Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Burpen

Anbefalte innlegg

Sambo er på kurs med jobben. Det skal være ferdig halv to... Huff, så lenge til!!

Har gitt han streng beskjed om å ikke spørre om noenting på kurset, og se stygt på alle som åpner munnen :ler: Her skal det spares tid, og da har vi ikke tid til spørsmål! :sjarmor:

...Burpen vil hente vogna si, skjønner dere...  :sjenert:  :ler:

Så søt du er! :ler2:;)

...skjønner utmerket godt at du vil hente vogna di jeg! Da jeg fikk telefon om at vogna vår var kommet til buikken her i Trondheim, så var vi på hjemstedet... Du kan tro jeg fikk kløe i fingrene etter å komme meg hit! :ler: Endte med at jeg fikk med meg sambo hit dagen etter, kunne jo ikke la vogna stå på butikken helt alene... :sjenert:

Så leit at du sliter sånn med å sove! Vet utmerket godt hvor fælt det er å ikke være uthvilt når man våkner... Du får trøste deg med at som oftest, så får gravide sove mye bedre i tiden rett før fødsel! :)

Håper du får en fin dag snuppa! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myztica

Skal prøve å ikke føle meg helt ubrukelig om vi ikke får til amminga, men jeg kommer nok til å bli skuffa, for jeg har så utrolig lyst til å få det til! Burpelita kommer helt sikkert til å måtte få endel flaske også, det er jeg innstilt på. Håper bare "godsakene" på flaska er MM, og ikke MME... Men det er greit med MME hvis jeg rett og slett ikke har nok melk, altså!

Jeg skjønner deg godt. Vi måtte jo begynne med MME, og jeg følte meg som verdens værste mor! Men tror nok det er et resultat av ammepresset her til lands... For nesten alle sier det samme! Men noen får det ikke til, og man er jo ingen dårligere mor for det ;) Men jeg gir deg et lite tips; Jeg råder deg til å ikke begynne med flaske alt for tidlig (selv om det bare er MM). For det kan faktisk hende at babyen nekter å ta puppen etterpå.... Det er mange som klarer å kombinere, men det vet man jo ikke på forhånd! Bare et lite tips.... Ikke prøv før ammina er godt etablert i alle fall! ;)

Så kjedelig at du ikke får sove om natta da.... Har det friskt i minne ja :ler: Både kramper i legge, urolige ben, halsbrann, søvnløs og hele pakka.... :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert:

At ikke sambo skjønner at vi har litt viktigere ting å ta oss til nå, enn at han skal jobbe... :roll:

Ha burde vært her for en eeeeevighet siden!

Er'n ikke hjemme på fem minutter, så stenger jeg butikken for hvertfall ei uke!

...da får jeg nok en grinete sambo, som angrer vettet av seg på at han var så treig. Han har nemlig blitt godt vant i det siste :hoho:

Svarer dere etterpå, søtingene mine! :kyss:

*telefonterroriserer sambo :sjarmor: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Har ikke kjøpt så mye klær i str. 50 vi. Har en del fra Emma sine babydager, så det får holde så lenge. Vi får se hvor stor han er når han kommer ut også. Det var ikke alt som passet i str. 50 til Emma, så jeg er litt mer forsiktig denne gangen med å kjøpe inn for mye. det jeg kjøper nå går i str. 56--> og oppover. Er det noe som er på salg og er fint kjøper jeg det (nesten) uansett str. :ler:

Vet du noe modningsakupunktur? Er så nysgjerrig på det for tiden.. Noe jeg har veldig lyst å prøve, men er litt usikker på hva de gjør og hvordan det virker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søt du er! :ler2:;)

...skjønner utmerket godt at du vil hente vogna di jeg! Da jeg fikk telefon om at vogna vår var kommet til buikken her i Trondheim, så var vi på hjemstedet... Du kan tro jeg fikk kløe i fingrene etter å komme meg hit! :ler: Endte med at jeg fikk med meg sambo hit dagen etter, kunne jo ikke la vogna stå på butikken helt alene...  :sjenert:

Så leit at du sliter sånn med å sove! Vet utmerket godt hvor fælt det er å ikke være uthvilt når man våkner... Du får trøste deg med at som oftest, så får gravide sove mye bedre i tiden rett før fødsel! :)

Håper du får en fin dag snuppa! :kyss:

:hoho:

Du er værre enn meg, søta! :erter:

...hvordan i all verden klarte du å overtale sambo om å reise for å hente vogna!? (for jeg forstod det som at dere egentlig ikke skule reise fra hjemstedet...?)

Men jeg skjønner deg! Veeeeeeeeldig godt ;)

Håper det stemmer de med søvnen. Tror jeg trenger litt ekstra energi før turbotulla kommer ut! :ler2:

:kyss:

Jeg skjønner deg godt. Vi måtte jo begynne med MME, og jeg følte meg som verdens værste mor! Men tror nok det er et resultat av ammepresset her til lands... For nesten alle sier det samme! Men noen får det ikke til, og man er jo ingen dårligere mor for det ;)  Men jeg gir deg et lite tips; Jeg råder deg til å ikke begynne med flaske alt for tidlig (selv om det bare er MM). For det kan faktisk hende at babyen nekter å ta puppen etterpå.... Det er mange som klarer å kombinere, men det vet man jo ikke på forhånd! Bare et lite tips.... Ikke prøv før ammina er godt etablert i alle fall! ;) 

Så kjedelig at du ikke får sove om natta da.... Har det friskt i minne ja :ler: Både kramper i legge, urolige ben, halsbrann, søvnløs og hele pakka.... :ler:

Får snuppa kun MME, eller får hun både pupp og erstatning?

Takk for flasketips! :klem: Jeg skal huske på det. Det hørtes veldig lurt ut ;)

Gleder meg til den dagen jeg blir vekka av Burpelita som vil ha mat om natta, istedenfor leggkramper og turning inni magen! :ler:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å kommentere vogna!! :ler:

Kan du legge ut bilde kanskje....? :sjenert:

Bilder kommer :sjarmor:

...hva slags vogn har forresten snuppa deres?

Har ikke kjøpt så mye klær i str. 50 vi. Har en del fra Emma sine babydager, så det får holde så lenge. Vi får se hvor stor han er når han kommer ut også. Det var ikke alt som passet i str. 50 til Emma, så jeg er litt mer forsiktig denne gangen med å kjøpe inn for mye. det jeg kjøper nå går i str. 56--> og oppover. Er det noe som er på salg og er fint kjøper jeg det (nesten) uansett str. :ler:

Vet du noe modningsakupunktur? Er så nysgjerrig på det for tiden.. Noe jeg har veldig lyst å prøve, men er litt usikker på hva de gjør og hvordan det virker osv.

Det meste vi har i 50 er arva, men jeg har jo kjøpt noe... Rart med det,- hvis man ser noe man faller for, så KAN man are ikke gå derfra :ler2:

Hva var målene til Emma da hun ble født?

Jeg aaaaaaaaaner ikke noenting om akupunktur... Ikke annet enn det jeg har snappet opp i dagbøker, og i graviditet og spebarn.

Vet cappocino har hatt positiv effekt av det, og at magolia prøver lykken. Kanskje du kan få noen tips der?

:ler2: Skjønner godt at du er supergira på å hente vogna! :hoppe: Håper vi får se bilder av den... :sjarmor:

Bilder kommer! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av vidunderet-, Bugaboo Cameleon!

Satt den sammen HELT selv, også :sjarmor:

Tar imot all ros jeg får med stolthet :bukke:

Understell med handlekurv:

Med bag/trekk:

Med trekk/kalesje:

Fra "trillesiden":

Stor og god bag:

Med god vognpose:

Med vognpose under "trekket:

Med styret tippa over på motsatt side:

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! :sjarmor:

...kjempefin, og ikke minst utrolig praktisk! Den ultimate vogn for oss, hvertfall! :hjerte:

*Liten sammenlagt

*Lett i vekt

*Utrolig lett å trille

*Snur på en femøring

*Smarte finesser (vippe styret, "trille" med to hjul....)

*Stor bag

*Duo (er det ikke det det heter når man får både bag og sittedel!?)

*Både bag og sittedel kan brukes begge veier

*Utskiftbare trekk

...jeg kunne fortsatt! ;)

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Får snuppa kun MME, eller får hun både pupp og erstatning?

Takk for flasketips! :klem: Jeg skal huske på det. Det hørtes veldig lurt ut ;)

Gleder meg til den dagen jeg blir vekka av Burpelita som vil ha mat om natta, istedenfor leggkramper og turning inni magen! :ler:

:kose:

Hun får kun MME. Husker ikke hvor lenge jeg amma, men jeg ville ikke begynne med MME husker jeg... Men snuppa la jo ikke på seg til slutt, og da MÅTTE jeg jo bare begynner. Da hadde jeg i hvert fall vært en dårlig mor hvis jeg hadde tviholdt på ammina :ler::roll: Så kombinerte vi en liten stund, helt til hun nekta å ta puppen... Det var forsåvidt en kamp uten like hver gang..... Så da slutta vi med det gradvis..... :)

Stilig vogn!! Og ikke minst praktisk :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myztica
Bilder kommer :sjarmor:

...hva slags vogn har forresten snuppa deres?

Vi har Basson Baby... et eller annet! Duo-vogn! Husker ikke hva den heter... Men den ble kåret til best i test ved TV2 hjelper deg i 2005 tror jeg ;) Kunne egentlig tenkt meg en annen som var litt "kulere" å se på, men jeg tenkte praktisk. Det er utrolig stor vognbag på den! God plass til Voksi-pose! Jeg er veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får kun MME. Husker ikke hvor lenge jeg amma, men jeg ville ikke begynne med MME husker jeg... Men snuppa la jo ikke på seg til slutt, og da MÅTTE jeg jo bare begynner. Da hadde jeg i hvert fall vært en dårlig mor hvis jeg hadde tviholdt på ammina :ler:  :roll:  Så kombinerte vi en liten stund, helt til hun nekta å ta puppen... Det var forsåvidt en kamp uten like hver gang..... Så da slutta vi med det gradvis..... :) 

Stilig vogn!! Og ikke minst praktisk :tommelsmil:

Okay :rosasmil: Kjekt å høre andres erfaringer! Og ja,- så lenge barnet ikke legger på seg av MM, så trengs det andre "virkemidler" ;)

Ikke noe vits å tvinge i puppen, så lenge barnet heller vil ha flaske. DET kommer ikke jeg til å gjøre heller :)

Takk for vognskryt! :sjarmor: Det var egentlig smbo som fikk velge, siden det i utgangspunktet var han som skulle være hjemme med Burpelita, og derfor trille mest... Men jeg er fornøyd!

Grattis med vogn!! :hoppe:

Takk!! :hoppe:

Vi har Basson Baby... et eller annet! Duo-vogn! Husker ikke hva den heter... Men den ble kåret til best i test ved TV2 hjelper deg i 2005 tror jeg ;)  Kunne egentlig tenkt meg en annen som var litt "kulere" å se på, men jeg tenkte praktisk. Det er utrolig stor vognbag på den! God plass til Voksi-pose! Jeg er veldig fornøyd :)

Jeg hadde en Basson-katlog, og vognene så veldig solide ut, mener jeg å huske :Nikke:

Må si at det sannsynligvis ikke hadde blitt noen Bugaboo hvis den ikke hadde hatt så stor bag... Det er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Myztica

Jeg synes også stor bag er et must!

Venninna mi gikk etter utseende på vogna, og hun må kjøpe ny nå... For ungen har jo vokst ut av bagen! Den er liten altså, men utrolig stilig vogna for det :ler:

Ønsker deg en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vogna!! :hoppe:

fiiiine, fiiiine vogna! :hjerte:

Er'n ikke hjemme på fem minutter, så stenger jeg butikken for hvertfall ei uke!

...da får jeg nok en grinete sambo, som angrer vettet av seg på at han var så treig. Han har nemlig blitt godt vant i det siste :hoho:

:ler: Ble det stengt butikk eller? Utrolig så effektiv den trusselen er, i grunnen! :ler2: De er ganske enkle sånn, mannfolka...

:hoho:

Du er værre enn meg, søta! :erter:

...hvordan i all verden klarte du å overtale sambo om å reise for å hente vogna!? (for jeg forstod det som at dere egentlig ikke skule reise fra hjemstedet...?)

Men jeg skjønner deg! Veeeeeeeeldig godt ;)

Vi skulle i utgangspunktet ikke tilbake til Trondheim nei, men jeg tror jeg maste høl i hue på'n! :ler2: Også kunne vi jo da samtidig dra hjem og sjekke postkassa... :sjenert: ..lurer på om jeg kanskje slengte ut en trussel om stengt butikk også, men det husker jeg ikke helt! :hoho:

Stor bag på vogna er et must her også. Ida vokser jo i kanonfart, og det skal være plass til henne og skinnpose i bagen en god stund enda. Er sjeleglad vi valgte Emmaljunga-vogna vår, den er stødig og fin på vinterføret her også! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vogn!!!!

Takk, smile! :kyss:

Jeg synes også stor bag er et must!

Venninna mi gikk etter utseende på vogna, og hun må kjøpe ny nå... For ungen har jo vokst ut av bagen! Den er liten altså, men utrolig stilig vogna for det :ler: 

Ønsker deg en fin dag :klem:

Det hjelper ikke med stilig vogn når man ikke får brukt den, nei... :riste:

Jeg er sjeleglad for at jeg har titta endel på Buggisen, sånn at den har fått "modne" litt i hodet mitt. Sånn i første øyesyn, så er den jo absolutt ikke pen. Jeg syntes den var forferdelig :ler: Men nå... :sjarmor: Jeg :hjerte: den vogna!!

Takk, det samme, Skjønne!

Jeg går også etter bagstr. Noe annet er jo utrolig upraktisk, så fremt man ikke har maaaaaaaase penger da!

...eller en rik onkel i Amerika :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...