slumkim Skrevet 13. april 2014 #5341 Skrevet 13. april 2014 Jeg eier selv en bedrift, og om noen av mine ansatte hadde sunket så lavt hadde det vært hue ut derifra. Det er uakseptabelt å behandle kunder på den måten, det ødelegger for bedrift og innhaver i person. Jeg er nok ikke den eneste bedrifteieren som tenker sånn, så det er noe å være ops på neste gang en irriterende/spydig kunde kommer innom. Så dine ansatte skal være dørmatte for kunder koste hva det koste vil? Jøss. Glad det ikke er mange sjefer som deg. 24
Fiolinisten Skrevet 13. april 2014 #5342 Skrevet 13. april 2014 Så dine ansatte skal være dørmatte for kunder koste hva det koste vil? Jøss. Glad det ikke er mange sjefer som deg. Mine ansatte er ikke dørmatter. I denne situasjonen, som ansatte selv har framskyld i pga. feil markering, så er det helt og holdent ansatte som drar det ut av propasjoner. Den eneste som har slengt dritt i denne saken er den ansatte. I slike bagateller er det tre valg en kan gjøre; 1. tilkalle en kollega som kan overta diskusjonen. 2. Beklage på det sterkeste med feil markering av varer/pris. 3. Be kunde om å roe seg ned, om ikke skal kunde bli ført ut. I det hele tatt skulle ikke en slik situasjon oppstått, da dere i forkant allerede visste av problemet. 4
Gjest BabyBlue Skrevet 13. april 2014 #5343 Skrevet 13. april 2014 "Jeg liker ikke den pølsen som er på tilbud, kan jeg få den grillpølsen til samme pris?" Dette var en voksen mann Jeg sa selvsagt nei. Han: "Men jeg er ikke så begeistret for den pølsen der!" Moi: "Det er jo synd, men det er sikkert ikke lenge til den også kommer på kampanje. I mellomtiden er det dette vi har, til den prisen som er oppgitt." Også blir han sur. Jamen herregud, skulle alle kunder fått holde på sånn hadde det ikke vært vits i å ha kampanjevarer i det hele tatt!
Wishful Skrevet 13. april 2014 #5344 Skrevet 13. april 2014 (endret) Så dine ansatte skal være dørmatte for kunder koste hva det koste vil? Jøss. Glad det ikke er mange sjefer som deg. Skjønner ikke hvorfor du ikke bare fikset skiltingen etter den første kunden som sa noe. Det er jo en helt latterlig feil egentlig. Endret 13. april 2014 av Wishful 3
Gjest BabyBlue Skrevet 13. april 2014 #5345 Skrevet 13. april 2014 Akkurat det jeg også tenkte! Kan vi ikke bare få se ut som vi gjør? Det er jo dette med at blader og media nå presser på med "sommerkroppen 2014", så folk føler seg litt stresset. Derfor oppfører de seg som idioter mot andre, fordi de selv ikke lever opp til sine egne forventinger.
Gjest BabyBlue Skrevet 13. april 2014 #5346 Skrevet 13. april 2014 Jeg får denne her, bare motsatt, slengt i trynet heeeele tiden. Men sjelden på jobb da. "Oi du har skikkelig tynne håndledd! Det er jo bare bein jo? Spiser du nok? Du må spise!" Her om dagen kom det en gammel mann og klagde på neglelakken min. Jeg jobber i blomsterbutikk så neglelakk varer max et par timer før den er skikkelig stygg. Iallefall, jeg står og pakker inn blomstene hans og så sier han: "nei, ærlig talt. Engen går du med neglelakk, eller så går du ikke med neglelakk!" Visste ikke at menn på 70 var så opptatt av negler Jeg mener at man ikke skal ha på neglelakk når man holder på med mat eller annet som krever god håndhygiene, men når man pakker inn blomster...? At folk bryr seg xD
slumkim Skrevet 13. april 2014 #5347 Skrevet 13. april 2014 Skjønner ikke hvorfor du ikke bare fikset skiltingen etter den første kunden som sa noe. Det er jo en helt latterlig feil egentlig. Så hva med Narvesens "alle pølser 15,-"? 2
Edie Skrevet 13. april 2014 #5348 Skrevet 13. april 2014 Så hva med Narvesens "alle pølser 15,-"? Men de sier ikke "alle pølser på grillen 15,-" eller "alle pølser i butikken 15,-" Presiseringen av alt "på bordet!" gjør at formuleringen misforstås (med vilje) 4
Sirah Skrevet 13. april 2014 #5349 Skrevet 13. april 2014 Jeg jobber innimellom på kundeservice på en større bedrift. Hadde akkurat en samtale som gikk sånn nogenlunde slik. Meg: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Er ikke du kundeservice? M: Ja, det er jeg. Hva kan jeg hjelpe deg meg? K: *Stille* M: Kan jeg hjelpe deg med noe? K: *Stille* M: Er du der? Kan jeg hjelpe deg? K: *Stille* M: Om ikke du sier noe, er jeg nesten nødt til å legge på. K: Så klart kan du hjelpe meg! Er du helt dum? Jobber ikke du i et serviceyrke? Herreguuuud! M: Nå har jeg spurt deg flere ganger om hva du ønsker hjelp til, men du svarer meg ikke. Hva er det du ønsker hjelp til, så skal vi gjøre et forsøk på det. K: *Stille* M: Du må nesten si hva det er du ønsker hjelp til.... K: ER DU TILBAKESTÅENDE? M: Unnskyld? K: Jobber ikke du med KUNDESERVICE? M: Jo det gjør jeg. K: MAN SKULLE FAEN IKKE TRO DET! M: Om ikke du snart kan fortelle meg hva du ønsker hjelp til så legger jeg på. K: HERREGUD SKAFF DEG NY JOBB! Her ringer man for å få hjelp, men det er vist ikke mulig! M: Men kan du kansje fortelle meg HVA du ønsker hjelp med? K: DU SKULLE VÆRT ANMELDT SÅ UBRUKELIG SOM DU ER! JÆVLA F*****! Så legger kunden (heldigvis) på. Jeg aner fremdeles ikke hva kunden ønsket hjelp til. Og slik går nå dagan...... 32
Pearl2.0 Skrevet 13. april 2014 #5350 Skrevet 13. april 2014 Jeg jobber innimellom på kundeservice på en større bedrift. Hadde akkurat en samtale som gikk sånn nogenlunde slik. Meg: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Er ikke du kundeservice? M: Ja, det er jeg. Hva kan jeg hjelpe deg meg? K: *Stille* M: Kan jeg hjelpe deg med noe? K: *Stille* M: Er du der? Kan jeg hjelpe deg? K: *Stille* M: Om ikke du sier noe, er jeg nesten nødt til å legge på. K: Så klart kan du hjelpe meg! Er du helt dum? Jobber ikke du i et serviceyrke? Herreguuuud! M: Nå har jeg spurt deg flere ganger om hva du ønsker hjelp til, men du svarer meg ikke. Hva er det du ønsker hjelp til, så skal vi gjøre et forsøk på det. K: *Stille* M: Du må nesten si hva det er du ønsker hjelp til.... K: ER DU TILBAKESTÅENDE? M: Unnskyld? K: Jobber ikke du med KUNDESERVICE? M: Jo det gjør jeg. K: MAN SKULLE FAEN IKKE TRO DET! M: Om ikke du snart kan fortelle meg hva du ønsker hjelp til så legger jeg på. K: HERREGUD SKAFF DEG NY JOBB! Her ringer man for å få hjelp, men det er vist ikke mulig! M: Men kan du kansje fortelle meg HVA du ønsker hjelp med? K: DU SKULLE VÆRT ANMELDT SÅ UBRUKELIG SOM DU ER! JÆVLA F*****! Så legger kunden (heldigvis) på. Jeg aner fremdeles ikke hva kunden ønsket hjelp til. Og slik går nå dagan...... Går det an? 2
Sirah Skrevet 13. april 2014 #5351 Skrevet 13. april 2014 Går det an? dessverre.... og det er mange av dem....
Pearl2.0 Skrevet 13. april 2014 #5353 Skrevet 13. april 2014 dessverre.... og det er mange av dem.... Huff, at du holder ut! Respekt Greit å blåse ut litt her for vår underholdning da
Sirah Skrevet 13. april 2014 #5354 Skrevet 13. april 2014 Huff, at du holder ut! Respekt Greit å blåse ut litt her for vår underholdning da Ja jeg sitter som et stort spørsmålstegn innimellom og tenker hva p*kker skjedde nå??? 2
globalagogo Skrevet 13. april 2014 #5355 Skrevet 13. april 2014 Men de sier ikke "alle pølser på grillen 15,-" eller "alle pølser i butikken 15,-" Presiseringen av alt "på bordet!" gjør at formuleringen misforstås (med vilje) Nei. 4
Meaty Skrevet 13. april 2014 #5356 Skrevet 13. april 2014 Jeg jobber innimellom på kundeservice på en større bedrift. Hadde akkurat en samtale som gikk sånn nogenlunde slik. ... Jobber du på kundeservicen til brevskolen for klarsynte? Hvis ikke, oppførte denne kunden seg helt på trynet. 4
Sirah Skrevet 13. april 2014 #5357 Skrevet 13. april 2014 Jobber du på kundeservicen til brevskolen for klarsynte? Hvis ikke, oppførte denne kunden seg helt på trynet. Innimellom tror jeg at kundene mine tror jeg gjør det jeg fatter lissom ikke helt hva jeg gjorde feil...
Christiane_W Skrevet 13. april 2014 #5358 Skrevet 13. april 2014 Jobber du på kundeservicen til brevskolen for klarsynte? Hvis ikke, oppførte denne kunden seg helt på trynet. Hehe...jeg lurer noen ganger på om det å svare på telefonsamtaler i en kjøkkenbutikk betyr at man er synsk... Meg: "*Butikkens navn* du snakker med Chrstiane. Hva kan jeg hjelpe deg med?" Kunde: "Hva koster en *hvitevaremerke* ventilator?" Meg: "Miele har flere titalls forskjellige ventilatorer. Hvilken ønsker du pris på?" Kunde: "Kan du ikke svare på hva en Miele ventilator koster? Er du inkompetent? Få snakke med noe andre." Meg: *setter over samtalen til den kollegaen jeg misliker mest* Ærlig talt. Det finnes fritthengende ventilatorer, vegghengte ventilatorer, slimline ventilatorer, takventilatorer... valgene er mange hos de fleste merker. Uten å vite hva kunden er ute etter er det umulig å svare. Ventilatorene min arbeidsgiver fører spenner fra under 2.000 til nesten 50.000 kr i pris. 6
sofie777 Skrevet 13. april 2014 #5359 Skrevet 13. april 2014 Kom over denne siden. Et par kjenner jeg igjen, men er andre typisk for Amerika/USA?
jealhk94 Skrevet 13. april 2014 #5360 Skrevet 13. april 2014 Det kom en innom på lørdag med to bluray plater som han skulle levere tilbake. Samtalen gikk slik: Kunde: Jeg skal levere tilbake disse fordi de ikke fungerer på spilleren min. Har også prøvd flere stykker og de funker ingensteder. Meg: Okei. Har du Bluray spiller da? K: Nei. Jeg har en gammel DVD spiller. Hva er bluray? M: Det er noe ''nytt'' som har kommet, og det fungerer dessverre ikke på DVD spillere. K: Dette kunne jo dere sagt i fra om når jeg kjøpte de da. M: Vi regner som regel med at folk har spillere til bluray når de kjøper det. Men beklager det. K: Ja, dette synes jeg er skikkelig dårlig av dere. Jeg skal bytte disse. M: Da får du se om du finner noe annet her. K: Ja. Uff, dette er skikkelig dårlig av dere. Synes dere skulle ha sagt i fra om dette her. Altså.. vi er ikke synske, og vi spørr ikke folk om de har DVD spiller/Blu-ray spiller når de kjøper filmer. Det er jo noe vi regner med at de har. I tillegg virket ikke denne kunden edru, og det lukta veldig øl av h*n. Så jeg lot han få bytte de til tross for at de var åpna. Han hadde kvittering, så da pleier vi å være veldig snille på det. Uff, noen kunder altså. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå