Gå til innhold

Babyboka

Xania

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det med smokk er ikke nødvendigvis et problem da, er ikke alle babyer som tar smokk.  Julegaven slekter nok på mamman sin akkurat der, jeg var visst en veldig smokkspytter. (Han spytter den ofte ut med en gang, men noen ganger trives han med å sutte på den i lange tider også.  :sjenert: )

Nei, sant som du sier at ikke alle tar smokk. Jeg hadde ikke, men brukte visst tommelen flittig. Vet ikke om det er derfor tennene mine er skjeve, men vil i alle fall prøve så godt jeg kan at knøttet slipper det. Har i alle fall kjøpt Ortodent smokk, sånn i tilfelle...

God helg snuppa!!  :klem:

:klem:

Jeg tipper :babygutt:

God lørdagskveld... :kyss:

Jeg tipper gutt :babygutt:

*notert*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag. Hun kunne bekrefte at babyen ligger med hodet ned, rumpa opp, ryggen på min venstre side og armer og bein på min høyre side. Ikke rart all aktivitet er på høyre side i magen, når både armer og bein er der. ;)

Blodtrykk og urinprøven var fin, og hjertelyden til babyen var klar og tydelig. :)

Mannen var med, og vi hadde laget oss en liste med spørsmål på forhånd. Fikk stort sett greit svar på de. Lurte blant annet på hvor langt man kan kjøre bil med en baby i bilstol (har jo lest at bilstoler tar knekken på ryggen til babyen), men jordmor mente dagens bilstoler var så bakoverlente at det ikke var noe problem på annet enn veldig lange turer. Så lenge babyen ikke klaget var i alle fall en times biltur uproblematisk. Da blir nok svigers glade, de liker mye bedre å få besøk enn å reise ut selv.

Ellers fikk vi ny time (hel time, ikke bare halv) 7. februar for å snakke om fødsel, smertelindring og sånt. Spurte om det i dag, men jordmor mente det var bedre å snakke om det når vi hadde bedre tid. Sikkert lurt det, men jeg er litt utålmodig etter å få vite mest mulig om fødselen nå. :sjenert:

Fikk også timer videre fremover: 14. februar (tema amming), 28. februar, 9. mars og 14. mars (siste time før eventuell overtidskontroll på Ullevål). Håper jeg slipper i alle fall den siste timen. ;) Jordmor mente eventuell overtidskontroll da ble ca. den 20. som er to uker på overtid.

Er ikke så veldig fornøyd med jordmor, synes hun virker veldig bastant i meningene sine og jeg får ingen informasjon uten at jeg stiller konkrete spørsmål. (Det var jo greit nå siden vi hadde samlet opp spørsmål på liste, men jeg trodde jordmødre hadde litt basisinfo som skal gis? Ikke hun her i alle fall...) Men det er ingen andre jordmødre på helsestasjonen, så jeg får vel egentlig bare være glad for at jeg får komme til jordmor i det hele tatt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får komme meg hjemover og lage litt middag straks. Er skrubbsulten! Kanskje blir det bollebaking til kvelden også? Har blitt skrekkelig godtesyk i det siste, og både smågodt, sjokolade, kaker, skolebrød og hveteboller står veldig høyt i kurs for tida. :ler: Har vært så flink til å begrense godisinntaket etter jul, men nå tror jeg det sklir fullstendig ut snart. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤

Kjipt at du ikkje er nøgd med jordmora dykkar... Vi har hatt ei som er alle tiders, og har no begynt å gå til litt forskjellige, sånn at vi har helsa på dei fleste før fødselen. Vi går til jormor-kontrollar på sjukehuset.

Håpar dei siste kontrollane dine blir fine opplevingar! Har berre 3 kontrollar att eg, ser det ut som! Rart å tenke på. Tida flyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig farlig at jeg ikke er superfornøyd med jordmor, Ronja. Det blir jo bare 3 - 5 kontroller til hos henne så ser jeg henne ikke mer (før evt. neste graviditet. :ler: ) Synes det er viktigere at jeg er fornøyd med fastlegen, som også blir fastlegen til knøttet, og det er jeg virkelig. :Nikke:

Tida flyr ja, det er helt klart! Ikke lenge igjen til livet blir snudd på hodet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt kontrollen gikk bra Xania, men dumt du er misfornøyd med jordmoren. Du får bare fortsette å skrive lister og spørre mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister er lurt!

Da har man hvertfall større sjans til ikke å glmme det man skal spørre om!

Litt kjedelig å ha ei jordmor som man ikke er helt på bøgelengde med, men om du sier, så er det egentlig viktigere å være fornøyd med fastlegen! :rosasmil:

Jeg er heldigvis fornøyd med begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Jeg er heller ikke helt fornøyd med jordmor. Hun er vel egentlig helt grei, men.. Det er et STORT men med henne. Føler noen gang at hun behandler meg som en liten drittunge som ikke har peiling på noe. Det er litt annerledes denne gangen da. Det var mye verre da jeg gikk gravid første gangen. Men som du sier.. det er ikke mange kontroller igjen nå. Så en får bare holde ut :ler: Til evt. neste graviditet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja livet blir snudd på hodet snart, og det blir helt fantastisk herlig skal jeg love deg!! :hjerter_rundt:

Det er mest kos, egentlig ikke så stress..foreløpig! :ler:

Hun sover masse og er fornøyd stort sett, så lenge hun får mat. ;)

Formen fin idag vennen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt kontrollen gikk bra Xania, men dumt du er misfornøyd med jordmoren. Du får bare fortsette å skrive lister og spørre mye!

Jepp, det blir nok flere lister! De neste gangene er det jo fastsatt tema (først fødselen og så amming) så da regner jeg med vi får en del basis-info ihvertfall. Og da blir det nok myyye spørsmål også - det er liksom fødselen som er interessant nå! :Nikke:

Lister er lurt!

Da har man hvertfall større sjans til ikke å glmme det man skal spørre om!

Litt kjedelig å ha ei jordmor som man ikke er helt på bøgelengde med, men om du sier, så er det egentlig viktigere å være fornøyd med fastlegen! :rosasmil:

Jeg er heldigvis fornøyd med begge...

Ja, lister er en fin ting! :sjarmor:

Jeg er heller ikke helt fornøyd med jordmor. Hun er vel egentlig helt grei, men.. Det er et STORT men med henne. Føler noen gang at hun behandler meg som en liten drittunge som ikke har peiling på noe. Det er litt annerledes denne gangen da. Det var mye verre da jeg gikk gravid første gangen. Men som du sier.. det er ikke mange kontroller igjen nå. Så en får bare holde ut :ler:  Til evt. neste graviditet ;)

Det er ikke så greit når jordmor har sin oppfatning av ting og ikke vil høre om noe annet, nei... Men som du sier, vi får bare "holde ut" - snart er svangerskapet over og vi har et lite sjarmtroll i armene. :legrine:

Ja livet blir snudd på hodet snart, og det blir helt fantastisk herlig skal jeg love deg!! :hjerter_rundt:

Det er mest kos, egentlig ikke så stress..foreløpig!  :ler:

Hun sover masse og er fornøyd stort sett, så lenge hun får mat. ;)

Formen fin idag vennen? :klem:

Så herlig å høre! :hjerter_rundt: Formen er ganske fin, litt vondter i bekkenet, men det er vel ganske så normalt nå. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, Cr@sh! :klem:

Skal bli deilig med helg nå, blir bare trøttere og trøttere for tida. Er heldigvis bare ei drøy uke til permisjonen starter. :sjarmor:

Lurer på om knøttet er i ferd med å sige ned i bekkenet nå? :klø: Har hatt så vondt foran i bekkenet/symfysen de siste par dagene. I går kveld var det så vidt jeg klarte å kreke meg over stuegulvet, men i dag er det bedre igjen. Kan jo bare håpe at det er hodet som holder på å feste seg... Må høre med jordmor på onsdag, hva hun tror det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli godt med permisjonsstart, tenker jeg! Heldigvis ikke lenge igjen... Ingenting er så fælt å "tvinges" opp av vekkerklokka når man er trøtt, og baaaaaaaaaare har lyst til å sove videre! :sur:

Er det meste på plass til knøttet nå? Her er det egentlig ingenting igjen, men det blir litt innimellom allikevel :ler:

Kan godt hende h*n er på vei ned i bekkenet, ja, og at det var derfor du hadde vondt! Jeg tror Burpelita er godt plassert i bekenet mitt nå, for jeg har ikke så vondt lenger. Føler hun holder det stabilt, på en måte... Får håpe det skjer hos deg også veldig snart!

Ønsker deg en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli veldig godt med permisjon, ja. :Nikke: Mobilen lever farligere for hver morgen nå, når den piper er det liiiike før den ender i veggen! :ler:

Alt knøttet trenger til å begynne med er på plass, skal prøve å ikke shoppe mer før fødselen nå. :sjenert: (Prøver å overtale mannen til det samme, vi får se hvem som "sprekker" først. :ler: )

Bekkenet er fremdeles vondt foran når jeg går, og det er verst på kvelden. Merker ingenting når jeg ligger/sitter/står, synes det er litt rart? :klø: Nåja, det er vel vanlig med litt forskjellige vondter nå, så jeg har ingen grunn til å klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Akkurat en måned til termin! :hoppe:

Siden februar er så kort er det akkurat fire uker igjen i dag!!! En uke til permisjon! Nå gleder vi oss, mannen min og jeg! :-D

Gruer meg til fødselen, men sikkert ikke mer enn de fleste. Vet det blir vondt, :grine: men håper ikke det blir så ille at det skremmer meg fra å få flere barn. :sjenert: Skal snakke med jordmor om fødsel og smertelindring i morgen, så kanskje det blir litt mindre skummelt da. Mannen bekymrer seg for om han skal rekke hjem fra jobb når fødselen starter (tar ca 20 min.). Håper ikke det går fort! :ler:

På søndag var vi en liten tur på Ullevål og sonderte terrenget, fant inngangen til fødeavdelingen og sånt. Vi har ikke tenkt å være med på noen omvisning, men det er jo kjekt å vite hvor man skal når man er fødeklar og stressa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...