Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir ikke lei av å høre om vondtene dine Burpen men jeg lurer på om du blir litt lei av at vi "maser" litt om hvordan det går???

Ha en flott tirsdag!!! :klem:

Skrevet (endret)

Skrållan: Takk for mageskryt, snuppa :kyss: Hehe, godt å høre at dere ikke blir lei, for jeg syns det er veldig greit å ha ett sted jeg skriver om alt av svangerskaps-ting, og jeg har liksom ikke lyst og gidd til å begynne og skrive for hånd, f.eks... :ler: Kripos var drømmen min som "liten", må være spennende, men sikkert også veldig tøft psykisk...

:kys_2:

Cr@sh: Heia, søta! :kys_2: Neeeeeeeeeeeeeeeei, ingenting av noe særlig vondter (hvetfall ikke fra natten... :roll: Mer om det seinere...) å melde om :sur:

smile: Nei, JEG blir ikke lei :riste: Jeg syns et er kjempekjekt med alle som bryr seg om meg! Dere er så søte alle sammen :Nikke::kose:

Ha en feiende flott tirsdag du også! :klem:

-----------------------------------------------------------------------------------

Fikk telefon fra helsestasjonen igår om at jordmor er syk, og at dagens time derfor utgikk... Ringte til jordmorsvigerinna mi og spurte om jeg burde få meg en legetime, og vi fant ut at det ikke var nødvendig, for jeg føler meg jo helt fin! :)

Igår kveld tenkte jeg at jeg skulle måle magen min, og fikk et sf-mål på 38-39, og fikk jo helt noja... Sambo sa at jeg helt sikkert hadde mål feil, og at jeg måtte jekke meg ned sånn ca sju hakk. :frustrert: Noen ganger trenger man trøst, ikke formaninger om ditt og datt... Var helt fra meg, og fikk ikke sove, bare lå og grein :flau:

Jag fant ut at jeg skulle bestille meg en legetime allikevel, og har vært der nå. Legen fikk sf-mål på 39, og det gjorde jo ikke saken noe bedre... Han sa det var helt normalt :overrasket: Det er jo ikke helt normalt å ligge flere cm over det skraverte feltet. Jeg hadde håpa på å få komme en tur på sykehuset for vek(s)testimering, i det minste... Det er jo to uker til termin! Kanskje jeg faktisk har fire uker igjen...

"Dra hjem og slapp av", sa han... H-|*#es møkkamann kan dra hjem og slappe av selv :frustrert: Jeg er hvertfall mer bekymra nå enn det jeg var igår, for da kunne det jo være at jeg hadde målt feil selv... *grrrrr*

Uansett,- dagens tall:

Uke: 38+3

Vekt: +1 siden sist kontroll i uke 35 (+8 totalt)

BT: 140/80

Hb: 13

Urin: gl+

Ødem: 1

Leie: HB

Fl.min: 157

SF: 39

Er egentlig ikke fornøyd med noenting fra dagens kontroll. Stort SF-mål, økt blodtrykk, mer hevelser og utslag på urinprøven. Legen (vikar) er også gnske hardhendt av seg, så jeg har faktisk fått ganske vondt i bekkenet etter at han kjente etter hodet hennes... Jaja, "Slapp av"-meg-oppi-ræva!! :frustrert:

Dagens Burpe-utblåsning! :ler2:

Endret av Burpen
Skrevet

:troest: Dumme lege!! :frustrert:

- og ikke minst dumme jordmor som er syk!!

Du skal vel på kontroll neste uke også, da får vi satse på at jordmora di er tilbake og kan gi deg litt trøst og råd..og evt oppfølging i fht veksten...

Skrevet

:hoppe: Mer slim :hoppe:

...hvor lenge kan det egentlig holde på sånn? :klø: :sjenert:

Skrevet
:hoppe: Mer slim :hoppe:

...hvor lenge kan det egentlig holde på sånn? :klø: :sjenert:

Jeg holdt vel på i et par døgn... Men det gikk vel nesten ett døgn mellom første og andre gang.

Mens jeg var på føden kom det masse hver gang jeg var på do... Forstår ikke at jeg kunne ha sånne mengder med slim.... :sjenert:

Skrevet

:kose: på Burpelurpen!

Skjønner godt at du ble 'utavdeg' pga sf-målet... og det er ikke noe allright å bli avfeid på den måten du ble av legen. Hvis du er veldig bekymra og usikker foreslår jeg at du tar en telefon til vakthavende på føden og spør der... og om du må det, så be om å få en vekstestimerings-UL!

Men sånn for å ha det på rene også - jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for... :kyss:

Ellers syntes jeg det er gøy å høre at du ser mer til sliiiiimet! :hoppe:;):ler2:

Diiiiger :klem: og :kyss: på kinnet!

Skrevet

Bare innom og sjekker ståa....

:klem: for den dumme lege-opplevelsen.

Gjest marthepia
Skrevet

Det hørtes ikke ut som en særlig hyggelig legetime :riste:

Hva hadde du utslag på i urinen da? Vet ikke hva gl+ betyr jeg.. :sjenert:

Hvordan er vondtene dine nå?

:klem:

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Så kjipt med dårleg legetime-oppleving... :(

Eg syns du kan be om vekst-estimering på UL eg, det er mykje betre å vere trygg.

Ser du hadde utslag på glukose i urinen, skal du levere ny urinprøve seinare eller?

Håpar ting ordnar seg vennen, det er ikkje kjekt å gå rundt å vere bekymra...

Tenker på deg... :klem:

Skrevet

Nærmere Burpelita for hver dag som går.....

:klem:

Skrevet

Superkjapt innom med et ønske om en fin dag, med masse vondter ( :sjarmor: ) før vi drar til hjemstedet! :kose:

Kommer sterkere tilbake i kveld eller imorgen!

:klem: og :kyss:

Skrevet

Kipa: Jeg håper jordmor er frisk neste uke igjen, og har en time til meg da :Nikke: Jeg fikk en legetime, men avbestiller den om jordmor er tilbake. Men mest av alt vil jeg føde da :sjarmor:

Susan Sto Helit: Spennende å høre at slimet kom over en periode hos deg også, selvom det gikk kjappere hos deg enn det det ser ut til å gjøre her... :sjenert:

Cr@sh: Takk for litt :kose: Jeg har tenkt på å ringe sykehuset, men er redd for å virke overhysterisk... :sjenert: Alt er jo (tilsynelatende) bra med både Burpelita og meg. Jeg føler meg frisk som en fisk, og hun styrer fælt der inne. Men hvis magen fortsetter å vokse sånn som den har gjort til neste uke, DA skal jeg ringe! :Nikke: (Tror jeg... :sjenert: )

Siam: Hyggelig å se deg igjen! Takk for klemmen. :klem:

marthepia: Nei, legetimen kunne jeg egentlig vært foruten... Urinen slo ut på glukose (sukker). Dama sa at maskinen dems var litt kranglete for tida, og at det sannsynligvis ikke var noe å bekymre seg for.

Vondtene er fraværende :sur: De må komme kjapt tilbake nå, hvis det skal bli 1. mars på meg! :ler2:

¤Ronja¤: Det er sånne legetimer man helst vil slippe sånn på slutten... Da har man nok å tenke på fra før av! Som jeg skrev til Cr@sh, så kommer jeg til å be om vekstestimerings-ul hvis magen fortsatt har vokst til neste gang. Etter at jeg hadde vært hos legen, spurte jeg damene der om det var noen måte de kunne dobbeltsjekke glukosen på, siden den slo ut i urinen, samtidig som de sa at den ikke var til å stole på. Fikk ta en blodprøve, og der var glukosen 4,8 (6,7 for noen ganger siden), og langtidsblodsukker var på 5,1. Jeg vet ikke hva tallene betyr, men det var visst fint :rosasmil: Takk for god klem! :kose:

cappocino: Det har du rett i :hoppe::klem:

Skrållan: Takk for vondteønsker, søta! :kyss: Håper dere får en fin dag på hjemstedet, og velkommen tilbake :kose:

Cr@sh: Goooood morning, langt der borte! :kys_2:

Skrevet

*grrr* Jeg er litt irritert på sambo for tida... Han husker ingenting av ting han skal gjøre!! Særlig irriterende når han glemmer ut fordi han jobber overtid... :sur:

For over fire uker siden, sa han at han skulle pusse vinduer og ordne vasken på badet, som er litt tett, fine magebilder av oss to sammen, har jeg sagt tuuuusen ganger at vi må ta,- både før Burpelita kommer, og før jeg får strekkmerker, har bedt han om å finne fram bilsetet fra badstua (som er Burpelitautstyrslagringsplass nå), for der er det så tjokka fullt av store og tunge ting, så jeg orker/klarer ikke begynne på og flytte på dem, og jeg småhinter om at det hadde vært deilig med en liten ryggmassasje, for jeg er så sliten i korsryggen for tida.

Vinduene pussa jeg på søndag, og vasken blir bare tettere og tettere. Magebildene lar fortsatt vente på seg (det er vel egentlig det værste, for jeg VIL ha noen ordentlige magebilder), bilsetet har jeg fortsatt ikke sett snurten av, og ryggen min blir bare værre og værre :sur:

Jeg har mint han på disse tingene gang på gang, men jeg syns egentlig det burde være unødvendig. Han er da en voksen mann på 30 år! :sjenert:

Han har begynt å jobbe overtid hjemme istedenfor på jobb, for da får vi vært mer sammen, men vi er jo ikke "sammen" når han sitter i sin egen jobbverden. Da kunne han like gjerne vært på jobb :roll:

Jeg syns synd på han, fordi han har det så stressende på jobb, men jeg saaaaaaavner kjæresten min :grine:

Idag har han massasjetime der hvor han fikk gavekort av meg til valentine. Håper han får slappa av litt :)

Idag skal jeg vaske opp, få unne er par klesvasker, og gjøre litt skole!

Skrevet

:klem::klem:

Ja mannfolk og hukommelse! :hoho:

Man MÅ mase på de, dessverre........ :sjenert:

Å så deilig med massasjetime.. Snilt av deg! :kyss:

Stakkars deg med ryggen :tristbla: Bli bedre snart!! :kyss: :kyss:

Skrevet

Her har det jammen skjedd litt på et døgn!!!

:troest: Mannfolk ja.....

Håper du får en fin kveld!!! :klem:

Skrevet

Mannfolk husker gjerne det de vil huske, de... :rolleyes: Kjipt, men du får bare mase på en ting av gangen til det er gjort. :sjenert: Håper han har tenkt å roe ned et par hakk når Burpelita har kommet?!

Den legetimen var ikke mye å skryte av, heller! :overrasket: Er det bare vikarer som jobber der, eller? Dårlig gjort å ikke skjønne at du blir bekymret for så stort SF-mål, håper virkelig jordmor er frisk og rask igjen til neste uke! :kose:

Håper dagen blir bedre etter hvert! :kyss:

Skrevet (endret)

Huff... når man går høygravid og er sliten i rygg og marg, da skulle mannfolk vært konstruert litt annerledes til tider... :ler2: Men kanskje du får gå over fra å hinte til å fortelle han direkte hva du vil. Det er kanskje det letteste innimellom (jeg kjenner til problemet :ler: )... En annen ide er jo å lage en liste med alt som skal gjøres og henge den opp et strategisk sted. Ved siden av hver ting så skriver du en liten "premie" han får når han har fullført hver av tingene... og der er det jo bare fantasien som setter grenser.... :hoho: Har ikke prøvd dette selv (det var noe som falt ned i hodet mitt nå) - men jeg tar gjerne i mot tilbakemelding på om det funker... :erter:

Håper resten av dagen blir bra... :kys_2:

Endret av Cr@sh
Gjest ¤Ronja¤
Skrevet
¤Ronja¤: Etter at jeg hadde vært hos legen, spurte jeg damene der om det var noen måte de kunne dobbeltsjekke glukosen på, siden den slo ut i urinen, samtidig som de sa at den ikke var til å stole på. Fikk ta en blodprøve, og der var glukosen 4,8 (6,7 for noen ganger siden), og langtidsblodsukker var på 5,1. Jeg vet ikke hva tallene betyr, men det var visst fint :rosasmil:

Ikkje for å skremme deg, men langtidsblodsukkeret mitt var også fint (fordi eg ikkje har gått så lenge med svangerskaps-diabetesen). Einaste måten å finne ut om glukose-utslaget i urinen betyr noko meir enn at du åt noko søtt dagen før du tok urin-prøve, er å ta ny urin-prøve, og eventuelt foreta ein glukosebelastning. Kjipt med trøblete apparat på legekontoret då...

Det er nok ingen grunn til bekymring, men dersom eg var deg hadde eg nok vore litt forsiktig med søtsaker i dagane fram til du skal til jordmor att. Har du fått ny time?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...