Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 29. januar 2007 #1321 Del Skrevet 29. januar 2007 Godt at alt gjekk bra på kontroll!! Kva er SF-målet ditt på no? Kor mykje har du gått opp sidan du vart gravid, forresten? Eg syns eg har blitt stoooor... Så kosleg at sambuaren din var med på kontroll! Min har faktisk vore med på alle kontrollane, eg trur han er redd for å gå glipp av noko! Men kjekt han engasjerer seg då... På neste kontroll skal vi snakke ein del om fødsel og sånn.. Blir spennande... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Larkin Skrevet 30. januar 2007 #1322 Del Skrevet 30. januar 2007 hei vennen!! savner å være her blant de gravide....... Så bra at alt er fint med deg og mini! Håper du har sovet godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 30. januar 2007 #1323 Del Skrevet 30. januar 2007 Godt at alt er bra med dere alle tre!!! Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #1324 Del Skrevet 30. januar 2007 Godt at alt gjekk bra på kontroll!! Kva er SF-målet ditt på no? Kor mykje har du gått opp sidan du vart gravid, forresten? Eg syns eg har blitt stoooor... Så kosleg at sambuaren din var med på kontroll! Min har faktisk vore med på alle kontrollane, eg trur han er redd for å gå glipp av noko! Men kjekt han engasjerer seg då... På neste kontroll skal vi snakke ein del om fødsel og sånn.. Blir spennande... ← SF-målet mitt var 34 cm igår! Husker så godt at jeg følte det var en eeeeeeeeeevighet til der det begynner å flate ut på grafen, men nå er jeg faktisk nesten snart der! Jeg har gått opp 7 kilo tilsammen nå, og jeg syns også jeg har blitt diiiiger! Traff ei venninne idag, som jeg ikke har sett på to uker, og hun syntes jeg hadde blitt SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ stor... Jeg liker magen min, så det gjør meg ingenting at folk kommenterer den Var kjempekjekt å ha med sambo til jordmor igår! Vi snakka endel om fødsel, og sambo var superengasjert Å, som vi gleder oss!! hei vennen!! savner å være her blant de gravide....... Så bra at alt er fint med deg og mini! Håper du har sovet godt!! ← Savner deg her jeg også!! Men,- du vet jo hvordan man gjør det Huff.. "Sove godt", vet jeg ikke lenger hva er for'no :klø: Føler jeg ligger halvvåken nesten hele natta, og de periodene jeg ikke er halvvåken, er jeg helvåken Gleder meg til Burpelita kommer, for da har jeg hvertfall en meningsfull grunn til at jeg ikke får sove... Godt at alt er bra med dere alle tre!!! Ha en fin tirsdag! ← Håper du har en strålende fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #1325 Del Skrevet 30. januar 2007 Klarte ikke å holde øynene åpne på skolen idag, så jeg fant ut at jeg skulle innvilge meg selv fri de tre siste timene... Hopper i loppekassa nå, så skal jeg ta runden når jeg er uthvilt etterpå! Nattinatt, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 30. januar 2007 #1326 Del Skrevet 30. januar 2007 På vei i seng eg også! Eg har forresten gått opp 11 kg eg!! Men likar magen min likevel!! Hehe... Spent på kor mykje eg kjem til å ende på... Men, men, det er nok gode kilo som vi treng til amminga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 30. januar 2007 #1327 Del Skrevet 30. januar 2007 Natta!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. januar 2007 #1328 Del Skrevet 30. januar 2007 Ser ut som alle sliter med å sove for tiden bare det å finne en stilling som ikke gir halsbrann og ikke ødelegger bekkenet er en utfordring i seg selv, så skal man jo sovne i tillegg. Mye forlangt synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 30. januar 2007 #1329 Del Skrevet 30. januar 2007 Er visst berre eg som søv godt for tida? Eg søv betre enn aldri før, men søv så tungt at det er gruuusomt å stå opp om morgonen!! Trur eg treng enormt med søvn, for no skal eg sove litt att... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #1330 Del Skrevet 30. januar 2007 På vei i seng eg også! Eg har forresten gått opp 11 kg eg!! Men likar magen min likevel!! Hehe... Spent på kor mykje eg kjem til å ende på... Men, men, det er nok gode kilo som vi treng til amminga! ← Jeg er også spent på hvor vektnåla stopper... Den kan gå så langt den vil, bare kiloene går lett av igjen! Natta!!! ← God morgen! Ser ut som alle sliter med å sove for tiden bare det å finne en stilling som ikke gir halsbrann og ikke ødelegger bekkenet er en utfordring i seg selv, så skal man jo sovne i tillegg. Mye forlangt synes jeg ← Ja, huff, dessverre virker det sånn Jeg plages heldigvis ikke så veldig av halsbrann, så jeg kan ikke forstille meg åssen du har det Det værste for meg, er bekkenet, og det at Burpelita er ei ordentlig natterangel Er visst berre eg som søv godt for tida? Eg søv betre enn aldri før, men søv så tungt at det er gruuusomt å stå opp om morgonen!! Trur eg treng enormt med søvn, for no skal eg sove litt att... ← Jaja, gni det inn Håper du sover godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #1331 Del Skrevet 30. januar 2007 God morgen! :rosasmil: Burpen er frisk og rask igjen På vei hjem fra skolen, fikk jeg gjort noen småting som jeg har tenkt på leeeeeeeeenge... Burpelita har fått uro il lekegrind/seng, bitering og to leker til å henge på vogna! I tillegg har jeg fått bytta en stelleveske, og fått kjøpt med vinterhjul til buggisen. Vet ikke om vi kommer til å trenge dem her, men når vi skal til østlandet, så kan de sikkert være kjekke! Og på turer i skogen! Burpelita plager vettet av ribbeina mine og sideflesket mitt Hun er så herlig... Gleder meg så vanvittig masse til hun kommer! Gleder meg til å bli kjent med henne, ikke bare bevegelsene hennes. Gleder meg til å lære forskjellen på "jeg-er-sulten"-skrik, og "nå-vil-jeg-ha-kos"-skrik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 30. januar 2007 #1332 Del Skrevet 30. januar 2007 Vet ikke hvor mye jeg har lagt på meg til sammen jeg.. Har faktisk ikke veid meg på de siste kontrollene. Hvorfor vet jeg ikke..? Spør ikke heller jeg da. Skal ivei igjen på fredag. gruer meg til å veie meg..vet jeg har gått opp litt mye Bra at alt var fint på kontrollen med deg! Skal du begynne å gå annenhver uke du å? "Gleder" meg litt til kontrollene jeg. Godt å få vite at alt er i orden og at magen vokser som den skal. Nå på fredag skal vi snakke om amming..JIPPI! Kan nesten ikke vente *ironi*. Synes dte er et evigvarende mas det med amminga jeg. Hun har spurt meg tidligere om amming og jeg har sagt hva jeg komemr til å gjøre og mine tanker om det. Er det nødvendig med mer? Har du hørt masing om amming? Virker som de fleste jordmødre maser om det. Amming er jo selvfølgelig viktig, men ikke på liv og død! Funker det så er jo det supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 30. januar 2007 #1333 Del Skrevet 30. januar 2007 Klarte ikke å holde øynene åpne på skolen idag, så jeg fant ut at jeg skulle innvilge meg selv fri de tre siste timene... ← Jeg innvilga meg fri fra skolen hele semestret jeg var gravid jeg... Altså vårsemestret. Jeg var så trøtt at jeg ikke klarte å komme meg på skola! Var der 2-3 ganger, og på eksamen. Pytt sann, har jo ikke noe obligatorisk uansett! Burpelita plager vettet av ribbeina mine og sideflesket mitt Hun er så herlig... Gleder meg så vanvittig masse til hun kommer! Gleder meg til å bli kjent med henne, ikke bare bevegelsene hennes. Gleder meg til å lære forskjellen på "jeg-er-sulten"-skrik, og "nå-vil-jeg-ha-kos"-skrik ← Ååååh, så herlig det blir når Burpelita kommer! De forskjellige gråte-måtene kommer du fort inn i, det er så kos å bli kjent med ungen sin! Men Ida har ikke jeg-er-sulten-gråt, hun har jeg-er-sulten-kremting! Bestandig når hun er sulten, så hever hun føttene, snur seg mot en side og kremter: "øhm øhm"! Nesten så hun sier: øhm mamma, hvor er puppen? Kos deg i kveld da søta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 30. januar 2007 #1334 Del Skrevet 30. januar 2007 Jaja, gni det inn ← Uff, det var ikkje sånn meint... Men eg forstår ikkje korleis eg kan sove så mykje. Men eg MÅ det, viss ikkje går eg rundt i halvsvime. Merkeleg. Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 30. januar 2007 #1335 Del Skrevet 30. januar 2007 Jordmor begynner sikkert nå å mase om amming til meg tenker jeg. Jeg som er litt stresset på det der..... Til nå har hun bare mast om kosthold, blir litt gal jeg!!!! Jeg går også oftere til kontroll nå, er det vanlig?? Ha en fin kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #1336 Del Skrevet 30. januar 2007 Vet ikke hvor mye jeg har lagt på meg til sammen jeg.. Har faktisk ikke veid meg på de siste kontrollene. Hvorfor vet jeg ikke..? Spør ikke heller jeg da. Skal ivei igjen på fredag. gruer meg til å veie meg..vet jeg har gått opp litt mye Bra at alt var fint på kontrollen med deg! Skal du begynne å gå annenhver uke du å? "Gleder" meg litt til kontrollene jeg. Godt å få vite at alt er i orden og at magen vokser som den skal. Nå på fredag skal vi snakke om amming..JIPPI! Kan nesten ikke vente *ironi*. Synes dte er et evigvarende mas det med amminga jeg. Hun har spurt meg tidligere om amming og jeg har sagt hva jeg komemr til å gjøre og mine tanker om det. Er det nødvendig med mer? Har du hørt masing om amming? Virker som de fleste jordmødre maser om det. Amming er jo selvfølgelig viktig, men ikke på liv og død! Funker det så er jo det supert! ← det er ikke noe fasitsvar på hvor mye eller lite man går opp under svangerskapet, så du må ikke grue deg! Det er jo ikke bra å gå opp for mye, men det tror jeg ikke du har gjort heller. Ser hvertfall ikke ut sånn på magebildene vi har sett Jeg liker heller ikke å veie meg, men syns det er veldig greit å gjøre det hver gang, for å se etter "mystiske store hopp" Ja, blir vel ca annenhver uke nå, tenker jeg. Jeg skal til lege allerede i neste uke, for jeg hadde lit rusk i urinprøven forrige gang. Den slo ut på glukose, men legen mente det var fordi jeg ikke hadde spist frokost, men hadde drikki juice... Jeg har sikkert vært på kontroller som tilsvarer to svangerskap allerede, for legen ville aldri gi meg sykemelding for mer enn to uker om gangen. Så jeg er godt fulgt opp, for å si det sånn Vi skal snakke om amming neste gang jeg skal til jordmor! Jeg gleder meg faktisk, men det er kanskje fordi jeg vil få til amminga. Håper vi klarer det! Jeg innvilga meg fri fra skolen hele semestret jeg var gravid jeg... Altså vårsemestret. Jeg var så trøtt at jeg ikke klarte å komme meg på skola! Var der 2-3 ganger, og på eksamen. Pytt sann, har jo ikke noe obligatorisk uansett! Ååååh, så herlig det blir når Burpelita kommer! De forskjellige gråte-måtene kommer du fort inn i, det er så kos å bli kjent med ungen sin! Men Ida har ikke jeg-er-sulten-gråt, hun har jeg-er-sulten-kremting! Bestandig når hun er sulten, så hever hun føttene, snur seg mot en side og kremter: "øhm øhm"! Nesten så hun sier: øhm mamma, hvor er puppen? Kos deg i kveld da søta! ← Jeg hadde innvilga meg fri hver eneste dag jeg også, om jeg hadde hatt samvittighet til det. Har ikke noe obligatorisk jeg heller, så det er VEEEEEEEEEEELDIG fristende innimellom Ser for meg søte Ida når hun kremter etter mat! Uff, det var ikkje sånn meint... Men eg forstår ikkje korleis eg kan sove så mykje. Men eg MÅ det, viss ikkje går eg rundt i halvsvime. Merkeleg. Jaja... ← Nei, slapp av Ikke noe surhet i den "gni det inn"-kommentaren! Du er heldig som får sove, nyt det så lenge du kan! Jordmor begynner sikkert nå å mase om amming til meg tenker jeg. Jeg som er litt stresset på det der..... Til nå har hun bare mast om kosthold, blir litt gal jeg!!!! Jeg går også oftere til kontroll nå, er det vanlig?? Ha en fin kveld!! ← Jeg føler meg plutselig ekstra heldig som har den jordmora jeg har, for hun maser ikke om noenting... Veldig rolig og avslappa vesen! Lett å snakke med, og gir god informasjon, uten å "formane" om ditt og datt! :rosasmil: Kanskje du går oftere til kontroll for å få sykemelding pga bekkenet? Det er grunnen til at jeg har hatt så hyppige timer fram til nå, hvertfall... Såvidt jeg kan huske, så er du i uke 22, sant? :klø: Ingen grunn til at man skal gå oftere så tidlig... Hvis jeg ikke er helt på jordet, "skal" man gå sånn ca som dette: 34, 36, 38, 39 og 40 (og 41 og 42) på slutten. Ta det med en klype salt da, for jeg er ikke helt sikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. januar 2007 #1337 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har sikkert vært på kontroller som tilsvarer to svangerskap allerede, for legen ville aldri gi meg sykemelding for mer enn to uker om gangen. Så jeg er godt fulgt opp, for å si det sånn ← Ojda, vil du ha nummeret til legen min? De to siste sykemeldingene mine har gått over seks uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. januar 2007 #1338 Del Skrevet 31. januar 2007 Ååååh, så herlig det blir når Burpelita kommer! De forskjellige gråte-måtene kommer du fort inn i, det er så kos å bli kjent med ungen sin! Men Ida har ikke jeg-er-sulten-gråt, hun har jeg-er-sulten-kremting! Bestandig når hun er sulten, så hever hun føttene, snur seg mot en side og kremter: "øhm øhm"! Nesten så hun sier: øhm mamma, hvor er puppen? ← Måtte bare le, for den kremtinga kjente jeg igjen! Den har jeg her også. Julegaven kremter masse når han er sulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1339 Del Skrevet 31. januar 2007 Ojda, vil du ha nummeret til legen min? De to siste sykemeldingene mine har gått over seks uker ← Din heldiggris! Nå går sykemeldinga mi heldigvis fram til jeg skal ut i permisjon :rosasmil: Måtte bare le, for den kremtinga kjente jeg igjen! Den har jeg her også. Julegaven kremter masse når han er sulten! ← Håper Burpelita får noen sånne søte "særheter" hun også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1340 Del Skrevet 31. januar 2007 :hoppe: :hoppe: Idag er jeg høygravid!! :hoppe: :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå