Susan Sto Helit Skrevet 26. oktober 2006 #281 Del Skrevet 26. oktober 2006 Gratulerer med vogn! Er det ikke godt å vite at nå står den klar? Synd den ikke går inn i Passaten! Vi får vår Mistral inn i vår Mazda 323, med både hjul, sittedel og bag fortsatt på... Teutonias store, fine vinterhjul skal være kjempefine både på grusvei og snø/slaps! Å måtte dra vogna opp og ned trappa til boden er nok desverre en ulempe som følger med det å bo i blokk. Vi får samme greia. Gruer meg litt til det, men er glad vi kjøpte en ganske lett vogn. Det er koselig med både blader i postkassa og bøker, synes jeg. (Men jeg merker at jeg leser mindre og mindre om graviditet, og mer og mer om barsel. Lurer på når jeg tør begynne å lese om fødsel jeg... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #282 Del Skrevet 26. oktober 2006 Synes tida går kjempefort nå, Epica! De siste par månedene har bare fløyet avgårde. Kan jo ha litt å gjøre med tre uker ferie, men synes uansett tida går mye fortere nå enn i starten. De første to månedene bare sneglet seg av gårde, og det var kjeeeeedelig. Ha en fin dag, du også! Lese om fødsel, Susan?? Tror ikke jeg tør det i det hele tatt! Jordmor skal arrangere fødselsforberedende kurs en kveld, det skal jeg (og mannen) være med på. Og så skal jeg lese om smertelindring og finne ut hva som høres best ut av det. Ellers tror jeg at jeg skal holde meg langt unna fødsel-info, blir bare skremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #283 Del Skrevet 26. oktober 2006 Prøvde forresten trikset fra jordmor i går kveld. Hadde ikke saft, men drakk en kopp rett-i-koppen kakao (full av sukker - fysjom! ), la meg på sofaen og trykket litt på magen. Da ble det liv! Til og med mannen mener han kjente ett av sparkene, men er ikke heeelt sikker. Knøttet sparker ikke så veldig hardt enda, så det er som regel vanskelig å være sikker på at det er spark selv for meg. Det blir vel ikke noe problem fremover, når det begynner å blir trangt i magen. Ellers er det yoga igjen i ettermiddag. Skal bli godt å myke opp litt, er fryktelig stiv i kroppen etter styrketrening på tirsdag. Ellers har jeg så smått begynt med knipeøvelser, men blir ikke helt klok på hvor mange man bør gjøre. Jeg har lest alt fra 5 til 20x3 om dagen, og jordmor sa: "Så mange du klarer". Glemmer det som regel av, så det blir vel maks 10 om dagen - men litt er vel bedre enn ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. oktober 2006 #284 Del Skrevet 26. oktober 2006 Prøvde forresten trikset fra jordmor i går kveld. Hadde ikke saft, men drakk en kopp rett-i-koppen kakao (full av sukker - fysjom! ), la meg på sofaen og trykket litt på magen. Da ble det liv! Til og med mannen mener han kjente ett av sparkene, men er ikke heeelt sikker. Knøttet sparker ikke så veldig hardt enda, så det er som regel vanskelig å være sikker på at det er spark selv for meg. Det blir vel ikke noe problem fremover, når det begynner å blir trangt i magen. Ellers er det yoga igjen i ettermiddag. Skal bli godt å myke opp litt, er fryktelig stiv i kroppen etter styrketrening på tirsdag. Ellers har jeg så smått begynt med knipeøvelser, men blir ikke helt klok på hvor mange man bør gjøre. Jeg har lest alt fra 5 til 20x3 om dagen, og jordmor sa: "Så mange du klarer". Glemmer det som regel av, så det blir vel maks 10 om dagen - men litt er vel bedre enn ingenting. ← Så moro at mannen kanskje kjente spark fra den lille! Jeg leste i den Sandvik-boka vi har fått enten hos lege eller jordmor, at man skal knipe 6 sekunder, så 3 sekunders pause, og gjenta 10 ganger, morgen, middag og kveld. Det står på side 88 i "Til Mor"-delen hvis du vil lese Jeg kniper og kniper i bilen på vei til skolen om morgnen, i forelesningene, og om kvelden. Er livredd for å bli ødelagt i musklene, sånn at jeg går rundt og skvetter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. oktober 2006 #285 Del Skrevet 26. oktober 2006 Glemte helt og gratulere med vogn!! Håper dere blir fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #286 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Lille knøttet driver å sparker på blæra mi nå. *Springer på do* Frister ikke med skvetting nei, Burpen... 10 knip morgen, middag og kveld, det er en avtale!! Edit: skriveleif Endret 27. oktober 2006 av Xania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 26. oktober 2006 #287 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ellers har jeg så smått begynt med knipeøvelser← Flink du er! Jeg prøver, men er altfor dårlig! Godt du minte meg på det i kveld! Grattis med vogn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #288 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ikke så lett å huske knipingen nei, magolia... Prøver vi hardt nok blir det vel en vane til slutt. Er så trøtt! Må opp på do to-tre ganger om natta nå, så det blir liksom ikke nok søvn. Håper ikke det blir sånn frem til fødselen, da blir jeg utslitt. Er et skikkelig sovedyr til vanlig, så det merkes på kroppen når det blir for lite søvn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #289 Del Skrevet 27. oktober 2006 Er så hysterisk godtesjuk! Sitter og sikler etter ostekake og smågodt hele tida... Tror det må bli litt smågodt til kveldskosen i dag, er jo fredda'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 27. oktober 2006 #290 Del Skrevet 27. oktober 2006 Du er IKKE alene om å være godtesjuk!! Har så forferdli lyst på godteri for tiden Spesielt brus! Så jeg drikker en del brus.. Vi leid eoss film og kjøpte oss godteri i går vi. På en TORSDAG! Skammelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 27. oktober 2006 #291 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har akkurat vært på butikken....og kom hjem med en stor pose smågodt.... "Det er jo helg!!" -ikke sant Xania? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 27. oktober 2006 #292 Del Skrevet 27. oktober 2006 God helg! Kos deg i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #293 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det ble en stooor pose smågodt på fredagen, marthepia og Magolia. Nammenam! Håper du også koser deg i helga, Burpen! Har vært ei rolig og avslappende helg. Det vil si, naboen over drev med oppussing hele fredag og lørdag, så rolig har det vel ikke akkurat vært. Mye hamring, saging og boring og det høres godt i ei blokk. Men kan ikke akkurat klage, vi har vel påført naboene en god dose oppussingsbråk vi også. Lørdag gikk jeg og mannen tur i marka, med kakao og nistepakke. Ordentlig koselig, blir ikke så ofte vi gjør det. I dag har vi vært på besøk hos svigers. Det er alltid koselig selv om det blir en smule mye mat. Svigermor gir seg ikke før vi har spist alle fat tomme. Nå er det ganske straks natta, er så skrekkelig trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #294 Del Skrevet 30. oktober 2006 Var på vekta i morges, + 800 gram på siste uka. Har gått opp over 5 kg totalt, så det er ikke rart jeg synes magen er stoooor. Virker heldigvis som om det meste har lagt seg der. Nåja, kiloene som kommer får nå bare komme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 30. oktober 2006 #295 Del Skrevet 30. oktober 2006 . Nåja, kiloene som kommer får nå bare komme... ← -vi slipper ikke unna de! Jeg veier meg hver dag og opplever at vekten varierer veldig fra dag til dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. oktober 2006 #296 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hørtes ut som en fin helg! Koselig med tur i marka, og særlig med kakao... Skjønner hva du mener med for mye mat, når man ikke får gå fra bordet før fatene er tomme... Har fått meg en god unnskyldning i det siste,- "se på magen min da, og ikke si at jeg ikke er mett..." Ha en superfin mandagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. oktober 2006 #297 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det var en lur kommentar, Burpen! Jeg har ogsaa lagt paa meg ca. 5 kilo. Men ogsaa mest paa magen, tror jeg - faar hvertfall hoere at jeg er diiiger! (men legen sa at jeg var akkurat passe og at jeg ikke trengte aa bekymre meg for det). Saa vi faar ta kiloene som kommer og huske at de kommer for en god grunn! Oensker deg en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #298 Del Skrevet 31. oktober 2006 Nei, er nok ingen vei utenom noen ekstra kilo nå, magolia. Er bare spent på om de forsvinner igjen. Ser ikke helt for meg at jeg klarer å prioritere trening når jeg begynner å jobbe igjen etter et halvt års permisjon, så det som ikke er forsvunnet til da kan hende blir værende... Har fått meg en god unnskyldning i det siste,- "se på magen min da, og ikke si at jeg ikke er mett..." ← Den var jammen bra, Burpen! Føler meg også diger, Holly! Lurer på hvor stor magen egentlig skal bli, men føler samtidig at det begynner å bli trangt inni der. Er nok best den vokser litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #299 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har hatt husarbeidet oppe til vurdering her i heimen. Både jeg og mannen har vært litt sløve i det siste, så leiligheten har jo sett ut deretter. Hadde en avtale om at mannen vasker bad og tørker støv hver uke, mens jeg vasker klær og gulv og resten deler vi på ettersom. Jeg bare haaater husvasken og kunne ikke dy meg for å foreslå ny ordning: Mannen tar hele "helgevasken" (alle gulv, bad og støvtørk) mens jeg gjør resten (vasker klær, handler mat, rydder kjøkkenet etter måltider, oppvask osv). Matlaging deler vi på. Har prøvd i to uker nå og det funker!! Lenge siden det har vært såpas på stell! Får bare håpe det varer. Synes det er viktig å få en god rutine på plass før babyen kommer, h*n kan jo ikke akkurat ligge og leke med hybelkaninene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 31. oktober 2006 #300 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er mannen din med på det må jeg si han er flink Her i huset er det jeg som gjør ALT innvendig. Han hjelper noen gang om jeg spør han ja,men ikke noe vasking nei. Ta ut oppvaskmaskina og hjelpe til å ordne mat. Sambo gjør alt utvendig. Men jeg synes det er litt forskjell i arbeidsmengde. Men om jeg begynner å plages med bekkenet kanskje han rett og slett må hjelpe til mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå