Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Lypcha

Når vi først er inne på det med kropp osv så var det en mann fra coca cola company innom for å levere varer. Han spurte meg om jeg hadde tenkt å slanke meg siden jeg hadde litt stor mage. Jeg tar meg heldigvis ikke nær av det og lo litt for meg selv og tenkte at det må være skikkelig kjipt å være drittsekk. Jeg skjønner ikke hva som får folk til å kommentere andre på den måten.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle rydde litt i varer som har vært her en stund for å gjøre plass til nyheter, og satt derfor opp et eget tilbudsbord, med div varer som egentlig ligger på 300,- og oppover, med skilt "alt på bordet 200,-". Ble ganske fort lei vitsinga om "da tar jeg alt på bordet for 200,-, jeg".

Men nå nettopp var det en som tok kaka:

Kunde: Da tar jeg alt på bordet, jeg. Og legger en 200-lapp på disken.

Meg, med en høflig latter: Beklager, men er nok pr enhet.

Her har de forje 10-15 idag som har sagt den ledd med og kjøpt en eller 2...

Kunde, par hakk høyere: Det står på skiltet!!!

Meg: hehe... Ja, det gjør så. Det er ment pr stk.

Kunde: DETTE ER DET VÆRSTE JEG HAR VÆRT MED PÅ. JEG KREVER Å FÅ ALT TIL 200,-. DET STÅR I LOVEN.

Meg: Jøss, du må da ha hatt et fantastisk liv, hvis dette er det værste du har vært med på. Så fantastisk for deg.

Hun gikk.....

Forstår ikke helt hvordan du kan svare en kunde slik? Greit nok at de fleste forstår at 200,- kroner for alt på bordet ikke gir noen mening, og at de fleste med en gang ville ha oppfattet skiltet som om det gjaldt per stykk. Men da må du forklare dette til kunden din, og ikke komme med idiotiske kommentarer om at det er det verste hun har vært med på da må livet hennes være fantastisk? Hadde jeg stått bak den damen i køen hadde jeg blitt kraftig irritert.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Ikke at jeg selv ville ha svart slik, men nå påpekte hun jo allerede to ganger at det var pr stk/enhet, før kunden begynte å ape seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er litt rart av kunden å påpeke det, så er jeg enig med ham. I serviceyrker har man enten neglelakk eller så har man ikke neglelakk. Jeg jobber med servering om sommeren og etter noen få vakter viste det seg at neglelakken ikke holdt mange timer, da sluttet jeg å ha neglelakk. Det ser veldig uflidd ut med avflasset neglelakk, og selv om jeg ikke skal slikke på blomstene og det ikke betyr at du er uhygienisk ser det ikke særlig bra ut. Litt som å tygge tyggis eller å snuse når man sitter i kassa.

Det et uansett en helt hjernedød ting å kommentere. Noen yter service til deg og du velger å kommentere noe negativt om dem, liksom. Mens du venter på at servicen skal bli ferdig. Henger ikke på greip for meg...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: har dere den styrketrening for jenter?

Meg: ja, skal hente den til deg :)

Kunde: kan du pakke den?

Meg: ja selvfølgelig :) *begynne å pakke*

Kunde: ja du burde kanskje kjøpe deg den du og å trene litt. Det trengs...

Ble litt satt ut... Er helt normal i kroppen, ikke syltynn men sunn!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde: har dere den styrketrening for jenter?

Meg: ja, skal hente den til deg :)

Kunde: kan du pakke den?

Meg: ja selvfølgelig :) *begynne å pakke*

Kunde: ja du burde kanskje kjøpe deg den du og å trene litt. Det trengs...

Ble litt satt ut... Er helt normal i kroppen, ikke syltynn men sunn!

Hva skjer med kunder som kommenterer kropp for tiden a? hahaha :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er litt rart av kunden å påpeke det, så er jeg enig med ham. I serviceyrker har man enten neglelakk eller så har man ikke neglelakk. Jeg jobber med servering om sommeren og etter noen få vakter viste det seg at neglelakken ikke holdt mange timer, da sluttet jeg å ha neglelakk. Det ser veldig uflidd ut med avflasset neglelakk, og selv om jeg ikke skal slikke på blomstene og det ikke betyr at du er uhygienisk ser det ikke særlig bra ut. Litt som å tygge tyggis eller å snuse når man sitter i kassa.

Litt overdrevent å sammenligne litt avflasset neglelakk med snus og tyggis da men. Neglene mine ser mye verre ut uten neglelakk. Har psoriassis på hendene blant annet under neglene, så jeg foretrekker å skjule det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg selv ville ha svart slik, men nå påpekte hun jo allerede to ganger at det var pr stk/enhet, før kunden begynte å ape seg til.

Jeg sier ikke at kunden ikke oppførte seg greit hun heller, men svaret han ga er ikke akkurat passende i forhold til hvordan hun oppførte seg (og sånn jeg tolker det du sier er du enig i det). Vil si at det å bare si til en kunde hva noe er/betyr ikke er det samme som å forklare hvorfor. Og det er det han burde ha gjort, synes jeg. En kunde som hardnakket tror at noe skal tolkes på en viss måte vil jo sjeldent endre mening med mindre det faktisk gis en forklaring.

Kunder som kommer til meg i tippingen og er sure fordi de ikke kan betale med kredittkort skjønner jo ikke hvorfor uansett hvor mange ganger jeg repeterer "Beklager, tippingen tar ikke kredittkort". Det jeg bare må gjøre da er jo å forklare hvorfor norsk tipping ikke tillater at folk betaler med kredittkort.

Endret av Miah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med kunder som kommenterer kropp for tiden a? hahaha :laugh:

Akkurat det jeg også tenkte! Kan vi ikke bare få se ut som vi gjør?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at kunden ikke oppførte seg greit hun heller, men svaret han ga er ikke akkurat passende i forhold til hvordan hun oppførte seg (og sånn jeg tolker det du sier er du enig i det). Vil si at det å bare si til en kunde hva noe er/betyr ikke er det samme som å forklare hvorfor. Og det er det han burde ha gjort, synes jeg. En kunde som hardnakket tror at noe skal tolkes på en viss måte vil jo sjeldent endre mening med mindre det faktisk gis en forklaring.

Kunder som kommer til meg i tippingen og er sure fordi de ikke kan betale med kredittkort skjønner jo ikke hvorfor uansett hvor mange ganger jeg repeterer "Beklager, tippingen tar ikke kredittkort". Det jeg bare må gjøre da er jo å forklare hvorfor norsk tipping ikke tillater at folk betaler med kredittkort.

Var ikke før kunden skrek og bar seg og slo i disken at jeg svarte som jeg gjorde. Etter at jeg flere ganger høflig hadde forklart hva det betydde. Som om varer for 12.000,- tilsammen vil bli 200,-, samme hvor godt tilbud det er. Hva med Narvesen, og "alle pølser 15,-"

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Når jeg leser her inne begynner jeg å lure på om jeg faktisk elsker jobben min..! Her er det heldigvis sjeldent sure/vanskelige kunder. All heder til dere som greier å takle slike kunder! Høres jo helt vanvittig ut. Når de i tillegg begynner å snakke negativt om deres personlige utseende, må jeg si jeg blir helt sjokkert. Fy fader. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, dette har jeg opplevd som kunde i kø, men dette må være den verste kunden jeg har opplevd. (Jeg er forresten ikke i Norge for tiden).

Det var i en kø for å kjøpe mat. Jeg var nr. 3 i køen, foran meg stod det en spansk dame (sånn at dere kan se for dere akksenten) og foran henne et par. Dette var på en fornøyelsespark, og køen var rimelig lang, så jeg hadde kanskje stått i 20 min. Det var litt varmt, men hallo, fornøyelsespark, man KAN ikke være annet en gira og glad! :D

Det var et eller annet galt med kassen eller noe sånt, så hun som tok imot bestillingen og betalingen måtte ringe etter hjelp, og surre litt. Tok vel et par-tre minutter.

Og så...

Spansk dame har sukket og akket seg i stillhet i 5 minutter. Kaster på håret. Ser på klokka. Knipser med fingrene mot kassedamen: Can you hurry up? I want to order my food now! :jolie:

Kassedame er tydelig stresset, men sier rolig: Yes, but you have to wait a bit, there is a problem...

Spansk dame: I've waited for half an hour!! :kjefte:Sykt høyt, alle i køene rundt titter bort på henne.

Kassedame: I'm sorry, there is a problem. You can go to my colleague if you want to. (altså at hun kunne gå først i køen i neste kø, men dette forstod selvsagt ikke denne damen)

Spansk dame gestikulerer oppgitt med hendene, og sier truende: I WANT TO ORDER NOW!! :rasende:

Jeg bryter inn: Well, she is doing the best she can, just wait a bit...

Spansk dame snur seg og ser drepende på meg: I wasn't talking to you! :glare:

Meg: Oh, yeah, I know, but I just stood up for her. She's working hard!

Spansk dame: OOHH and you think you're the best?! (hvor kommer dette fra?!)

Meg: ... I never said so... :klo: And you're not being very nice...

Da sa hun ikke noe mer til meg...

Og så var det hennes tur.

Kassedamen vil (selvfølgelig!) ikke ekspedere henne: Please go to my colleage.

Spansk dame: WHAT

Kassedame: I said, please go to the other queue, to my colleage.

Spansk dame: You can't do that!

Kassedame: Yes, I can.

Spansk dame: IF I HAVE TO WAIT ANY MORE THEN ALL THE OTHER FUCKING PEOPLE HAVE TO WAIT! (aka. I will not move). :kjefte:

Kassedamen sukker, stirrer rett fremfor seg, og sier "what do you want" og bestillingen tas uten videre krangel. Når det er min tur prøver jeg å være hyggelig mot henne, og si hvor teit og dum jeg synes spansk dame var, og ler og sier at jeg håper hun aldri kommer tilbake (altså det alle kassedamer tenker men ikke kan si).

Det høres kanskje ikke så veldig ille ut, men dere må bare prøve å se for dere den utrolig fientlige innstillingen hennes. Veldig dramatisk, og veldig "demanding". Absolutt ikke noe forståelse for at når det 40 folk i kø, tar ting faktisk tid. Hakkuna your tatas tenkte jeg. :jolie:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke før kunden skrek og bar seg og slo i disken at jeg svarte som jeg gjorde. Etter at jeg flere ganger høflig hadde forklart hva det betydde. Som om varer for 12.000,- tilsammen vil bli 200,-, samme hvor godt tilbud det er. Hva med Narvesen, og "alle pølser 15,-"

Kunne ikke lese at hun skrek og slo i disken ut fra det første innlegget du skrev. Og igjen: å si hva er ikke det samme som å si hvorfor. Men også da synes jeg svaret ditt var langt fra greit. Slike svar er sjeldent OK. Til og med når kunder begynner med kommentarer som går på person skal det mye til.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke lese at hun skrek og slo i disken ut fra det første innlegget du skrev. Og igjen: å si hva er ikke det samme som å si hvorfor. Men også da synes jeg svaret ditt var langt fra greit. Slike svar er sjeldent OK. Til og med når kunder begynner med kommentarer som går på person skal det mye til.

Så du er altså en av de som er av oppfattningen at folk i butikk skal ta imot alt av dritt fra kunder, også når det går på person. Jaja....

Og hva mener du egentlig med " å si hva er ikke det samme som å si hvorfor."

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damen foran meg i butikken ba om kvitteringen sin, og kassedamen svarte at hun nå hadde begynt på ny kunde, men at hun skulle få den om noen få strakser. Damen sukket og offet og himlet med øynene. Da jeg hadde betalt, begynte kassedamen straks å ordne med kvitteringen hun hadde bedt om, og da hun skulle til å gi henne den, ropte damen at "Nei, vet du hva!? Nå kan det være det samme!!", og stormet ut av butikken.

Hun måtte vente typ tredve sekunder. Jeg hadde så lyst til at kassedamen skulle rope "Whatever!" etter henne (note to self: aldri jobb i butikk).

Jeg skjønner ikke helt hva kundene mener man skal gjøre med slike utroperter, eller favoritten "Jeg skal aldri handle her mer!".

Tror de man går hjem og gråter seg i søvn, eller bare likesågodt innser det enorme tapet, og legger ned hele butikken?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er altså en av de som er av oppfattningen at folk i butikk skal ta imot alt av dritt fra kunder, også når det går på person. Jaja....

Nei, jeg mener ikke at ansatte skal tåle absolutt alt av dritt fra kunder, og det har jeg aldri sagt heller. Jeg jobber selv i butikk, og er vant til å få mye drit , men jeg snakker ikke drit tilbake. Poenget er at det skal noe til før man kan svare kunder på idiotiske måter. Hadde en kunde sagt til meg at jeg var stygg og burde tatt plastisk kirurgi, hadde jeg bedt kunden om å gå. Jeg hadde ikke sagt tilbake at kunden hadde var lav og hadde fett hår. Skjønner du?

Så når du sier til kunden til at "Jøss, du må da ha hatt et fantastisk liv, hvis dette er det værste du har vært med på. Så fantastisk for deg" så er faktisk det du gjør å trekke selve kunden inn i svaret ditt. Rett og slett et utrolig frekt svar, jeg hadde blitt forbannet. Og dette gjelder uansett om kunden også ikke klarte å oppføre seg, men det betyr ikke at du som ansatt skal synke ned på samme lave nivå.

Du burde ha forsøkt å forklare henne. Og med det mener jeg ikke å repetere deg selv om og om igjen om hva som står på skiltet, men heller si noe sånt som at den merkingen er helt vanlig, og de fleste forstår at en kan ikke selge alle varer på et stort bord til en langt lavere pris enn hva det er verdt. Hadde hun fortsatt med skrikingen sin, kunne du ha bedt henne om å komme seg ut.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å "sette en kunde på plass" uten å være spydig. Å svare slik du har en tendens til å gjøre (basert på hva du har skrevet i denne tråden) skader bare omdømmet til bedriften din, samtidig som du gir kunden mer ammunisjon til å klage. Å heve seg over umulige kunder er derfor bedre enn å svare med samme mynt, samme hvor fristende det kan være.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier selv en bedrift, og om noen av mine ansatte hadde sunket så lavt hadde det vært hue ut derifra. Det er uakseptabelt å behandle kunder på den måten, det ødelegger for bedrift og innhaver i person. Jeg er nok ikke den eneste bedrifteieren som tenker sånn, så det er noe å være ops på neste gang en irriterende/spydig kunde kommer innom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...