Haugenjenta Skrevet 8. juni 2014 #5561 Del Skrevet 8. juni 2014 Det var shoppingdager på senteret, og masse tilbud. Vi hadde 20% på alt i butikken, minus et produkt. Siden en annen butikk på senteret også selger produktet ble butikkene enig seg i mellom at det ikke ble 20% på den, noe som dessverre var for sent å opplyse om i tilbudsavisen. Der i mot kunne vi gi med andre produkter til 400,- men den opplysningen hadde ikke jeg fått. Hadde et eldre ektepar innom hvor mannen hisset seg veldig opp, og jeg beklaget i det vide og brede samt oppfordret til å ringe hovedkontoret (vi har jo flere butikker). Dette var jo helt og holdent min feil, og opp til meg å ordne opp, men jeg forklarte situasjonen så godt jeg kunne. Syns litt synd på dem.. Derfor var det jo veldig fint at gamlesjefen kom og opplyste etter de var gått at det ovenfor gjaldt. Jeg bare: Great, der forsvant kunder vi nok aldri kommer til å se igjen for manglende opplysning. Hun som sto med meg hadde heller ikke fått det med seg, og jeg er rimelig sikker på at vi begge spurte gamlesjefen om det var noe spesielt som gjaldt den dagen da vi kom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brunsaus123 Skrevet 8. juni 2014 #5562 Del Skrevet 8. juni 2014 En historie kameraten min fortalte meg: Han jobbet i sin tid på kundeservice hos en av de største mobiloperatørene i Norge. En dag ringte en mann og var fly forbannet pga den høye mobilregningen( husker ikke nøyaktig men mener den var på rundt 3000). Kameraten min spør om han har vært utlandet og surfet på nettet(misstenkte jo dataroaming først)men nei det hadde han ikke. Kameraten min ber deretter kunden om å finne frem mobilen for å sjekke om roaming var slått av. Telefonen? nei den hadde han ikke. han hadde mistet den for en måned siden . Ikke bare hadde han latt være å sperre den, de fant også ut etter å ha sett på anropslisten at en person hadde funnet telefonen og drevet å ringt ned til Somalia for harde livet...Han følte seg noe dum da. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 8. juni 2014 #5563 Del Skrevet 8. juni 2014 Tråden er ryddet for avsporinger, samt svar til dette. Irrlys, mod. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 8. juni 2014 #5564 Del Skrevet 8. juni 2014 Igjen, har sikkert nevnt det før: Hva er det med kunder som står og stirrer stygt på meg gjennom vinduet, kommer med trusler, etter stengetid? Skal jeg liksom få mer lyst til å åpne døra når de oppfører seg sånn...? Jeg vasket gulvet og var nesten ferdig, så skvetter jeg til av at en fyr banker på døra og brøler at han MÅ få komme inn. Jeg bare rister på hodet og fortsetter med vaskingen mens han fortsetter å banke på. Gå vekk, du finnes ikke, lalalalalalala.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 8. juni 2014 #5565 Del Skrevet 8. juni 2014 Alle har jo et liv utenom jobben.. men mange skjønner ikke det om du ikke har samboer, barn eller noe. Jeg driver et eget firma, hadde akkurat stengt, tatt oppgjør, slukket alle lys, låst døra og begynt å gå hjem.. Tror det var en halv time etter stengetid, dette var en lørdag, og uka mi var endelig over. SÅ bråmøter jeg en venninne av meg mens jeg går hjemover.. 'ååå har du stengt?, jaja, jeg får vel se en anna dag da..' med et tonefall som at jeg burde åpnet opp igjen for ho, å sikkert stått en time for å styre nysgjerrigheten hennes.. Sier ja, nå er det helg.. og begynner å prate om andre ting.. Mens vi står å skravler litt så kommer det noen andre folk å kikker på vinduene og kjenner på døra.. Da er venninna mi kjapp og sier.. 'nei nå får du kunder!!' Det var jo helg, det var stengt!! Skulle jeg åpnet opp å slått på igjen alle lys og på igjen med kassa?? Dette var bare KIKKERE!!! Blei litt sur den gangen kjente jeg.. jeg var så sliten.. Men hun har en oppfatning at vi i butikk gjør INGENTING vi!! Hun spurte meg en gang.. hva gjør du her a? Når det ikke er folk liksom.. vasker du da eller?? vasker du sjøl? :overrasket: Ja selvfølgelig vasker jeg, men alt det andre da, butikken står ikke akkurat av seg selv liksom.. Rydding, varepåfylling, bestilling, dandering, papirarbeid.. det er jo tusen andre ting å finne på. Å ekspedere kunder er jo kose jobben det.. Uff, skjenner meg igjen der. Har jobbet både på statoil og 7 eleven. Har stengt døra og vasker pølsegriller og annet, da etter stengetid og skal til å ta kassa på bakrommet og hører noen ute i butikken. Hadde slått av automatisk døråpning, men de kom seg inn dem og forventet at jeg skulle yte service til dem. Merket en sinne inni meg da. Det var etter kl. tolv på natta og jobbet mye fra før og ville bare dra hjem. Enkelte eier ikke folkeskikk og respekt for andre en seg selv. Er jo selv kunde, men ser det som min plikt å overholde min folkeskikk også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knekt1 Skrevet 9. juni 2014 #5566 Del Skrevet 9. juni 2014 Har jobbet flere år i servicebransjen, og vet derfor hvor urimelige en del kunder er. Når det er sagt, tviler jeg på at så mange av dere er fullt så søte, supersnille og ":)" i dialog med disse kundene som dere jo hevder at dere er. Jobbet for noen år siden som nattevakt ved en kioskkjede i en større by. I tretiden kom en kar inn som åpenbart var rusa. Han spurte, sjarmerende nok, om han kunne få låne "dassen" (ingen kunder får bruke personaltoalettet). I seg selv nok til å havne på denne tråden, da de fleste hadde vett nok til å spørre om å få låne det langt mer innbydende "toalettet". Jeg sa nei, pekte mot et parkområde rett i nærheten mens jeg ba han om å gjøre sitt fornødne der. Etter mye om og men stakk han omsider. Glad som jeg var for å bli kvitt en fyr jeg synes oppførte seg truende, hørte jeg først etter en stund at noen banket på butikkvinduet rett bak meg. Det var den samme karen, bare at han denne gang stod med buksa rundt anklene. "Her?", spurte han spydig. - "Nei, selvsagt ikke. Der!", sa jeg mens jeg igjen pekte mot parkområdet noen titalls meter unna. "Fu** deg!", sier han før han begynner å urinere på vinduet samtidig som han gir meg fingeren med begge hender. Da kan jeg love dere at jeg ikke reagerte med ":)" og sukkersøte anmodninger om å slutte å urinere på butikkvinduet mitt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 9. juni 2014 #5567 Del Skrevet 9. juni 2014 Det er litt forskjell på kunder som klager på varer, og kunder som pisser på vinduer, da... Man skal i utgangspunktet være ":)" til førstnevnte gruppe også. Pissemannen må jo være tidenes unntak. Og man skal ikke trenge å ute service til slike. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 9. juni 2014 #5568 Del Skrevet 9. juni 2014 En kunde som ringte og lurte på om vi "kunne hente pizzaesken han fikk forrige gang, den er så vanskelig å kaste" 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. juni 2014 #5569 Del Skrevet 9. juni 2014 En kunde som ringte og lurte på om vi "kunne hente pizzaesken han fikk forrige gang, den er så vanskelig å kaste" Hvordan kommer folk på å spørre om det i det hele tatt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bioing Skrevet 9. juni 2014 #5570 Del Skrevet 9. juni 2014 Åh, det minnet meg på den gangen jeg kom på apoteket og sa jeg skulle hente ut en eletrisk resept Haha, har hørt den før også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 9. juni 2014 #5571 Del Skrevet 9. juni 2014 ååååååh idag var det en kunde som bestilte burger med pommes frites. Hun spurte 3 ganger om "ja, du fikk med at jeg skulle ha pommes frites?" herregud hater de der. Som står bøyd over disken og følger med på alt man gjør.... Sikkert opplevd at de glemmer å legge til noe i posen 60% av gangene vedkommende har vært der med en litt større bestilling. Been there så mange ganger at jeg selv forsikrer meg om at alt er der før jeg drar, og er det mye kø så må jeg spørre at det er lagt i posen før jeg går så jeg ikke havner bak kø igjen. Det er deres feil og ikke kundens spør du meg, selvom akkurat du kanskje ikke glemmer det ofte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. juni 2014 #5572 Del Skrevet 9. juni 2014 En del av jobben min er for så vidt å ta meg av litt "spesielle" kunder, så jeg lar meg ikke så ofte overraske lenger.For et par måneder siden løste jeg en sak og ble enig med kunden både pr. telefon og mail. H*n fikk bl.a. oversendt all dokumentasjon i saken med tilhørende forklaring på hvordan beløpet på en faktura fremkom og sa seg enig i at h*n skulle betale denne.Nå, da fakturaen har gått til inkasso, var det på'n igjen. Jeg skulle reise på ferie samme dag som jeg mottok mailen fra vedkommende og besvarte den bl.a. ved å legge ved kopi av det som tidligere var oversendt. Da vedkommende svarer, får h*n automatisk svar om at jeg er på ferie og mens jeg er på ferie presterer h*n å sende en lang mail til sjefen min om hvordan jeg visstnok har bedrevet bevisst planlegging av min ferieavvikling for å unngå å svare på mailer vedr. denne saken.Enkelte kunder tror bare de er litt mer betydningsfulle enn de i virkeligheten er... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 9. juni 2014 #5573 Del Skrevet 9. juni 2014 Hvordan kommer folk på å spørre om det i det hele tatt? Aner ikke? jeg fortalte at den er bare å brette sammen og kastes sammen med annen papp, og da sa han "aah, okei!" Folk er merkelige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. juni 2014 #5574 Del Skrevet 9. juni 2014 En kunde som ringte og lurte på om vi "kunne hente pizzaesken han fikk forrige gang, den er så vanskelig å kaste" Du burde ha gitt ham samme dealen som Elkjøp o.l gir når du kjøper hvitevarer: Kjøper du en ny så henter vi den gamle gratis 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 9. juni 2014 #5575 Del Skrevet 9. juni 2014 Sikkert opplevd at de glemmer å legge til noe i posen 60% av gangene vedkommende har vært der med en litt større bestilling. Been there så mange ganger at jeg selv forsikrer meg om at alt er der før jeg drar, og er det mye kø så må jeg spørre at det er lagt i posen før jeg går så jeg ikke havner bak kø igjen. Det er deres feil og ikke kundens spør du meg, selvom akkurat du kanskje ikke glemmer det ofte. Det er sjeldent det blir feil der jeg jobber. Vi har et ganske greit system for å holde orden på bestillinger. Kø var det heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 10. juni 2014 #5576 Del Skrevet 10. juni 2014 Ringte inn en fyr nå som ville ha pizza til "jåååååten" sin på piren på Aker Brygge. I datasystemet trenger vi en adresse(typ Karl Johans gate 14) for å få sendt ut bestilling. Dette var tydeligvis veldig vanskelig for kunden å forstå, men jeg prøvde så godt jeg kunne. Etter hvert ble han amper fordi jeg ikke kunne skrive "ytterst på piren på aker brygge" i datasystemet... Han kommer så med kommentaren "ja, du vet vel sikkert ikke hva en pir er en gang du." Jeg forklarte han, rolig en gang til, at vi trenger en adresse og om han ikke kunne gi meg det kunne vi ikke hjelpe han. Han endte opp med å ringe konkurrenten vår. Føler med de, for en drittsekk han var. Sinnsykt nedlatende... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 10. juni 2014 #5577 Del Skrevet 10. juni 2014 I dag kom en dame for å klage på noen blomster hun hadde kjøpt sist uke. Egentlig hadde fristen for å bytte blomstene gått ut, men siden det har vært fridager skulle hun såklart få en ny vare likevel. Jeg ser at blomstene har veldig sløve snitt rett over stiken, så jeg sa at selvfølgelig skulle de få nye, men at med de så burde de snitte dem et par cm på skrått for da får blomstene større drikkeflate. Da ser hun surt på meg og sier: "Jeg har kjøpt blomster i en blomsterforretning på Frogner, og han som var der sa at det ikke spilte noen rolle om man kuttet på skrått eller rett over fordi de drikker like mye uansett!" Jeg svarte høflig og fortsatte med å fikse blomsten hennes. Men hadde veldig lyst til å fortelle henne hvor feil hun hadde. Hun kom med blomster som hadde visnet i knoppen, dette skjer ofte fordi blomsten ikke har klart å trekke nok vann og næring. Hadde hun tatt skrå snitt ville knoppen åpnet seg helt fint. Årh. Men dette høres kanskje ikke så irriterende ut for dere. Er bare litt slitsomt for meg å bli tvilt på av kunder som åpenbart ikke har peiling. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiolinisten Skrevet 10. juni 2014 #5578 Del Skrevet 10. juni 2014 Her om dagen kom det en kunde inn som skulle ha en vare som koster 5 (!) kroner. Tror dere ikke han begynte å putre på prisen i både bredt og vidt. Tror han holdt på i over en halvtime før han gikk ut fly forbannet med disse ordene "Dårlig service på dette stedet ass!" Beklager, men jeg kan ikke senke prisene på alt i butikken, hadde vært forstålig om det hadde vært en mer verdiful vare. Når en vare koster så lite så er det ikke stort, om noe profit i det hele tatt av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 10. juni 2014 #5579 Del Skrevet 10. juni 2014 I dag fikk jeg noen grusomt irriterende 12 åringer inn her. De skulle fylle bensin på båten sin, og ettersom vi ikke har kamera ved båtpumpene så må vi be om forhåndsbetaling før de kan fylle. Dette nektet de å gi meg, altså "Hvorfor skal vi gjøre det 'a? Jeg har aldri sett noen stikke av uten å betale" Neivel, tenkte jeg. Men det har jeg. De endte da opp med å ikke gi meg de pengene, men fylle på bilpumpene i stedet. Unger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 10. juni 2014 #5580 Del Skrevet 10. juni 2014 Meg: "ja, det var en stor nummer 4? Ønsker du drikke eller noe annet til?" Kunde: "NEI! Men jeg skal ha en rømmedressing til!" Det går vel under kategorien "annet" gjør det ikke deeeeeet..... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå