de får en helt ubrukt flaske når de handler? :P Ærlig talt!

Dama måtte betale for flaska, men hun var ikke fornøyd xD

Endret av Amananas
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde som fylte og betalte for bensin. Spurte så hvor mye det kosta for literen. Han fikk svaret. Så spurte han om han kunne låne en kalkulator.. Ok.. Så regnet han ut prisen for det han hadde fyllt og sjekket det opp mot kvitteringa. Haha.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som gir meg varen som babyen deres har suttet på hele handlerunden, uten å PRØVE å tørke av babyspyttet en gang, bare "ja, også denne".. :glare:

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en kunde som beskyldte meg for å lyve til henne, gi henne feil mat med vilje, at jeg forsinket maten hennes med vilje og at hun og mannen virkelig hadde bestilt "det og det" og ikke " det og det", selv om jeg hadde bekreftet alt hun skulle ha. Så avsluttet hun det hele med å si "jeg er ikke frekk i munnen jeg! Det er derimot DU!" Slik går nu dagan.....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kunde som lurte på om rømmedressingen vår var seterrømme eller lettrømme, hun var redd den var fetende!!! :fnise::biggrin::ler::lol::hoppendeglad::skya:

Hadde såååååå lyst til å si at det er nok pizzaen som er verst, men holdt deg i meg!

edit: til informasjon fant vi ut at den var seterrømme, men hun skulle ha den allikevel! "nei, rømmedressing må jeg jo ha uansett!" :fnise:

Endret av grethe91
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke teit, men bare søtt..
Hadde en eldre mann innom og han var jo en smule dement.
Så samtalen gikk jo som det her:

Kunde "Hvor mye for dette?"
Meg "199kr"
Kunde ".....hvor mye?"
Meg "199kr"
Kunde står leeeenge og tenker.
Kunde "Fint vær idag ja?Varmt og godt, skal ut å drikke kaffe i solskinnet"
Meg*snur meg rundt og det høljer ned og sur vind, før tanken slår meg...Han er jo gammel, så er sikkert litt dement...så jeg jatter med og samtalene blir type god dag mann økseskaft*

Eldre kunder er så søte ^_^ (Men det kan være slitsomt også, særlig om de hverken hører eller ser bra, man føler seg litt hjelpesløs da som butikkansatt :( Om man er opptatt av å gi lik god service til alle :P )

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre kunder ja hehe. Hadde et tunghørt eldre ektepar innom restauranten idag. Først fikk jeg kjeft fordi jeg snakket for lavt, og så for at jeg snakket for høyt. "herregud da jente- du trenger ikke å rope!!" Så når jeg dempet meg litt igjen hørte de ingenting. Hehe. Og sånn går no dagan :fnise:

Blir litt irritert på de gjestene som på død og liv skal sette seg ved et bord som ikke er ryddet. Når det er 70 andre bord ferdigryddet og dekket. For så å klage på at jeg ikke får ryddet der de har satt seg UMIDDELBART, selvom jeg sier ifra at kommer så fort jeg kan, men må servere maten til et annet bord først.

Så sitter de og uffer og akker over hvor grisete det er, mens de børster chips og løk ned på gulvet. Hvorfor ikke sette dere ved et rent og ryddig bord?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det jo de kundene som aldri kan bestemme seg... Særlig når det gjelder poser.

Meg: "Trenger du en pose?"

Kunde: "Nei *betaler og snur seg mot varene*

Oj, skulle jo hatt en pose.." :glare:

Og han som ble fly forbannet da han måtte betale en hel krone for posen. De hadde da lagt igjen såpass med penger der så en pose skulle han da ha gratis. De handlet for ca 150 kr... Prøvde stille å forklare at posene var det vi tapte mest på iløpet av et år siden folk tok extra uten å betale.. Ojda så sint man kan bli av sånt. Han var grinete kunde nr altformye, så da hadde jeg lyst til å bare :scorpis:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Hei! Vil du ha litt hjelp? :)

Kunde: SELVFØLGELIG!! HVORFOR ELLERS TROR DU JEG ER HER??

Ja-nei.altså.....? Kunne jo hende du ville titte først? er ikke alle som ønsker guidet omvisning i butikken umiddelbart... Og forresten så trenger du ikke ROPE!!!! :dry:

Uff.. Får så lyst til å gi enkelte en skikkelig ørefik, og en samtale om hvordan man kan oppføre seg.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken jeg jobber i er i en laaaang gate. Jeg bor i samme området og spaserer denne gaten opp og ned ofte. Så er det denne damen jeg ofte ser og møter på. Hun er funksjonshemmet/psykisk syk (er usikker på hva som feilier henne, men man kan tydelig se og høre at det ikke er helt som det skal være) og hun går rundt og kjefter på alt og alle og roper etter folk. Hun har aldri noe pent og si. Hun gjør også mye annet rart, men som ikke er nødvendig å nevne for historien. Jeg har også møtt på henne i matbutikker og blir nesten redd av den brutale oppførselen hun har, så holder meg pent på siden imens jeg krysser fingrene og håper hun aldri kommer innom min butikk når jeg er på jobb! Så en dag kommer hun, damen som kjefter og smeller...innom butikken. Jeg får en klump i halsen imens jeg går bort til henne for å hilse og spørre om hun trenger hjelp. Jeg blir helt sjokkert hva jeg blit møtt av, for den sinte damen snur på geipa og gliser imens hun gjentatte ganger roper henrykt hvilken flott butikk dette var med så utrolig fine produkter! Hun er så glad og fornøyd imens hun titter i vår gratis katalog... Hun spør om hun kan få den og blir så glad at hun klapper i hendene når jeg sier at den er gratis.

Jah...Viste seg at alt som skulle til for at hun skulle bli happy, var en sexbutikk... ;)

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...