Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #81 Skrevet 9. mars 2003 Lillian Fine navn det Men de navnene du lister opp kjenne jeg igjen fra Sagan om Isfolket og Ayla fra Hulebjørnens klan. Stemmer det at du har funnet de der eller? Mzfire (ps, orket ikke logge meg inn, da jeg sitter på en annens pc og det er sent )
*Lillian* Skrevet 9. mars 2003 #82 Skrevet 9. mars 2003 Lillian Fine navn det Men de navnene du lister opp kjenne jeg igjen fra Sagan om Isfolket og Ayla fra Hulebjørnens klan. Stemmer det at du har funnet de der eller? Mzfire (ps, orket ikke logge meg inn, da jeg sitter på en annens pc og det er sent ) Tengel hørte jeg første gangen i Isfolket, ja, men da trodde jeg ikke det var lov å kalle noen det. Men så møtte jeg to gutter som faktisk het det, og da falt jeg totalt for navnet. Saga finnes også i Isfolket, men jeg hadde bestemt meg for det navnet leeeenge før jeg leste Isfolket for første gang, så det har jeg ikke tatt derfra. Ulv kommer ikke noensteds fra, jeg bare synes det er lekkert. Det har blitt lovlig navn først nå når den nye navneloven kom. Ayla hørte jeg første gangen på en utenlandsk jente i barnehagen jeg var lærling i, og forelsket meg i det. Jeg hadde aldri hørt om "Hulebjørnens klan" før noen spurte om jeg hadde plukket det derfra da jeg nevnte navnet for noen en gang. Vanja er et navn jeg har elsket siden jeg var liten. Kalte dukkene mine det og allting... :oops: Hørte det første gangen da jeg hilste på tanta til bestevenninna mi, for hun heter det. Har fått kommentarer på at det høres ut som et bikkjenavn, men jeg holder på mitt! Jonas er jo et vanlig navn, egentlig... Lillian
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #83 Skrevet 9. mars 2003 jeg hadde to jenter i min klasse som het ayla og ei som het vanja m og ei som het vanja t så så veldig UVANLIGE OG SPESIELLE ER DE VEL IKKE AKKURAT DA........
*Lillian* Skrevet 9. mars 2003 #84 Skrevet 9. mars 2003 jeg hadde to jenter i min klasse som het ayla og ei som het vanja m og ei som het vanja t så så veldig UVANLIGE OG SPESIELLE ER DE VEL IKKE AKKURAT DA........ Vel, jeg har ikke hørt så mange som heter det, så i mitt miljø er det ikke så vanlige navn..... Vel, uansett om de er vanlige eller ikke så synes nå jeg de er fine. Selv om jeg skrev at jeg liker litt uvanlige og spesielle navn så kan det hende jeg liker de som er mer vanlige også, da, sjø... Sånn som Jonas og sånn... Lillian
Gjest Mzfire Skrevet 9. mars 2003 #86 Skrevet 9. mars 2003 Lillian Jeg syns også de navnene du nevnte er spesielle. Jeg har heller ikke hørt om de navnene i mitt miljø nei. Jeg syns egentlig ikke Tengel er så fint. Tenker ikke da på hvordan det lyder, men heller på at jeg forbinder det med den onde stamfaren av Isfolket. Der har du meg, jeg forbinder navn med så mye rart Ellers er jeg sikker på at navnet i seg selv er fint altså, så ikke misforstå, mener ikke å kritisere navnet
Gjest Starya Skrevet 9. mars 2003 #87 Skrevet 9. mars 2003 Jeg digger også litt uvanlige navn. De siste som har vært nevnt her falt vaffal i smak.
Pearl Skrevet 10. mars 2003 #88 Skrevet 10. mars 2003 Det som er lurt med tanke på hvor internasjonale vi har blitt er å velge navn som ikke har Æ, Ø og Å. Jeg liker veldig godt navnet som Ole G. Solskjær og kona valgte til sin datter: KARNA. Ellers er jeg tilhenger av spesielle navn eller navn som er lite brukt som: Troy, Trym, Ask, Storm, Heine, Imre, Gard (ikke pga.Isfolket), Brage, Ayla, Eire, Eira, Lone, Tara, Tilde; Saga, Tuva, Live og Tea. Det som er lurt hvis en vil ha et navn som er lite brukt er å gå inn på navne statestikker, der kan en se hvor mange i Norge som har de forskjellige navnene.
Gjest Duchess Skrevet 10. mars 2003 #89 Skrevet 10. mars 2003 Amanda Markus Helene/Helena Desirèe Andrè
VesleBråka Skrevet 13. mars 2003 #90 Skrevet 13. mars 2003 Jeg synes man skal tenke litt på potensiell ertefaktor når man velger navn på ungene... Tengel - Stengel kommer den stakkars gutten til å høre så ofte at han ikke engang gidder å late som at folk er kreative når han blir stor..."Ja, den har jeg aldri hørt før.." Saga har jeg ikke hørt før, det var kult! Litt sånn norsk. Denne uken er jeg på Oliver og Mathea, med mulige mellomnavn. Forrige uke var Ruben stort. Jeg liker også sånne litt sære navn, som Emre. Jeg synes det er viktig at det kan uttales med noenlunde eleganse i utlandet. (Prøv å si Bjørg Elin på engelsk..)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå