Gå til innhold

Fortelle litt om dokke sjølv?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Tenkte det kunne vore kjekt å blitt betre kjent med kvarandre, no når vi forhåpentligvis (om alt går bra) skal gå rundt å vere like gravide nokre månadar!

Eg er ei jente på 22 år frå Vestlandet. Mannen er 25. Vi gifta oss for 2 veker sidan, og fekk full klaff i PP2.

I dag er eg 5+2 og har foreløpig menstermin 18. mars.

Eg tar ei fulltids-lektor-utdanning via fjernundervisning samtidig som eg jobbar nesten 100% som lærarvikar på ein barneskule. Blir spennande å sjå kor mykje eg orkar å jobbe i løpet av svangerskapet. Mannen er i full jobb. Vi bur i ein halvstor leilighet med berre eitt soverom, så vi håpar på å greie å skaffe oss hus i løpet av dei par neste åra.

Eg er kjempe-SPENT på korleis dette svangerskapet kjem til å gå!

Vi har ingen barn frå før.

No er eg nysgjerrig på å høre frå dykk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 21 år, fulltidsstudent, ferdig med to av tre år nå. Vet ikke helt hva jeg skal med utdannelsen min, for den passer ikke helt med ønske om å være husmor...

Kommer fra østlandet, men flyttet til sørvestlandet for to år siden. Hva gjør man ikke for kjærligheten... :kys_2:

Sambo jobber innen IT, og nærmer seg 30 med stormskritt.

Vi leier en leilighet nå, men er igang med husbygging, så det lir spennende å se om vi blir ferdig før mars! Tviler, men håper...

Vi var i PP-3 (sånn ca) når jeg ble gravid, så det ble litt tidligere enn planlagt, men veldig gledelig allikevel!! :)

Har ingen barn fra før, og gleder oss kjempemasse til å bli foreldre i mars :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er 27, er norsk men bor i Storbritannia, hvor jeg jobber som journalist. Er gift med T, en engelskmann paa 30, som jobber innen finans. Vi bor i en stor leilighet med to soverom rett ved kysten og planlegger aa bo her lenge, evt. flytter vi til Norge om noen aar. Vi oensker oss hund ogsaa, men vi faar se naar det passer...Hvis jeg fortsetter i jobben etter permisjonen saa blir det nok knapt med tid, for jeg jobber 10-11 timer per dag.

Vi lurer veldig paa om det er en jente eller gutt som bor inni meg, og hvordan han/hun ser ut, personligheten osv. Blir lenge aa vente til mars! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kort fortalt:

Jeg er 26 år gammel, bor på vestlandet sammen med min mann (som jeg giftet meg med denne sommeren) og en søt hund... (som snart skal bli storebror.. :ler: )

Er kjempefornøyd med tilværelsen nå, og vi gleder oss masse til å bli foreldre! Trodde ikke det skulle gå så fort å bli gravid (så og si første forsøk etter bryllupet..he he..), men ingen ting er bedre :legrine:

Vi har ingen barn fra før, sa alt er nytt og spennende nå... Godt å ha noen andre i samme situasjon her. Kommer nok en god del spørsmål fra meg her etter hvert.. hehe.. Ihvertfall i ca to måndeder til, siden det skal holdes hemmelig for omverden...

Er i dag 5+2, med foreløpig termin (ifølge babyverden) 12.mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei :vinke:

Jeg er 28 år og er en "utvandra" nordlending som bor i Oslo. Jeg og mannen giftet oss i fjor, og har kjøpt 3-roms leilighet som vi driver og pusser opp. Nå er det bare gang og barnerom igjen, så er vi ferdige. Jeg jobber som IT-konsulent med fleksitid og lite overtid. Alt ligger egentlig veldig godt til rette for en liten en nå. Og så klaffet det på første forsøk :overrasket: Det kom litt brått på, så jeg trenger litt tid til å fordøye det. Kjekt å ha dere å skravle med da :) Vi har som dere sikkert skjønner ingen barn fra før.

Er 5+6 i dag, med foreløpig termin 8. mars. Skal ikke til første kontroll før 10. august og synes det er skrekkelig leeeeenge å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

Jeg er 29 år, gift og bor i Vestfold, relativt nyinnflyttet der. Skal bli mamma til nr 2 ca 10.mars. Har altså vært gjennom dette en gang før, og gleder meg ikke noe mindre denne gangen! :)

Storebror heter Daniel og ble født i mai 2005, og blir altså nesten 2 år før lillebrøster kommer. Og han er selvfølgelig verdens skjønneste...:hjerter_rundt:

Jobber som ingeniør, fikk ny jobb akkurat samtidig som jeg fant ut at jeg var gravid igjen (nysjefen ble informert FØR vi skrev kontrakt). Jobber nå ut oppsigelsestiden i gammel jobb, og begynner i ny i oktober.

Er på husjakt, nå begynner det å haste litt syns jeg, vil være i orden i god tid før bebbisen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 32 år, mannen min er 37. Vi giftet oss i august i fjor, og har ei flott datter som ble født i august 2004.

Vi bor i Trondheim, men bare jeg som er herfra da...

Jeg jobber som prosjektansvarlig -salg innenfor entreprenørbransjen, -en meget hektisk og stressende jobb... Så jeg skal fortelle sjefen at jeg er gravid allerede neste uke, slik at vi kan lage et opplegg for meg. ;)

Jeg var sykemeldt med høyt blodtrykk nesten hele forrige svangerskap, og håper å slippe det denne gang!

Har heldigvis verdens beste sjef (far til 4) så jeg gleder meg litt til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

jeg er 28 år, gift med verdens herligste mann (han er 27), og kommer fra Trøndelag.

Jeg jobber innen finansbransjen, leier hus, men drømmer om å eie et eget...

Dette er vårt første barn. Har prøvd en stund, så jeg håper spiren klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, samboer er like gammel.

jeg jobber innen helsevesenet (pleieassistent på sykehjem). Vi har i PP0 (det var altså ikke planlagt ;) )

Vi er nå på husjakt.

Men vi tar imot spiren med åpne armer. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 år, mannen et år eldre enn meg. Vi har vært gift i tre år. Vi er bor i Bergen i en relativt stor leilighet. Kunne tenke oss noe annet på sikt, men har ikke noen konkrete planer om å flytte på oss.

Jeg jobber som it-konsulent og har fast stilling mens mannen har et års engasjement som forsker (sånn det er i den bransjen. Regner ikke med at det blir problemer å få nytt engasjement)

Dette er det første barnet, og vi er veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 31, mannen er 33. Vi har to gutter på 8 og snart 5 år fra før, så dette blir en liten attpåklatt! Ble gravid nærmest "over natta", og har derfor tilbragt de siste dagene i skrekkblandet fryd. Klarer ikke helt å være :hoppe::danse::sjarmor: ennå, men det kommer smått om senn! Terminen er jeg usikker på, har 9.april nå, men regner med det blir flyttet etterhvert. Det er tidlig ennå og mye galt kan skje, men siden jeg allerede er kvalm regner jeg med at spiren sitter godt fast der inne..

Jobber som sivilingeniør i staten, mannen med et eller annet procurement-greier ;). Vi flyttet inn i en eldre enebolig i januar som vi pusser opp, det er et prosjekt som vil ta mange år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Da var jeg gravid igjen gitt.

Dette blir mitt 3 barn.

Jeg blir selv 27 i september og er samboer med en mann som er 10 år eldre enn meg. Vi har vært sammen nå snart i 8 år og har det kjempe flott sammen.

Jeg har en gutt på 9 år fra et tidligere forhold og en gutt på 2 med min samboer, ja så venter vi vårt 2 sammen nå da som sagt. Vi bor i rogaland, nærmere bestemt i sandnes. Jeg går hjemme med mine 2 gullgutter å kommer nok til å gjøre det til jeg er ferdig med alle graviditeter som er ønskelig og frem til minstemann er rundt en 3-4 år før jeg prøver å finne meg noen jobb. Så lenge økonomien sier at jeg kan det. Min mann jobber som Servic Ingeniør innen lys og varme og det er hans drømmeyrke så det trives han godt med. Ellers jobber han litt i tillegg som Toastmaster i bryllup og litt Stand-Up.

Jeg er nå 10 uker på vei og skal på min første kontroll i neste uke, og til privat ul uka etter. Gleder meg masse over tiden jeg går inni nå og ikke minst tiden som kommer etterpå. Gratulerer til alle dere andre, håper dere får ett flott svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34, mannen er 42, og det er vårt første barn. Ingen av oss har barn fra før heller. Vi bor på Østlandet i egen enebolig som ligger ganske landlig til. Jeg er sivilingieniør og jobber for tiden i staten, og mannen er timelønt og jobber i ett entreprenørfirma (ja vi møttes på jobb :) )

Vi trengte 13 PP før spiren satt, og håper nå at den klorer seg fast.

Har foreløpig menstermin 15. april 2007, og er da idag 4+6.

Formen er fin, kjenner nesten ingenting foreløpig (litt ømme pupper og stikninger i magen bare).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg er vel so far den eldste av oss "mars/april-rugere". Blir faktisk 36 år i november i år (derav nicket mitt også; skorpion :sjarmor:) ...og nå er jeg gravid etter PP1. Det ble jackpot på første forsøk. Denne gangen, som sist gang når vi fikk tøtta vår.

Min kjære F og jeg har vært ilag i snart 14 år og gift i vel 2 år (jadda jadda i know!! :ler:) treiginger!!)

Vi har ei tøtte som blir 9 år i oktober så det var vel egentlig på høy tid at vi fikk en til. Vi snakka i juni, før ferien, at skulle vi forsøke så var det NUHHH!! Jeg sa til han faktisk her forleden dag at hvis det ikke skjedde noe denne mnd så fikk vi bare fortsette men, hvis jeg ikke hadde blitt gravid før juni 2007 så orka jeg ikke lenger. Noe han var enig i. Lite visste jeg da at jeg faktisk VAR gravid....jatta jatta...

Jeg jobber som avd.leder i privat bedrift og min kjære er selger i et bygningsfirma. Vi har kåk, katt og to biler. Veeldig A4 egentlig - og såååre fornøyd med det :)

Nå har det seg også slik at firmaet skal legge ned avdelingen her så jeg er på FULL jobbsøking. Og oppi det hele er jeg altså gravid. LITT dårlig taiming men pytt sann. Det ÅRNER seg *ler* Har god sjanser for to jobber jeg har søkt på så....vel, jeg tar ikke sorgene på forskudd for å si det sånn.

Det var sånn aller kjappest litt om meg :)

Flere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære F og jeg har vært ilag i snart 14 år og gift i vel 2 år (jadda jadda i know!! :ler:) treiginger!!)

Neida dere er ikke treige i det hele tatt.

Jeg og min forloved har vært sammen i 8 år og vært forlovet i 7 år den 20 august.

Hva kan jeg si....godt det ikke er bare oss. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Jeg er 32 år og gift, dette blir vårt første barn.

SÅ dette er både spennende og litt skummelt på en gang, men vi gleder oss :hoppe:

Vi bor i rekkehus på Østlandet og trives kjempe godt!

Det tokk hele 14 pp før vi fikk klaff, så jeg håper alt går bra nå :)

Termin ser ut til å være 22 april.

Skal til lege kontroll 01.09 for å ta endel prøver, det skal bli spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 år, gift. Mannen min er 1 år yngre enn meg. Vi har vært sammen i 7,5 år og gift i 2,5 år. Sammen har vi en nydelig jente på 5 år.

Vi hadde prøvd i nesten 2,5 år og vært gravid flere ganger men mistet tidlig.

Så håper dette går bra, skal til lege på torsdag og UL uka etter.

Vi bor i rekkehus med 3 soverom, trives veldig godt her, bor i en liten koselig by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...