Gjest marthepia Skrevet 9. mars 2007 #581 Del Skrevet 9. mars 2007 Ja, var hos jordmor i formiddag og alt er fremdeles bra med meg og knøttet. Men hun mente det var sannsynlig hun kom til å se meg på kontroll igjen neste uke, det virket ikke som om jeg var "klar" til å føde. Spør meg ikke hva hun mente med akkurat det, men en jordmor utvikler vel etter hvert en magefølelse for når noe skjer basert på erfaring antar jeg. Så da prøver jeg å innstille meg på at det ikke blir noen baby før igangsettelse... Neste time jos JM er 14. mars, og da henviser hun til overtidskontroll som blir ca 20. Hvis alt ser bra ut da får vi visstnok ny time dagen etter for ny vurdering, de drøyer så lenge som mulig før igangsetting i håp om at fødselen skal starte av seg selv. Fra man eventuelt blir satt i gang kan det vel ta opptil et par døgn før babyen kommer, så i verste fall ser jeg for meg at vi ikke får møte knøttet før rundt 25, mars! Det er lenge til, det!! Dagens tall: Uke 40+5 Vekt: +13,1 BT: 112/80 Hb: - Urin: % Ødem: 0-1 Leie: HF Fl/min: 144 SF-mål: 36,5 ← Jeg ble satt i gang 4.august med Emma. Hun kom til verden den 6. Fikk 2 piller jeg da den første ikke funket. Etter den andre pillen kom smertene sakte med sikkert i økende smerte!! Ingen som sa det til meg at fødselen kan være hardere når man setter den igang. Det fikk jeg først vite etterpå. Så derfor håper jeg på at det skjer naturlig denne gangen. Har hodet festet seg hos deg? Det må være betryggende Bra at alt var fint på kontrollen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 9. mars 2007 #582 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei Xania. Innom dagboken din, og ønsker deg lykke til med fødselen og krysser for at du ikke må gå så mye lengre... Spennende dager dette ger ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. mars 2007 #583 Del Skrevet 10. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. mars 2007 #584 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei Xania! Skjønner du er utålmodig og vil møte knøttet NÅ! Og det kan jo skje når som helst... Superspennende å følge med i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. mars 2007 #585 Del Skrevet 11. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #586 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg ble satt i gang 4.august med Emma. Hun kom til verden den 6. Fikk 2 piller jeg da den første ikke funket. Etter den andre pillen kom smertene sakte med sikkert i økende smerte!! Ingen som sa det til meg at fødselen kan være hardere når man setter den igang. Det fikk jeg først vite etterpå. Så derfor håper jeg på at det skjer naturlig denne gangen. Har hodet festet seg hos deg? Det må være betryggende Bra at alt var fint på kontrollen da! ←Håper også fødselen starter av seg selv, selv om jeg egentlig har innstilt meg på at det ikke kommer til å skje. Det får bli en hyggelig overraskelse hvis knøttet kommer av seg selv nå. Hei Xania. Innom dagboken din, og ønsker deg lykke til med fødselen og krysser for at du ikke må gå så mye lengre... Spennende dager dette ger ! ←Tusen takk! Hyggelig med besøk! :-D ←Ah, Burpen is back! Hei Xania! Skjønner du er utålmodig og vil møte knøttet NÅ! Og det kan jo skje når som helst... Superspennende å følge med i hvert fall! ←Ja, når som helst nå - eller ikke! Tror h*n blir værende der inne, jeg. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 11. mars 2007 #587 Del Skrevet 11. mars 2007 Syns vi kan føde i natt eg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #588 Del Skrevet 11. mars 2007 Syns vi kan føde i natt eg... ←Hadde vært herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. mars 2007 #589 Del Skrevet 11. mars 2007 Innom og sjekker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 11. mars 2007 #590 Del Skrevet 11. mars 2007 *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #591 Del Skrevet 12. mars 2007 Morn, morn! Har vært oppe i mange timer allerede, jeg! Våknet i natt med litt vondt i magen som kom og gikk, så jeg fikk ikke sove mer. Stod derfor opp sammen med mannen klokka fem, det er tidlig det! Siden har jeg hatt kynnere hvert 3-4 minutt, ikke direkte vonde, men ubehagelige. Det må jo bety at det i det minste er noe modning på gang??!! Jeg er klar over at det fremdeles kan ta flere dager før det blir snakk om noen ordentlige rier, men håper ihvertfall dette betyr at knøttet kommer av seg selv etter hvert! Stakkars mannen måtte jo reise på jobb, og er selvfølgelig veldig spent på hva som skjer. Det er jammen jeg også! Men tror nok ikke det blir noen baby allerede i dag, da må det snart trå til med noe kraftigere saker her. Nå tror jeg at jeg skal prøve å få meg en time eller to på øyet, er ganske smal i øynene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. mars 2007 #592 Del Skrevet 12. mars 2007 Oj... så spennende Xania! Det begynner jo ofte i det små - så du skal aldri si aldri når det gjelder å få treffe nurket i dag.... Håper du har hvilt / hviler deg og lader opp til den store oppgaven! på Xania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 12. mars 2007 #593 Del Skrevet 12. mars 2007 Oj, så kjekt med vondter!!! *følge spent med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 12. mars 2007 #594 Del Skrevet 12. mars 2007 OIOI!!! Må følge med på mobilen nå.... good luck!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 12. mars 2007 #595 Del Skrevet 12. mars 2007 Så spennende! Håper du slipper å vente så altfor lenge nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #596 Del Skrevet 12. mars 2007 Takk for hilsener, jenter! Deilig med noen timers søvn! Har sovet godt, og nå er det selvfølgelig ingen antydning til vondter eller kynnere. Så nå er det vel bare å innstille seg på en ny dag med venting. Men trøster meg med at nå er vi uansett en dag nærmere å få møte knøttet! Nå er det tid for en og litt :kaffe: . Skal holde dere orientert hvis det skjer noe mer spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 12. mars 2007 #597 Del Skrevet 12. mars 2007 "Supert" med litt vondter!! Våknet selv kl. 7 idag tidlig av rier/maserier som var ganske regelmessige til kl. 10. Etter det stoppet det mer eller mindre opp. Kjenner det av og til, men ikke noe regelmessig. Men vondt er det!! Kanskje vi føder på samme dag ?? Lykke til Xania Håper vondtene våre tar seg opp i løpet av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #598 Del Skrevet 12. mars 2007 "Supert" med litt vondter!! Våknet selv kl. 7 idag tidlig av rier/maserier som var ganske regelmessige til kl. 10. Etter det stoppet det mer eller mindre opp. Kjenner det av og til, men ikke noe regelmessig. Men vondt er det!! Kanskje vi føder på samme dag ?? Lykke til Xania Håper vondtene våre tar seg opp i løpet av dagen! ← for vondter! Håper det kommer snikende litt flere til både deg og meg i løpet av natta! Jeg har ikke hatt noe mer vondt, men har hatt noen få kraftige kynnere i ettermiddag/kveld. Håper det tar seg opp i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #599 Del Skrevet 12. mars 2007 Nå er det ikke så lenge til jeg tar kvelden her, er ganske så trøtt selv om jeg har sovet halve dagen. Sikkert lurt å lade ordentlig opp i tilfelle rottefelle det skjer noe snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 13. mars 2007 #600 Del Skrevet 13. mars 2007 Ja det var nok lurt ja...... spente?? Sms tikket inn nå: Endelig har vi fått møte knøttet vårt som er ei lita på 50 cm og 3196 g! Hun kom i rakettfart i natt. Riene startet kl. 1, kl. 4 var jeg på Ullvål med 9 cm åpning og 5:45 kom hun til verden. Nå koser vi oss på pasienthotellet. Alt er bra og de stolte foreldrene. :-) GRATULERER VENNEN!!! Skal si det gikk kjapt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå