Gå til innhold

Hvilke navn liker du?


Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Guttenavn: Kristoffer, Adrian

Jentenavn: Alexandra, Natalie, Helene

Har 2 gutter, som ikke er oppkallt etter noen. Har bestemt meg for å ikke få flere barn, men skulle jeg mot alle odds en gang få en jente, ville jeg kallt henne Helene etter min farmor som døde for 2 år siden (hennes mellomnavn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoisLane

Guttenavn: Ola, Niri, Berge, Oskar, Teodor

jentenavn: Lovise, Solveig, Ingeborg,

Vet at jeg har litt spesi smak når det gjelder navn. Jeg synes at mange velger seg "jålete" og trendstyrte navn til ungene sine. Vi har gitt våre barn gammeldagse navn (surprise! :blunke: ), og fått mange hyggelige tilbakemeldinger på det .

Og kall nå ikke en liten guttebaby for Kim! Det er det mest tannløse navnet i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg også tenker på er hvilke bokstaver jeg liker som jeg vil finne et navn på . Jeg liker C, K, M, S..... :lol:

Kjæresten min liker jente navnene : Mia, Pernille og Sofie.

Kall ikke en guttebaby Birger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol

Emma

Majken

Lynn

Sara

Maria

Megan

Celina

Perle

Silje

Signe

Elisabeth

Mia

Embla

Julia

Nicklas

Nathaniel

Daniel

Ble mest jentenavn det gitt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentenavn: Aurora, Anna, Celine, Ida, Meliah, Melissa, Sofie, Julia, Oda, Tuva, Thea, Torill, Camilla, Vanessa, Marlena, Marlin, Lily.

Guttenavn: Marvin, Aslak, Alexander, Dorian, Erik, Morris, Johan, Josef, Dorian, Nicolai, Nicolas, Philip, Joakim, Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavnet jeg synes er fint er Gøril (og det heter datteren min),som er en nyere form av navnet Geirhild.Og for jeg ei jente til blir det Ragnhild eller Runhild.

Guttenavn som jeg liker er Steinar og eirik. Så det blir nok navnene om jeg for en gutt eller to i fremtiden

Koldbruna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ikke redde for at noen skal stjele deres gode ideer da? Jeg diskuterer aldri navn med mine venner.. Jeg har en liste som stadig blir utsatt for tilføyelser og utstrykninger..hehe. Hvis jeg noengang fikk en jentebaby hadde jeg bestemt meg for flere år siden å oppkalle henne etter min oldemor som er spesiell for meg. Og tror du ikke noen i slekta tok det navnet for et par år siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jentenavn: Marthe, Helena, Anna, Sara, Sandra, Hanne

Guttenavn: Kristian, Erik, Markus, Adrian

Det er så mange navn som er fine, så det er litt vanskelig å velge da.

Men slike masseproduserte nymotens navn holder jeg meg unna.

Da jeg var ung, ønket jeg meg en jente og en gutt som skulle hete Camilla og Thomas.....Men ikke nå nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å diskutere navn.. har igrunnen alltid likt det :D

Min stakkars samboer begynner nok å bli litt lei.. for vi har ingen planer om barn med det første.. :)

Mine favorittnavn nå for tiden..

Johanna, Amalie, Ingrid, Emma, Sara, Andrea, Linnea og Kristina

Anders, Håvard, Marcus, Jonatan, Adrian, Kristoffer og Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å få barn med det første, men har noen preferanser om hva eventuelle fremtidige barn skulle hete.

Kjærnefamilen med en jente og en gutt...

Iben eller Thea

Sebastian eller Markus

Men dette forandrer seg muligens med tiden...

Jennifer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Embla og Selma liker jeg godt, guttenavn er verre syns jeg, men syns at Anton og Ola er søte. Men, har to englebarn så det det spørs vel om storken dukker opp..Blir jo i tilfelle en attpåkladd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Navn er kjempegøy, og det morsomme er at man kan gi dem så mange man vil!

Mine barn har tre navn hver,

og

De er oppkalt etter sine oldeforeldre og har også to etternavn...

Ellers er det alltid gøy når man velger navn som ikke alle andre har. I barnahegn heter for eksempel fire stykker Ida, tre heter Sara og fire heter Sander. Veldig morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det med navn. Det er noen navn som er veldig populære et år, og veldig mange heter det. En liten gutt jeg kjenner begynte i barnehagen, og da var det 10 andre som het det samme som han. Han hadde et veldig "populært navn". Jeg vil nok prøve å unngå slike navn.

Jeg hørte på radioen at de mest populære navnene nå var Sara og Mathias (tror det var Mathias ja.)

Det er så vanskelig med navn, det er så mange fine, jeg liker: Fredrik, Malin, Bjørn, Guro, Geir, Henrik, Helene, Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Navn er kjempestas!!

Vi snakker ofte om dette, og er som regel enige...

Hvis alt gaar som det skal, haaper vi paa to gutter og en jente, som skal hete Kristoffer Robin, John Emil (tradisjon) og Sofie.

Andre navn som er fine:

Pia, Julie, Maria, Ine

Jonas, Teodor, Tobias...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnediskusjon! Jippi! :hoppe:

Jentenavn: Mari, Pia, Ingrid, Natalie, Leah, Christine

Guttenavn: Fabian (sønnen min), Julian, Christian, Oliver, Endre, Filip

Hmm.. hadde i grunnen trodd jeg ville funnet flere jentenavn men..

Ønsker meg ei lita Mari jeg.. :roll:

Frk. Busybody

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange navn jeg liker, men en ting er sikkert, får jeg barn, skal de ha bare ett fornavn. Har selv ett fornavn og ett etternavn, og syns det er nok.

Gutt: Daniel

Jente: Celine (var ikke alene om å like det navnet ser jeg...)

Må se av hvilke navn som er populære på den tiden barnet kommer, vil ikke ha ett av topp-ti navna... Ikke før jeg begynte på høgskolen var det noen med samme navn som meg på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...