Gå til innhold

Babyboka


Xania

Anbefalte innlegg

Sover absolutt ikke bra om nettene, nei. Må på do 2-4 ganger og våkner uendelig mange ganger uten at jeg vet hvorfor... Sovner heldigvis ganske fort igjen, men er jo absolutt ikke uthvilt etter 7-8 timer med slik søvn. :sjenert: Blir som regel 10-11 timers netter nå i permisjonen, og da er jeg uthvilt på dagen.  :smile:

Ikke noe kjekt å høre at det er flere som ikke sover noe særlig godt om nettene :kose:

Vi får trøste oss med at vi i det minste blir vant med å ha en liten i hus... :)

...men jeg må si jeg syns du er heldig hvis du sovner fort igjn etter dobesøk! :Nikke: Her kan det gå opptil to timer for hver gang... :sur:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, Burpen, ligge våken et par timer etter nattlige dobesøk?? Det høres absolutt ikke godt ut. Får bare trøste oss med at snart er småtrollene ute, og da har vi god trening i nattevåk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er to poser med rundstykker puttet i fryseren, og en god porsjon hveteboller ligger til avkjøling. Når de kommer i fryseren er det vel fullt der. (Ikke fordi jeg har bakt sååå mye, men i et kombi kjøle/fryseskap er det ikke allverdens fryseplass. :sjenert: ) Tenkte det var kjekt å ha litt bakverk i fryseren til barseltida, ser ikke for meg at baking blir en prioritert aktivitet da. ;)

Neste post på programmet er en dusj og så ansiktsmaske og hårkur. Har lest at det er viktig å slappe av og dulle med seg selv nå så lenge man har muligheten. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er to poser med rundstykker puttet i fryseren, og en god porsjon hveteboller ligger til avkjøling. Når de kommer i fryseren er det vel fullt der. (Ikke fordi jeg har bakt sååå mye, men i et kombi kjøle/fryseskap er det ikke allverdens fryseplass. :sjenert: ) Tenkte det var kjekt å ha litt bakverk i fryseren til barseltida, ser ikke for meg at baking blir en prioritert aktivitet da.  ;)

Neste post på programmet er en dusj og så ansiktsmaske og hårkur. Har lest at det er viktig å slappe av og dulle med seg selv nå så lenge man har muligheten. :sjarmor:

:Nikke:

Veldig viktig å dulle med seg selv mens man kan! Snart kan det hende definisjonen av å dulle med seg selv blir "ta en lang dusj"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kan det hende definisjonen av å dulle med seg selv blir "ta en lang dusj"...

Dette kan jeg også skrive under på!! :ler:

Kos deg den siste tiden Xania! -og sov så mye som mulig! Det angrer jeg på at jeg ikke gjorde... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig viktig å dulle med seg selv mens man kan! Snart kan det hende definisjonen av å dulle med seg selv blir "ta en lang dusj"...

Jeg har tenkt tanken, ja.... :sjenert: I verste fall består vel dullingen i å "ta en dusj" (ikke nødvendigvis så lang). :ler:

Eigenpleie er bra! Eg skal på spa i helga!!! *glise*

Åh, spa er bare helt suverent! Så deilig og avslappende... Kos deg! :)

Kos deg den siste tiden Xania! -og sov så mye som mulig! Det angrer jeg på at jeg ikke gjorde...   :Gjesp:

Sover gjerne 10-11 timer om natta, trenger det når man våkner støtt og stadig. Håper bare jeg får en baby som er like glad i å sove som mammaen sin! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen er i gang for Holly Hobbie allerede, hun har termin to dager etter meg! :overrasket: Uæææ, innser at jeg kanskje ikke er så fødeklar likevel... :sjenert: Kan ikke forestille meg annet enn at det blir et sjokk når fødselen starter uansett hvor mye man prøver å forberede seg på forhånd. Alt er jo klart, så det handler vel mest om å klare og innstille seg på å slippe kontrollen en stund. Vanskelig for en planleggingsfreak... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var bursdagsgaven til mannen pakket inn og godt gjemt! Greit å være ferdig med den, han har bursdag bare ei uke etter termin, og det er jo ikke godt å vite hva som skjer de nærmeste dagene. ;)

Skulle vasket badet i dag, men kjenner ikke helt at jeg gidder... :sjenert: Kanskje jeg tar en "kattevask" etterpå, får se. Vasking er egentlig mannen sin jobb, men siden han har tatt all oppussingen alene kan jeg jo gjerne gjøre litt ekstra husarbeid. Blir sikkert nok husarbeid på han etter fødselen, stakkars :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat besøk av yngste svoger & co, det var hyggelig! Ikke så mange som bare finner det for godt å "stikke innom" uten å avtale lang tid i forveien. Jeg og mannen er litt sånn impulsive når det gjelder å reise på besøk, (men tør jo ikke annet enn å ringe litt på forhånd da) derfor er det greit å se at andre kan gjøre det samme. Har inntrykk av at det er vanligere å bare "stikke innom for en kaffe" nordpå, synes det er en koselig tradisjon.

Nå har jeg skrevet huskeliste over det som ikke allerede er pakket i sykehusbagen, og lagt oppå bagen. Ikke godt å vite om man husker alt hvis det blir litt stress... :sjenert:

Nå er det tid for litt kveldsmat (bolle med hvitost tror jeg :sikle: ), og så er det vel snart tid for køya. Mannen jobber overtid så han kommer ikke hjem før i natt en gang. Men da får han til gjengjeld fri på fredag, det blir koselig. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for alt som er unnagjort!

...så lenge mannen ikke finner gaven da :ler:

Jeg har også en lista liggende oppå sykehusbag'en. Syns det er lurt! Nå er det ikke nor særlig som mangler, bortsett fra de tingen som sambo skal fikse, og derfor er lista ekstra viktig :Nikke: Han har jo ikke peiling på hva jeg har deligert til han, selvom jeg har sagt det tusen ganger... :roll:

Hørtes koselig ut med fridag for mannen på fredag! :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for alt som er unnagjort!

:Nikke:

...så lenge mannen ikke finner gaven da :ler:

Så lenge han ikke vet at jeg har kjøpt noe enda er den nok trygg! :sjarmor:

Er du fin i formen om dagene vennen?

Det blir så spennende å følge deg nå! :hoppe:

:klem:

Formen er fremdeles fin. :-D Så lenge jeg kan sove ubegrenset er alt bare bra! ;) Kjenner selvfølgelig at jeg har en del ekstra å drasse på nå, og bekkenet krangler hvis jeg går for langt, men det må man jo bare regne med på denne tida. Heldigvis ikke lenge igjen! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle egentlig møte en venninne i ettermiddag, men hun avlyste så da blir det husarbeid isteden. Heldige meg. :ler: Har vasket badet, tørrmoppet gulvene og driver og vasker klær nå - kjempespennende... :sjenert: Men da er i alle fall helga fri til hyggeligere aktiviteter! :Nikke:

Skal straks lage middag, begynner å bli sulten nå. Etter å ha slappet av litt tenkte jeg å blåse støv av "Yoga for gravide" cden min og prøve den for første gang. Jeg har virkelig ikke vært særlig aktiv siden lenge før jul. (Da kranglet bekkenet så mye at mer styrketrening var uaktuelt - men jeg kunne sikkert fortsatt med yoga hjemme da, bare litt tungt å komme i gang på egenhånd...) Kombinert med litt i overkant med godis de siste ukene gnager det nå litt på samvittigheten. :sjenert:Prøver å trøste meg med at det blir mye mer aktivitet etter fødselen, men jeg vet nå ikke helt. :sjenert: Det skader i alle fall ikke å røre litt mer på seg mens jeg venter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldige, heldige deg :ler: Husarbeid er så utrolig kjekt... Men det er alltid godt etterpå! :Nikke:

Fikk du blåst støvet av dvd'en? Uansett om du fikk gjort det eller ikke, så kan jeg trøste deg med at du hvertfall har kommi lenger enn meg, for jeg har aldri kjøpt noen yoga for gravide-dvd :sjenert:

Ønsker deg og mannen en riktig god helg!

...kanskje den siste uten barn på innsiden!? ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nærme seg for deg også... blir jo rene fødeboomen her inne !!! :legrine:

Håper formen er bra, og at du får en deilig helg...

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk du blåst støvet av dvd'en? Uansett om du fikk gjort det eller ikke, så kan jeg trøste deg med at du hvertfall har kommi lenger enn meg, for jeg har aldri kjøpt noen yoga for gravide-dvd :sjenert:

Joda, var kjempeflink og gjorde hele yoga-programmet på torsdag. Det føltes godt der og da, men i går gjorde det så vondt foran i bekkenet at jeg knapt klarte å gå... :grine: (Men jeg er heldigvis fin igjen i dag.) Ikke mere trening før fødselen nå, det er bombesikkert!

Nå begynner det å nærme seg for deg også... blir jo rene fødeboomen her inne !!! :legrine:

Håper formen er bra, og at du får en deilig helg...

:kyss:

Jaaa, vil føde !! :hoppe: Men får vel bare vente tålmodig på tur. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, helga har vært bra den. Gleder meg bare til jeg kan begynne å være mer i aktivitet nå, det blir mye innesitting på grunn av bekkenet...

Snakket nettopp med tante, som fortalte at hun nå var i full gang med å hekle et herlig babyteppe i ull. Heldige knøttet! :smile: Tror det er flere enn meg som lurer på når h*n har tenkt å komme! :Nikke:

Nå skal jeg straks avgårde til frisøren, tror det blir helt ny, kort frisyre i dag! :-D Har hatt ca. skulderlangt hår i flere år nå, så tror det vil fryde med forandring. Får se om jeg tør, er lenge siden sist det var kort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...