Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som har hatt kunder som ikke vet at det er pinse, og blir drit sure for at butikkene stenger kl 16?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lypcha

Flere enn meg som har hatt kunder som ikke vet at det er pinse, og blir drit sure for at butikkene stenger kl 16?

Litt off topic, men jeg var ute å handlet i dag tidlig/formiddag da venninnen min som jobber i butikk (jeg har heldigvis fått ny jobb) plutselig nevnte det. Det var noe jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt. Men hvis jeg hadde kommet inn ti på fire for å handle og fått beskjed så hadde det aldri falt meg inn å bli sur for det. Det er jo bare ens egen feil at man er litt dårlig opplyst :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg sa bare at loven om helligdagsfred ikke tillot oss å holde åpent lenger enn til kl 16.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg sa bare at loven om helligdagsfred ikke tillot oss å holde åpent lenger enn til kl 16.

Jeg satt tjue minutter over tiden i kassa. Måtte telle den etterpå. Utrolig mange som (hvert eneste år) ikke får meg seg at ølsalget stenger 15:00. Det er greit hvis de forstår at jeg ikke får solgt ølet, og sier ok. Men i det sekundet de begynner å huffe seg og klage og banne (og mase), da mister de helt min oppmerksomhet. Polet er jo stengt, det også.

Det smørblide servicesmilet mitt forsvinner i det sekundet hvor klokka blir "stengetid". Jeg har så ufattelig lite til overs for folk som ikke makter å respektere åpningstidene til butikken. Og så når vi forgjeves prøver å stenge gitterene mens det fremdeles strømmer folk inn... Vi sier jo at det er stengt, men får en sylfrekk "det er da kø, jeg rekker det!" tilbake, så skulle jeg ønske jeg hadde en purreløk eller noe for hånden så jeg kunne smekke den personen i bakhuet.

Fordi nei, det er ingenting som heter "bare en...".

Ikke melk. Ikke potetgull. Ingenting. Kanskje tamponger. Eller...

Og en annen ting. En som kom med en liter melk og femtilappen i hånda (altså et prakteksemplar av en kunde det er lett å ekspedere raskt).

Han bare: "kjapp deg litt, jeg skal rekke bussen"

Så mens jeg tok i mot pengene sa jeg rett ut at det går an å si hei, jeg hadde ikke tenkt å bruke lang tid uansett. Så sa han at jeg var jævla frekk. (For all del, det var jeg helt sikkert)

Dermed la jeg vekslepengene hans på båndet og sendte det nedover. Frekk kan han sjøl være.

Det heter hei, værsågod, takk, hadebra. Ikke noe jævla kjapp deg.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......

Dermed la jeg vekslepengene hans på båndet og sendte det nedover. Frekk kan han sjøl være.

Det heter hei, værsågod, takk, hadebra. Ikke noe jævla kjapp deg.

Haha, utrolig bra! :fnise: Det hadde jeg aldri turt å gjøre, men kudos til deg! :D

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt tjue minutter over tiden i kassa. Måtte telle den etterpå. Utrolig mange som (hvert eneste år) ikke får meg seg at ølsalget stenger 15:00.

Kanskje ikke rart de ikke får det med seg da, hos oss stengte det 16!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke rart de ikke får det med seg da, hos oss stengte det 16!

Hvilken matbutikk har ølsalg etter 15:00 på pinseaften? Er det ikke generelt i Norge? (Lurer ærlig på dette)

Kanskje vi ikke bor i samme by:-)

http://alkoholsalg.blogspot.no/?m=1

Endret av vestia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken matbutikk har ølsalg etter 15:00 på pinseaften? Er det ikke generelt i Norge? (Lurer ærlig på dette)

Kanskje vi ikke bor i samme by:-)

http://alkoholsalg.blogspot.no/?m=1

Det gjør vi nok ikke nei!

I drammen og omegn, og Oslo i fjor hvertfall så fikk man kjøpt øl til det stengte, nemlig 16 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjoda. Har nevnt det tidligere i denne tråden, men kort fortalt, så ble jeg kjeftet på av en kunde på bussen på vei hjem for et par år siden fordi at vi stengte tidligere på pinseaften.

Da var jeg allerede sliten og irritert etter å ha jobbet 40 min etter stegning.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom en kunde og sa at han skulle hente ut en efaktura faktisk! Det han egentlig mente var e-resept, da måtte jeg nesten le litt :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig hadde jeg skrudd av hamburgermaskinen fordi han som skulle komme på formiddagen skulle vaske den. Sånn ca 10 minutter etter at jeg slo den av kom det to innom som skulle ha burger. Helt vanlig klokka halv syv om morran.

Jeg: Jeg har dessverre skrudd av maskinen for den må vaskes

De: Jammen. Kan du ikke bare skru den på igjen sånn fort?

Jeg: Jeg kan dessverre ikke det, den må vaskes før morgenrushet. Vi har jo pølser da...

De: Greit *går*

Jaokei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

I dag kom en kunde og sa at han skulle hente ut en efaktura faktisk! Det han egentlig mente var e-resept, da måtte jeg nesten le litt :fnise:

Åh, det minnet meg på den gangen jeg kom på apoteket og sa jeg skulle hente ut en eletrisk resept :sjenert::fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk tråd dette er! :D

Jeg jobbet en tid som telefonselger (porteføljesalg – altså at vi aldri var de som initierte første kontakt, men kundens første kjøp var alltid initiert av dem), hvor jeg blant annet solgte bøker som rettet seg mot unge tenåringer og de endringer som skjer blant annet i kroppen da. Jeg snakket med en mor om disse bøkene, som hadde en datter på 12-13 år. Jeg endte opp med å høre denne moren snakke i rundt 10 minutter om da hun fikk sin første mens. Det var veldig hyggelig og jeg skravla med, jeg – men uten å fortelle om min mens :fnise:

For noen år siden jobbet jeg i en ganske stor kjede som driver med klessalg. Det var julerush, køa var gode 15 meter lang og vi hadde bare en kasse – med andre ord en usedvanlig hektisk dag. Ei dame skulle kjøpe en cardigan uten knapper, i et stoff som ikke krøller, ikke må strykes osv. Siden jeg hadde det travelt tok jeg tak øverst på plagget og brettet ermene kjapt innover og lagde en "firkant" av plagget. Omtrent som de fleste ville brettet et slikt plagg dersom det skulle inn i eget skap, men det var langt fra "perfekt brettekant" på det. Jeg puttet cardiganen, sammen med kvitteringen, ned i en pose, smilte bredt og ønsket en god jul. Kunden kikket på meg med et sjokkert uttrykk i ansiktet, dro cardiganen opp av posen igjen og kunne fortelle meg at slik brettet man da IKKE klær som man solgte! Deretter la hun plagget utover kassebenken, brettet det saakte og tok seg god tid til å få hver eneste kant perfekt, før hun smøg plagget forsiktig ned i posen igjen slik at det ikke endret brett. Jeg bare smilte og ønsket henne god jul igjen da hun skulle gå... og kundene i den stadig voksende køen bak henne fniste heldigvis bare, istedet for å bli sure siden hun hadde brukt mye mer tid i kassen enn hun trengte :fnise:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbet noen år i ulike service-yrker og opplevd mye rart... men glemmer aldri denne episoden: Og da var jeg ikke på jobb en gang...

Min private telefon ringer. En fremmed dame befinner seg i den andre enden. Sur. Først spør hun hvorfor jeg ikke hadde ringt henne tilbake...

Jeg spurte hvem hun var og sa at hun kanskje hadde ringt feil nummer. Nei, det hadde hun ikke, sa hun. Og hun påstod at hun hadde snakket med meg dagen før angående noen varer hun skulle holde av. Jeg sa at jeg ikke jobbet i butikk og ikke ante hva hun snakket om. Jeg sa også at hun hadde kommet til et privat nummer. Men hun bare fortsatte å mase. Til slutt bare la jeg på.

Rett etter ringte hun meg opp igjen. Jeg tok telefonen og sa at hun hadde ringt feil nummer. Hun nektet for det og påstod at jeg hadde reservert disse varene for henne dagen før. Deretter la hun ut om hvor utrolig dårlig kundeservice det var i denne butikken. Jeg la på igjen.

Hun ringte igjen en tredje gang, da tok jeg ikke telefonen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens historie.

VI hadde en sigøyner inne som går rundt i byen og tigger. Hun driver med aggressiv tigging, og er ganske ubehagelig å ha med å gjøre.

Hun ville ha pengene igjen for noen sko hun hadde kjøpt samme dag. Hun hadde ikke kvittering (noe alle alltid gir) kunne ikke si noe om hvem som satt i kassen (ung, gammel, hårfarge... ingenting) og hun kunne ikke si noe om når på dagen hun hadde vært der.

Først prøvde hun tre ganger hos en kollega av meg, som sa nei hver eneste gang. Vi har policy på at vi ikke gir ut penger uten kvittering. I hvert fall ikke når ingen kunne huske å ha solgt henne varen. (Det hender selvfølgelig at folk ombestemmer seg rett etterpå, da er jeg ikke vanskelig, men gir dem pengene tilbake).

Låseansvarlig søkte etter salget i kvitteringene, men fant den ikke.

Så prøvde hun seg hos meg.

Meg: Beklager, men jeg kan ikke gi deg pengene igjen uten kvittering.

Damen: Jeg skal anmelde dere til politiet.

Meg: Nøyaktig hva skal du anmelde oss for?

Damen: For svindel og bedrag.

Meg: Ja, det er nå du i din fulle rett til. Du må ha masse lykke til og en riktig god pinse.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dumme jævla geit"

Det var en mann som sa dette til meg når jeg sa det ikke var mer vanlig farris igjen :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker da jeg jobbet i en butikk som solgte elektriske artikler og en voksen dame kom inn og sa i fullt alvor:

- Hvis jeg jeg kjøper to, kan jeg få to til prisen av en da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så nylig i en Rema-butikk, ei ung jente i kasse måtte nekte en mann (narkoman av utseende) å returnere tre (3!!!!) Jip-mopper uten kvittering. Hun rødmer noe fælt og var då flau, men det var vel ingen tvill at han bare stjal det dyreste han fant i butikken, de er vel på 298 kr de der. Men for en fyr altså, hvem seriøst ville tro at han tidligere kjøpte ved en feil, og nå måtte returnere, tre dyre Jif-mopper?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

jeg glemte at det var pinse selv, er en kiwi butikk har som hadde åpent, men det er sånn butikk under 100 kvm, og det var ca 114 stykker i den lille butikken samtidig, var dårlig stemning ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...