Gå til innhold

Fortelle litt om dokke sjølv?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg har visst ikke skrevet her jeg.

Jeg er 23 år, mannen min er 28 år. Vi har vært sammen i 6 og et halvt år, gift i 1 år. Måtte prøve i 12 måneder før vi fikk pergo, og i den 13. mnd (da med pergo) ble jeg altså gravid. :)

Dette blir vårt første barn.

Vi bor i leilighet i byen, men kan ikke bo her med barn, så innen februar har vi tenkt å selge leiligheten og leie noe nærmere svigers, mens vi venter på at vårt nye hus skal stå ferdig i mars 2008.

Ellers er vi veldig spente på hvordan det blir økonomisk for oss. Vi har ganske romslig økonomi nå, min mann er i fast jobb i offshore-næringen, mens jeg studerer 50 % dette siste studieåret mitt, mens jeg jobber minimum 20 % som lærer i videregående skole. Skal ta en del vikartimer i tillegg til den faste stillingen. Men jeg forstår meg ikke helt på alle reglene og unntakene og unntakene av unntakene hos både trygdeetaten og lånekassen, så min største drøm nå hadde vært å hatt en privat nøytral rådgiver som kunne finne ut av hvilken ordning som er mest gunstig for oss... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kva er det du ikkje forstår, iselin22?

Du får fødselsstipend frå lånekassen tilsvarande den studeistøtta du har fått i siste seks mnd før fødsel, samt fødselspengar frå arbeidsgivar/trygdekontor tilsvarande snittet av det du har tjent 6 av siste 10 mnd før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få begge deler altså??? Trodde det var enten eller jeg...

Det stemmer at du får begge delar.

Det står på lånekassen sine info-sider, og eg har fått stadfesting frå både trygdekontoret og lånekassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay... Tusen takk for at du opplyser meg veslo!

Tror vi er i nokså samme situasjon, jeg jobber som lærer(-vikar) samtidig som jeg studerer, og det har jeg forstått at du også gjør...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi er i nokså samme situasjon, jeg jobber som lærer(-vikar) samtidig som jeg studerer, og det har jeg forstått at du også gjør...? :)

Det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp alle sammen..

Jeg er en jente på 20 år og kjæresten er 24år.. Første barnet for begge... Jeg studerer sykepleie og er ferdig med 1.året. Skal forsøke å fullføre 2.året før jeg går ut i et års permisjon.. Tiden fremover blir fyllt med masse spennende.... Vi leier leilighet, og vil derfor kjøpe en fin leilighet som vi kan bo i når barnet kommer. Ny bil står for døra og kjæresten skal i ny jobb.... Håper alt ordner seg rundt det økonomiske... Jeg får jo støtte både fra lånekassen og permisjon fra jobben.... pluss diverse annet... Skal nok ordne seg dette... Er forresten bare 6+1 så jeg har god tid til å tenke ut diverse ting...

Men gleder meg hvertfall masse til å bli mamma før fyllte 21.. (noen syntes kanskje dette er for tidlig, men det er nøye gjennomtenkt)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Jeg er 32 år, og dette er vårt første barn. Men ikke min første graviditet ( har desverre vært litt uheldig ) Men denne gangen skal det gå bra. Er gift med blåmann, som heller ikke har noen barn fra før, så dette blir skøy. :smilbla:

Bor på sørlandet og jobber fortiden i helsevesenet, noe jeg egentlig verken har lyst til eller har utdannet meg til, men nå blir det vel sånn til vesleblå kommer til verden. Kan ikke si jeg er så lysten på å begynne å søke jobber nå i svangerskapet. :tristbla:

Gleder meg til å bli kjent med dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de begynt å få mage?

Eg har begynt å få ein skikkelig pondus!  :legrine:

Ja, jeg ogsaa! :ler: Ikke saann at jeg tror folk paa gaten legger merke til det, men jeg kan hvertfall se det i speilet! Og enda er den lille spiren bare 6.5 cm lang, saa kan ikke skylde paa ham/henne heller! :ler: Men h*n dytter nok andre ting ut av sin vante plass, pluss at magemusklene slapper av, det er nok derfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de begynt å få mage?

Eg har begynt å få ein skikkelig pondus!  :legrine:

Jeg har også fått en anelse mage! Det kommer an på hvilken vinkel man ser meg fra, om det er gravidmage, eller smågodtmage... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått en anelse mage! Det kommer an på hvilken vinkel man ser meg fra, om det er gravidmage, eller smågodtmage... :ler:

Min ser nok ut som ein smågodt-mage, men eg har alltid hatt flat mage, så eg merkar kulen godt! :ler:

Merkar det er mange som kikkar på magen, men sjølsagt ingen som tør spørre enno. Blir litt sånn;

"Er du gravid!?!? -------pause------------- Jeg mener - eh.. har du tatt av!!?!?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hiver meg på presentasjonene. Jeg er nordlending, men bosatt i Oslo. Er 29 år og venter mitt første barn. Jeg er gift med verdens herligste mann og vi eier en leilighet i Oslo. Leiligheten har to soverom så det går greitt med en unge, men dersom vi får en til tar vi sannsynligvis med oss pikkpakket og reiser nordover. Det er iallefall drømmen. Jeg er statsviter og mannen min jobber innen finans.

Vi gleder oss veldig til tulla skal komme :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 år fra østfold, samboer med min beste venn som er 30år.

Fikk et lite gull vinteren 2005, og venter nå gull nr. 2 i mars. Kommer vel i februar vel, for jenta vår hadde jammen ikke tid til å vente på termin, så tviler vel på at denne gjør det også :-)

Jobber i it bransjen, og trives egentlig ikke noe spesielt med det, ihvertfall ikke når jeg kom tilbake fra perm nå. Så da blir det å finne seg annen jobb etter neste permisjon. Har uansett så utrolig lang vei til jobb, så det skal bli deilig å slippe det uansett hva neste jobb blir :-)

Vet fremdeles ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor se :-)

Lykke til alle oss spente og ventende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipa 30 år, gift med en herlig svenske 33 år. Gifta oss sommeren 2002. :hjerte: Bosatt i et stort hus bygd av snekker- mannen min..

Lukas kom til verden januar 2004. :rosasmil: Ble gravid uten å vite det samme sommeren..men mista da jeg var 14 uker på vei..Lukas var da 8 mnd.

Begynte å prøve igjen desember i fjor..testa posivivt 1. juli. Vi venter sannsynligvis en Helena, men er det en gutt som kommer skal han få navnet Jakob ;)

Jobber som ped. leder på småbarnsavd. Trives veldig godt med å jobbe med de yngste, men har vært en del sykemeldt pga vedvarende kvalme, helt fra andre uka jeg viste om graviditeten. Blir fortsatt kvalm av stress og å være sliten, orker ikke så mye...Men bekymrer meg mer for de smertene jeg har hatt siden søndag i symfysen..

Vi gleder oss veldig til å få et barn til, og storebror er informert! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 22 som bor i Oslo. Er opprinnelig fra Skjervøy i Troms, men har bodd mesteparten av livet mitt i Skien.

Jeg studerer Teologi og Kristendom, bachelor og skal bli lærer til slutt. Bare tar noen omveier som gjør studiet mer interessant :-)

Interessene mine er mye forskjellig håndarbeid, dikting og dansing. For tiden er det strikking som er det store, både p.g.a. julegaver og at den lille er på vei.

Noe av det rareste ved meg, ihvertfall ifølge dem som kjenner meg, er at jeg elsker å vaske... Derfor kan vel kanskje det også skrives opp som hobby :ler:

Har en samboer på 27 år fra Island, og han er ferdig utdannet og nå i full jobb. Man kan vel også si at han er en musiker på si. Lager en god del musikk selv og spiller gitar, bass, piano og saksofon. :digge:

Vi bor i en av SIO's studentleiligheter, en liten to- roms 40 kvm, og skal bli boende her til vi har fått spart opp litt penger.

Vi venter ei lita jenta, og har termin 13. mars. (Pleier egentlig å si at vi har termin i mars p.g.a. +/- 2 uker- opplegget.) Og vi gleder oss veldig!

Sliter litt med å finne fine navn som går både på norsk og islansk. To navn som allerede er strøket av lista er Ulla (betyr snørr på islandsk) og Aila (betyr å spy)

Jakten får bare gå videre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

He he :ler:

Akkurat nå kan jeg ikke skryte så veldig av leiligheten. Sliter med ryggen + eksamens lesing, og det gir verken mye tid eller ork til vasking. Noe som i grunn ergrer meg litt :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...