Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #41 Skrevet 30. januar 2003 Det er så artig å diskutere navn så jeg må bare slenge meg med, selv om jeg er bare 17 år og ikke planlegger barn før om leeenge. Liker navn fra Ibsens drama. F.eks Nora, Hedda, Hedvig, Ulrik osv. Andre: Hans Christian Magnhild Tor Magnar Agnes Mai Men det aller, aller, aller fineste jeg kan tenke meg er Venil Vakker og ven tenker jeg på da..nydelig..sukk.
achillea Skrevet 30. januar 2003 #42 Skrevet 30. januar 2003 Mine favoritter for tiden er Hannah, Gøril, Karina, Vanja, Vivian, Embla, Gina, Silje, Saga, Marion og Sandra Rino, Skjalg, Laurits, Ørjan, Eirik, Jone, Jarand, John, Heine og Annar
Bibbzy Skrevet 30. januar 2003 #43 Skrevet 30. januar 2003 Jeg er veldig opptatt av å kalle opp barna mine. Så min datter, Victoria, er kalt opp etter min far som har et navn som begynner på V. Så har jeg bokstavene L etter min mor, J etter svigerfar og E etter svigermor igjen. Synes Linn, Janna eller June og Elin er fint. Eller hvis det blir gutter, så er Jóhan og Eivind fine navn. Er så fasinert av "Sagaen om Isfolket", og har mange navn der jeg liker: Villemo, Nathaniel, Sol, Henning osv...
Trebarnsmor Skrevet 30. januar 2003 #44 Skrevet 30. januar 2003 Knuppen min i magen skal hete: Gutt: Darian eller Damian Jente:Nathalie eller Isabell HA EN GOD DAG!!! :D
Gjest Mzfire Skrevet 30. januar 2003 #45 Skrevet 30. januar 2003 De navnene jeg også har tenkt på er: Thea Maria Kristina Elisabeth Victoria Alexandra Sara Celin Denise Madeleine Cammila Emma Viola Mathias Kevin Daniel Robin Jonas Johannes Philip Marius Emil Christian Dette er de navnene jeg liker, men de kan forandre seg, men jeg er usikker på om jeg vil ha bare ett eller to fornavn. Har selv bare ett. Det bestemmer jeg den dagen jeg får barn
Gjest Mayamor Skrevet 30. januar 2003 #46 Skrevet 30. januar 2003 Hiver meg med i navnefavorittene. jeg... Jente: Elise Malin Rebekka Helene Stine Celina Camilla Maren Emilie Amalie Therese Maya Gutt: Morten Thomas Robin Aleksander Joakim Andreas Markus Joar Kristoffer Sander Kristian Ikke lett å velge, en forbinder jo gjerne navnet med en positiv eller negativ person med det navnet... Eller så heter noen i omkretsen sine barn akkurat DET du tenkte... Får heller velge favoritten av favorittene når vi venter barn...
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2003 #47 Skrevet 3. februar 2003 ÅÅ.. det er så innmari mange fine navn!!! Her er noen av mine favoritter.. Anna Emma Sara Johanna Linnea Tilde Mina Erica Jonatan Sander Anders Jesper Oliver Tobias Oscar Mattias
cicci Skrevet 3. februar 2003 #50 Skrevet 3. februar 2003 Mine favoritter er Steffen Alexander Sander Martin Thomas Sindre Sondre Siri Benedicte Silje Selina Ihne Jeanett I dag er det vel mer og mer vanlig med bare ett fornavn ettersom mange velger at barna skal ha etternavn etter begge foreldrene. Både meg og min mann har to fornavn, og dette valgte vi til våre barn også - i tillegg til ett etternavn. Noe er det også i dette med at navnet skal PASSE til barnet. Vår minste hadde et helt annet navn før hun ble født...
Montezuma Skrevet 6. februar 2003 #51 Skrevet 6. februar 2003 Jentene mine heter Anne Madeleine og Celine Torstina Madeleine betsemte jeg meg for når jeg var 10 år, og Anne var i familien. Da vi flyttet til et annet fylke der Madeleine er "et navn for bermen", var jeg veldig glad hun hadde et navn til. Så hun ikke ble store-/lille-Mad. Celine var det eneste navnet vi likte begge to til nr. to. Jeg ville helst ha Rebecca eller Victoria. Eller Anders Torstina er etter min oldemor. Dette navnet tok vi for at det ikke skal forsvinne for alltid. Det finnes nemlig ikke i navnebøker el., så vi bestemte oss for å bevare det. Dessuten synes vi Celine + et -sen navn ble altfor alminnelig. Nå er hun i hvertfall ikke alminnelig, som den eneste Torstinaen i verden!!!
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #53 Skrevet 6. februar 2003 Jeg er så svak for navn som er sammensmeltinger av foreldrenes navn, jeg... Altså ingrid og gunnar blir til ingunn, feks. En venninne av meg har det sånn, og jeg synes det er så sjarmerende!! Ellers vil jeg ikke at ungen min skal ha et navn som det går tjue av på dusinet... I min klasse var det tre Thomas-er og fire Anders-er... Litt slitsomt!! Og så er det viktig at navnet ikke minner meg om noen. Det gjelder egentlig både positive og negative minner -jeg vil liksom ikke kalle opp ungen min etter en god venninne. Men samtidig synes jeg det er fint med oppkalling i familien også... Vanskelig! Men det vanskeligste er kanskje at det skal være et enkelt navn også.. Siden jeg jobber som journalist, har jeg mang en gang måttet stå med blokka og høre på små femåringer som staver seg gjennom "jeg heter Christina Alexandria Woldstad Bache-Wiig, med ch, med x, med dobbelt-w, med ch, med bindestrek, med dobbelt-w og med to i-er"... Okei, det var litt overdrevet da.... Men det er faktisk helt sinnsykt hvor mye navn og fjonge skrivemåter som gis til barn nå om dagen. Derfor - jeg vil ha et enkelt navn, særlig siden mine barn får et etternavn som må staves for å få det skrevet riktig... ("med dobbelt-w og hl".....) Men! Jeg liker disse navnene: Anniken, Malin, Majken, Mia, Ella, Marie, Mina, Ingrid og Tina. Martin, Oskar, Jonas, Henrik, Elias, Erlend, Petter
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2003 #54 Skrevet 7. februar 2003 Mange fine navn da. Ikke lett å velge, men noen ganger har man bestemt navn på forhånd og når barnet kommer så passer det bare ikke til å hete det!!!! Har opplevd det selv med nr. 1. Mine barn heter: Daniel, Mathias, Sondre og Eskil.
'Lilly' Skrevet 7. februar 2003 #55 Skrevet 7. februar 2003 Jentenavn: Helene, Åsta, Emma, Anna... Guttenavn: Jørgen, Even, Anders, Thomas... Var de jeg kom på i farta!
Gjest Tiit Skrevet 8. februar 2003 #56 Skrevet 8. februar 2003 Jeg liker godt Konkylia og Reodor, jeg!
Gjest Mona Skrevet 8. februar 2003 #57 Skrevet 8. februar 2003 Jeg tenker også på hva mine fremtidige barna skal hete og jeg syntes Ane Elise er et veldig fint navn, ellers liker jeg Julie, Malin og Victoria. Guttenavn er det litt verre med, men Alexander og Jonas er fine navn
Sannasol Skrevet 12. februar 2003 #58 Skrevet 12. februar 2003 Navn er ikke enkelt, og man sier vel at "navnet skjemmer ingen", uten at jeg har særlig stor tro på det i noen tilfeller. Ser det er veldig mange pop-navn som går igjen. Liste-topp navn. Det som er litt dumt med fine pop-navn er at annenhver unge på hver skole heter jo det samme. Har selv to barn, og de heter: Sanna og Ferdinand. Fine navn synes jeg selv da, og likevel aldri vært på liste-toppen!! Vet sannelig ikke hva en eventulet tredje unge skal hete?? Vanskelig i og med at alle "fine" navn liksom blir "oppbrukt".
gla Skrevet 12. februar 2003 #59 Skrevet 12. februar 2003 Siden både min kjære og jeg har dobbeltnavn (ikke bindestrek) har også barna fått det. Er veldig glad i norrøne navn,- de er ikke oppbrukt heller. Må være kjipt å være født i 1980 og hete Kjetil eller Lene,- for ikke å snakke om å bli født i dag og få navnet Markus eller Emma...
gla Skrevet 12. februar 2003 #60 Skrevet 12. februar 2003 Jeg er så svak for navn som er sammensmeltinger av foreldrenes navn' date=' jeg... Altså ingrid og gunnar blir til ingunn, feks. En venninne av meg har det sånn, og jeg synes det er så sjarmerende!![/quote'] Min eldste har Oline isom et av navna. Det er en sammensetning av oss (Ole-etellerannet og etellerannet-Line.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå