Gå til innhold

Babyboka


Xania

Anbefalte innlegg

:kose:

Tipper du ikke er mindre utålmodig nå når Burpen har født!!

Men snart ER det din tur, jeg tipper i morgen....... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kose:

Tipper du ikke er mindre utålmodig nå når Burpen har født!!

Men snart ER det din tur, jeg tipper i morgen....... :hoppe:

Nei, blir ikke noe særlig mer utålmodig av at Burpen sniker i køen! :ler: (Men det er henne vel unt, så mye vondter hun har hatt...) Tipping er notert! Hadde vært deilig om du tipper rett! :sjarmor:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde det ikke vært fint!?! Du har så utrolig mye å glede deg til Xania! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Har jeg ikke tippa jeg? Da må jeg nesten gjøre det..Tipper 9.mars ;)

Hvordan er formen ellers? Kjenner du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde det ikke vært fint!?! Du har så utrolig mye å glede deg til Xania!  :legrine:

Herlig å høre! :legrine:

Har jeg ikke tippa jeg? Da må jeg nesten gjøre det..Tipper 9.mars ;)

Hvordan er formen ellers? Kjenner du noe?

Kjenner fremdeles ingenting... :sjenert: Nesten redd jeg må vente på igangsetting, ser ut til at mageboeren trives veldig godt der inne fremdeles... :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som begynner å bli utålmodige nå, har stadig telefoner & sms-er om det er noe på gang snart... Så kjeeeeedelig å måtte fortelle at ingenting skjer!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere enn meg som begynner å bli utålmodige nå, har stadig telefoner & sms-er om det er noe på gang snart... Så kjeeeeedelig å måtte fortelle at ingenting skjer!! :grine:

Ene venninna mi ringte meg faktisk en times tid etter at fødselen var over... Hun lurte på hvordan det gikk. (Jeg hadde akkurat slått på telefonen min, og mannen hadde ringt familien.) :ler:

Synes jo egentlig folk kan forstå at selv om det er hyggelig at de bryr seg, så kan de stole på at de får beskjed når noe har skjedd. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jo egentlig folk kan forstå at selv om det er hyggelig at de bryr seg, så kan de stole på at de får beskjed når noe har skjedd.  :sjenert:

Sånn tenker jeg også. :sjenert: Men det er jo selvfølgelig hyggelig at de bryr seg, og så får jeg den tida til å gå. :ler: Skulle nok hatt etellerannet tidsfordriv så dagene ikke blir så lange, ja... :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg også.  :sjenert: Men det er jo selvfølgelig hyggelig at de bryr seg, og så får jeg den tida til å gå. :ler: Skulle nok hatt etellerannet tidsfordriv så dagene ikke blir så lange, ja... :sjenert:

Forslag:

-vaske vinduer

-bake boller

-lage kjempeporsjon med middager å ha i fryseren!

Alt er ting du vil sette pris på etter fødselen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduene er allerede vasket! :ler: Sola skinte på dem her isted så da fikk vi se hvor skitne de var etter vinteren. :sjenert: Nå er de vasket, det samme er badet og alt skittentøyet. Det går jo fort når man er to som setter i gang!

Bake boller høres lurt ut, det er jo greit å ha i fryseren i tilfelle besøk. (Og så eeeelsker mannen boller!) Det får bli morgendagens oppgave. :Nikke:

Ekstra middager i fryseren hadde sikkert vært kjekt det også, men hvis jeg baker en stor porsjon boller tror jeg nesten fryseren er full... :sjenert: Har et sånt kombi kjøle- og fryseskap så det er ikke allverdens fryseplass. Satser på at mannen fikser middagsmat hvis mini blir ei urokråke eller jeg er veldig sliten etter fødsel - han mener i alle fall det skal være det minste problemet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduene er allerede vasket! :ler: Sola skinte på dem her isted så da fikk vi se hvor skitne de var etter vinteren.  :sjenert: Nå er de vasket, det samme er badet og alt skittentøyet. Det går jo fort når man er to som setter i gang!

Bake boller høres lurt ut, det er jo greit å ha i fryseren i tilfelle besøk. (Og så eeeelsker mannen boller!) Det får bli morgendagens oppgave. :Nikke:

Ekstra middager i fryseren hadde sikkert vært kjekt det også, men hvis jeg baker en stor porsjon boller tror jeg nesten fryseren er full... :sjenert: Har et sånt kombi kjøle- og fryseskap så det er ikke allverdens fryseplass. Satser på at mannen fikser middagsmat hvis mini blir ei urokråke eller jeg er veldig sliten etter fødsel - han mener i alle fall det skal være det minste problemet.  ;)

Høres ut som om noen har vært veldig flinke!

Jeg endte vel egentlig opp med å spise nesten alle bollene jeg lagde før fødselen... Tror jeg laget en dobbel deig, og at halvparten var kanelboller, som selvfølgelig måtte spises tidlig, siden kanel kan sette igang fødsel... :ler: (Jeg fikk hvertfall maserier av kanel.)

Her i huset ble det veldig mye enkle middager etter at vi kom hjem fra sykehuset. (Vi fikk levert middag på døra flere ganger i løpet av julen.)

Både jeg og mannen var ganske slitne av å bære og bysse baby, så det var veldig deilig å slippe å konsentrere seg om ting som middagslaging.

Det er faktisk utrolig hvor mye man får i en sånn liten kombifryser! Det er det vi også har.

Gratuelerer med rent hus! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Flere enn meg som begynner å bli utålmodige nå, har stadig telefoner & sms-er om det er noe på gang snart... Så kjeeeeedelig å måtte fortelle at ingenting skjer!! :grine:

Sånn er det her også. Får masse meldinger og telefoner fra venner og familie. Det er det samme hele tia. Er det noe på ganga? Kjenner du noe? Det blir snart. Tror ikke det er gått en dag uten at noen har spurt meg om det. Kjentfolk jeg møter på butikken spør også. Til og med apotekdama spurte meg idag :overrasket: Gullsmeddama har allerede spurt meg 2 ganger :ler:

Nysgjerrige folk! Men jeg skal ikke si noe jeg..hadde nok vært like nysgjerrig selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg merker flere kynnere i dag, men ingenting som gjør vondt. Det er jo lov å håpe at livmoren begynner å gjøre seg klar likevel... :sjenert:

Skal til jordmor i morgen formiddag, men regner ikke med hun kan si noe mer om hva som skjer. Det er jo uansett greit å få sjekket at alt er ok. Har time hos jordmor også den 14. hvor hun henviser til overtidskontroll hvis ikke noe har skjedd. Men håååååper virkelig at jeg slipper den timen!

Nå skal jeg hoppe i dusjen og så kose meg med et par rundstykker til kvelds. Er ikke helt på den sunne sti for tida, har allerede spist en aldri så liten overdose med sjokolade i kveld. Men noe må man jo kose seg med i ventetida! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Ingenting som har skjedd her siden sist?

Ikke hos meg heller..

Vil helst slippe den overtidskontrollen jeg også. Har time til jordmor på tirsdag jeg. Om noe ikke hadde skjedd fram til da skulle hun henvise meg til sykehuset *GRU!!* Vi får håpe at babyene våre vil komme ut av seg selv NÅ snart! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingenting som har skjedd her siden sist?

Ikke hos meg heller..

Vil helst slippe den overtidskontrollen jeg også. Har time til jordmor på tirsdag jeg. Om noe ikke hadde skjedd fram til da skulle hun henvise meg til sykehuset *GRU!!* Vi får håpe at babyene våre vil komme ut av seg selv NÅ snart! :ler:

Det er jo lov å håpe, ja! ;) For min del kan det vel se ut som det drøyer, les mer nedenfor.

Hvor er du i dag Xania?

:klem:

Jeg er her!! :vinke:

Har vært litt rundt omkring i dag, men det er ikke noe på gang altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var hos jordmor i formiddag og alt er fremdeles bra med meg og knøttet. Men hun mente det var sannsynlig hun kom til å se meg på kontroll igjen neste uke, det virket ikke som om jeg var "klar" til å føde. :grine: Spør meg ikke hva hun mente med akkurat det, men en jordmor utvikler vel etter hvert en magefølelse for når noe skjer basert på erfaring antar jeg. :sjenert: Så da prøver jeg å innstille meg på at det ikke blir noen baby før igangsettelse... Neste time jos JM er 14. mars, og da henviser hun til overtidskontroll som blir ca 20. Hvis alt ser bra ut da får vi visstnok ny time dagen etter for ny vurdering, de drøyer så lenge som mulig før igangsetting i håp om at fødselen skal starte av seg selv. Fra man eventuelt blir satt i gang kan det vel ta opptil et par døgn før babyen kommer, så i verste fall ser jeg for meg at vi ikke får møte knøttet før rundt 25, mars! Det er lenge til, det!! :overrasket:

Dagens tall:

Uke 40+5

Vekt: +13,1

BT: 112/80

Hb: -

Urin: %

Ødem: 0-1

Leie: HF

Fl/min: 144

SF-mål: 36,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter JM-timen dro jeg og mannen en tur på biblioteket, handlet mat og drakk kaffe på en kafé før han reiste på jobb. Deilig å komme seg ut litt! På mat-shopping bestemte mannen at vi må prøve den nye Grandiosa "full pakke" pizzaen, så det blir middagen i kveld, enkelt og greit. Det er vel ikke akkurat noe gourmet-måltid, men alt nytt skal prøves! :ler:

Ellers har vi fått arve en Babybjørn bæresele. Mannen var sååå fornøyd, men jeg må bare si: Njaaaa, skeptisk!! Har jo lest at det absolutt ikke er det beste bærealternativet og det skjønner jeg, all vekten blir jo hengende på skuldrene til den som bærer. På Babybjørns websider står det at selen kan brukes fra barnet er 53 cm og 3,5 kg, altså fra nyfødt hvis babyen er stor nok! Det kan da umulig være bra for ryggen og hoftene til babyen? :klø: Ergo-selen f.eks. anbefales jo bare brukt med spedbarnsinnlegg opp til 3-4 mnds alder... :sjenert: Tror jeg skal høre med jordmor om hun har noen mening om slike bæreseler neste uke, er ikke så lett å vite hvor mye man kan stole på det produsenten skryter av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...