Gå til innhold

Hvilke navn liker du?


Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Selv tenker jeg ofte på navn til mine fremtidige barn. Jeg har en samboer som blir så oppgitt over at jeg så ofte maser om dette. Vet at gamle navn kommer tilbake og blir populære igjen.

Selv liker jeg best navn som ender med a.

Eks. Alexandra, Victoria og Sara. :ler:

Lurer også på hvorfor vi velger de navnene vi liker. Om det har noe med klasse og gjøre eller oppkallelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker også på hva mine barn skal hete om jeg får barn en gang.... Jeg liker disse jeg da:

Sunniva, Tuva, Jamila.....og gjerne en kombinasjon av disse....

Barna til ex'en min har gjerne to og også tre navn i kombinasjoner. Jeg synes tre navn er kuult, men vet ikke om det er så vanlig i Norge. Han bor i Sverige, og det er vanlig i hans familie i allefall. Eksempelvis heter en av døtrene hans Jessica Theresia Antoinette.....synes det er kuult jeg. Iallefall en mulighet om du må velge mellom flere navn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er vi inne på navn nå igjen?? :ler:

Jaja. Får hive meg uti da. Aurora. Rart nok så kommer man på x antall flere ganger med jentenavn enn man gjør med guttenavn. Hvorfor er det sånn?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg liker så mange navn.. men felles for de fleste er at de stort sett er helnorske, trauste navn. Liker også mitt eget navn, selv om det opprinnelig er gresk og nokså vanlig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant m navn, ja.....Jenta vår skulle hette Marí, m trykk på i'en (fransk uttale av Marie), men vi fant ut at d ble altfor komplisert, ville bare blitt blandet sammen m Mari, Marie osv, bare rot. Så rett før ungen ble født bestemte vi oss for Mathilde istedet, d syns vi og de fleste andre er et veldig pent navn. I begynnelsen var d flere i familien som stussa; skal ungen hete MATHILDE!!!! Høres jo ut som ei gammal tante. Hvis d ble gutt skulle han hett Magnus, som eg betyr 'Den store' (ikke for å være stormannsgal, altså...) Selv har jeg alltid likt navnet Andreas, men d mente sambis var altfor vanlig. Marte syns jeg er et såååå kos'lig jentenavn, Sofie er fint, men er vel blitt veldig mote etter 'Sofies verden'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også veldig godt Mathias, Alexander. Christian,

Samboeren og jeg har kun ett navn hver og da tenker vi på at det blir mer naturlig at våre fremtidige barn også bare får ett navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S B

Barna mine heter Ine, Jonas og Håkon. Ellers liker jeg Emre ( veldig skjelden men smak på det !) Elias og Heine. Prøvde meg på Heine i min manns svakeste øyeblikk ( da jeg hadde fått Håkon på magen etter fødselen, men neida hans høyeste ønske var Sigbjørn !!! Så det het han i en uke før jeg satte foten ned..... Liker også Simon og Samuel. Mange fine navn. Maia og Amalie for eksempel. Tror jeg kunne hatt mange barn - særlig gutter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker: Nora, Andrea, Anna, Martin, Martine, Ida. Oj! Bare ett guttenavn!

Hm... Elias, Mathias, Oliver.

Jeg har to navn selv, men vil gi mine fremtidige barn bare ett navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som tenker på navnets betydning? Selv vet jeg at navnet mitt betyr "vakker" og at det også blir brukt som guttenavn i noen land :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttenavn jeg liker er Vetle og Noah. Får jeg flere barn så blir det et av de navnene (må bare finne meg en egnet mann :lol:

Jentenavn som er fine er Rebekka, Hedda, Renate og Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker stort sett navnene som jeg kan forbinde med en hyggelig person.

Andre navn kan jeg forbinde med personer jeg ikke går så godt sammen med. Kunne aldri ha kalt barnet mitt Jeanette eller Maria f.eks.

Jeg liker litt vanlige navn jeg, men også litt spesielle.

Favorittene er Nicolay, Fabian og Kaja, men de skifter jo stadig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ååå, jeg bare elsker navnediskusjoner. Samboeren min blir ikke noe særlig oppgitt av meg, for vi har ingen konkrete babyplaner ennå.

For tiden liker jeg aller best disse navnene:

Synne, Ylva, Ulrikke, Sofie, Emma, Maiken, Alvilde, Hedda

og

Jostein, Eirik, Håkon, Halvor..

Men når/hvis vi en gang får en liten en, så kan det jo hende at det blir et helt annet navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ååå, jeg bare elsker navnediskusjoner. Samboeren min blir ikke noe særlig oppgitt av meg, for vi har ingen konkrete babyplaner ennå.

For tiden liker jeg aller best disse navnene:

Synne, Ylva, Ulrikke, Sofie, Emma, Maiken, Alvilde, Hedda

og

Jostein, Eirik, Håkon, Halvor..

Men når/hvis vi en gang får en liten en, så kan det jo hende at det blir et helt annet navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er enklere å finne jentenavn enn guttenavn...hmm...

Jeg liker hvertfall jentenavn som slutter med a.

Helena, Maria, Aisha, Elena, osv.... Har ikke helt sansen for norske navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikke, Lucia, Tiril, Vilde, Suniva / Sunniva, Kristin, Thea, Sara, Henriette,

Katharina, Rebekka, Tuva, Nora, Mariell, Jenny,

Lucas, Sebastian, Matias, Tobias, Oliver, Skott, Sander, Sondre, Ullrikk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Elise, Emilie og Vilde er pene jentenavn.

Guttenavn - skal vi se..Eirik, Eskil og Ørjan

liker også godt at man kaller opp etter eldre slektninger. Liker ikke typisk motenavn som "alle" heter

Noe man også bør tenke på er at ungen faktisk skal hete navnet sitt hele livet - så det bør jo ikke være for merkelig - eller langt......*ler*

Lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...